Vampier
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 16:49 schreef Vampier het volgende:
Je hebt meer kracht in je handen nodig voor Bass. Maar gitaar is iets preciezer.Vampier
quote:He! Die heb ik ook
Op donderdag 04 oktober 2001 16:24 schreef Vampier het volgende:
Komt ieArio Pro II Slb
Speelt er hier ook iemand fret-less (en niet dat knaagdier)
Vampier
De eigenlijke reden is : gebrek aan tijd wegens fok verslaving.
Vampier
quote:Vandaar dat zoveel vrouwen bas spelen?
Op donderdag 04 oktober 2001 16:49 schreef Vampier het volgende:
Je hebt meer kracht in je handen nodig voor Bass
quote:Ik heb nog nooit in een band gespeeld waar de gitaristen stoerder zijn dan ik.
Op donderdag 04 oktober 2001 17:46 schreef Vampier het volgende:
Ik haat in een band spelen.... die gitaristen moeten altijd weer stoer doen (daarom heb ik ook een gitaar)De eigenlijke reden is : gebrek aan tijd wegens fok verslaving.
Vampier
quote:Vrouwen en gitaar-achtige instrumenten is sowieso nooit een erg succesvolle combinatie geweest.
Op donderdag 04 oktober 2001 17:49 schreef ranja het volgende:[..]
Vandaar dat zoveel vrouwen bas spelen?
Ik speel nu zo'n ander half jaar bas. Ik ben ook eigenlijk over gestapt van piano(7 jaar gedaan) naar bas.
Waarom? Een paar kamaraden begonnen met een band, ze hadden nog geen bassist, dus ben ik het maar eens gaan proberen.
En het geluid is zwaar relaxend ![]()
Ik speel nu op een beginners basgitaartje omdat ik toen nog niet echt ruim in het geld zat en omdat ik niet wist of ik er mee door ziu gaan. 't is een Samick (verder weet ik er geen type nummer van
)
Daarbij heb ik een 20 watt verstekertje voor thuis: Hartke B20 (errug goed ding moet ik zeggen)
En voor optredens leen ik wel eens een 80 pavey versterker. Dat ding is eigenlijk voor een keybord, maar het blaast met een basgitaar ook wel aardig.
Ik ben eigenlijk wel van plan om binnenkort eens een nieuwe versterker te kopen.
Weet iemand "out there" wat goede versterkers zijn? Ik denk aan iets van 80-100 watt
Vampier
Het idee van mijn band was om te beginnen met iets voor een gala bij me op school. Daarna zouden we jazz gaan spelen zolang we nog geen zanger/zangeres hadden.
Ik dacht bij me zelf dat jazz wel moeilijk was om mee te beginnen omdat ik vrijwel geen ervaring met de basgitaar had. En dat klopte dus ook ![]()
Onze drummer drumt al zo'n 10 jaar en onze gitarist is een natuurtalent, is pas 16 en speelt ongeveer a la Jesse van Rullen (errrug goeie jazzgitarist)
Of ik er ff bij wou bassen. Leek me natuurlijk geen probleem ![]()
De theorie van piano is ongeveer gelijk aan die van gitaar, alleen is het op gitaar, vindt ik persoonlijk, makkelijker.
Het lijkt me dat ik eigenlijk een soort van vliegende start heb gemaakt want ik speel nog niet zo heel lang en we hebben nu zo'n 8 optredens gehad me de band ![]()
Verder spelen we nu o.a voor het repetoir: pop, onbekende jazz/pop, funk (voor bas erg cool, vinnik)
quote:Ehm... zie bladzijde 1 van dit topic?
Op donderdag 04 oktober 2001 17:54 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Vrouwen en gitaar-achtige instrumenten is sowieso nooit een erg succesvolle combinatie geweest.
Maar mag ik nu ook bij het 'clubje'??
Peavey TNT 150 Combo...
Vampier
Nee, de LMK bedoelt VOL met stickers

quote:Gadverdamme, wat een miskraam zeg!!
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:56 schreef links234 het volgende:
quote:Maar hopen dat het geen vruchteloze muziek tot gevolg heeft dan...
Op vrijdag 05 oktober 2001 12:10 schreef links234 het volgende:
't Is ook een zware bevalling om er muziek uit te krijgen, LMK.
quote:ik dacht altijd dat het een sousafoon was.
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:28 schreef Orthello het volgende:
Ze noemen het ook wel soussefoon. Daar zie er pas echt weinig mee.
Ben zelf eigenlijk bassist in ruste (door rsi). Maar ik hoop het wel weer op te pakken. Ik was ook nog maar net begonnen, ik speelde voornamelijk jazz en blues en ik was Asturias aan het instuderen (ja, op basgitaar ja).
quote:Ben je er al een paar keer overheen gerende?
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:56 schreef links234 het volgende:
Uiteraard ziet mijn bas er uit als nieuw. Geen stickers. Geen deuken. Geen rare kleurtjes. Nee, gewoon standaard. Saai en degelijk? Ja. Maar ja, ik ben nu eenmaal saai en degelijk.
Leuk modelltje..
Vampier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |