abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25862615
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Ik zou niet te hard en gepassioneerd zuchten, voor je het weet krijg je het etiketje 'hoogsensitief' op je hoofd geplakt.

Trouwens hel gek, mijn vrouw is circa 5 dagen per maand ineens heel hoogsensitief. Humeurig, prikkelbaar, geen zin in sex. Mompelt dan iets over schippers in de rode zee, heel wazig allemaal.
Moet ik haar naar een psycholoog sturen?
Nee, naar de dokter.
Om te vragen of ze iets tegen PMS hebben
  woensdag 30 maart 2005 @ 20:35:03 #102
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_25864611
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:15 schreef Girlysprite het volgende:

Eigenschappen op een rijtje;
- Ze zijn zorgzaam en bewust.
de meeste mensen zijn dat

- Ze dromen en fantaseren veel.
wie niet?

- Ze merken veel meer details en nuances op.
Meer dan wie, in vergelijking tot slakken?

- Ze voelen stemmingen en emoties van anderen aan.
Als iemand mij de huid verrot scheldt hoef ik niet hoog sensitief te zijn om aan te voelen dat er sprake is van een emotie. Zelfde geldt voor huilen, lachen, humeurig etc etc

- Ze denken over veel dingen na, en bekijken alles van verschillende kanten.
De meeste mensen doen dat. En bijna 99% van alle mensen denkt goed na als ze belangrijke beslissingen maken.

- Ze zijn snel ontroerd door kunst, natuur en een mooie film.
Plemp die enorme begrippen maar bij elkaar, alsof die drie dingen altijd mooi zijn. Of janken hoog sensitieve mensen ook om een film als baise moi? Begrip mooi is vaag en nietszeggend

- Ze willen in hun eigen tempo werken.
Wie niet?

- Ze houden van stilte en rust.
Doorgaans houdt elk mens daarvan, zeker op bepaalde tijden
Wat een dikke onzin weer, mensen die in dit topic verkondigd te hebben hoog-sensitief te zijn mag je wat mij op de Rottumerplaat dumpen terwijl ze een molensteen om hun nek hebben.
Dan kunnen wij, medium sensitieven, hartelijk lachen als het vloed wordt.
pi_25864740
Staat hoog-sensitief niet gelijk aan 'huilie'?

.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_25865147
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:35 schreef Xebrozius het volgende:
Wat een dikke onzin weer, mensen die in dit topic verkondigd te hebben hoog-sensitief te zijn mag je wat mij op de Rottumerplaat dumpen terwijl ze een molensteen om hun nek hebben.
Dan kunnen wij, medium sensitieven, hartelijk lachen als het vloed wordt.
Kun je dat ook beargumenteren of is het een gevoelskwestie ?
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 07:51 schreef FoeiJongHaai het volgende:
Er wordt zo vaak gezegd: HSP? onzin. Want bij ieder punt wat je opnoemt (bijv: in je eigen tempo werken) wordt er gezegd: "iedereen heeft dat wel eens". Bij de dingen die HSP's er aan doen (bijv. terugtrekken) wordt er gezegd: "iedereen doet dat wel eens".

Dat is nou juist het punt! Als je niet-HSP bent, wil dat niet zeggen dat je ongevoelig bent of deze trekken niet kunt hebben. Iedereen kan die dingen ervaren, en iedereen heeft zijn eigen manieren om er mee op te gaan. HSP's zitten echter aan het uiteinde van het spectrum (iedereen kan zich ongevoelige personen voorstellen, waarom dan geen hoogsensitieven?) en ervaren dat structureel.
  woensdag 30 maart 2005 @ 20:59:07 #105
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_25865288
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:54 schreef FoeiJongHaai het volgende:

[..]

Kun je dat ook beargumenteren of is het een gevoelskwestie ?
[..]
Wie bepaald wat het uiterste is van het gevoel?
Mensen dus .
pi_25865781
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:59 schreef Xebrozius het volgende:
Wie bepaalt wat het uiterste is van het gevoel?
Mensen dus .
Hoe kun jij dan met zekerheid zeggen dat het onzin is?

Dat mate van gevoeligheid een spectrum beslaat is triviaal. Dat er uitersten zitten aan dat spectrum ook.

Hoe kun jij nou zeggen dat het niet klopt op welke positie iemand vanuit zijn gevoel zich op dat spectrum plaats?
Jij kunt toch zeker niet vertellen wat ik voel, net zo min ik dat jou kan vertellen?
pi_25866165
Ik voldoe keurig aan zo goed als alle kenmerken van hoogsensitieve personen, en ik ben [understatement] ongetwijfeld niet de enige die eraan voldoet en daar absoluut geen boodschap aan heeft en geen enkele behoefte er "iets mee te doen[/understatement]

Zo voldoe ik ook schitterend aan de kenmerken van hoogbegaafden, en zo meent iedereen dat hij/zij schitterend voldoet aan de kenmerken van hoogbegaafden, en ook daar hoef ik niet zo nodig iets mee te doen.

Ik zou ook best een nieuwetijdskind kunnen zijn trouwens, als ik zou geloven dat die bestaan.

Kortom: iedereen is uniek en al die hoogsensitieve hoogbegaafde nieuwetijdspoeha is nergens voor nodig.
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:46:59 #108
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_25866424
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 21:27 schreef FoeiJongHaai het volgende:

[..]

Hoe kun jij dan met zekerheid zeggen dat het onzin is?
Ik baseer mijn oordeel op de diversiteit van karakters in de mensheid en diens vermogen tot omgang met anderen.
De een is beter op communicatief niveau en de ander is gevoelsmatig sterker. Waar ik me aan stoor is het feit dat HPS zich als het ware boven het gepeupel probeert te plaatsen. Alsof het een ere-titel is. Net zoals hoogbegaafdheid, ADHD en dyslexie.
Mensen voelen zich blijkbaar anders en geven zichzelf dan een titel die gebaseerd is op psychologie. (waarden die wij zelf hebben toegekend aan ons eigen gedrag ) .
Als er HPS'ers zijn moeten er ook Hoog communicatieve mensen, hoog ongevoelige mensen, hoog humeurige mensen etc etc zijn...
quote:
Dat mate van gevoeligheid een spectrum beslaat is triviaal. Dat er uitersten zitten aan dat spectrum ook.
Nogmaals, de mens zelf bepaalt waar het uiterste van het spectrum ligt. Aannames en geen feiten.
Net zoals wij aannemen dat het zonnestelsel is ontstaan door God, Boeddha, Oerknal of door Henk,
quote:
Hoe kun jij nou zeggen dat het niet klopt op welke positie iemand vanuit zijn gevoel zich op dat spectrum plaats?
Jij kunt toch zeker niet vertellen wat ik voel, net zo min ik dat jou kan vertellen?
Ik kan dat ook niet bepalen, ik heb echter mijn scepcisme... Zolang wij anderen een plakaat geven qua zelfbeeld ben je nergens. Of ben ik nu hoog logisch begaafd, hoog sceptisch begaafd of zelfs nog extremer ? Enkel een team aan psychiaters die hun oordelen vellen op aannames kunnen mij de 'waarheid' vertellen .
Het enige waar wij als mensheid goed in zijn is om iets stellig tot waarheid te verkondigen en die veelal makkelijk aan te nemen.
Wij denken dat wij niet alleen ons gedrag kunnen inschalen maar ook dat van dieren.

Voorbeeld:
1950: chimpansees zijn intelligente dieren.
1960: chimpansees zijn intelligente dieren die gebruik maken van sociale omgangsvormen.
1970: chimpansees zijn intelligente dieren die gebruik maken van sociale omgangsvormen. Tevens gebruiken ze gereedschappen .
1980: chimpansees zijn tweemaal zo intelligent als in 1950 werd aangenomen.
1990: 99,8 van het DNA komt overeen met dat van een mens
2000: chimpansees jagen ook op andere kleine apen voor vlees

Ik bedoel maar, in 1950 dacht de mens de chimpansee doorgrond te hebben. Toch weten we nu na 50 jaar veel meer over ze.
Als we al zo stellig zijn in het inschalen van dieren, wie zegt mij dan dat we dat dan ook niet doen bij mensen.
We zeggen nu dat er hoog sensitieve mensen zijn. in 2250 stellen we vast dat er 18.2% van ons DNA van een bacterie op mars afstamt.
Met als gevolg dat we hoog bacterieel gevoelig zijn aldus psychologen .

