abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25893118
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:27 schreef _ThundeR_ het volgende:

[..]

1. Een scooter is geen snorfiets.
2. Autorijden kan in Nederland pas vanaf 18, en scooter rijden vanaf 16. Scooters zijn gewoon leuk, en hij is voor mij onmisbaar ivm werk en stage, en vriendin.
een scooter is wel een snorfiets.

Als het niet zo is zou je het volgende voertuig ook geen wagen mogen noemen:

donderdag 31 maart 2005 @ 22:47:52 #152
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_25893213
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:44 schreef -Lay-Z- het volgende:

[..]

een scooter is wel een snorfiets.

Als het niet zo is zou je het volgende voertuig ook geen wagen mogen noemen:

[afbeelding]
Ik zal het je even uitleggen .

Snorfiets

Scooter

Natuurlijk heb je scooter modellen die verkocht worden als snorfiets, maar deze is dan zodanig veranderd (snelheidslimiet) dat het geen scooter is, want ze zijn niet identiek .
Laat me toch met rust.
pi_25895300

Wagen

Sportwagen

Wat voor model deze sportwagens ook hebben, ze blijven voor altijd een wagen.
De basisideeën zijn hetzelfde.
  vrijdag 1 april 2005 @ 07:58:20 #154
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_25898495
Haha, kan je niet tegen je ongelijk ofzo. Een scooter is geen snorfiets. Je kan wel zeggen dat het alletwee brommer varianten zijn, maar een scooter is anders dan een snorfiets, en niet hetzelfde. Wel varianten van elkaar, maar jij zegt dat een snorfiets een scooter is.
Laat me toch met rust.
  vrijdag 1 april 2005 @ 07:58:29 #155
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_25898497
-doebbel-
Laat me toch met rust.
pi_25903369
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 07:58 schreef _ThundeR_ het volgende:
Haha, kan je niet tegen je ongelijk ofzo. Een scooter is geen snorfiets. Je kan wel zeggen dat het alletwee brommer varianten zijn, maar een scooter is anders dan een snorfiets, en niet hetzelfde. Wel varianten van elkaar, maar jij zegt dat een snorfiets een scooter is.
leg mij dan eens even uit wat het verschil is tussen jouw voorbeeld en het mijne
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:47:44 #157
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_25903883
zeg, fix dat filmpje eens! ik wil t wel zien...
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_25903926
Die kut eend mag even hard als die geile ferari bijv. Een snorfiets mag max 30km/h, een scooter/BROMfiets 40km/h.
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:53:01 #159
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_25904003
ghehehe jullie zijn allemaal triest met je... ik heb een auto dus ik ben cooler... en ik heb een scooter dus ik ben cooler argumenten

jullie zuigen allemaal even hard, kneusjes!
<hr>
  vrijdag 1 april 2005 @ 14:59:47 #160
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_25907257
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
ghehehe jullie zijn allemaal triest met je... ik heb een auto dus ik ben cooler... en ik heb een scooter dus ik ben cooler argumenten

Jij bent zeker zo'n kansloze fietser
Laat me toch met rust.
pi_25907626
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:49 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Die kut eend mag even hard als die geile ferari bijv. Een snorfiets mag max 30km/h, een scooter/BROMfiets 40km/h.
hoehard mag een gewone fiets dan
pi_25907713
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:53 schreef Dawnbreaker het volgende:

Zegt mister Pathetic himself.
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:19:34 #163
104153 DeLeider
Aan het heerschen sinds 1987
pi_25907717
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:22 schreef _ThundeR_ het volgende:
Lol wat een gefrusteerde huilie's hier omdat ze zelf geen scootertje mochten rijden
uhm, nee sorry net niet, kheb 2 schakelbrommers staan en rij auto. Scooterrijden is niet leuk, het is saai. gas geven en sturen ken elke mongool zou je denken, en dan zijn er nog grotere mongolen die er mee op hun smoel gaan.
Chowi: Zet in je sig dat ik van je hou.
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:51:43 #164
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_25908437
scooters zijn best een goed alternatief voor de auto op een hoop punten maar dan wel de minumleeftijd opschroeven naar 18 en verplicht rijexamen.
bovendien overal binnen de bebouwde kom op de weg en max 60 mogen (met helm) en buiten de bebouwde kom op het fietspad. niet zo'n halfslachtige oplossing zoals nu waar je het ene moment op het fietspad moet en het andere moment weer een gevaarlijke manoevre moet uitvoeren omdat je weer op de weg moet
en bovendien ophouden met dat kansloze gepest van brommers door de politie met hun illegale rollerbank praktijken.
ik ben zelf, toen ik 21 was, enthousiast aan de brommer gegaan (stuk weg naar mijn werk leende zich uitstekend daarvoor) en als het mooi weer was zeker relaxter als met de auto.
alleen door al die k*t regels heb ik die brommer na een jaartje weer weggedaan. ik werd gek van al die stomme politieagenten die de hele tijd naast je komen rijden om te kijken of je niet te hard gaat (die van mij was standaard maar het gevoel is irritant) en al die stomme wisselingen van fietspad naar weg.
dan maar weer met de auto
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_25935110
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:27 schreef _ThundeR_ het volgende:

[..]

1. Een scooter is geen snorfiets.
2. Autorijden kan in Nederland pas vanaf 18, en scooter rijden vanaf 16. Scooters zijn gewoon leuk, en hij is voor mij onmisbaar ivm werk en stage, en vriendin.
Psst.. een scooter kan wel een snorfiets zijn, als ze oranje platen hebben en een constructiesnelheid van max. 25 km/h hebben.
pi_25935245
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:03 schreef -Lay-Z- het volgende:

[afbeelding]

Wagen

Sportwagen

Wat voor model deze sportwagens ook hebben, ze blijven voor altijd een wagen.
De basisideeën zijn hetzelfde.
Zal ik het jou ook even uitleggen?

Je hebt snorfietsen en bromfietsen.

- Bromfietsen hebben een constructiesnelheid van 45 km/h en een helm is verplicht. Te herkennen aan de gele platen/stickers.
- Snorfietsen hebben een constructiesnelheid van 25 km/h en een helm is niet verplicht. Te herkennen aan de oranje platen/stickers.

Ze kunnen beide voorkomen in de vorm van een scooter of een gewone "brommer" (Puch, Tomos ed)

Een brommobiel valt onder de bromfietsen, maar mogen geen gele platen/stickers hebben.

Sommige mensen die denken dat ze alles weten hier kunnen nog wat leren ook..
pi_25935285
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:24 schreef -Lay-Z- het volgende:

[..]

leg mij dan eens even uit wat het verschil is tussen jouw voorbeeld en het mijne
Jouw voorbeeld waren gewoon twee auto's. Een auto is een auto, hoe hard hij ook kan, hoe hij er ook uitziet. Een snorfiets is echter géén bromfiets! Een snorfiets hoort zo ook in de bebouwde kom op het fietspad, waar een bromfiets op de weg moet. Een snorfiets heeft een lagere constructiesnelheid (25 km/h) en als bestuurder van een snorfiets is een helm niet verplicht. Nu jij weer.
pi_25935299
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:49 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Een snorfiets mag max 20 km/h. 30 km/h haal je niet als je constructiesnelheid 25 km/h is..
pi_25935318
quote:
- Bromfietsen hebben een constructiesnelheid van 45 km/h en een helm is verplicht. Te herkennen aan de gele platen/stickers.
Contructiesnelheid ligt toch eigenlijk rond de 85 KM per uur?
De constructiesnelheid ligt toch veel hoger als de maximale toegestane snelheid?
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:32:18 #170
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_25935709
TS is een mongool. Maar bijna alle jongens van die leeftijd zijn mongolen.

Meeste mensen hier waren heilige boontjes vroerger zo te horen. Laat dat jong toch lekker zich tegen een boom aan rijden. Wat gebeurd, gebeurd.

Op die leeftijd is het gewoon stoer en leuk om hard te gaan. 10 jaar geleden had ik zelf ook altijd flink opgevoerde brommers. Die wilde haren verlies je wel als je wat volwassener en verstandiger word. Maar toch kijk je wel met een glimlach terug naar die brommer jaren. Want het was stiekum toch altijd wel leuk om met vriendjes te sleutelen en wedstrijdjes te doen wie het hardst ging en wie de grootste cilinder erop ging pleuren. 125 cc MT en polini 80 CC speedengine onder een citta gilera

Maar ja laat dat jong lekker opscheppen en desnoods tegen een boom aanrijden Hij moet er zelf toch achter komen en van die moraalridders gaat ie echt niet naar luisteren. Dus je kan hier toch weinig tegen doen. Ik zou alleen zeggen kijk uit en hopelijke kom je er heelhuids vanaf. Ik ken namelijk 2 mensen waar het niet zo goed mee is afgelopen en die daadwerkelijk in een rolstoel zitten en 1tje die door het leven moet gaan als verstandelijk gehandicapte. Dus uitkijken vrienden.

Sommige van jullie die net paar jaartjes ouder zijn dan TS zijn opeens zo volwassen dat ze niet snappen hoe een jongetje van 16 of 17 denkt.
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:15:07 #171
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_25936656
Hey bah TS, misbruik jij de weg... heb je zeker wel vaak last van schaafplekjes enzo....
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_25936745
kijken wie er dadelijk op komt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25941717
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:10 schreef Wokkel1982 het volgende:

[..]

Contructiesnelheid ligt toch eigenlijk rond de 85 KM per uur?
De constructiesnelheid ligt toch veel hoger als de maximale toegestane snelheid?
Oorspronkelijk zijn ze wel gemaakt voor een snelheid rond de 80/90 km/h idd, maar de constructiesnelheid is de wettelijk vastgelegde maximum snelheid die het voertuig mag halen. In Nederland ligt dit voor bromfietsen op 45 km/h en voor snorfietsen op 25 km/h.
pi_25941742
waarom was je er vandaag niet ??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25941808
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:32 schreef Halfgedraaide het volgende:
TS is een mongool. Maar bijna alle jongens van die leeftijd zijn mongolen.

Meeste mensen hier waren heilige boontjes vroerger zo te horen. Laat dat jong toch lekker zich tegen een boom aan rijden. Wat gebeurd, gebeurd.

Op die leeftijd is het gewoon stoer en leuk om hard te gaan. 10 jaar geleden had ik zelf ook altijd flink opgevoerde brommers. Die wilde haren verlies je wel als je wat volwassener en verstandiger word. Maar toch kijk je wel met een glimlach terug naar die brommer jaren. Want het was stiekum toch altijd wel leuk om met vriendjes te sleutelen en wedstrijdjes te doen wie het hardst ging en wie de grootste cilinder erop ging pleuren. 125 cc MT en polini 80 CC speedengine onder een citta gilera

Maar ja laat dat jong lekker opscheppen en desnoods tegen een boom aanrijden Hij moet er zelf toch achter komen en van die moraalridders gaat ie echt niet naar luisteren. Dus je kan hier toch weinig tegen doen. Ik zou alleen zeggen kijk uit en hopelijke kom je er heelhuids vanaf. Ik ken namelijk 2 mensen waar het niet zo goed mee is afgelopen en die daadwerkelijk in een rolstoel zitten en 1tje die door het leven moet gaan als verstandelijk gehandicapte. Dus uitkijken vrienden.

Sommige van jullie die net paar jaartjes ouder zijn dan TS zijn opeens zo volwassen dat ze niet snappen hoe een jongetje van 16 of 17 denkt.
Om nu te zeggen dat ik een mongool ben..

De rest van je post snap ik helemaal, maar ik laat me idd niet door jullie overhalen om m'n scooter terug te voeren oid. Ik weet wat ik doe, ik weet dat het verkeerd kan aflopen, maar daarom rijd ik wel met verstand. En ik rijd ook niet dag-in-dag-uit 80 hoor.. (No flame bedoeld )

Oja, het beloofde filmpje voor degenen die het nog wel willen zien.

De TS met Wegmisbruikers vorige week
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')