abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25752994
Echt raar, ik krijg het gevoel dat ik buitengesloten word.

Ik zat net voor een appartementen complex lekker met netstumbler te scannen naar draadloze netwerken. Maar iedereen die langsliep, keurde het diep af schijnbaar, want ze keken allemaal heel raar, zo van "kijk die arme jongen met zijn laptop is naar onze wep-key-loze netwerken scannen "

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
pi_25753030
ach, je krijgt zowiezo rare gezichten als je ergens met je laptop zit
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:18:43 #3
15619 KixAss456
Powered by SARS®
pi_25753060
Mja mij boeit et nooit zo erg, maarja, je "hackt" natuurlijk wel op iemands netwerk in. Als jouw huisdeur open staat wil ook niet zeggen dat je daar zomaar naar binnen mag...
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:19:05 #4
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25753066
* Libris warlives al 2 jaar..

Gewoon meesurfen met de buren
pi_25753092
Om eerlijk te zijn was mijn band lek, en moest ik ff op msn om te kijken of iemand me op kon halen

Maar ja, als je daar dan op je knalrode tomos met je muts en jas lekker op je laptop zit te typen, vraagt het eigenlijk om problemen

Jammer dat ik van "F. Janssen" geen IP kreeg, waardoor ik zo ongeveer 6km mijn tomos voorruit moest douwen
pi_25753098
Heb het eigenlijk nog nooit gedaan, denk door gebrek aan netwerken hier in de randstad.. Als je in een grote stad woont is het natuurlijk altijd wel leuk om ff te doen .. .
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:20:43 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25753105
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:18 schreef KixAss456 het volgende:
Mja mij boeit et nooit zo erg, maarja, je "hackt" natuurlijk wel op iemands netwerk in. Als jouw huisdeur open staat wil ook niet zeggen dat je daar zomaar naar binnen mag...
Vind het geen hacken.. je zet je laptop aan en hebt internetverbinding. Moeite moet doen om beveiliging te omzeilen vind ik te ver gaan.
pi_25753125
Mja, toen ik hier mijn laptop openklapte, en naar netwerken wou scannen, zag ik dat ik al een IP van "F. Janssen" aan het krijgen was Weinig hacken dus
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:22:18 #9
15619 KixAss456
Powered by SARS®
pi_25753134
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:20 schreef Libris het volgende:

[..]

Vind het geen hacken.. je zet je laptop aan en hebt internetverbinding. Moeite moet doen om beveiliging te omzeilen vind ik te ver gaan.
Dus als de deur van jouw huis open staat mag ik ook gewoon nar binnen en alles gebruiken e.d.?
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:25:11 #10
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_25753198
tja het is gebruik maken van andermans internetverbinding, die dus niet beveiligd is.

Je kunt het vergelijken met iemand die geld verliest en dat je achter diegene loopt, pak je het geld op en houdt je het zelf (internetten via zijn verbinding) of geef je het terug (buurman melden dat hij zijn netwerk moet beveiligen).
Drugs are good mkay?
pi_25753213
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:14 schreef Geqxon het volgende:
Echt raar, ik krijg het gevoel dat ik buitengesloten word.

Ik zat net voor een appartementen complex lekker met netstumbler te scannen naar draadloze netwerken. Maar iedereen die langsliep, keurde het diep af schijnbaar, want ze keken allemaal heel raar, zo van "kijk die arme jongen met zijn laptop is naar onze wep-key-loze netwerken scannen "

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
Heb je er al aangedacht dat die mensen geen verstand van computers hebben en gewoon niet snappen wat jij daar zit te doen met je laptop? 99% vd bevolking weet namelijk geen zak van computers en dus al helemaal niet van wardriven.

Overigens ben ik al vaak genoeg aangezien voor verkeerspolitie, toen wij aan het rondrijden waren met antenne op het dak, laptop op schoot en een camera derbij in de auto....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_25753240
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:25 schreef Party_P het volgende:
tja het is gebruik maken van andermans internetverbinding, die dus niet beveiligd is.

Je kunt het vergelijken met iemand die geld verliest en dat je achter diegene loopt, pak je het geld op en houdt je het zelf (internetten via zijn verbinding) of geef je het terug (buurman melden dat hij zijn netwerk moet beveiligen).
Wardriven is NIET het gebruik maken van de verbinding, je constateert alleen dat de (slecht beveiligde) wireless verbindingen er zijn, maar voor de rest doe je er niets mee. Dit is dus volstrekt legaal, omdat je niets doet wat andermans internetverbinding kan schaden, de privacy niet schendt en ook niet in breekt.

De apen die dus wel van de verbinding gebruik gaan maken, zijn niet aan het wardriven maar aan het hacken en overtreden inderdaad de Nederlandse wetgeving.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:31:33 #13
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_25753319
ok ok, ik wist niet genoeg van wardriven, maar jij weet niet genoeg van hacken.

Hackers zoeken beveiligingslekken op, zonder er misbruik van te maken. Degenen die er wel misbruik van maken zijn scriptkiddies en crackers
Drugs are good mkay?
pi_25753336
Hehe moet ik ook maar een keer doen met mijn broer
pi_25753444
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:31 schreef Party_P het volgende:
ok ok, ik wist niet genoeg van wardriven, maar jij weet niet genoeg van hacken.

Hackers zoeken beveiligingslekken op, zonder er misbruik van te maken. Degenen die er wel misbruik van maken zijn scriptkiddies en crackers
De hackers vs crackers is een discussie die nergens op slaat en die oneindig lang duurt. Als jij hier zoveel over denkt te weten had je dit antwoord van mij kunnen raden. Cracken heeft namelijk meerdere vormen van uitleg (security cracking vs software cracking), hacking is altijd het constateren van lekken. Of er vervolgens gebruik gemaakt van wordt en je dus idd de wet overtreedt laten we er lekker buiten, want daar gaat dit topic niet over.
pi_25753448
Mja wanneer is het hacken/cracken he

Ik wou puur ff op msn om iemand iets te vragen, kun je het dan cracken noemen? Ben ik dan gelijk een scriptkidie? Man, windows maakte al automatisch verbinding met dat accespoint
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:58:55 #17
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_25753861
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:37 schreef existenz het volgende:

[..]

De hackers vs crackers is een discussie die nergens op slaat en die oneindig lang duurt. Als jij hier zoveel over denkt te weten had je dit antwoord van mij kunnen raden. Cracken heeft namelijk meerdere vormen van uitleg (security cracking vs software cracking), hacking is altijd het constateren van lekken. Of er vervolgens gebruik gemaakt van wordt en je dus idd de wet overtreedt laten we er lekker buiten, want daar gaat dit topic niet over.
true (is eindeloze discussie ja), nu maar ontopic

Ik denk zelf dat wardriven niet snel geaccepteerd zal worden, veel mensen kennen het niet en zien het idd als hacken
Drugs are good mkay?
pi_25753958
tsja, ik maak altijd dankbaar gebruik van onbeveiligde verbindingen, sterker nog, ik heb er zelf een. bewust onbeveiligd. wordt wel gemonitord en krijgt beperkte bandbreedte.
misbruikers worden geblocked, anderen mogen hun gang gaan. best ideaal dat chello geen datalimiet meer heeft.
  zondag 27 maart 2005 @ 14:02:14 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_25779212
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:18 schreef KixAss456 het volgende:
stfu.Jij hebt er ook een handje van
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 27 maart 2005 @ 14:03:02 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_25779229
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:22 schreef KixAss456 het volgende:

[..]

Dus als de deur van jouw huis open staat mag ik ook gewoon nar binnen en alles gebruiken e.d.?
nee maar je doet het wel . Lamer
pi_25787464
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:22 schreef KixAss456 het volgende:

[..]

Nee maar als jij een tafel buiten neerzet met dingen er op en het bordje gratis gebruik wel.

Waar ik op doel is dat je niet eens binnenkomt op zijn netwerkt als je het met deurje open naarbinnenlopen vergelijkt.
Je breek namelijk niet in in zijn computer.

Zolang je je shit niet encrypt bied je gewoon gratis internet aan klaar als een klontje.
Beveilig je crap maar....

Toevoeging:
Daarnaast is het aansluiten van een draadloos netwerk (zo blijkt) niet wat voor mensen die niet weten wat ze doen...

Ze sluiten het aan het werkt, doen ze er niets mee verder met alle gevolgen van dien, werkt het niet brengen ze dat ding terug naar de winkel zonder de handleiding open te slaan. (ervaring)

[ Bericht 13% gewijzigd door McKillem op 27-03-2005 19:55:50 ]
  zondag 27 maart 2005 @ 22:36:24 #22
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_25792597
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Pot.
Kettle.
Black.

QYB.
From the ashes...
  zondag 27 maart 2005 @ 23:09:48 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_25793610
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:36 schreef Xitami het volgende:

[..]

Pot.
Kettle.
Black.

QYB.
En waar baseer je dat op? Logs? Geef maar.Wel graag precieze logs.Waarmee je concrete beschuldigen kan uiten.. Irc logs heb ik ook wel Dus kom maar op met je concrete bewijzen lamzak
pi_25804339
Zoek eens op wat hacken (of cracken for that matter) nou inhoudt.
Er is niemand die het echte antwoord geeft, wel stukjes.

Met hacken exploit je niet simpel een lek, het is maar een onderdeeltje van een hack.
Hacken is niks meer en minder dan het inbreken in een informatiesysteem.
Dat kun je doen door gebruik te maken van lekken, virussen, etc.

Kernpunt van hacken is het doorbreken van beveiliging (en zo is dit ook opgenomen in de Nederlandse wetgeving als zijnde computerinbraak). Een onbeveiligd draadloos netwerk heeft dat niet, dus als je daarmee connect is dat niet hacken. Het is weer wel computervredebreuk (je mag er niet zomaar in zonder toestemming). Buiten het feit dat men dit gewoon als zijnde ethisch onverantwoord ziet.

Scannen (wat onderdeel is van wardriven) mag wel aangezien wij in Nederland het begrip vrijheid van ontvangst kennen. Hier gaat hetzelfde verhaal op als bij scanners: ontvangen mag, opnemen en doorgeven aan derden niet.

Ik ben het wel eens met wat iemand hierboven al zei, dat mensen je eerder raar aankijken omdat je er gewoon met een laptop midden op straat staat. In den beginne deed men dat ook met mensen met een gsm (wat tegenwoordig dus gemeengoed is geworden).
Ze hebben dus gewoon eerder iets van "wat een rare vogel met z'n laptopje midden op straat" dan dat ze denken "hee een hacker, bel de politie".
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:02:49 #25
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_25853358
quote:
Op zondag 27 maart 2005 23:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op? Logs? Geef maar.Wel graag precieze logs.Waarmee je concrete beschuldigen kan uiten.. Irc logs heb ik ook wel Dus kom maar op met je concrete bewijzen lamzak
Temper temper Precieze logs, zal ik 't event log even naar text omzetten?

From the ashes...
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:06:13 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_25853430
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:02 schreef Xitami het volgende:

[..]

Precieze logs, zal ik 't event log even naar text omzetten?

ja doe es
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:51:04 #27
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_25854516
quote:
Op zondag 27 maart 2005 14:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 27 maart 2005 23:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Tering wat een triest kind ben je ook.
En het gaat hier over wardriven QWEA!
Gedraag je eens gewoon volwassen en ga je persoonlijk gelul ergens op irc of msn uit vechten.

En niet iemand zijn topic vergallen
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:53:21 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_25854570
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:51 schreef Marty26 het volgende:

[..]

[..]

Tering wat een triest kind ben je ook.
En het gaat hier over wardriven QWEA!
Gedraag je eens gewoon volwassen en ga je persoonlijk gelul ergens op irc of msn uit vechten.

En niet iemand zijn topic vergallen
heb je hier problemen mee AR kneus. Zo ja? Sterf dan maar

woensdag 30 maart 2005 @ 13:56:34 #29
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_25854643
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

heb je hier problemen mee AR kneus. Zo ja? Sterf dan maar

Zit hier niet van uit AR post al jaren lang op DIG en vind gewoon dat je prive gescheiden moet houden.
Zeker als iemand een normaal topic wil openen. En reacties wil krijgen.
Dus open dan lekker je eigen topic en zorg er niet voor dat je iemand anders zijn topic vergalt.
Dank je wel voor de medewerking en je open manier van denken.

Vrgr,

Marty
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:02:01 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_25854796
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:56 schreef Marty26 het volgende:

[..]

Zit hier niet van uit AR post al jaren lang op DIG en vind gewoon dat je prive gescheiden moet houden.
Zeker als iemand een normaal topic wil openen. En reacties wil krijgen.
Dus open dan lekker je eigen topic en zorg er niet voor dat je iemand anders zijn topic vergalt.
Dank je wel voor de medewerking en je open manier van denken.

Vrgr,

Marty
Heb jij ff pech dat je geen modje bent

woensdag 30 maart 2005 @ 14:11:24 #31
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_25855045
topic gaat dicht. Over wardriven zijn inmiddels genoeg topics.
En Qwea ik ben wél een modje en je gaat hier echt een stap te ver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')