[ Bericht 14% gewijzigd door Xebrozius op 30-03-2005 21:54:38 ]
pi_25866426
Ach weet je wat het is met dit soort dingen, de diagnose's zijn ontzettend vaag, nog veel vaker hebben we het over zelfdiagnose's, echt bijna iedereen kan zich in een hoop dingen vinden die bij dit soort dingen staan, juist omdat het vrij algemene dingen zijn....

Kijk dit lijstje bv...

Tja ben ik wel, en vele duizenden, als het geen miljoenen of zelfs miljarden mensen zijn met me

Lijkt me ook al zo'n normale en gezonde eigenschap, het enige wat soms naar is is dagdromen omdat dat genante situatie's teweeg kan brengen(ik wil nog weleens hardop gaan in een dagdroom)

Tja wat is veel meer, beter gezegd wat is normaal dan?

Dat doet iedereen tot in zoverre, behalve dan als je jezelf afsluit, is een heel normale eigenschap, gewoon instinct, het is heel handig als je wilt overleven(even de natuurlijke situatie erbij pakken) als je een beetje kan inschatten hoe een ander zich voelt en hoe de stemming is.

Lijkt me ook wel handig om over dingen na te denken en de dingen van verschillende kanten te bekijken, hoe kan je in godensnaam tot een goede beslissing komen als je dat niet doet, ik ken iig geen andere manier...

Iedereen heeft zo zijn dingen waar hij/zij gek van is en tot in de ziel geraakt kan worden, volgens mij ben je een aardig ongevoelig persoon als je dit echt nergens bij hebt.

Wie niet, wie houdt er nu van om opgejaagd te worden of om op veel te laag nivo te werken?

Goed, de een houdt van drukte, de ander niet, ik zeg weleens voor de grap dat ik de enige kluizenaar ter wereld ben die niet zonder mensen kan, hou erg van rust en stilte, in rust en stilte vindt je jezelf.

Maar al met al, het zijn geen hele aparte dingen die hier staan vind ik, dit zijn dingen die heel veel mensen hebben, bij de meeste dingen vind ik het zelfs eigenschappen die een mens zou moeten hebben.

Ben ik hoog sensetief, geen idee, valt wel mee volgens mij, heb ook geen zin om me erin te verdiepen, wat heb ik aan zo'n stempletje, mag ik dan elke week gratis de dierentuin in ofzo??
Oftewel, wat voor meerwaarde heeft zo'n stempel?

Ik hou mezelf liever voor dat ik toch nog echt redelijk normaal ben in het meeste
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:52:59 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25866632
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!"

Wat een heerlijk nuchter calvinisme in dit topic.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:10:50 #111
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_25867239
Tuurlijk zijn er mensen die overgevoelig zijn, oog 'hoogsensitief' als je het zo wilt noemen. Is dat een aandoening? IMO niet maar ben je gewoon een slappe zak (of muts) en heb je geen therapie nodig maar een schop onder je hol..

