quote:
En dan is het opeens wel een stuk makkelijker om met sommige dingen om te gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:21 schreef milagro het volgende:
ik zou die kwaliteiten positief benaderen, en het daarom niet een aandoening noemen en het ook niet zo benaderen als iets waar je je druk over zou moeten maken.
Vind je haar niet lief dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Respect voor ouderen is wat anders dan. lief
.
Je zegt het al in je eerste regel: je hebt een sterk karakter.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:21 schreef Apekoek het volgende:
gelukkig heb ik een sterk karakter, maar deze punten komen me allemaal bekend voor :S wat kun je hier aan doen als je er last van hebt? behalve de psycholoog als uitweg nemen?
het enige negatieve wat je zou kunnen noemen is dat je ms iets te snel de tranen laat komen, maar voor de restquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:23 schreef Wolkje het volgende:
[..]
En dan is het opeens wel een stuk makkelijker om met sommige dingen om te gaan.
Tja, ik vind het nog steeds de debiel voor woordenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:21 schreef Natalie het volgende:
Heeeeeeeej Kasta, grote vrind
Ach, weet je. zo zwart-wit moet je 't niet zien. En zo zwart-wit is het ook niet.
Bij de eerste is reeds het bestaan aangetoond. Dat mensen dyslectisch zijn betekent niet dat ze dom zijn. Einstein was ook dyslectisch, wist je dat?
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die te lui zijn om te werken en borderline faken. Dat soort mensen vind ik eigenlijk alleen maar erg triest.
HSP heeft niets te maken met het 'ergens bang voor zijn'. Hoewel ontwijkingsgedrag nog wel eens wil voorkomen. Ook dit wordt zeker wel gefaked door mensen. Ook van dat soort types heb ik iets van: pfffffffff, hebbie echt niets beters te doen?
Dus wat dat betreft ben ik het -geloof 't of niet- met je eens.
quote:Evaluatie van de HSP test
Je hebt 7 punten
0-7 punten Je bent waarschijnlijk geen HSP-er. Hoewel dat niet met zekerheid te zeggen is. Want als er bijvoorbeeld twee items heel erg waar zijn voor jou kan het zijn dat je wel hoogsensitief bent.
Zo'n testje stelt natuurlijk ook weinig voor.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:27 schreef Lemmeb het volgende:
Die test op http://www.hooggevoelig.nl/hsptests/hsptest/index.php is ook echt bedroevend. Volgens mij zal bijna iedereen zich hierin herkennen.
Een hoog zweefteef gehalte heeft het allemaal wel zeg
Oei. In wat voor hokje wil je?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:27 schreef milagro het volgende:
ik ben ook een film/boek/nare nieuwsreportages/muziek jankzak
geen tranen met tuiten maar wel snel geraakt met brok en zo
Af en toequote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:24 schreef Lemmeb het volgende:
Vind je haar niet lief dan?
Niet gaan generaliseren. Niet alle dyslecten, borderlines en hps-ers zijn mensen met een overschot aan zelfmedelijden. Overigens is rekening houden met anderen iets normaal. Toch, er zijn grensen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:30 schreef kastanova het volgende:
Tja, ik vind het nog steeds de debiel voor woorden.
Wat is er in godsnaam mis met het aloude survival of the fittest?
Jij bent een arm Afrikaans negertje, dus jij hebt geen eten.
Jij bent gehandicapt, dus jij kunt niet lopen.
Jij bent dom, dus jij wordt geen kernfisicus.
Dat wordt allemaal als normaal beschouwd, gewoon pech gehad, leer er maar mee leven, maar al die dyslecten en al die andere experts in zelfmedelijden verlangen weer dat er rekening met ze gehouden wordt.
Knuffelen heeft sowieso absoluut geen zin. Daarmee loop je alleen maar de kans in een meer achtergestelde positie te komen. Mensen met dyslectie, borderline of HSP zijn niet per definitie dom of werkschuw, Kasta.quote:Ach gos, ben je dyslectisch en wil je een half uur langer over de toets doen?
Helaas, zal niet gaan, anders moeten we alle domme lui ook een half uur langer geven.
Oh nee toch, heb je borderline? Naja, helaas, dan gaat die goede en voor jou dus te zware baan aan je neus voorbij, ga maar fijn enveloppen vouwen voor 5 euro per uur ofzo.
Zó scheidt je het kaf van het koren; niet door ze telkens maar te knuffelen en speciale regelingen in te voeren.
Zullen we het gewoon op eigenschap houden? Dat klinkt neutraler.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:15 schreef Girlysprite het volgende:
volgens mij gaat dat echt zo'n aanstellerij ziekte worden.
De mens is per definitie een rasegoïst, dat er af en toe rekening gehouden wordt met anderen is slechts om hun geweten te sussen of er anderszins voordeel uit te halen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:39 schreef Natalie het volgende:
Niet gaan generaliseren. Niet alle dyslecten, borderlines en hps-ers zijn mensen met een overschot aan zelfmedelijden. Overigens is rekening houden met anderen iets normaal. Toch, er zijn grensen.
Maar het lullige is dat er weer tig mensen zijn die dankzij al die "nieuwe" aandoeningen weer een excuus aan kunnen grijpen...quote:Knuffelen heeft sowieso absoluut geen zin. Daarmee loop je alleen maar de kans in een meer achtergestelde positie te komen. Mensen met dyslectie, borderline of HSP zijn niet per definitie dom of werkschuw, Kasta.
Ja, ze zullen er zijn. Dat geldt echter ook voor mensen die geen last hebben van deze 'kwaaltjes'. Hoeveel mensen ik wel niet ken die gewoon geen zín hebben. Die de hele dag op hun luie reet zitten niksen omdat ze het weigeren een poot uit te steken en dan maar iets aanwenden om dat te behouden.
Ieder mens is verschillend van een ander. Geen mens is exact gelijkt (ja, tweelingen qua DNA, maar dat zegt nog niet alles over hun verdere karakter) De één is wat gevoeliger, de ander wat banger. Och, die mensen heb je. 't Is alleen hoe ze er zelf mee omgaan.
Zielig doen heeft nooit iemand ver geholpen.
* plaatst een sticker 'verboden aan te plakken' op Scorpie.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:45 schreef Scorpie het volgende:
ik hou niet van etiketjes, opzouten dus met die onzin
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:59 schreef FoeiJongHaai het volgende:
[..]
* plaatst een sticker 'verboden aan te plakken' op Scorpie.![]()
Na het maken van de test kreeg ik het nummer van het RIAGG in beeldquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:01 schreef zodiakk het volgende:
Het is duidelijk dat Kasta -*pruillipje*- nova hoogsensitief is.
[me=Sweetgirly zucht meequote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:59 schreef Natalie het volgende:
* Natalie] zucht maar weer eens heel diep bij het zien van zoveel zinloze en 'compleet-de- plank- mis-slaande reacties.
Nee, maar je opent er wel een topic over, en (idd) oordelen erover en dan nog even aangeven dat je wel over die punten beschikt, maar wel wat beters te doen hebtquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:11 schreef Girlysprite het volgende:
Het zijn gewoon mensen die speciaal willen zijn en dan maar wat uitvinden.
Ik voldoe ook aan bijna al die punten, maar ik ga mezelf niet hoogsensitief noemen. Ik heb wel wat beters te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |