abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15799250
Misschien kan iemand mij hier helpen..

Ik heb een Fender Precision die nodig aan een reperatie toe is (dat zeg ik nu al zeker een jaar ofzo.. maar nu is er eindelijk geld voor.. )
Maar heeft iemand enig idee of je op een of andere manier de sound van een precision wat meer te later lijken op een Jazzbass.. Een precision heeft echt zo'n rouw rock geluid tewijl ik toch een 'warmer' geluid wil voor funk/jazz..

pi_15805112
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:50 schreef Jimbaka het volgende:

Ik heb een Fender Precision die nodig aan een reperatie toe is (dat zeg ik nu al zeker een jaar ofzo.. maar nu is er eindelijk geld voor.. )
Maar heeft iemand enig idee of je op een of andere manier de sound van een precision wat meer te later lijken op een Jazzbass.. Een precision heeft echt zo'n rouw rock geluid tewijl ik toch een 'warmer' geluid wil voor funk/jazz..

ik zou het niet weten maar het lijkt me niet? je veranderd niet het hout dus ik ben bang dat je weinig aan het geluid kan veranderen. Misschien via een goeie versterker? vraag het is na bij die mensen die de bass afstellen, die weten vaak veel van bassen af.
  maandag 29 december 2003 @ 20:51:25 #253
46072 cealen
i put a spell on you :D
pi_15806407
hier nog 1 bassist die zich meld
speelt een hartke sb-15 en een b100 combo amp
echt een goed geluidje voor betaalbare prijs
toekomst wil ik een ibanez weet nog niet welke
of all the tings ive lost i miss my mind the most - ozzy
pi_15811460
spelen de bassisten hier met hun vingers of met een plectrum? ikzelf speel eigenlijk altijd met vingers want anders had ik net zo goed gitaar kunnen blijven spelen. Ook vind ik het geluid van een plectrum niet mooi warm. Hoe spelen jullie je bas?
pi_15813795
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:51 schreef _Etter_ het volgende:
spelen de bassisten hier met hun vingers of met een plectrum? ikzelf speel eigenlijk altijd met vingers want anders had ik net zo goed gitaar kunnen blijven spelen. Ook vind ik het geluid van een plectrum niet mooi warm. Hoe spelen jullie je bas?
das een beetje een gek argument maar ok.
ik persoonlijk speel hoofdzakelijk met vingers en sommige van onze nummers met plectrum, ik wil er dan gewoon een ranzig geluid aan geven en soms klinken snelle 16'en gewoon vloeiender met plectrum. Het heeft duidelijk zijn beperkingen, ik vind het erg moeilijk om snel van snaar te wisselen en voor echte grooves zal ik mijn vingers gebruiken. Ook leuk trouwens is akkoorden met plectrum.
btw ik speel op een squier p-bass sunburst kleur over een Ampeg B3158 Combo (transistor, 150W, 15"+8")
pi_15813900
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:50 schreef Jimbaka het volgende:

Ampeg, SWR, Hartke versterkers gaan wel in die richting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')