quote:Ah, een gitaar, dus.
Op woensdag 12 december 2001 16:18 schreef SanderThomas het volgende:
Een bass die een octaaf hoger is gestemd.
*bukt voor tomaten*
quote:*ton tomaten gooit*
Op woensdag 12 december 2001 16:20 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Ah, een gitaar, dus.
*bukt voor tomaten*
nee, lager dan een gitaar
Grootheden als Stanley Clarke gebruiken em ![]()
en k geloof Les Claypool ook.
Mijn favoriete basgitaar is trouwens de thunderbird (duh...).
quote:hmmz, je bent gewoon Nirvana fan. Serieus zeggen dat Novoselic de beste bassist ooit is kan niet. En omdat-ie z'n bass zo laag hangt degradeert-ie alleen maar. De echte pro's hebben em of op normale hoogte of hoog.
Op woensdag 12 december 2001 18:44 schreef LenL het volgende:
Ik speel eigelijk gitaar, maar van een beetje bassen ben ik ook niet vies. De beste bassist is naar mijn smaak Chris Novosolic (zie mijn user icon). Hij is een soort van god voor mij. Hoe laag hij die gitaar heeft hangen. Zijn supoer simpele loopjes, zijn gevoel voor humopr en zijn koele danspasjes maken hem tot de beste bassist ooit. Chris 4ever.Mijn favoriete basgitaar is trouwens de thunderbird (duh...).
quote:Tja, toen ik in een DT topic John Myung enorm overrated noemde (ok, ik noemde hem nietsbeduidend, misschien niet zo tactisch) kreeg ik dan ook de volle laag. Mijn favo's zijn niet allemaal even snel. Met snelheid heb je wel een extra dimensie om je in uit te drukken.
Op donderdag 13 december 2001 07:03 schreef trifling het volgende:
waarom wordt de kwaliteit van een bassist altijd bepaald aan de hand van het "hoeveel keer kan ik mijn vingers verzetten binnen drie minuten" verhaal
quote:Ik vind Kurt Cobain ook beter dan Steve Vai. Maar beter gaat nij mij totaal niet om het kunnen bassen of het technisch perfect zijn. Maar ook om de persoon zelf, zijn/haar image. En een bas moet gewoon laag hangen en absoluut neit hoog. Dat ziet er toch zoooooo dom uit... Al die top zoveel bassisten hebben dat ook. Chris roels.
Op woensdag 12 december 2001 20:41 schreef SanderThomas het volgende:[..]
hmmz, je bent gewoon Nirvana fan. Serieus zeggen dat Novoselic de beste bassist ooit is kan niet. En omdat-ie z'n bass zo laag hangt degradeert-ie alleen maar. De echte pro's hebben em of op normale hoogte of hoog.
quote:Laat me raden, je vind Dave Grohl de beste drummer...
Op donderdag 13 december 2001 15:49 schreef LenL het volgende:[..]
Ik vind Kurt Cobain ook beter dan Steve Vai.
quote:Kijk, en dat interesseert mij dus weer geen fluit.
Maar ook om de persoon zelf, zijn/haar image
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 13-12-2001 16:05]
quote:Niet gewoon een baritone-gitaar dan? Oh nee wacht, die is in B... Ook leuk.
Op woensdag 12 december 2001 16:23 schreef SanderThomas het volgende:[..]
*ton tomaten gooit*
nee, lager dan een gitaar
Grootheden als Stanley Clarke gebruiken em
en k geloof Les Claypool ook.
quote:Kijk, ik sta niet op stage om er mooi uit te zien, ik wil gewoon goed bassen klaar. En daarvoor hang ik mijn bass hoog, aangezien ik dan veel beter speel. Als je hem zo laag hangt, kun je niet zo goed bij de hoge tonen.
Op donderdag 13 december 2001 15:49 schreef LenL het volgende:
Ik vind Kurt Cobain ook beter dan Steve Vai. Maar beter gaat nij mij totaal niet om het kunnen bassen of het technisch perfect zijn. Maar ook om de persoon zelf, zijn/haar image. En een bas moet gewoon laag hangen en absoluut neit hoog. Dat ziet er toch zoooooo dom uit... Al die top zoveel bassisten hebben dat ook. Chris roels.
quote:Neej, grote bassisten verlagen zich niet tot het spelen van gitaar
Op donderdag 13 december 2001 16:40 schreef boozeroony het volgende:[..]
Niet gewoon een baritone-gitaar dan? Oh nee wacht, die is in B... Ook leuk.
quote:Och, een baritone kan met een béétje fantasie ook een hooggestemde sixstring genoemd worden...
Op donderdag 13 december 2001 16:49 schreef SanderThomas het volgende:[..]
Neej, grote bassisten verlagen zich niet tot het spelen van gitaar
En nu ik toch bezig ben: ik speel zonder pedalen/doosjes op een Ibanez Roadstar II (ERG goede Fender-imi uit '84). Speel, misschien wat vreemd, met niet al te veel bas en wel veel treble, maar zoek eigenlijk misschien een doosje waar ik dit effect nog meer mee uit mijn bas kan trekken. Een beetje zoals (daarrissieweer) Bent Sæther van Motorpsycho. Misschien een leuke fuzzbox, anyone?
quote:Ik vind niet dat het scoren van image egt belangrijk is. Ik vind het gewoon superdom/lelijk. Hoge bassen, das mijn mening. Hij hoeft ook niet overdreven laag (zoals Chris) maar hij moet ook niet zo hoog datje met je hand op je borst zit.
Op donderdag 13 december 2001 16:42 schreef SanderThomas het volgende:[..]
Kijk, ik sta niet op stage om er mooi uit te zien, ik wil gewoon goed bassen klaar. En daarvoor hang ik mijn bass hoog, aangezien ik dan veel beter speel. Als je hem zo laag hangt, kun je niet zo goed bij de hoge tonen.
Image is een gemaakt iets, als je op je image probeert te scoren, dan noemt iedere muziekkenner je commercieel. Alleen worden dan alle gothics en Nirvana fans boos, want zij zijn (ondanks het scoren op image ipv. goede muziek) wel true en niet commercieel
Maar ja, veel bassisten die de bas zo laag hebben hangen gebruiken ws. toch alleen maar de bovenste drie fretten
quote:Jij bent gewoon lui!
Op donderdag 13 december 2001 07:03 schreef trifling het volgende:
waarom wordt de kwaliteit van een bassist altijd bepaald aan de hand van het "hoeveel keer kan ik mijn vingers verzetten binnen drie minuten" verhaal
Hoe vinden jullie de bassist van TOOL dan? Aangezien dat de bas bij tool even belangrijk is als de gitaar [drums en zang] en hij een geweldige eigen stijl heeft mag hij toch ook niet onderschat worden!
quote:anders duurt het oefenen maar een kwartier
Op donderdag 13 december 2001 21:28 schreef broer het volgende:[..]
Jij bent gewoon lui!
quote:Punkbassisten vervangen altijd alleen de E-snaar. De rest kunnen ze toch niet bij, dus die verslijten ook niet.
Op donderdag 13 december 2001 20:57 schreef Zanderrr het volgende:
Het is inmiddels al 'tig keer gezegd, maar als je je bas wat hoger hangt, dan speelt het gewoon veel makkelijker. En persoonlijk hoor ik liever goed basspel dan dat ik iemand stoer met die bas op z'n knieen zie rondhuppelen.Maar ja, veel bassisten die de bas zo laag hebben hangen gebruiken ws. toch alleen maar de bovenste drie fretten
quote:Mee eens, maar naar mijn mening is in elke band de bassist net zo belangrijk als de rest. Hoe de bassist met die rol omgaat is een tweede, maar dat doet-ie heel aardig.
Op donderdag 13 december 2001 23:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ben niet van plan om 6 pagina's door te kammen maar ik stel mijn vraag toch:Hoe vinden jullie de bassist van TOOL dan? Aangezien dat de bas bij tool even belangrijk is als de gitaar [drums en zang] en hij een geweldige eigen stijl heeft mag hij toch ook niet onderschat worden!
quote:
Op woensdag 12 december 2001 18:44 schreef LenL het volgende:
Mijn favoriete basgitaar is trouwens de thunderbird (duh...).
quote:* SanderThomas oefent doorgaans ongeveer een uur of 4 op lekker hoog tempo
Op vrijdag 14 december 2001 06:54 schreef trifling het volgende:[..]
anders duurt het oefenen maar een kwartier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |