Tien jaar geleden was jij een kind, ik denk dat het daar meer mee te maken heeft. Ik denk niet dat er nu veel meer mensen met kanker zijn ineens.quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:08 schreef TechXP het volgende:
Dat weet ik zo net nog niet. Ik vind het zelf verontrustend dat 10 jaar geleden dat onderwerp niet zo in de buurt was. En toen leefde we in net zo een luxe positie als nu.
Dat is niet waar, want je vindt bijvoorbeeld 'lekker' geen legitiem argument voor iemand om vlees te eten.quote:Mijn mening is niet superieur aan dat van een ander. Die is gelijkwaardig.
Oh, ik dacht dat jij al vond dat je je mening niet mag opdringen aan een ander? Ik dacht zelf dat dat gewoon een kwestie van fatsoen was, dat je mensen in hun waarde laat.quote:Nu doe je het toch ook. Hier is jouw waarheid dat je je eigen waarheid niet moet opdringen en daarvan probeer je me te overtuigen. Van mij hoeft een ander ook niet zo te denken.
Je mening vertellen is iets anders dan je mening vertellen met als achterliggende gedachte: "Jij zou net zo moeten leven als ik".quote:Dat hoef je niet zo direct te zeggen. Je mening vertellen is al genoeg.
Get real.quote:En ik zeg mijn mening ook. Of ze daardoor kritisch gaan kijken naar hun eigen ofzo, maakt me niet uit.
Ik denk dat in de meeste gevallen mensen er niet zo bij stilstaan. Ik denk echter dat voor veel mensen ook geldt dat wanneer zij er wel bij stil staan, er weinig verandert in hun leefpatroon.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:09 schreef TechXP het volgende:
Ik zie ook wel een groep die het weet en die er niet zozeer om geeft. Ook wel een groep die vind dat die er toch niets aan kan veranderen. (maar de consument heeft de macht ben ik van overtuigd). Maar met arbeiders in 3e wereldlanden houdt het meestal op mij koffie en chocolade en wat kleding. Men denkt van andere punten dat het niet gebeurd of dat weten ze dan niet.
Soms wel. Over mezelf dus. Niet over anderen.quote:Denk je nooit na over hoe jij jezelf ziet over een aantal jaar of over tientallen jaren?
En laat die opleiding nou een grandioze misstap zijn geweest.quote:Je bent een bepaalde opleiding gaan doen, omdat je iets wilde worden natuurlijk. Dat is een doel stellen. Je kan er natuurlijk meerdere hebben. Korte en lange termijn doelen.
Voor mij gaat dat niet geheel op. Ik vind het belangrijker dat mensen elkaar begrijpen respecteren, en daar is zeker niet voor nodig dat iemand dezelfde mening uitdraagt. Juist het feit dat iedereen een andere levensvisie en mening heeft maakt het interessant om met andere mensen interactie te voeren. Soms verrijkt het jezelf weer, zonder dat je iemand je mening hebt opgelegd.quote:Goed en slecht zijn idd relatief. Ik denk dat iedereen wel andere mee probeert te krijgen met zijn mening. Zo gaat dat nou. Of het nou over deze onderwerpen is of over andere onderwerpen.
Op een keer weet iemand je standpunt. Het is dan niet netjes om diegene onwetend of iets dergelijke te noemen. Het kan zijn dat diegene alle relevante informatie weet, maar toch een andere mening heeft.quote:Zoals? In de discussies staat het vrij om te zeggen ik stop ermee. Als ik vragen stel in eeen discussie en iemand gaat er op door, dan antwoord ik ook weer etc. Dat is geen drammen, dat is gewoon meedoen in een discussie. Dat andere mijn antwoorden steeds drammen vinden dat ligt niet aan mij. Ze kunnen elk moment zeggen dat ze uit de discussie stappen.
Toen was ik 11, maar dat maakt niet uit hoor. Ik weet wel wat er in mijn omgeving gebeurd. En toen was er echt niet zoveel kanker als nu in de buurt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tien jaar geleden was jij een kind, ik denk dat het daar meer mee te maken heeft. Ik denk niet dat er nu veel meer mensen met kanker zijn ineens.
Wat dan ook mijn mening is.quote:Dat is niet waar, want je vindt bijvoorbeeld 'lekker' geen legitiem argument voor iemand om vlees te eten.
Niet veel anders.quote:Je mening vertellen is iets anders dan je mening vertellen met als achterliggende gedachte: "Jij zou net zo moeten leven als ik".
Doel is om mensen te overtuigen. Ja, maar daarvoor moeten ze wel voor open staan. Ze mogen hun eigen mening hebben.quote:Get real.Je hebt eerder al toegegeven dat dat juist je doel is.
Ja dat is zo.quote:Soms verrijkt het jezelf weer, zonder dat je iemand je mening hebt opgelegd.
Dat kan ja. Dan heeft het niet altijd zin om te discussieren. Soms wel. Maar de ander moet dan ook wel daarvoor open staan.quote:Het is dan niet netjes om diegene onwetend of iets dergelijke te noemen. Het kan zijn dat diegene alle relevante informatie weet, maar toch een andere mening heeft.
In ieder geval helpt het de discussie wanneer je niet gaat pretenderen dat iemand ergens te weinig van af weet.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja dat is zo.
[..]
Dat kan ja. Dan heeft het niet altijd zin om te discussieren. Soms wel. Maar de ander moet dan ook wel daarvoor open staan.
Dan zal ik dat voortaan niet zo meer zeggen. Zal eerst vragen stellen wat iemand er van weetquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:07 schreef Alicey het volgende:
In ieder geval helpt het de discussie wanneer je niet gaat pretenderen dat iemand ergens te weinig van af weet.
Of natuurlijk onderzoeken, er zijn wel manieren om achter te komen wat iemand ergens van weet.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dan zal ik dat voortaan niet zo meer zeggen. Zal eerst vragen stellen wat iemand er van weet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |