abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2005 @ 14:24:34 #101
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_26497387
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:05 schreef Ibanez het volgende:
Dus geen "a night with"in ahoy voor 2005!
Hoezo niet? Je gaan toch gewoon touren aan het eind van 2005?
quote:
We will be doing a full headlining European/UK tour in October & November...so stay tuned!
Of bedoel je soms dat je denkt dat ze dit keer weer een support gaan meenemen?
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_26500193
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:24 schreef Kipman het volgende:

[..]

Hoezo niet? Je gaan toch gewoon touren aan het eind van 2005?
[..]
overheen gelezen door de ergernis an het bericht ervoor, op de dt site!! gelukkig...

Support bij Dream Theater is overbodig. Elke ontbreking van een support act, is weer een paar tijdseenheden langer DT!
In The Presence Of Enemies!
pi_26723293
We zijn weer een stap verder, nu de track times bekend zijn, deze zijn als volgt;

The Root Of All Evil - 8.07
The Answer Lies Within - 5.26
These Walls - 6.59
I Walk Beside You - 4.29
Panic Attack - 7.16
Never Enough - 6.33
Sacrificed Sons - 10.42
Octavarium - 24.00

de titelsongs is dus een Epic.
pi_26729459
ah.. kijk, ziet er niet slecht uit
pi_26731345
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ah.. kijk, ziet er niet slecht uit
nee zeker niet,
I walk beside you is een ballad, zeggen ze
pi_26737910
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:29 schreef onbrokenwings het volgende:
We zijn weer een stap verder, nu de track times bekend zijn, deze zijn als volgt;

The Root Of All Evil - 8.07
The Answer Lies Within - 5.26
These Walls - 6.59
I Walk Beside You - 4.29
Panic Attack - 7.16
Never Enough - 6.33
Sacrificed Sons - 10.42
Octavarium - 24.00

de titelsongs is dus een Epic.
Dat zal weer een hoop gepingel zijn. Heerlijk
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:20:05 #107
1573 Kipman
pi_26739257
Met deze lengtes van de nummers kan ik wel leven. En dus kijk ik gelukkig nu wél uit naar de cd.
pi_26741709
Eerst was er sprake van dat These Walls de voortzetting van de AA reeks zou zijn. Maar nadat Jericho (een goede vriend van Mike Portnoy die o.a. zei dat Octavarium (song) rond de 24 min zou duren) zei dat 'The Root Of All Evil' de voortzetting van 'The Glass Prison' en 'This Dying Soul' was.

En aan de lengte van These Walls valt et te betwijfelen dat dat de voortzetting is. Dus hij heeft weer gelijk .

Kijk er echt naar uit. Ze gaan weer gedeeltelijk terug naar hun roots... Een nieuwe 'A Change Of Seasons', geweldig

Discusseer ook mee op de engelstalige forums. Daar van gje wel wat op!
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
pi_26741845
waarom hebben nummers als Glass Prison of Dying Soul opvolgers nodig? Dat zijn nou net de nummers waar DT tever doorschiet in eindeloos saaie solo's en vergezochte overgangen...
pi_26742514
Omdat het van tevoren zo bedoeld is. Mike Portnoy was verslaafd aan alcohol en hij is naar'een afkickkliniek gegaan.

Daarin hebben ze 12 stappen.

3 stappen wordne in the Glass Prison beschreven en 4 (dacht ik) in This Dying Soul.

Dus vandaar :p
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
  woensdag 4 mei 2005 @ 23:42:38 #111
1573 Kipman
pi_26742656
Het is dan natuurlijk ook vooral een tekstueel vervolg. Altijd leuk, vind ik.
pi_26742701
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 23:39 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Omdat het van tevoren zo bedoeld is. Mike Portnoy was verslaafd aan alcohol en hij is naar'een afkickkliniek gegaan.

Daarin hebben ze 12 stappen.

3 stappen wordne in the Glass Prison beschreven en 4 (dacht ik) in This Dying Soul.

Dus vandaar :p
Qua thema boeit het me niet. Het gaat om de muziek natuurlijk
pi_26742807
Idd. Over smaak valt te twisten. Kvond persoonlijk TGP veeel beter dan TDS. Maar je weet nooit wat ze er nu weer uit toveren. Ik heb zo het gevoel dat dit een zeer goed album wordt. Net achter Awake/IAW/SFAM.
Londen 7-7.. RIP
pi_26743083
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 23:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Qua thema boeit het me niet. Het gaat om de muziek natuurlijk
het boeit hun wel. Maarja, Met 7 goede nummers mag er heus wel een slechter (of een uitgemolen) nummer tussen zitten.

Maar TROAE is niet voor niets #1.. Mja, als ik hem heb draai ik meteen octavarium (song)
Londen 7-7.. RIP
pi_26752221
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 23:17 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:

Ze gaan weer gedeeltelijk terug naar hun roots... Een nieuwe 'A Change Of Seasons', geweldig
A Change Of Seasons: zo'n kwalitatief passend nummer zullen ze waarschijnlijk nooit meer maken, ik hoop natuurlijk dat het nummer octavarium het nummer A.C.O.S. topt, maar ik blijf twijfelen.
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 23:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waarom hebben nummers als Glass Prison of Dying Soul opvolgers nodig? Dat zijn nou net de nummers waar DT tever doorschiet in eindeloos saaie solo's en vergezochte overgangen...
Nou Toffe, voor 50 procent gelijk.... Glass prison (en de rest van die on-inspirerende cd) is inderdaad doorgeschoten shit.

andere 50 %
"this dying soul" vind ik toch wel een perfect in elkaar passend nummer met 1 van de meest heersende metalintro's ooit!!!!! In den beginne van T.O.T. had ik ook mijn bedenkingen over het solowerk. Hier hebben we het dan ook uitgebreid over gehad. Toch, nu ik het over en weer luister moet ik toch zeggen dat dit de cd is waarin ik mijn plezier nog steeds herleef, ondanks dat er een nieuwe op komst is. Iets dat ik bij Dream Theater niet vaak gehad heb! Meestal verlangde ik wel naar een nieuwe cd. Effin; "this dying soul' zorgt met name ervoor dat ik dit gevoel bij deze cd nog niet heb!! (Technisch gezien sowieso een meesterlijke solo!!)
pi_26752416
Klopt Ibanez.. er zitten hele goede stukken in This Dying Soul. Een paar van Dream Theater's beste riffs. En inderdaad die intro... maar er zitten ook stukken waarvan ik denk: was dat nou nodig? Ik krijg dat gevoel telkens weer als ik er na luister.
pi_26754114
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Klopt Ibanez.. er zitten hele goede stukken in This Dying Soul. Een paar van Dream Theater's beste riffs. En inderdaad die intro... maar er zitten ook stukken waarvan ik denk: was dat nou nodig? Ik krijg dat gevoel telkens weer als ik er na luister.
hee. even totaal off topic: ik heb koel nieuws... kom ff online
pi_26758017
Oja.. Doe deze in je favorieten: http://s92621507.onlinehome.us/img/oct_countdown.html

Of als je een echte fan bent (zoals ik ) dan doe je hem als startpagina!
Londen 7-7.. RIP
  donderdag 5 mei 2005 @ 18:26:58 #119
1573 Kipman
pi_26758602
Ik heb zelf wel een kalender, dank u wel.
pi_26760992

Ik ben echt fucking benieuwd naar het resultaat Zit nu live @ budokan DVD te kijken
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:07:25 #121
85365 Doe_je_nix_aan
Mike Portnoy
pi_26778777
Gaat iemand nog naar een festival met DT, Arrow Rock of Graspop?

Kga zelf naar Graspop
Londen 7-7.. RIP
  vrijdag 6 mei 2005 @ 18:18:51 #122
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_26783224
Graspop ga ik uiteraard kijken of ze live net zo overtuigend zijn als op cd. Ben ook wel benieuwd HOE ze spelen.
pi_26784230
met gitaar drums, bas en keyboard denk ik
pi_26786898
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 18:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
met gitaar drums, bas en keyboard denk ik
Vergeet je zang nou expres ?!
pi_26787733
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:30 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Vergeet je zang nou expres ?!