abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2178850
Hij's goed te gebruiken voor Jazz en Blues achtige dingen. Voor sommige funk stukken zal hij ook goed zijn, binnen metal en rock zul je hem voor een of twee nummers kunnen inzetten en dan is de lol er vanaf. k Moet zeggen dat ik em nog nooit heb gespeeld, maar dit is een beetje wat ik uit andere meningen opmaak...
pi_2189742
Ik heb een meeltje gestuurd naar bass matters, maar er is nog niet gereageerd. Weet iemand toevallig wat internetadressen van importeurs, ik ken alleen total audio en wils.
pi_2189976

[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 27-11-2001 11:40]

pi_2189990
quote:
Op donderdag 15 november 2001 12:00 schreef Chiele25 het volgende:

vaag, bel hem anders even, normaal istie vrij snel, maar hij heeft wel een inbelverbinding dus is niet continu online. Verder blijf ik er bij, geen zaak in nederland zo goed als bass matters

[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 27-11-2001 11:41]

pi_2190041
quote:
Op donderdag 08 november 2001 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".

en: "bassisten zijn mislukte gitaristen"

Die laatste is vast verzonnen door een mislukte triangel speler. Ik speelde tot voor kort bas, sinds 1992, maar mijn pols is voorlopig naar de knoppen dus ik kan het gevoegelijk vergeten

But I'll be back

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  dinsdag 20 november 2001 @ 12:07:51 #106
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2241489
Yeah,

over een week of twee duik ik met wat mensen de oefenruimte in. Drummer, 2 gitaristen en ikke als bassist/rockgod/sexsymbool. Hopelijk ga ik dan wat sneller vooruit, want thuis kutten schiet toch niet heel erg op.

De bedoeling is een soort sixtiesgaragepunk te gaan maken. Een beetje tussen the Saints, the 13th Floor Elevators, the Sonics in. Of zoiets. Ik heb er wel zin in.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2243639
* nog een bassist meldt zich
ik speel nog maar heel kort en kan er nix van, maar dat is een ander verhaal
Ik hou van lijstjes maken en ik spaar plastic zakjes
pi_2250651
Je hoeft nog niet lang bas te spelen om een leuk baslijntje neer te kunnen zetten, het voordeel van bas spelen is dat je al vrij snel in een band terechtkunt. Ik speelde eerst keyboard bij een bandje en toen ze daar geen bassist konden vinden ben ik maar bas gaan spelen.
pi_2250853
Als bassist heb je vaak de vrijheid met simpele lijnen weg te kunnen komen en af en toe wat te experimenteren. Dat heb je overigens op alle instrumenten binnen de oefenruimte, daar is het immers een oefenruimte voor.
Als je echter begint in bijvoorbeeld een funk-bandje, moet je toch al wel aardig wat kunnen

Maar over het algemeen is het zo: bandervaring doet meer dan lessen en zelf-studie

Neem wel sowieso les om een goede techniek aan te leren!!!
Ik heb het zo lang verkeerd gedaan (5 jaar) en ben nu sinds een jaar technisch minder slordig. Wat ook funest is voor je speelstijl is het spelen zonder versterker, je gaat namelijk geforceerd tonen uit die plank beuken, terwijl je juist subtiel moet spelen.

pi_2251037
Ik ben er wel mee eens wat je net zei, maar als je op je gevoel speelt weet je als snel hoe je instrument het beste kunt bespelen. De tenchniek die iemand gebruikt is afhankelijk van verschillende dingen zoals de grootte van zijn/haar handen, de afstelling van de bas en natuurlijk de muziekstijl. met een beetje inzicht zijn die dingen vrijg snel op te lossen, ik heb eerst mezelf bas leren spelen en "de techniek" aangeleerd. Later ben ik begonnen met les, ik had toen al een redelijke techniek en veel snelheid in m'n vingers. Het was hierdoor veel makkelijker om meteen al een hoger niveau muziek aan te pakken tijdens de lessen, en ik werd na twee lessen al gevraagd voor een jazz-blues-latin bigband. (ik kon toen nog geen noot lezen)
pi_2251136
Dan heb je het geluk gehad het jezelf goed aan te leren.
Ik had bijvoorbeeld de neiging te gaan tokkelen (de vinger neemt dan een aanloop naar de snaar toe), dat klinkt af en toe leuk, maar je wordt er zeker minder strak en minder snel door. Je vinger moet vanaf de snaar vertrekken
pi_2257938
Ik ben nog steeds op zoek naar websites van importeurs van bas en basversterkers, reacties graag??
b.v.d.
pi_2257999
surf.to/basslinks
pi_2303805
Nieuw van musicman "De OLP serie" voor minder dan fl 1000,- iemand al op gespeeld? 't is music man, dus zal wel goed zijn......
pi_2304286
Iemand geinterresseerd in een Ibanez sr400 blauw metallic van 2 jaar oud in perfecte staat (geen enkele beschadiging) met actieve elektronica. reacties @ johanbruinewoud@hotmail.com

ben van plan om iets anders te kopen (heb al een leuk speeltje gezien, maar ze willen niet inruilen)

pi_2304303
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 11:36 schreef Chiele25 het volgende:
maar ze willen niet inruilen)
Wees blij, als je inruilt krijg je een bedrag terug dat je normaal gesproken ook wel kunt afdingen...
pi_2304320
Niet op een tweedehands instrument, deze hebben ze al eens ingeruild (status bas)
pi_2304471
quote:
[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 27-11-2001 11:41]
Waarom wijzigt Witchfynder mijn bericht en geeft hij daarvoor geen reden op?
pi_2314593
Ik heb gisteren op de OLP stingray gespeeld, korte samenvatting.

Afwerking : goed, het instrument zag er strak uit niks op aan te merken.

Speelbaarheid:heel goed zeer mooie vlakke hals

geluid:redelijk, ik vond 'em redelijk klinken, alleen heb ik een enorme hekel aan nieuwe snaren, ik vond hem erg blikkerig klinken maar ik dank dat wanneer de snaren goe afgeragd zijn het geluid gewoon goed is.

pi_2449472
Ikke gaat vanmiddag nieuwe speelgoed kopen.
WARWICK Corvette FNA Jazzman!!!!!!!!!!!
pi_2449595
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 11:55 schreef Chiele25 het volgende:
Ikke gaat vanmiddag nieuwe speelgoed kopen.
WARWICK Corvette FNA Jazzman!!!!!!!!!!!
ach ja.....
pi_2464023
Ik ben ook weer begonnen met spelen. Heb een of andere supersimpele goedkope japanse bas (Vantage) ooit een keer gekocht samen met een versterkertje voor 300 piek bij Feedback in Den Haag (ahh..goeie ouwe tijd:))

Daarna ook een tijdje les gehad, had op een gegeven moment Pink Floyd's "Money" geleerd en daar was ik zo trots op dat ik dat de hele tijd in de oefenruimte speelde mijn medebandgenoten werden er debiel van zelfs nu hebben ze het er nog weleens over
Met wat vrienden zat ik in een Obituary, Crowbar achtig bandje, maar na verloop van tijd gingen ze op zondag oefenen, en aangezien ik dan moet voetballen ben ik er maar helemaal mee gekapt. Dit was 1, 1.5 jaar geleden. Maar de laatste paar weken begint het toch weer een beetje te kriebelen. Heb wat plannen om een blackmetal bandje te beginnen, gewoon voor de lol, niks serieus. Pink Floyd ken ik inmiddels weer vrij soepel spelen, dus het gaat de goeie kant op

I feel like a hoochiemumma
pi_2464091
quote:
Op woensdag 12 december 2001 15:12 schreef Arr het volgende:
Heb een of andere supersimpele goedkope japanse bas (Vantage)
Jaaaaaaaaaaah tadaaaa!!!

Heb ik ook k Heb een Vantage 725B

Stond ooit op de nominatielijst om 725BF te worden, maar ontfretten werd me afgeraden. Zodra ik m'n nieuwe snaren binnen heb wordt deze bass mijn piccolo bass

pi_2464800
quote:
Op woensdag 12 december 2001 15:19 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaah tadaaaa!!!

Heb ik ook k Heb een Vantage 725B

Stond ooit op de nominatielijst om 725BF te worden, maar ontfretten werd me afgeraden. Zodra ik m'n nieuwe snaren binnen heb wordt deze bass mijn piccolo bass

Ik heb een 325 bbk volgens het stickertje
zegt me verder niks..hij maakt wel een boel herrie, kraakt als de neten, en me volumeknop doet het bijna niet meer
maar oke..tis maar blackmetal

trouwens..misschien een domme vraag, maar wat is een piccolo bass ??

I feel like a hoochiemumma
pi_2464826
quote:
Op woensdag 12 december 2001 16:16 schreef Arr het volgende:

trouwens..misschien een domme vraag, maar wat is een piccolo bass ??

Een bass die een octaaf hoger is gestemd. Is leuk voor solo-projecten, dan heb je helemaal geen gitarist meer nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')