abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 maart 2005 @ 14:07:01 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25779299
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoe kwamen ze eigenlijk bij 'genadig'?
LOL Ik vind dat inderdaad fantastische Koran-verzen. Over allerlei bevolkingsstammen wordt een doodvonnis uitgesproken, en het laatste vers is dan "Voorwaar, Allah is barmhartig".
pi_25779324
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:07 schreef Alicey het volgende:
LOL Ik vind dat inderdaad fantastische Koran-verzen. Over allerlei bevolkingsstammen wordt een doodvonnis uitgesproken, en het laatste vers is dan "Voorwaar, Allah is barmhartig".
Hm, heel aparte definitie van barmhartigheid moet dat zijn...
  zondag 27 maart 2005 @ 14:09:06 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25779339
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hm, heel aparte definitie van barmhartigheid moet dat zijn...
Zullen we eens aan een moslim vragen wat zijn definitie van barmhartigheid is?
pi_25779437
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:09 schreef Alicey het volgende:
Zullen we eens aan een moslim vragen wat zijn definitie van barmhartigheid is?
Dat kunnen we doen. Het zou waarschijnlijk een goed begin van een Paasrel zijn. Ik hoop in elk geval dat moslims hun kinderen niet zo barmhartig behandelen als Allah Zijn schepselen.
  zondag 27 maart 2005 @ 14:20:25 #55
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25779553
oeh.. paasrel.. pakt de eieren alvast
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_25779561
Ik ga even een broodje gekookt ei eten ter viering van deze heuglijke dag.

Zou Jezus ook van eieren gehouden hebben?
pi_25779572
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:20 schreef Bensel het volgende:
oeh.. paasrel.. pakt de eieren alvast
Ik ben ze aan het koken nu.
  zondag 27 maart 2005 @ 14:21:40 #58
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25779584
Ah ja.. hardgekookt komt idd harder aan
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_25779608
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:21 schreef Bensel het volgende:
Ah ja.. hardgekookt komt idd harder aan
Maar geeft wel minder bijkomende rommel.
pi_25779708
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar geeft wel minder bijkomende rommel.
Nou... minder rommel van de eieren, dat wel...
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_25779725
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:27 schreef Maethor het volgende:
Nou... minder rommel van de eieren, dat wel...
Jij kookt ze wel èrg hard.
pi_25780004
Vrolijk Pasen!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_25780674
Haasje.
pi_25780715
*pang*
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_25781411
pi_25781683
quote:
Op zondag 27 maart 2005 15:12 schreef Maethor het volgende:
*pang*

Het was een maffia-paashaas. Grote familie komt wraak nemen. Heb je al een paardenhoofd in je bed gevonden?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_25781788
Nee, wel een dozijn rotte eieren.
pi_25781899
quote:
Op zondag 27 maart 2005 15:58 schreef MUUS het volgende:

[..]

[afbeelding] ^25
Het was een maffia-paashaas. [afbeelding] Grote familie komt wraak nemen. [afbeelding] Heb je al een paardenhoofd in je bed gevonden? [afbeelding]
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee, wel een dozijn rotte eieren.
Niets van dat alles!
* Maethor haalt mitrailleur uit vet en posteert zichzelf wijdbeens voor zn bed

Bring 'em on
pi_25781916
The invasion of the Mobster Easter Bunnies.
pi_25781939
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mobster Easter Bunnies
pi_25781955
Hee, ik wist niet dat dat kon, in één keer een heleboel dezelfde smilies plaatsen. Even testen...

^25

Waarom werktut niet?
pi_25782019
pi_25782093
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hee, ik wist niet dat dat kon, in één keer een heleboel dezelfde smilies plaatsen. Even testen...

^25

Waarom werktut niet?
Is dit serieus? Zo ja: nee, dat kan niet.
Zou wel handig zijn misschien, maar het werkt het spammen wat in de hand lijkt me...

Het leek me handig om in mijn quote MUUS' reactie even wat in te korten, that's all
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[afbeelding]
Da's snel gevonden
pi_25782133
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:12 schreef Maethor het volgende:
Is dit serieus? Zo ja: nee, dat kan niet.
Zou wel handig zijn misschien, maar het werkt het spammen wat in de hand lijkt me...

Het leek me handig om in mijn quote MUUS' reactie even wat in te korten, that's all
Ohhh... En ik ben niet eens blondt.
quote:
Da's snel gevonden
Gegoogled op 'mobster bunny'.
pi_25782174
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
  zondag 27 maart 2005 @ 16:19:24 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25782257
En ik heb dan eindelijk Dead Man Walking gezien...
  zondag 27 maart 2005 @ 16:31:02 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25782523
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[afbeelding]
Ik vind paashazen ook zonder maffia-pak eng, zie topic in KLB van van de week.
pi_25782762
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:19 schreef Alicey het volgende:
En ik heb dan eindelijk Dead Man Walking gezien...
En? En? En?
pi_25782796
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:31 schreef Alicey het volgende:
Ik vind paashazen ook zonder maffia-pak eng, zie topic in KLB van van de week.
Paashazen ZIJN ook eng. Het zijn freaks of nature, ze zijn bijna net zo eng als homo's.
  zondag 27 maart 2005 @ 17:32:11 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25784133
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En? En? En?
Heel ingrijpend (in ieder geval). Het laat ook wel zien dat ik veel dingen niet snap.
  zondag 27 maart 2005 @ 17:32:42 #81
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25784150
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Paashazen ZIJN ook eng. Het zijn freaks of nature, ze zijn bijna net zo eng als homo's.
Die paashaas zag er ook nog eens homosexueel uit inderdaad!
pi_25784213
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:32 schreef Alicey het volgende:
Heel ingrijpend (in ieder geval). Het laat ook wel zien dat ik veel dingen niet snap.
Vertel..? Of liever via de mail?
  Moderator zondag 27 maart 2005 @ 17:36:22 #83
5428 crew  miss_sly
pi_25784244
Zo, weer terug!
Heb ik de paasrel al gemist, of komt die nog?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 27 maart 2005 @ 17:36:57 #84
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25784265
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Vertel..? Of liever via de mail?
Bijvoorbeeld dat iemand in koele bloede (in de film nota bene een vrouw!!) iemand kan executeren, dat is toch iets wat ik nog steeds niet kan begrijpen.
  zondag 27 maart 2005 @ 17:37:26 #85
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25784275
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:36 schreef miss_sly het volgende:
Zo, weer terug!
Heb ik de paasrel al gemist, of komt die nog?
De paasrel heeft zich geuit in topic spam.
pi_25784381
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:36 schreef Alicey het volgende:
Bijvoorbeeld dat iemand in koele bloede (in de film nota bene een vrouw!!) iemand kan executeren, dat is toch iets wat ik nog steeds niet kan begrijpen.
Ik weet niet of het uiteindelijk zo 'in koelen bloede' is, hoor. Maar het verhaal van de executioners komt zelden naar buiten. Ze krijgen absolute anonimiteit en veel geld. Ik herinner me één interview met iemand die jarenlang van dichtbij betrokken was bij executies. Hij had er uiteindelijk slapeloze nachten van.

Het mooie van Dead Man Walking is de eerlijkheid ervan. Matthew Poncelet is geen sympathieke figuur, in het begin van de film haat je hem wellicht. Maar op het moment dat ze met hem naar de Death Room lopen, zou je alles willen doen om het te stoppen. Dat was althans mijn ervaring. De film duwt je trouwens niet één bepaalde richting op, vind ik. De kijker mag zijn eigen oordeel vellen.
  zondag 27 maart 2005 @ 17:44:13 #87
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25784455
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik weet niet of het uiteindelijk zo 'in koelen bloede' is, hoor. Maar het verhaal van de executioners komt zelden naar buiten. Ze krijgen absolute anonimiteit en veel geld. Ik herinner me één interview met iemand die jarenlang van dichtbij betrokken was bij executies. Hij had er uiteindelijk slapeloze nachten van.
Dat kan ik me ook erg goed voorstellen..
quote:
Het mooie van Dead Man Walking is de eerlijkheid ervan. Matthew Poncelet is geen sympathieke figuur, in het begin van de film haat je hem wellicht.
Zelfs dat niet. Ik kan me prima voorstellen dat je van een paar jaar death row best een beetje cynisch wordt.
quote:
Maar op het moment dat ze met hem naar de Death Room lopen, zou je alles willen doen om het te stoppen.
Inderdaad, hebben ook best aardig wat tranen gelopen tijdens die scene..
quote:
Dat was althans mijn ervaring. De film duwt je trouwens niet één bepaalde richting op, vind ik. De kijker mag zijn eigen oordeel vellen.
Dat is inderdaad heel mooi. Je ziet alle kanten van het verhaal. Misschien is dat ook juist het moeilijke en ook het mooie er van..
  Moderator zondag 27 maart 2005 @ 17:50:59 #88
5428 crew  miss_sly
pi_25784606
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

De paasrel heeft zich geuit in topic spam.
Dat valt me tegen
Het is hier wel erg rustig trouwens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25784635
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:44 schreef Alicey het volgende:
Dat kan ik me ook erg goed voorstellen..
Ik ook. Maar op het moment dat ze er midden in zitten, hebben ze vaak een zekere arrogantie. Ze zijn ervan overtuigd dat ze 'gewoon hun werk' doen en dat het goed werk is wat ze doen. Bush heeft, toen hij nog gouverneur van Texas was, verscheidene malen beweerd dat 'no innocent man has ever been executed in the State of Texas', terwijl het tegendeel inmiddels meer dan eens bewezen is.
quote:
Zelfs dat niet. Ik kan me prima voorstellen dat je van een paar jaar death row best een beetje cynisch wordt.
'Een beetje cynisch', da's een goeie beschrijving van Matthew Poncelet.
quote:
Inderdaad, hebben ook best aardig wat tranen gelopen tijdens die scene..
Ik raak helemaal over de zeik bij die scène. Maar dat komt ook doordat ik mijn penvriend daar zie lopen in plaats van Matthew... Die hele scène is precies zoals het er in 't echt aan toegaat.
quote:
Dat is inderdaad heel mooi. Je ziet alle kanten van het verhaal. Misschien is dat ook juist het moeilijke en ook het mooie er van..
Het is ook gebaseerd op een echt gebeurd verhaal. Sister Prejean is nu nog altijd één van de voorvrouwen van de anti-doodstrafbeweging in de VS. Een paar jaar terug werd ze genoemd als kanshebber voor de Nobelprijs voor de Vrede, jammer genoeg is ze het niet geworden. Susan Sarandon houdt zich sinds deze film ook bezig met anti-doodstraf-activisme.
  zondag 27 maart 2005 @ 17:52:34 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25784645
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat valt me tegen
Het is hier wel erg rustig trouwens.
Dat laatste valt mij ook op ja.. Iedereen paaseitjes aan het zoeken?
pi_25784687
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]
Ohhh

Lupa_solitaria_albida
  zondag 27 maart 2005 @ 17:55:53 #92
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25784728
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ook. Maar op het moment dat ze er midden in zitten, hebben ze vaak een zekere arrogantie. Ze zijn ervan overtuigd dat ze 'gewoon hun werk' doen en dat het goed werk is wat ze doen. Bush heeft verscheidene malen beweerd dat 'no innocent man has ever been executed in the State of Texas', terwijl het tegendeel inmiddels meer dan eens bewezen is.
Sommige mensen hebben echter een uitstekend ontwikkelde capaciteit tot het steken van de kop in het zand..
quote:
'Een beetje cynisch', da's een goeie beschrijving van Matthew Poncelet.
Die hele post zat vol met understatements.
quote:
Ik raak helemaal over de zeik bij die scène. Maar dat komt ook doordat ik mijn penvriend daar zie lopen in plaats van Matthew... Die hele scène is precies zoals het er in 't echt aan toegaat.
Dat laatste geloof ik wel, het zag er ook erg realistisch uit.. Over de zeik gaan zou ik het bij mezelf niet noemen, maar wel echt gejankt.

Ik kan me het bij jou heel goed voorstellen als je weet dat iemand die leeft (Als in iemand waar je contact mee hebt) hetzelfde staat te wachten..
quote:
Het is ook gebaseerd op een echt gebeurd verhaal. Sister Prejean is nu nog altijd één van de voorvrouwen van de anti-doodstrafbeweging in de VS. Een paar jaar terug werd ze genoemd als kanshebber voor de Nobelprijs voor de Vrede, jammer genoeg is ze het niet geworden.
Inderdaad erg jammer, misschien zou het toch voor een aantal Amerikanen een eye-opener zijn geweest..
quote:
Susan Sarandon houdt zich sinds deze film ook bezig met anti-doodstraf-activisme.
De film heeft blijkbaar wel effect.
pi_25784768
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:54 schreef Yosomite het volgende:
Ohhh

[afbeelding]
Lupa_solitaria_albida
Mooi exemplaar!
pi_25784827
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Mooi exemplaar!
Ik was wat vergeten ivm blondt: albida staat voor blond
pi_25784851
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:55 schreef Alicey het volgende:
Ik kan me het bij jou heel goed voorstellen als je weet dat iemand die leeft (Als in iemand waar je contact mee hebt) hetzelfde staat te wachten..
Toen ik de laatste keer in Texas was (mei vorig jaar), heb ik de film voor een tweede maal gezien. Dat had ik toen beter niet kunnen doen, het was allemaal een beetje te dichtbij op dat moment. Aan de andere kant wil ik mezelf ermee confronteren in de hoop dat dat het makkelijker maakt als het echt gaat gebeuren (de bedoeling is ook dat ik erbij ben als getuige...), maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
quote:
Inderdaad erg jammer, misschien zou het toch voor een aantal Amerikanen een eye-opener zijn geweest..
I wonder... De kans bestaat dat ze het zouden hebben gebagatelliseerd als zijnde een prijs uitgereikt door Europese liberalisten, die zo arrogant zijn dat ze menen de grote VS de les te moeten leren... De EU spreekt zich ook af en toe uit tegen individuele doodvonnissen, maar daar komt doorgaans weinig reactie op...
  zondag 27 maart 2005 @ 18:04:18 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25784904
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Toen ik de laatste keer in Texas was (mei vorig jaar), heb ik de film voor een tweede maal gezien. Dat had ik toen beter niet kunnen doen, het was allemaal een beetje te dichtbij op dat moment. Aan de andere kant wil ik mezelf ermee confronteren in de hoop dat dat het makkelijker maakt als het echt gaat gebeuren (de bedoeling is ook dat ik erbij ben als getuige...), maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Je wilt de executie bijwonen? Alvast heel veel sterkte dan... Ik denk niet dat het makkelijk(er) zal worden eigenlijk.. Ik heb wel veel bewondering ervoor dat je dat aandurft.
quote:
I wonder... De kans bestaat dat ze het zouden hebben gebagatelliseerd als zijnde een prijs uitgereikt door Europese liberalisten, die zo arrogant zijn dat ze menen de grote VS de les te moeten leren... De EU spreekt zich ook af en toe uit tegen individuele doodvonnissen, maar daar komt doorgaans weinig reactie op...
Dat is ook wel weer zo inderdaad, het zit er daar zo dik in.. Ook dat bleek uit die film waar er gegooid werd met oog om oog, terwijl Jezus zelf zich daar nota bene tegen uit heeft gesproken.. Leuk, zo'n christelijk land.
pi_25784907
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:00 schreef Yosomite het volgende:
Ik was wat vergeten ivm blondt: albida staat voor blond
Het betekent 'wit'. 'Flavus' is blond.
pi_25784981
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:04 schreef Alicey het volgende:
Je wilt de executie bijwonen? Alvast heel veel sterkte dan... Ik denk niet dat het makkelijk(er) zal worden eigenlijk.. Ik heb wel veel bewondering ervoor dat je dat aandurft.
Heb geen idee hoe ik eruit zal komen natuurlijk... Maar ik wil er per se bij zijn. Ik moet er niet aan denken dat ik ergens anders ben en weet wat er aan het gebeuren is. Jamie is een dierbare vriend geworden tijdens de laatste zes jaar, en ik zou de enige getuige van zijn kant zijn. Ik wil niet dat hij alleen is in die laatste momenten. En voor mezelf wil ik afscheid kunnen nemen.

Jamie en ik hebben er wel ruzie over gemaakt. Hij wilde eerst niet dat ik erbij zou zijn. Het mocht alleen als ik zou beloven dat ik iemand mee zou nemen om me bij te staan.
  zondag 27 maart 2005 @ 18:11:16 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25785063
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Heb geen idee hoe ik eruit zal komen natuurlijk... Maar ik wil er per se bij zijn. Ik moet er niet aan denken dat ik ergens anders ben en weet wat er aan het gebeuren is. Jamie is een dierbare vriend geworden tijdens de laatste zes jaar, en ik zou de enige getuige van zijn kant zijn. Ik wil niet dat hij alleen is in die laatste momenten. En voor mezelf wil ik afscheid kunnen nemen.
Ik begrijp het volkomen, maar het lijkt me toch ook wel een loodzware opgave.. Hoe je er uitkomt is denk ik vergelijkbaar met elke andere dood van een dierbare, het zal een rouwproces zijn, en het zal tijd kosten om het te verwerken.. Waarschijnlijk zelfs meer tijd door de manier waarop het gaat..
quote:
Jamie en ik hebben er wel ruzie over gemaakt. Hij wilde eerst niet dat ik erbij zou zijn. Het mocht alleen als ik zou beloven dat ik iemand mee zou nemen om me bij te staan.
Je hebt iemand die jou bij wil staan?
pi_25785203
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:11 schreef Alicey het volgende:
Ik begrijp het volkomen, maar het lijkt me toch ook wel een loodzware opgave.. Hoe je er uitkomt is denk ik vergelijkbaar met elke andere dood van een dierbare, het zal een rouwproces zijn, en het zal tijd kosten om het te verwerken.. Waarschijnlijk zelfs meer tijd door de manier waarop het gaat..
Nou ja, dat rouwproces komt er toch wel. De extra tijd neem ik dan wel op de koop toe. Ik denk dat ik spijt krijg als ik het niet doe.
quote:
Je hebt iemand die jou bij wil staan?
Ja, er is wel iemand die me zou kunnen bijstaan. De vriendin van Jamie's beste vriend op Death Row. Jamie kent haar een beetje en vertrouwt haar. Eventueel zou ik mijn moeder of vader vragen om mee te gaan. Hangt van de situatie af; ik zal dan op stel en sprong daarheen moeten, dus er kan niet echt gepland worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')