abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27575696
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:17 schreef JooB het volgende:
Zowel MP.com als DT.net gesloten in afwachting van de release van Octovarium.
Beetje flauw, he.
  zondag 5 juni 2005 @ 15:44:20 #252
85365 Doe_je_nix_aan
Mike Portnoy
pi_27646633
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:16 schreef kriele het volgende:

[..]

Na het horen van 'Panic Attack' en 'These Walls' en er schijnen nog een paar zwakke nummers op te staan heb ik dat een stuk minder.

Ik heb 'Master of Puppets' ook in de DT uitvoering gehoord, maar Labrie maakt het gewoon schrijnend om er naar te luisteren!
Panic Attack en These Walls zwak?

Ok de MOP is een beetje gekrijs maar tis een cd voor de liefhebbers en af en toe klinkt het door het wat schelle gezang heel goed.
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
  zondag 5 juni 2005 @ 15:46:43 #253
85365 Doe_je_nix_aan
Mike Portnoy
pi_27646699
Na het vele malen hoeren van deze CD ben ik tot de conclusie gekomen dat dit 8 topnummers zijn!

The Answer Lies Within is het enige nummer wat ik wat minder luister, de rest luister ik best veel.

TROAE, Panic Attack, I Walk Beside You en Never Enough zijn imo de beste (lekkerste nummers)

Octavarium kan in geen catagorie geplaatst worden.
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
  zondag 5 juni 2005 @ 15:55:51 #254
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_27646995
Het valt me op dat het gitaarwerk van Petrucci een stuk minder "shreddend" is op Octovarium dan op Train of Thought. Het draait nu weer wat meer om de song dan om de skills, hoewel ik TOT ook wel kon waarderen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 juni 2005 @ 15:58:56 #255
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27647081
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:46 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Octavarium kan in geen catagorie geplaatst worden.
zelfs niet in Oeverloos Gepingel?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_27648369
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:58 schreef Tokus het volgende:

[..]

zelfs niet in Oeverloos Gepingel?
Dan weet ik al wat ik kan verwachten. Hopelijk valt ie snel bij mij in de bus...
pi_27649747
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:55 schreef Deliverance het volgende:
Het valt me op dat het gitaarwerk van Petrucci een stuk minder "shreddend" is op Octovarium dan op Train of Thought. Het draait nu weer wat meer om de song dan om de skills, hoewel ik TOT ook wel kon waarderen.
[jammerendegitaristmodus]jammerrrrrrr......[/jammerendegitaristmodus]

In The Presence Of Enemies!
pi_27649806
Ik mis het oeverloos gepingel
pi_27661659
Zit hem nu voor het eerst te luisteren.. vetste nummer tot nu toe vind ik Panic Attack. Volgens mij ga ik deze CD beter vinden dan ToT (daar was ik namelijk niet echt kapot van).
pi_27693096
Ok, ik ben er uit.. en het oordeel is

Erg strakke CD, lekker hard maar ook mooie ballads. Ik was bang dat de titelsong erg vervelend zou zijn (het oeverloos gepingel van ToT nog in m'n achterhoofd), maar dat is misschien wel de vetste track van de CD Een must voor Dream Theater fans dus imo.
pi_27702985
Weet iemand wanneer Octovarium in Nederland in de winkel ligt ? Volgens mijn platenboer zou dit vrijdag pas zijn, maar dat lijkt me een beetje laat.
Zuster, zuster, niet huilen. Dit is een plezierjacht. (Dr. Bomhoff in Loenatik - De Moevie)
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:29:21 #262
9613 Seborik
I, Voyager
pi_27703017
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:28 schreef Ayreonaut het volgende:
Weet iemand wanneer Octovarium in Nederland in de winkel ligt ?
Eind deze/begin volgende week.
pi_27703254
http://www12.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=18668&affid=15085

Ik vind het wel een goede cd, maar lang niet zo goed als het voorgaande werk.
Het is allemaal wat te mainstream als je het mij vraagt, met als uitzondering Panic Attack. Zoals eerder genoemd mis ik de gitaren wel, want het echte Dream Theater geluid wat dat betreft is naar de achtergrond gedrukt.

Ik vind het een absoluut een lekkere schijf, maar ik had er eigenlijk wel meer van verwacht. En het zal me trouwens niks verbazen als dit jaar Muse de band is die wordt gecoverd tijdens een tweede avond.
pi_27704879
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:44 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:

[..]

Panic Attack en These Walls zwak?

Ok de MOP is een beetje gekrijs maar tis een cd voor de liefhebbers en af en toe klinkt het door het wat schelle gezang heel goed.
Dat is wel mijn eerste indruk. Maar ik zal zo eens naar de platenboer rennen!

Edit: Ik lees net op portnoy's site dat de release datum voor Nederland verschoven is naar 10 juni. Vreemd, aangezien ze de volgende dag al spelen op Arrowrock.

[ Bericht 15% gewijzigd door kriele op 07-06-2005 12:56:05 ]
pi_27707152
Verdomme nog langer wachten Ik heb dat ding al zo lang in bestelling liggen ... Ik wil mijn originele exemplaar
pi_27709550
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:46 schreef D3nn15 het volgende:
Verdomme nog langer wachten Ik heb dat ding al zo lang in bestelling liggen ... Ik wil mijn originele exemplaar
Ik ben hem nu toch maar in zijn geheel aan het downen, maar ik koop hem vrijdag wel.
pi_27709838
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:58 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik ben hem nu toch maar in zijn geheel aan het downen, maar ik koop hem vrijdag wel.
Owja ik heb ook al gesmokkeld gheh, maar het origineel is altijd het leukst Klinkt beter (als je goede apparatuur hebt) en boekje doorbladeren enzo
pi_27710093
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:08 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Owja ik heb ook al gesmokkeld gheh, maar het origineel is altijd het leukst Klinkt beter (als je goede apparatuur hebt) en boekje doorbladeren enzo
Bumabarbaren!!!!

pi_27711262
Kolere nog langer wachten

Moet me nu echt inhouden om 'm niet alvast te downloaden
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_27711820
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:48 schreef MrData het volgende:
Kolere nog langer wachten

Moet me nu echt inhouden om 'm niet alvast te downloaden
Kun je je inhouden? Of ga je toch overstag?
pi_27712092
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:05 schreef kriele het volgende:

[..]

Kun je je inhouden? Of ga je toch overstag?
Nou ik denk dat ik me wel kan inhouden Maar het moet wel een verdomd goed album zijn want ik wordt wel erg onrustig als ik al die berichten lees van mensen die 'm al beluisterd hebben. Jammer dat het schijnbaar een wat minder technisch album is, want al dat moeilijke gepingel is aan mij wel besteed
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:19:19 #272
14505 OProg
A Life in Music
pi_27712375
Ik heb zat wat ik nog moet en kan luisteren dus ik red het wel tot vrijdag.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_27724968
Het album heeft toch wel wat. Ik kan er nog geen oordeel over geven, maar hij is meer song georienteerd. In een aantal nummers zitten zelfs geen solo's!! Kwa sound is ie niet zo heavy als zijn voorgangers. Ik vind het wel verfrissend om te horen dat ie gemixt is door een ander. Enkele nummers kunnen zo de hitparade in, dat zijn korte nummers met een pakkend refrein. Andere nummers zijn sterk beinvloed door Muse.
Maar ik moet nog wel een aantal keren luisteren voordat ik een oordeel kan geven over 'Octavarium'.
pi_27737418
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:29 schreef kriele het volgende:
Het album heeft toch wel wat. Ik kan er nog geen oordeel over geven, maar hij is meer song georienteerd. In een aantal nummers zitten zelfs geen solo's!! Kwa sound is ie niet zo heavy als zijn voorgangers. Ik vind het wel verfrissend om te horen dat ie gemixt is door een ander. Enkele nummers kunnen zo de hitparade in, dat zijn korte nummers met een pakkend refrein. Andere nummers zijn sterk beinvloed door Muse.
Maar ik moet nog wel een aantal keren luisteren voordat ik een oordeel kan geven over 'Octavarium'.
En je hbt niet toevallig St Anger van Metallica in de cd speler laten zitten?????

Ik wordt eigenlijk al misselijk bij het lezen van de vergelijking Muse/Dream Theater.
No Offence, muse is ok, maar om nu te zeggen dat het mij stimuleerd om te weten dat dt ook die kant uitgaat?? Zal wel niet voor altijd zijn, maar een beïnvloeding is voor mij al genoeg om een beetje met tegenzin de brievenbus open te doen elke dag! Ik hoop dat ik die vergelijiing niet hoor.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:08:21 #275
14505 OProg
A Life in Music
pi_27740796
Dit soort discussies zijn altijd wel grappig bij DT.

Bij sommige andere bands weet je gewoon dat je voor de zoveelste keer dezelfde plaat kan verwachten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')