quote:Op donderdag 7 juli 2005 02:02 schreef Harry_Sack het volgende:
Een vreselijk liedje dat ik ooit heb opgepikt:
er is een hoerenschip vergaan op de atlantische oceaan, ow heineken bier, ow heineken bier
al die hoeren zijn vergaan op de atlantische oceaan, ow heineken bier, ow heineken bier,
al die hoeren naar de haaien en die haaien lekker naaien, ow heineken bier, ow heineken bier..
Het verhaal erachter was dat wijlen Bon Scott in de rosse buurt van Tasmanië (dacht ik) naar de hoeren ging en daar whole lotta Rosie tegenkwam. Dus Rosie was idd een hoer.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:20 schreef DuranK het volgende:
[..]
Rosie was toch geen hoer? Dacht ik tenminste. Hij zei iig altijd voor dat nummer, a song about a big fat woman
![]()
Ik tuurde in de gracht en zag mezelf op de brugquote:
Inderdaad, hoewel het plot in de tekst wel veel weg heeft van Stille Willie van de BB Band, alleen ging dat over een trucker en niet over een hoer (maar wel over een verschijning van een overleden persoon):quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:54 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Kippenvel van deze tekst.. erg mooi!
't is een paar jaar geledenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:08 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Kun je die tekst eens posten dan, GVAV man?
Hou eens op. Een schitterende song mag niet verkracht worden door het dragen van dezelfde naam als een commercieel gedrocht en verschijnen op de soundtrack.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:25 schreef Orcaman1984 het volgende:
Als je de film hebt gezien zou Pretty Woman van Roy Orbison ook wel over prostituees kunnen gaan hoewel je dat niet in de text ziet...
En weer dat kippevel! Echt mooi.quote:
quote:"This elevator only takes one down", she said "This place, this hotel lounge, it's my daily
bread, but I'm underfed" He asked, "Are you living in the night?
Cause I can tell you have a lousy imagination
And as a matter of speaking I hate this situation
But it happens to be one of my pickin'"
Cause it's so hard, to keep the dream alive
Cause if it all comes down to this, how will
You move me, you move me, you move me round and round, I guess
Take it back your analogue, it's on the other side of this
Cause if it all comes down to this, how will
And then she said, "And have another cigarette"
I tend to forget
And hoisted the flag but it keeps hanging down
"You know this place, this hotel lounge
It's my life, it's my choice
And I'm in love with Ricky Lee Jones' voice"
Cause it's so hard to keep the dream alive
And if it all comes down to this, how will
And if it all comes down to this
"This elevator only takes one down", she said, "this place in this same hotel"
Do you see that man in the left-hand corner
Do you see that woman their love-story's famous
Had je het over die tekst hierboven? Ik weet het niet, is Tom Barman ooit in Zomergasten geweest?Zou kunnen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 02:06 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Oh ja, van die Zomergast toch? Mooi hoor!
Oh, dat wist ik dus niet. Dit nummer komt uit hun allereerste cd, waarmee ze doorbraken (zo'n 12 jaar geleden denk ik).quote:Op woensdag 10 augustus 2005 02:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Vorige week ja, daar kende ik hem van. haha, erg hè
Kan beter onbekend blijven denk ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:49 schreef Xtremerides.nl het volgende:
Ken je dan niet gewoon de Dikke Lul band?
hebben wel 3 cdees met hoeren nummers. Op je ballen naar de wallen, naar de hoeren en ga maar zo met die hoerenzooi
Ja, Frank Boeijen met Kronenburg park. T stomme aan dat liedje is dat de echte naam van het park (KronenburgER park) ritmisch niet zo liep, dus toen is er maar KronenbuRG park van gemaakt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:02 schreef mcintosh het volgende:
D'r was toch ook zo'n liedje over Kronenburger park, ga die wereld uit ofzo... ging volgens mij ook over een hoer
Zo herkenbaar! Ik ergerde me aan mensen, die het liedje dan 'Kronenburger Park' noemden, terwijl dat eigenlijk heel begrijpelijk is natuurlijk. Het park zelf is ook erg mooi trouwens.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 16:22 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Ja, Frank Boeijen met Kronenburg park. T stomme aan dat liedje is dat de echte naam van het park (KronenburgER park) ritmisch niet zo liep, dus toen is er maar KronenbuRG park van gemaakt.
Met als gevolg dat ik als Nijmegenaar op een gegeven moment zelf ging twijfelen of het park nu Kronenburg of Kronenburger park heette.
Totdat ik hiervan hoorde dus...
Ik denk verder dat je over liedjes over hoeren miss ff in de bluesmuziek moet zoeken. Kweenie zeker maar denk dat je daar wel wat nummers over de lichte liefde zult vinden.
Welk liedje? 'What'z ya phone #'?quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:20 schreef XiChico het volgende:
2Pac
Een liedje specifiek of maar meteen het hele oeuvre?quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:20 schreef XiChico het volgende:
2Pac
Meisjes van de nacht van Edwin Roelvinkquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:15 schreef melisje het volgende:
er was nog zown liedje..
ze worden betaald en gaan met Jan en alleman naar bed. Sluiten de gordijnen, ploffen neer op hun bed.. lalalalala(toen wist ik het ff niet meer) ze zijn een lustobject voor elke man!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |