De gelukkige maakt uiteindelijk een reis samen met een groep Europeanen en winnaars uit Amerika en Japan. Het Amerikaanse idee van de ruimtereis is ontwikkeld in een show van een Zweedse tv-maatschappij. RTL4 en de Staatsloterij hebben de formule van dat programma aangekocht. De winnaar gaat in oktober 2003 de ruimte in.
ANP 04-10-2001
Tijd om ook loten te gaan kopen?
Niet dat ik denk dat je er met een paar miljoen vanaf bent ofzo maar ik heb toch liever geld dan zo'n reisje
quote:Niet te winnen via het kopen van een lot, wel ff erbij blijven!
Op donderdag 04 oktober 2001 13:49 schreef Hiroller het volgende:
DEN HAAG (ANP) - De Staatsloterij gaat een ruimtereis in een ruimteveer als nieuwe superprijs aanbieden. De puur toeristische trip is niet te winnen door het kopen van een staatslot, maar door het nieuwe spel Big Mission in de Staatsloterijshow.Tijd om ook loten te gaan kopen?
quote:Een Big Mission-lot ipv een Staatslot...
Op donderdag 04 oktober 2001 14:03 schreef ABC-tje het volgende:[..]
Niet te winnen via het kopen van een lot, wel ff erbij blijven!
Major Major Major Moet mee!
xxxxx
En ik denk dat als ze mensen op vakantie de ruimte in kunnen schieten, ze ook wel zullen zorgen dat er genoeg onderzoekers en wetenschappers zullen zijn. Per slot van rekening heb je het over iets dat pas over twee jaar gaat plaatsvinden
IK WIL IK WIL IK WIL IK WIL IK WIL IK WIL IK WIL IK WIL IK WIL!
quote:duiken of een boswandeling maken is iets anders dan astronautje spelen
Op maandag 12 november 2001 16:42 schreef Troeltje het volgende:
Wat een onzin! Dus alleen biologen mogen duiken bij koraalriffen? Alleen boswachters mogen het bos in? Ik zou tekenen voor een ruimtereis, is al sinds ik mij kan herinneren een droom van me
quote:Het lijkt me dat er dik voor wordt betaald, daardoor kunnen er weer meer onderzoekers de ruimte in!!
Op maandag 12 november 2001 15:40 schreef Seborik het volgende:
Ik vind dat echt totale verspilling van zo'n reis. Ze kunnen beter iemand mee sturen om onderzoek te doen in de ruimte dan een of ander persoon die zomaar zoiets wint.
Net zoals die Amerikaan Tito die 50M betaalde. Daardoor komt er meer geld vrij voor de onderzoekers. Goeie zaak dus. Lekker commercieel.
Ik had begrepen dat er slechts 1 winnaar zou zijn uit heel Europa. Dan wint waarschijnlijk een Spanjaard of Italiaan, want ik heb nog nooit gezien dat zo'n Europese loterij door een Nederlander of Belg gewonnen werd.
quote:als de staatsloterij zoveel betaalt... en de kosten opwegen tegen wat het opbrengt, maar daar komen ook nog kosten bij van een training enzo
Op maandag 12 november 2001 18:31 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Het lijkt me dat er dik voor wordt betaald, daardoor kunnen er weer meer onderzoekers de ruimte in!!
Net zoals die Amerikaan Tito die 50M betaalde. Daardoor komt er meer geld vrij voor de onderzoekers. Goeie zaak dus. Lekker commercieel.
Lijkt toch wel een prijs te zijn voor een Nederlander en niet niet een Europese prijs!!!
quote:Kijk, daar hebben we wat aan. Kun je lezen dat je moet werken om de prijs te winnen, zoals de kandidaten in de show dat nu ook moeten. Bovendien:
Op maandag 12 november 2001 20:11 schreef calvobbes het volgende:
De "broodnodige" link dan maar:Lijkt toch wel een prijs te zijn voor een Nederlander en niet niet een Europese prijs!!!
quote:Dat betekent dus de gebruikelijke kandidaten tussen 20 en 40 jaar, bejaarden en pubers uitgesloten.
Uit een voorselectie van 500 mensen die aan de fysieke en mentale eisen voldoen om deel te kunnen nemen, winnen telkens één of twee personen per show hun reis naar het Big Mission Selection Centre in het USA Space Camp aan Florida?s Space Coast
quote:dit is juist een goede impuls voor de ruimtevaart. Als de commercie binnendringt is er dus meer geld beschikbaar voor andere projecten.
Op maandag 12 november 2001 15:40 schreef Seborik het volgende:
Ik vind dat echt totale verspilling van zo'n reis. Ze kunnen beter iemand mee sturen om onderzoek te doen in de ruimte dan een of ander persoon die zomaar zoiets wint.
ruimtevaart moet commercieel worden, anders schiet het nooit op.
quote:Volgens mij heeft de show al in Denemarken gelopen, en is er dus al een Deense winnaar.
Op maandag 12 november 2001 18:37 schreef dwerg het volgende:
Ik had begrepen dat er slechts 1 winnaar zou zijn uit heel Europa.
Lijkt me dan ook dat bij de Nederlandse versie een Nederlander wint.
Of klinkt dat onlogisch?
V.
quote:Dat klinkt logisch. En dan zit ik dus met de vraag: sturen ze nu van elk land een winnaar de ruimte in, of moeten die winnaars onderling nog op de vuist voor 1 zitplaats? Ik neem aan er nog geen Space Shuttle lijndienst is. Maar die kunnen ze in 2003 natuurlijk wel al opgezet hebben.
Op dinsdag 13 november 2001 17:14 schreef Verbal het volgende:Volgens mij heeft de show al in Denemarken gelopen, en is er dus al een Deense winnaar.
Lijkt me dan ook dat bij de Nederlandse versie een Nederlander wint.
Of klinkt dat onlogisch?
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |