Wie gebruikt dit argument dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:52 schreef R_ON het volgende:
Wat is het toch een schijn-argument dat het vertrouwen van de burger in de politiek zou groeien door het aftreden van personen of een hele regering.
Ik hoorde het net nog bij Nova Politiek. Ik meen door de commissaris van de Koningin van Utrecht.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wie gebruikt dit argument dan?
Het vertrouwen in de politiek daalt idd altijd bij dit soort zaken. De interesse daarentegen zou wel eens kunnen stijgen, al was het maar vanwege de extra media-aandacht.
Oh, maar een De Graaf die zou zijn blijven zitten zou idd ongeloofwaardig zijn. Dat was ook de reden die De Graaf zelf aangaf om op te stappen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:14 schreef R_ON het volgende:
[..]
Ik hoorde het net nog bij Nova Politiek. Ik meen door de commissaris van de Koningin van Utrecht.
Maar ik heb het de laatste dagen al meer gehoord: Thom de Graaf of de regering zou ongeloofwaardig worden/zijn door aan te blijven.
Waarom zou het ongeloofwaardig zijn als Thom de Graaf op zijn stoel zou blijven zitten? Heeft zijn beleid gefaald? Is gebleken dat hij geen goede politicus is?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh, maar een De Graaf die zou zijn blijven zitten zou idd ongeloofwaardig zijn. Dat was ook de reden die De Graaf zelf aangaf om op te stappen.
Een ongeloofwaardige minister is wat anders dan vertrouwen in de gehele politiek. Vooral alle commotie en machtsspelletjes doen het niet goed voor de politiek.
Bij Lubbers was het iets anders. Seksuele intimidatie zou hem en de VN altijd blijven achtervolgen. Zou je hem niet laten vallen dan krijg je het verwijt van vriendjespolitiek en blijven de beschuldigingen de organisatie constant achtervolgen.
Het zijn dus wel twee verschillende situaties die je hier noemt.
Ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:59 schreef R_ON het volgende:
[..]
Waarom zou het ongeloofwaardig zijn als Thom de Graaf op zijn stoel zou blijven zitten? Heeft zijn beleid gefaald? Is gebleken dat hij geen goede politicus is?
Kan, en dan krijg je zaken als sorry-cultuur en vriendjespolitiek om je oren.quote:Kofi Anan had ook kunnen zeggen: uit het rapport is gebleken dat hij zorgvuldiger met zijn relaties om moet gaan en zijn gedrag moeten veranderen, doch doet hij zijn werk goed. Daarmee is voor mij de kous af.
Ehhh, dat je vertrouwen in de politiek hebt?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:27 schreef SCH het volgende:
Wat is dat eigenlijk: vertrouwen in de politiek?
Thom de Graaf zag er geen heil meer in dat hij nog wat kon bereiken. Dat is inderdaad best een reden om aan de bel te trekken bij zijn partijleider Boris Dittrich, maar die heeft niet echt thuis gegeven.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja.
Zijn gekozen burgemeester is van de baan, en zowel Dittrich als Van Aartsen torpedeerde het nieuwe kiesstelsel.
De man was Mister Bestuurlijke Vernieuwing, en de twee speerpunten halen het niet. Dan stap je op.
[..]
Kan, en dan krijg je zaken als sorry-cultuur en vriendjespolitiek om je oren.
Vertrouwen is niet zozeer gebaat bij het wel of niet opstappen van iemand, maar gewoon echte rust. Bij hevige aanhoudende kritiek en onrust is het al te laat, en zal het wel of niet opstappen van iemand op korte termijn niets uitmaken. Op langere termijn is het goed mogelijk dat je een bungelende man hebt die nog veel vertrouwen kan kostten.
En is dat haalbaar?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:28 schreef EnderOnline het volgende:
Dat je er vertrouwen in hebt dat de democratisch gekozen bestuurders het land vaardig en naar eer en geweten zullen besturen. Ook al zijn de standpunten van de huidige machthebbers niet de jouwe. Zoiets denk ik?
Waar het mij omgaat is dat het begrip nogal loos op me overkomt en van stal wordt gehaald als er weer iets gebeurt dat mensen niet bevalt. Ook politici gebruiken het zelf regelmatig om hun punten zogenaamd kracht bij te zetten.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ergens 100% vertrouwen in hebben is nooit haalbaar.
Nee, vandaar dat ik zei:quote:
quote:Het is als een voetbalcoach wisselen als het slecht gaatAlhoewel het meestal niet de schuld van de coach is dat het zo slecht gaat, gaat het meestal wel beter met een nieuwe coach. (paradox)
We doen voor de gein een vergelijkbaar voorbeeld, sidekick.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:06 schreef Sidekick het volgende:
Vertrouwen is niet zozeer gebaat bij het wel of niet opstappen van iemand, maar gewoon echte rust. Bij hevige aanhoudende kritiek en onrust is het al te laat, en zal het wel of niet opstappen van iemand op korte termijn niets uitmaken. Op langere termijn is het goed mogelijk dat je een bungelende man hebt die nog veel vertrouwen kan kostten.
Ik denk persoonlijk dat die sexuele intimidatie van Lubbers het topje van de ijsberg is. Ik vraag me af wat onze ruud bij die vluchtelingenkampen nog meer heeft uitgespookt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh, maar een De Graaf die zou zijn blijven zitten zou idd ongeloofwaardig zijn. Dat was ook de reden die De Graaf zelf aangaf om op te stappen.
Een ongeloofwaardige minister is wat anders dan vertrouwen in de gehele politiek. Vooral alle commotie en machtsspelletjes doen het niet goed voor de politiek.
Bij Lubbers was het iets anders. Seksuele intimidatie zou hem en de VN altijd blijven achtervolgen. Zou je hem niet laten vallen dan krijg je het verwijt van vriendjespolitiek en blijven de beschuldigingen de organisatie constant achtervolgen.
Het zijn dus wel twee verschillende situaties die je hier noemt.
Ruud houdt er wel van om 'm lekker in zo'n uitgemergeld 8 jarig jongetje te hangenquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:50 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk persoonlijk dat die sexuele intimidatie van Lubbers het topje van de ijsberg is. Ik vraag me af wat onze ruud bij die vluchtelingenkampen nog meer heeft uitgespookt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |