quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:27 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
De gebeurtenissen van gister en 2e kerstdag deden me een beetje denken aan dit verhaal:
Noach
5 De HEER zag dat alle mensen op aarde slecht waren: alles wat ze uitdachten was steeds even slecht. 6 Hij kreeg er spijt van dat hij mensen had gemaakt en voelde zich diep gekwetst. 7 Ik zal de mensen die ik geschapen heb van de aarde wegvagen, dacht hij, en met de mensen ook het vee, de kruipende dieren en de vogels, want ik heb er spijt van dat ik ze heb gemaakt. 8 Alleen Noach vond bij de HEER genade.
Genesis 6, 5-8
Het bovenstaande verhaal wordt door christenen gebruikt (Bijbel) en zij geloven ook dat Jezus van Nazareth, de Christus is en de zoon van God.
Nu wil het geval dat Indonesië overwegend Islamitisch is en wordt tot tweemaal toe in een paar maanden getroffen door de gevolgen van een zeebeving. En wel steeds de dag na een feestdag van de christenen, de geboorte van Christus en zijn opstanding. God wil de moslims dus een lesje leren omdat ze zijn zoon niet eren als Zijn Zoon.
Leuk stelling denk ik(of ik het er mee eens ben
, maar het lijkt me leuk voor echte gelovigen en atheisten
)
Volgens mij staat er nergens in de bijbel dat de geboorte van Jezus op 25 december gevierd moet worden (de viering van de zonnewende heeft immers plaats gemaakt voor de viering van geboorte van Jezus). Ook de datum van de viering van de vermeende opstanding van Jezus is volgens mij ook zo maar vast gelegd (iets te maken met de eerste volle maan in maart en nog wat of zo)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:49 schreef Smashing-Pumpkin het volgende:
Gewaagde stelling. Maar het is inderdaad wel toevallig dat tot twee keer aan toe een aardbeving plaatsvind na een feestdag.
Voor ook de meeste gelovigen zal het toeval zijn.quote:Ik ben zelf niet gelovig, dus voor mij is het toeval.
Hoe zat dat dan met dat verhaal over Sodom en Gamorra?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:16 schreef Pracissor het volgende:
Zoiezo wordt er niemand direct door God gestraft in de vorm van natuurgeweld, lees de bijbel eens wat beter door.
Inderdaad. God is gewoon een atheïst.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:58 schreef Triggershot het volgende:
God is een aanhanger van zijn eigen religie(s)?![]()
Of je leest wat ik daarvoor zei?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoe zat dat dan met dat verhaal over Sodom en Gamorra?
We hebben natuurlijk eerst Hemelvaart (ziet er niet zo best uit als je het letterlijk neemt)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:11 schreef Azathoth het volgende:
Afwachten wat 2e pinksterdag ons brent... of hun brengt...
Snel afschaffen voor de zekerheidquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:11 schreef Azathoth het volgende:
Afwachten wat 2e pinksterdag ons brent... of hun brengt...
neee, het is (tot nu toe) specifiek de 2e feestdag. Hemelvaart is de eerste.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:19 schreef Oud_student het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk eerst Hemelvaart (ziet er niet zo best uit als je het letterlijk neemt)
Vraag onder de wfl-feedback een vraagtekentje achter je topic titel te plaatsen.quote:
Zelfs als je uitgaat van de vooronderstelling dat aardbevingen volkomen toevallig zijn, dan is de kans op een aardbeving evengroot als voorheen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 08:44 schreef pfaf het volgende:
Overigens zijn er het afgelopen half jaar al meerdere aardbevingen in die regio geweest, wat het toeval alleen maar verkleind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |