Vind het geen hacken.. je zet je laptop aan en hebt internetverbinding. Moeite moet doen om beveiliging te omzeilen vind ik te ver gaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:18 schreef KixAss456 het volgende:
Mja mij boeit et nooit zo erg, maarja, je "hackt" natuurlijk wel op iemands netwerk in. Als jouw huisdeur open staat wil ook niet zeggen dat je daar zomaar naar binnen mag...
Dus als de deur van jouw huis open staat mag ik ook gewoon nar binnen en alles gebruiken e.d.?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:20 schreef Libris het volgende:
[..]
Vind het geen hacken.. je zet je laptop aan en hebt internetverbinding. Moeite moet doen om beveiliging te omzeilen vind ik te ver gaan.
Heb je er al aangedacht dat die mensen geen verstand van computers hebben en gewoon niet snappen wat jij daar zit te doen met je laptop? 99% vd bevolking weet namelijk geen zak van computers en dus al helemaal niet van wardriven.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:14 schreef Geqxon het volgende:
Echt raar, ik krijg het gevoel dat ik buitengesloten word.
Ik zat net voor een appartementen complex lekker met netstumbler te scannen naar draadloze netwerken. Maar iedereen die langsliep, keurde het diep af schijnbaar, want ze keken allemaal heel raar, zo van "kijk die arme jongen met zijn laptop is naar onze wep-key-loze netwerken scannen"
Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
Wardriven is NIET het gebruik maken van de verbinding, je constateert alleen dat de (slecht beveiligde) wireless verbindingen er zijn, maar voor de rest doe je er niets mee. Dit is dus volstrekt legaal, omdat je niets doet wat andermans internetverbinding kan schaden, de privacy niet schendt en ook niet in breekt.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:25 schreef Party_P het volgende:
tja het is gebruik maken van andermans internetverbinding, die dus niet beveiligd is.
Je kunt het vergelijken met iemand die geld verliest en dat je achter diegene loopt, pak je het geld op en houdt je het zelf (internetten via zijn verbinding) of geef je het terug (buurman melden dat hij zijn netwerk moet beveiligen).
De hackers vs crackers is een discussie die nergens op slaat en die oneindig lang duurt. Als jij hier zoveel over denkt te weten had je dit antwoord van mij kunnen raden. Cracken heeft namelijk meerdere vormen van uitleg (security cracking vs software cracking), hacking is altijd het constateren van lekken. Of er vervolgens gebruik gemaakt van wordt en je dus idd de wet overtreedt laten we er lekker buiten, want daar gaat dit topic niet over.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:31 schreef Party_P het volgende:
ok ok, ik wist niet genoeg van wardriven, maar jij weet niet genoeg van hacken.
Hackers zoeken beveiligingslekken op, zonder er misbruik van te maken. Degenen die er wel misbruik van maken zijn scriptkiddies en crackers
true (is eindeloze discussie ja), nu maar ontopicquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:37 schreef existenz het volgende:
[..]
De hackers vs crackers is een discussie die nergens op slaat en die oneindig lang duurt. Als jij hier zoveel over denkt te weten had je dit antwoord van mij kunnen raden. Cracken heeft namelijk meerdere vormen van uitleg (security cracking vs software cracking), hacking is altijd het constateren van lekken. Of er vervolgens gebruik gemaakt van wordt en je dus idd de wet overtreedt laten we er lekker buiten, want daar gaat dit topic niet over.
stfu.Jij hebt er ook een handje vanquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:18 schreef KixAss456 het volgende:
Mja mij boeit et nooit zo erg, maarja, je "hackt" natuurlijk wel op iemands netwerk in. Als jouw huisdeur open staat wil ook niet zeggen dat je daar zomaar naar binnen mag...
neequote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:22 schreef KixAss456 het volgende:
[..]
Dus als de deur van jouw huis open staat mag ik ook gewoon nar binnen en alles gebruiken e.d.?
Nee maar als jij een tafel buiten neerzet met dingen er op en het bordje gratis gebruik wel.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:22 schreef KixAss456 het volgende:
[..]
Dus als de deur van jouw huis open staat mag ik ook gewoon nar binnen en alles gebruiken e.d.?
En waar baseer je dat op? Logs? Geef maar.Wel graag precieze logs.Waarmee je concrete beschuldigen kan uiten.. Irc logs heb ik ook welquote:
Temper temperquote:Op zondag 27 maart 2005 23:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Logs? Geef maar.Wel graag precieze logs.Waarmee je concrete beschuldigen kan uiten.. Irc logs heb ik ook welDus kom maar op met je concrete bewijzen lamzak
ja doe esquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:02 schreef Xitami het volgende:
[..]
Precieze logs, zal ik 't event log even naar text omzetten?![]()
quote:
Tering wat een triest kind ben je ook.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Logs? Geef maar.Wel graag precieze logs.Waarmee je concrete beschuldigen kan uiten.. Irc logs heb ik ook welDus kom maar op met je concrete bewijzen lamzak
heb je hier problemen mee AR kneus. Zo ja? Sterf dan maarquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:51 schreef Marty26 het volgende:
[..]
[..]
Tering wat een triest kind ben je ook.
En het gaat hier over wardriven QWEA!
Gedraag je eens gewoon volwassen en ga je persoonlijk gelul ergens op irc of msn uit vechten.
En niet iemand zijn topic vergallen
Zit hier niet van uit AR post al jaren lang op DIG en vind gewoon dat je prive gescheiden moet houden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
heb je hier problemen mee AR kneus. Zo ja? Sterf dan maar
Heb jij ff pech dat je geen modje bentquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:56 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Zit hier niet van uit AR post al jaren lang op DIG en vind gewoon dat je prive gescheiden moet houden.
Zeker als iemand een normaal topic wil openen. En reacties wil krijgen.
Dus open dan lekker je eigen topic en zorg er niet voor dat je iemand anders zijn topic vergalt.
Dank je wel voor de medewerking en je open manier van denken.
Vrgr,
Marty
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |