abonnement Unibet Coolblue
pi_27380984
Heb de nummers gedownload. Ze komen allen 30 seconden overeen met de samples dus dit is the real thing.

The Root Of All Evil is het vervolg op The Glass Prison en This Dying Soul. Er komen zinnen in voor met daarin: this dying soul. En een zin met: I can feel my body breaking, I can feel my body breaking, I'm ready to let it all goooooo! Echt een super goed nummer. Ook voor degenen die hierboven kritiek hadden op TGP en TDS.

The Answer Lies Within is een balad. Klinkt wel aardig de sample op bol.de is het refrein van dit mooie nummer.

These Walls begint anders dan bij de radio edits, maar na 30 seconde herken je hem. De kwaliteit van de nummers die ik nu heb zijn veel beter dan de radio edits en dat hoor je er wel van af. Goed nummer!

I Walk Beside You een lekker uptempo nummer. Een U2 nummer als je begrijpt wat ik bedoel. Lekker nummer die het bij het brede publiek goed zou doen! Beetje een meezinger.

Panic Attack is imo het beste nummer maar dat kan ook door de voorsprong van de adits te maken te hebben (heb em veel meer geluisterd)

Never Enough is een lekker nummer die zeer lekker klinkt met een goede JLB. En een lekkere JP solo.

Sacraficed Sons gaat over de oorlag in Irak heb ik het idee, weer een rustig nummer in het begin, maar daarna een goede beat! Valt goed in de smaak

Octavarium is een lang nummer die veelal rustig is en op een gegeven moment paar tunes van 'The Darkest Of Winters' (Deel van A Change Of Seasons) heeft. Klink goed op het eerste oog. Heb em nog maar 1x geluisterd (dat kost je wel 23.59 minuten)

Leuk om te weten is dat de nummers in elkaar overvloeien met een grappig tunetje. Vogelgefuit en een tikkende klok bijvoorbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Doe_je_nix_aan op 26-05-2005 18:36:16 ]
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
  donderdag 26 mei 2005 @ 19:32:44 #202
92771 Un4
War....
pi_27383832
WTF @ Never Enough.. zit ik hier naar fuckin Muse te luisteren ofzo..

De rest klinkt wel aardig, redelijk apart in vergelijking met het vorige materiaal, kan ook een kwestie van wennen zijn. Hopelijk groeit de plaat nog, maar ik kan rustig verklappen dat ik na de eerste paar luistersessies meer onder de indruk van Labrie's Elements of persuasion was dan ik nu van Octavarium ben...
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_27391663
idd lijkt erg op muse, vind verder het nummer octavarium wel tegenvallen eigenlijk, had echt een ubervet prog metal stuk verwacht.

the answer lies within vind ik nogal kut, echt slappe zwijmel en dan i walk beside you, hoe komen ze erbij, echt ruk vooral dat refrein, verder wel erg vette cd. Ze zijn hier iets teveel de Falling Into Infinity kant ingegaan, soms echt te pop

Natuurlijk is dit mijn mening na 1 keer de cd luisteren. Zal ongetwijfeld nog veranderen, net als bij train of thought.
"This is the way it has to be", the wiseman wisely said
  vrijdag 27 mei 2005 @ 02:15:50 #204
92771 Un4
War....
pi_27395152
Vind hem al iets beter ondertussen, vind het toch knap dat ze en een Muse achtig stuk EN een U2 achtig nummer erin hebben zitten. Precies 2 bands die ik verschrikkelijk vind.

The Root of all evil, These walls en Sacrificed sons springen er wat mij betreft wel bovenuit.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_27398599
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:37 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Heb de nummers gedownload. Ze komen allen 30 seconden overeen met de samples dus dit is the real thing.

The Root Of All Evil is het vervolg op The Glass Prison en This Dying Soul. Er komen zinnen in voor met daarin: this dying soul. En een zin met: I can feel my body breaking, I can feel my body breaking, I'm ready to let it all goooooo! Echt een super goed nummer. Ook voor degenen die hierboven kritiek hadden op TGP en TDS.

The Answer Lies Within is een balad. Klinkt wel aardig de sample op bol.de is het refrein van dit mooie nummer.

These Walls begint anders dan bij de radio edits, maar na 30 seconde herken je hem. De kwaliteit van de nummers die ik nu heb zijn veel beter dan de radio edits en dat hoor je er wel van af. Goed nummer!

I Walk Beside You een lekker uptempo nummer. Een U2 nummer als je begrijpt wat ik bedoel. Lekker nummer die het bij het brede publiek goed zou doen! Beetje een meezinger.

Panic Attack is imo het beste nummer maar dat kan ook door de voorsprong van de adits te maken te hebben (heb em veel meer geluisterd)

Never Enough is een lekker nummer die zeer lekker klinkt met een goede JLB. En een lekkere JP solo.

Sacraficed Sons gaat over de oorlag in Irak heb ik het idee, weer een rustig nummer in het begin, maar daarna een goede beat! Valt goed in de smaak

Octavarium is een lang nummer die veelal rustig is en op een gegeven moment paar tunes van 'The Darkest Of Winters' (Deel van A Change Of Seasons) heeft. Klink goed op het eerste oog. Heb em nog maar 1x geluisterd (dat kost je wel 23.59 minuten)

Leuk om te weten is dat de nummers in elkaar overvloeien met een grappig tunetje. Vogelgefuit en een tikkende klok bijvoorbeeld.
sacraficed sons, ik dacht dat het ging over de aanslagen op het WTC
pi_27404541
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 02:15 schreef Un4 het volgende:
Vind hem al iets beter ondertussen, vind het toch knap dat ze en een Muse achtig stuk EN een U2 achtig nummer erin hebben zitten. Precies 2 bands die ik verschrikkelijk vind.

The Root of all evil, These walls en Sacrificed sons springen er wat mij betreft wel bovenuit.
Op de vorige cd stond een at-the-drive-in-achtig stuk
pi_27404749
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:29 schreef Jasperde_Lange het volgende:
idd lijkt erg op muse, vind verder het nummer octavarium wel tegenvallen eigenlijk, had echt een ubervet prog metal stuk verwacht.

the answer lies within vind ik nogal kut, echt slappe zwijmel en dan i walk beside you, hoe komen ze erbij, echt ruk vooral dat refrein, verder wel erg vette cd. Ze zijn hier iets teveel de Falling Into Infinity kant ingegaan, soms echt te pop

Natuurlijk is dit mijn mening na 1 keer de cd luisteren. Zal ongetwijfeld nog veranderen, net als bij train of thought.
Dat zal wel komen omdat Portnoy de laatste jaren toch wel heeft aangegeven, toch wel eens graag een commerciele klapper te maken.
pi_27406115
Kheb de cd nu een paar keer geluisterd. TROAE, These Walls, Panic Attack en Sacraficed sons springen er nu boven uit.
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
pi_27406309
Ik heb nu een paar nummers gehoord, maar ze grijpen met niet bij de ballen.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:10:37 #210
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_27406526
Nou nou die eerste indrukken zijn wel allemaal best negatief, ik ben geneigd mn bestelling maar te vewisselen met Six Degrees Of Inner Turbulence.
pi_27418612
Ik hoorde Never Enough zo even op de radio. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Het is anders. Wel een goede solo trouwens.
pi_27424994
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 09:49 schreef onbrokenwings het volgende:

[..]

sacraficed sons, ik dacht dat het ging over de aanslagen op het WTC
Ja tis een beetje vaag. Ik heb et idee dat het over allebei gaat. Iid iig over WTC. Mja. Wachten op de songtekst. Iemand???
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
pi_27427227
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik hoorde Never Enough zo even op de radio. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Het is anders. Wel een goede solo trouwens.
Never Enough vind ik zelf nog een flink goede ervan, neigt erg naar Muse, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Ik moest gelijk denken aan Hysteria van Muse, lijkt gewoon best veel er op in sommige opzichten... en dan te bedenken dat portnoy die cd 'absolution' in zijn top10 van 2004 heeft staan... Klik hier
Gave solo's zijn het zeker! Mijn mening over de cd is nou toch alweer wat positiever geworden

BTW zou These Walls over John Myung gaan, de stille bassist die zich niet zo goed kan uiten? Zou nog best kunnen volgens mij.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jasperde_Lange op 28-05-2005 11:55:04 ]
"This is the way it has to be", the wiseman wisely said
pi_27428767
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:10 schreef Djaser het volgende:
Nou nou die eerste indrukken zijn wel allemaal best negatief, ik ben geneigd mn bestelling maar te vewisselen met Six Degrees Of Inner Turbulence.
NEEEEEEEEEE!!!!! Slechter als six degrees kan niet!!! Staat maar 1 goed nummer op, en dat is Glass Prison... dussssss
In The Presence Of Enemies!
pi_27429037
Panic attack is echt meesterlijk
Octavarium is ook erg goed... Eigenlijk vind ik The anwser lies within en Walk beside you het minste tot nu toe, te mainstream gewoon, dat kan zo de top 40 in...

Maar idd Never enough lijkt echt teveel op Muse, net Hysteria, iig dat begin, valt me beetje tegen en Sacrified sons word pas leuk na 4 minuten, het duurt dan ook wel 10 minuten maar toch. Ik hm over het geheel gezien vind ik Train of thought toch een stuk beter ...
pi_27429664
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 11:59 schreef Ibanez het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEE!!!!! Slechter als six degrees kan niet!!! Staat maar 1 goed nummer op, en dat is Glass Prison... dussssss
Haha Vind er eigenlijk maar een slecht nummer op staan en dat is.... Glass Prison Maar dat is overdreven.. er staan meer mindere moment op zoals sommige stukken van de titelsong.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:03:19 #218
9613 Seborik
I, Voyager
pi_27429694
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 11:59 schreef Ibanez het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEE!!!!! Slechter als six degrees kan niet!!! Staat maar 1 goed nummer op, en dat is Glass Prison... dussssss
Gij rund, denk dan aan Solitary Shell. Misschien wel een van de beste songs die DT ooit gemaakt heeft, omdat ze daarin ook laten zien, het zonder veel gepiel af te kunnen.
pi_27429711
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:03 schreef Seborik het volgende:

[..]

Gij rund, denk dan aan Solitary Shell. Misschien wel een van de beste songs die DT ooit gemaakt heeft, omdat ze daarin ook laten zien, het zonder veel gepiel af te kunnen.
Op de eerste twee woorden na ben ik het volledig met je eens
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:09:17 #220
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_27429783
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:03 schreef Seborik het volgende:

[..]

Gij rund, denk dan aan Solitary Shell. Misschien wel een van de beste songs die DT ooit gemaakt heeft, omdat ze daarin ook laten zien, het zonder veel gepiel af te kunnen.
het laatste gedeelte van dat nummer bevat anders wel klassiek gepiel. misschien niet helemaal in hun normale stijl, maar het is wel gepiel.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:15:50 #221
9613 Seborik
I, Voyager
pi_27429897
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:09 schreef -erwin- het volgende:

[..]

het laatste gedeelte van dat nummer bevat anders wel klassiek gepiel. misschien niet helemaal in hun normale stijl, maar het is wel gepiel.
Welnee, standaard prog.
pi_27430515
Als je het hebt over hun beste nummers, dan moet ik gelijk denken aan 'Learning to live' en 'Under a glass Moon'.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:40:01 #223
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_27433404
cd gedownload (en niet die solo van james )

wel goede cd geloof ik.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:46:50 #224
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_27433523
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 11:59 schreef Ibanez het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEE!!!!! Slechter als six degrees kan niet!!! Staat maar 1 goed nummer op, en dat is Glass Prison... dussssss
Ehm okee, dan doen we het maar niet
Andere aanrader dan? Ik heb inmiddels Scenes From A Memory, Awake, Image and words, en a Change of seasons.
  zondag 29 mei 2005 @ 00:26:14 #225
121588 zonin
Onzin is er al genoeg
pi_27442712
Ik vind persoonlijk de sound van Octavarium erg goed.
De nummers heb ik net een keer beluisterd en ze pakken me wel een beetje.
Het is in ieder geval onmiskenbaar DT. Dat men heeft voortgeborduurd op ToT qua zang vind ik te prijzen. Het schrille gekrijs is niet altijd even prettig. Wat mij opvalt is dat DT bij dit album meer nog dan bij ToT gekozen heeft voor digitale effecten. Zo hoor ik meermaals een gesampeled drumgeluid. Vooral bij de snaredrum kun je dit goed horen. Dat de bass elke cd meer wordt opgevoerd (qua volume) misstaat ook niet. Op de eerste cd's was de bas (Myung) vaak ver te zoeken en moest je eerst je equaliser instellen of iets dergelijks om wat dynamiek uit de speakers te kunnen toveren.

Door het gesample vind ik het album enigzins kunstmatig overkomen in eerste instantie.
Ik houd van puur, en dit gekunstel is wel leuk voor de menselijke oren, maar echt origineel authentiek is het dan weer niet.
Synths klinken zo nu en dan als rechtstreeks gejat van Rammstein.

Dream Theater heeft mijns inziens een album afgeleverd dat in de lijn der verwachting lag. Daarbij hebben ze gebruik gemaakt van effecten enz. om de sound op te krikken.
Gitaarspel van Petrucci blijft magistraal. De drums zouden uit een Roland of Yamaha digitaal drumstel kunnen komen. Ik vind Portnoy niet op zijn best/origineelst. Synths/keyboards zijn gaaf, cool, fun en verrassend, maar iets anders had ik van prodigy Rudess niet verwacht. Bassgitaar dreigt nog altijd wat weg te vallen en dan te bedenken dat Myung een uitstekend bassist is die niet op de achtergrond gedraaid hoeft te worden.
Vocalen zijn best strak maar er is veel aan gesleuteld dmv masteren en effecten.

Conclusie: na de hoogtepunten A change of seasons (het nummer dan wel te verstaan) en het voor DT baanbrekende album Train of Thought hebben we nu met Octavarium te maken met een best aardig album, maar het is niet representatief voor wat deze gasten KUNNEN.
Het album is technisch gezien wat middelmatig maar de echte DT fan zal er zeker plezier aan kunnen beleven.
Er is in zekere zin gekozen om voort te borduren op ToT, vooral bij de snellere, hardere nummers.
Cijfer: 8,1
"There is no god, our creed is but for ourselves"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')