Maarja, misschien ben ik wel 'laagsensitief' en reageer ik daarom zo. HSP-ers moeten me het dan ook maar niet kwalijk nemen, het is waarschijnlijk net zo goed een aandoening...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_25868429
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 21:46 schreef Xebrozius het volgende:
Ik baseer mijn oordeel op de diversiteit van karakters in de mensheid en diens vermogen tot omgang met anderen.
Hier kom ik op terug, zie hieronder.
quote:
De een is beter op communicatief niveau en de ander is gevoelsmatig sterker. Waar ik me aan stoor is het feit dat HSP's zich als het ware boven het gepeupel probeert te plaatsen.
Alsof het een ere-titel is. Net zoals hoogbegaafdheid, ADHD en dyslexie.
Vooroordeel. "ja maar het gebeurt toch, ik zie het toch om me heen?" -> generalisatie.
quote:
Mensen voelen zich blijkbaar anders en geven zichzelf dan een titel die gebaseerd is op psychologie. (waarden die wij zelf hebben toegekend aan ons eigen gedrag ) .
D'r is niets mis met waarde hechten aan wetenschap beschreven door mensen die daar hun vakgebied van hebben gemaakt.
quote:
Als er HPS'ers zijn moeten er ook Hoog communicatieve mensen, hoog ongevoelige mensen, hoog humeurige mensen etc etc zijn...
Wordt toch niet tegengesproken? Denk aan introvert/extravert, autisten, borderline, depressieven etc.
quote:
Nogmaals, de mens zelf bepaalt waar het uiterste van het spectrum ligt. Aannames en geen feiten.
Net zoals wij aannemen dat het zonnestelsel is ontstaan door God, Boeddha, Oerknal of door Henk,
Voor een spectrum is de existentie van uitersten intrinsiek. Waar ze liggen is dan ook niet door de mensen bepaald. Slechts hetgeen wat jij als uiterste beschouwt zou een eigen aanname of een afspraak kunnen zijn door mensen.
quote:
Ik kan dat ook niet bepalen, ik heb echter mijn scepcisme...
Volgens jouw redenering zijn de uitersten zwevend, want door de mens bepaald. Als je zelf dus al niet uit kunt gaan van waar jij de grenzen voor jezelf legt, hoe kun je dan bepalen of iemand anders die grens voor zichzelf verkeerd heeft gelegd?
quote:
Zolang wij anderen een plakaat geven qua zelfbeeld ben je nergens.
Zie eerste quote. Eerst oordelen op basis van 'diversiteit' etc, en vervolgens zeggen dat het onzin is. Makkelijk, bespaart mij weer moeite.

Zelfbeeld? Neen, het beeld dat jij van een ander hebt.
Verder wordt er ook aan jou niet gevraagd om een plakaat op te plakken. Dan doen de mensen voor zichzelf wel, of anders laten ze het wel doen door een persoon die ze daartoe in staat achten.
quote:
Of ben ik nu hoog logisch begaafd, hoog sceptisch begaafd of zelfs nog extremer ? Enkel een team aan psychiaters die hun oordelen vellen op aannames kunnen mij de 'waarheid' vertellen .
quote:
Het enige waar wij als mensheid goed in zijn is om iets stellig tot waarheid te verkondigen en die veelal makkelijk aan te nemen.
Werkt natuurlijk twee kanten op. Kijk maar eens hoe stellig jij je altijd op het forum verkondigd.
quote:
Wij denken dat wij niet alleen ons gedrag kunnen inschalen maar ook dat van dieren.

Voorbeeld:
1950: chimpansees zijn intelligente dieren.
1960: chimpansees zijn intelligente dieren die gebruik maken van sociale omgangsvormen.
1970: chimpansees zijn intelligente dieren die gebruik maken van sociale omgangsvormen. Tevens gebruiken ze gereedschappen .
1980: chimpansees zijn tweemaal zo intelligent als in 1950 werd aangenomen.
1990: 99,8 van het DNA komt overeen met dat van een mens
2000: chimpansees jagen ook op andere kleine apen voor vlees

Ik bedoel maar, in 1950 dacht de mens de chimpansee doorgrond te hebben. Toch weten we nu na 50 jaar veel meer over ze.
Als we al zo stellig zijn in het inschalen van dieren, wie zegt mij dan dat we dat dan ook niet doen bij mensen.
We zeggen nu dat er hoog sensitieve mensen zijn. in 2250 stellen we vast dat er 18.2% van ons DNA van een bacterie op mars afstamt.
Vergelijking die nergens op slaat. Maar als je in dezelfde trend wil doorredeneren, zou je ook de verschil van acceptatie van homo's in de jaren '50 en jaren '90 als voorbeeld kunnen nemen. Vroeger: 'tegennatuurlijk, aandachtstrekkers, vies'. Nu: 'normaal, geaccepteerd, laat ze doen waar ze zin in hebben'.
Mocht je trachten te zeggen dat HSP onzin is, omdat we niet de kennis hebben van wat we in de toekomst er allemaal over zullen weten, kun je je ook afvragen of je nu wel voldoende informatie hebt om te oordelen over iets waar je in de toekomst wel eens heel anders over zou kunnen oordelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2005 22:58:50 (-) ]
pi_25868577
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:49 schreef FoeiJongHaai het volgende:
D'r is niets mis met waarde hechten aan wetenschap beschreven door mensen die daar hun vakgebied van hebben gemaakt.
Nou, daar zou ik maar hevig mee oppassen, vooral waar het de psychologie betreft. En dit onderschrijven vrijwel alle afgestudeerde psychologen die ik ken
pi_25868882
quote:

Je vergeet het belangrijkste te vermelden. Vaak hebben ze een traumisch verleden nog niet verwerkt en gedragen zich daarom op deze wijze. Zowiezo heb je een veel beter inlevingsvermogen als je met onverwerkte trauma's zit.
En daarbij komt, vraag je zelf eens af, als alles in je leven zou lopen zoals je zou willen, zou je dan net zo erg stil staan bij allerlei zaken? NOPE, dan zou je werken, eten, neuken, neuken, neuken en slapen.

Deels is het ook een onbewuste vorm van aandachtvragen. Ken je die reclame van "werken in het onderwijs"? Het 2de fragment zie je een klas, de leraar vraagt iets en iedereen steekt heel enthousiast zijn vinger op, behalve 1 jongetje dat verlegen voor zich uit blijft kijken. Is hij nu "hoog sensitief" of gewoon een toekomstig psychologisch wrak? Ik denk het laatste
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:11:49 #115
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_25869089
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:05 schreef fayakill het volgende:
Ken je die reclame van "werken in het onderwijs"? Het 2de fragment zie je een klas, de leraar vraagt iets en iedereen steekt heel enthousiast zijn vinger op, behalve 1 jongetje dat verlegen voor zich uit blijft kijken. Is hij nu "hoog sensitief" of gewoon een toekomstig psychologisch wrak? Ik denk het laatste
Vergeet niet dat dat soort mensen juist veelvuldig gepest worden omdat ze zich als een mietje gedragen. Pesten bouwt karakter... of psychoses.. een van die twee..
pi_25869161
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:05 schreef fayakill het volgende:
En daarbij komt, vraag je zelf eens af, als alles in je leven zou lopen zoals je zou willen, zou je dan net zo erg stil staan bij allerlei zaken? NOPE, dan zou je werken, eten, neuken, neuken, neuken en slapen.
Als alles zou lopen zoals je wil, heb je kennelijk er wel bij stil gestaan dat het loopt zoals je wil.
quote:
Deels is het ook een onbewuste vorm van aandachtvragen. Ken je die reclame van "werken in het onderwijs"? Het 2de fragment zie je een klas, de leraar vraagt iets en iedereen steekt heel enthousiast zijn vinger op, behalve 1 jongetje dat verlegen voor zich uit blijft kijken. Is hij nu "hoog sensitief" of gewoon een toekomstig psychologisch wrak? Ik denk het laatste
Je stelling wordt niet beargumenteerd door het voorbeeld dat je geeft.

Verder is je keuze uit twee opties beperkt en suggestief en opgemaakt door jouw interpretatie. Een derde optie zou zijn dat hij zich niet op zijn gemak voelt (zonder de link te leggen naar hoge sensitiviteit).
pi_25869865
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:11 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Vergeet niet dat dat soort mensen juist veelvuldig gepest worden omdat ze zich als een mietje gedragen. Pesten bouwt karakter... of psychoses.. een van die twee..
jep, maar dat kun je beter niet te hard hier op FOK roepen want voor je het weet heb je hele hordes borderliners achter je aan.

Omdat ze zelf zijn gepest, kunnen ze nooit van hun leven bevatten hoe iemand pestgedrag onbewust kan "uitlokken". Waarschijnlijk krijgen ze een waas voor hun ogen wanneer het over pesten gaat en zien zichzelf weer terug

Ok, jammer voor je als je vroeger bent gepest, maar probeer het niet later te verwerken door jezelf hoogsensitief (bah vies woord) te noemen. Waarmee je eigenlijk gewoon een veer in je eigen reet stopt en wil zeggen dat je een beter persoon bent dan anderen.

Dan heb je dus echt NIETS geleerd van je traumatische verleden.
pi_25870029
quote:
D'r heeft iemand wel eens gezegd dat dit soort testjes allemaal positieve formuleringen zijn. Wie wil d'r nou niet in z'n eigen tempo werken? Wie zegt er nou van zichzelf dat ie geen details en nuanceringen opmerkt? Op die manier markeer je dus al snel de helft van testdoend nederland als 'hoog sensitief'.
pi_25870151
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:46 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

D'r heeft iemand wel eens gezegd dat dit soort testjes allemaal positieve formuleringen zijn. Wie wil d'r nou niet in z'n eigen tempo werken? Wie zegt er nou van zichzelf dat ie geen details en nuanceringen opmerkt? Op die manier markeer je dus al snel de helft van testdoend nederland als 'hoog sensitief'.
Het werkt eerder als een horoscoop, je onderscheidt je zelf van de rest.
Ik heb nu al een paar topics op FOK zien langskomen waarvan de titel iets in deze trant was:

Zijn er nog andere mensen hier die Hoog-Sensitief zijn?

Vaak hebben deze arme schapen het gevoel dat ze bijzonder zijn en 1 van de weinigen op deze wereld die die eerder beschreven eigenschappen hebben
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:57:06 #120
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_25870289
Damn die ziekte wil ik ook! "Ze willen op eingen tempo werken"...
"Waar is je werkstuk?"
"Ja sorry ik werk op mijn eigen tempo ik ben hoog sensitief"
"Ah sorry natuurlijk, doe lekker rustig aan"
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 31 maart 2005 @ 06:02:05 #121
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25873324
quote:
Hoogsensitief, dat is ook weer iets relatief nieuws in de psychologie. In het kort komt het er op neer dat emotionele impressies veel sterker bij iemand naar binnenkomen, waardoor iemand vlug kan gaan huilen bij films, zwaar onder indruk is van muziek, niet goed tegen druktes kan

(http://www.hooggevoelig.nl/)

Ik hoor daar steeds vaker over, maar ik weet het niet hoor. Het klinkt vooral als een aandoening die heel interessant klinkt. Ook als zou het echt bestaan, het zou me niet verbazen als mensen er een beetje sjiek mee gaan lopen doen al hebben ze het niet. Want klink je niet speciaal en uniek als je zegt dat je anderen zo goed aanvoelt, zo fijngevoelig bent, dieper kan genieten van alledaagse dingen?
volgens mij gaat dat echt zo'n aanstellerij ziekte worden.
Mijn mening? Het zijn aanstellers die aandacht willen trekken door van de hoogste daken te roepen DÁT ze zo 'hoog sensitief' zijn. Deze mensen zweven door het leven.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 31 maart 2005 @ 06:31:58 #122
94510 BillGates
Me postcount!
pi_25873359
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 06:02 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Mijn mening? Het zijn aanstellers die aandacht willen trekken door van de hoogste daken te roepen DÁT ze zo 'hoog sensitief' zijn. Deze mensen zweven door het leven.
Hoe je het ook beschouwt, het is dus _toch_ een afwijking ;-)
  donderdag 31 maart 2005 @ 06:33:17 #123
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25873361
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 06:31 schreef BillGates het volgende:

[..]

Hoe je het ook beschouwt, het is dus _toch_ een afwijking ;-)
jazeker
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 31 maart 2005 @ 08:12:03 #124
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_25873668
quote:

Ik hoor daar steeds vaker over, maar ik weet het niet hoor. Het klinkt vooral als een aandoening die heel interessant klinkt. Ook als zou het echt bestaan, het zou me niet verbazen als mensen er een beetje sjiek mee gaan lopen doen al hebben ze het niet. Want klink je niet speciaal en uniek als je zegt dat je anderen zo goed aanvoelt, zo fijngevoelig bent, dieper kan genieten van alledaagse dingen?
volgens mij gaat dat echt zo'n aanstellerij ziekte worden.
Waarom moet dit 1 of andere ziekte zijn? Alleen omdat iemand de 'feiten' op een rijtje heeft gezet na weer het zoveelste onderzoek? Met de eigenschappen die je hier neerzet, voel ik me behoorlijk aangesproken, maar niet ziek of buitensporig. Gewoon gevoeliger in bepaalde dingen en dit toelaten tot hart en ziel, waar op zich niks mis mee is. Persoonlijk vind ik, dat dit laat zien dat je geen robot maar gewoon ... mens bent.
Hoe meer onderzoeken, hoe meer labels er geplakt gaan worden en er des te meer mensen in hokjes geplaatst gaan worden.
pi_25873955
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 08:12 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Waarom moet dit 1 of andere ziekte zijn?
Omdat mensen dan een excuus hebben om niet te hoeven functioneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')