O ja.. een R1..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:34 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Dat was er een van 't zelfeliminerende soort coureurs op een R1..
't was opzekers geen GSX-R, of jij moet er een weten met wit/rode kleurstelling
In de achterhoek met al die bomen langs de weg zie je ook af en toe een kaarsje, maar je moet eens opletten hoeveel bomen een flinke plek hebben waar er iemand tegen aan heeft gezeten..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:02 schreef SlaadjeBla het volgende:
* SlaadjeBla vraagt zich af hoe je lichaam eruit ziet als je met 268 km/h tegen een paaltje langs de weg vliegt...
*splashflllllflfrtttttt*
Ben je in ieder geval stoer geweest als je vrienden de restjes kunnen begraven en iedere maand een bloemetje kunnen leggen op de plek waar jij uitgesmeerd ligt.
Hoe toepasselijk dat zelfs TS toegaf dat er weinig te anticiperen valt wanneer je bijna 300 rijdt. Tot 170 vind ik het gewoon dom om te hard te rijden, maar als je harder gaat en dan ook nog komt janken op fok.. tja dan maak je mijn hele avond goed!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:04 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja, en daar hebben we heel lang geleden een heel mooi woord voor verzonnen:
AN-TI -CI-PE-REN!!!!!!
Geweldig hoe jij je loopt te ergeren, dat is echt genieten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:03 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ik begrijp het donders goed. Het is idd zijn eigen schuld, maar daarom is het nog wel klote voor 'm...
[..]
OMFG, deze is toch wel erg toepasselijk voor jou:
Kansloze dieptrieste oppersukkelige Koos Spee wannabee moraalriddertje
Heb een keer meegereden in een snelle auto waarbij de 260 is aangetikt... was reuze gaafquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:01 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds niet als naaien. Had je het ook zo zielig gevonden als het een automobilist was geweest? Hij rijd te hard en werd gesnapt.Is mij ook al paar keer gebeurt, niks om over naar huis te schrijven, jammer van die 300 euro, that's it. En nog steeds vind ik het wel wat anders om 270 aan te tikken, dat is wel meer dan 'ff doortrekken'. En ja ik ken Zeeland en dat is meteen de laatste plek in Nederland waar ik die snelheden wil halen.
Daar heb je helemaal gelijk in, niet alle motorrijders maar wel heel veel. Ook is een motorrijder veel geconcentreerder op de weg dan een automobilist. Toch blijf ik het lomp vinden wanneer iemand harder dan 170 gaat.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Durf te wedden dat 99% van de motorrijders beter anticipeert dan mening koekblikkerEn dus ook echt weet waar ie mee bezig is... hoe vaak zie je niet een automobilist een SMS typen, zich opmaken of de krant lezen
Tja 't is nou eenmaal iets wat in het bloed zit, maar goed, je hebt net zo van die stoffige nerdjes die helemaal opgewonden worden als er weer een processor uitkomt die 1 Mhz sneller is dan de concurrentquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:09 schreef Varr het volgende:
Ach ja, gewoon van die trieste motorgasten die naast motorrijden geen leven hebben, met hun stoere motor usericons, en uiteraard een hekel hebben aan alle autorijders.
Jij bent dus die 1% die niet anticipeerde op die dienders...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Durf te wedden dat 99% van de motorrijders beter anticipeert dan mening koekblikkerEn dus ook echt weet waar ie mee bezig is... hoe vaak zie je niet een automobilist een SMS typen, zich opmaken of de krant lezen
Ik vind jou stoer!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:10 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Overigens wel een keertje 230 km p/h op een 50 km p/h weg gereden met een Yamaha YZF750RDie staat nog steeds als meest grove snelheidsoverschrijding
was overigens ook op een rechte weg, geheel leeg en buiten bebouwde kom
Kommmmmmmmm maar kom maar kom maar, moraalriddertjes![]()
Leer lezen, analfabeet.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:39 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Stel je niet aan kind. Hardrijden is minder gevaarlijk dan die dromers die 90 in kolonne op de linker baan rijden.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Doe mij maar mensen die normaal rijden.
ja wat een kutland is dat, hoe durven ze zomaar iemand op te pakken voor levensgevaarlijk gedragquote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:21 schreef Rietvaerder het volgende:
*knip*
Maar NL is en blijft een kutland wat dat betreft.... net als je effe je wilt uitleven pakken ze je, en dan net op zo'n weg
*knip*
Tjsa, dat janken is een beetjequote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:07 schreef snabbi het volgende:
[..]
Hoe toepasselijk dat zelfs TS toegaf dat er weinig te anticiperen valt wanneer je bijna 300 rijdt. Tot 170 vind ik het gewoon dom om te hard te rijden, maar als je harder gaat en dan ook nog komt janken op fok.. tja dan maak je mijn hele avond goed!
Ja ach, maar daar breng je anderen tenminste niet meer in gevaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:13 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Tja 't is nou eenmaal iets wat in het bloed zit, maar goed, je hebt net zo van die stoffige nerdjes die helemaal opgewonden worden als er weer een processor uitkomt die 1 Mhz sneller is dan de concurrent
Ieder z'n hobbie. Enne op de motor kom je nog eens ergens
ik ontken ook niet dat het gaaf is. Het harste wat ik op de motor heb gereden was 235, in de auto 210. Beide zelf achter het stuur, dingen gingen nu eenmaal niet harder en iedereen probeert het wel eens. Het heeft echter niks met moraalridderen te maken of genaaid worden. Je weet waar je aan begint.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:10 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Heb een keer meegereden in een snelle auto waarbij de 260 is aangetikt... was reuze gaaf
Alleen is de snelheidsbeleving toch wel heel anders dan op een motor. Op een motor is het leuker![]()
Al moet ik toegeven nog nooit harder dan 240 km p/h te hebben gereden op een motor (BMW K1100LT ging niet harder moet nog steeds een keertje proefrijden op de ZX9R van m'n zwager, dus dan gaat 't ws. wel wat harder)
Overigens wel een keertje 230 km p/h op een 50 km p/h weg gereden met een Yamaha YZF750RDie staat nog steeds als meest grove snelheidsoverschrijding
was overigens ook op een rechte weg, geheel leeg en buiten bebouwde kom
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:14 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik vind jou stoer!![]()
Wil je mijn grote voorbeeld zijn? Mijn idool die ik kan verheerlijken? Mijn kruisje langs de weg?
Eens.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:17 schreef teknomist het volgende:
Dit soort mensen mogen wat mij betreft poging tot doodslag ten laste worden gelegd.
En kom dan niet met andere voorbeelden waarin mensen ook gevaarlijke situaties creëren want dat is ook slecht maar niet relevant voor deze discussie.
Je reactievermogen neemt eerder toe vanwege de adrenaline en het feit dat je je volledig focust op de weg voor je, alleen de afgelegde weg per seconde is dusdanig dat je niet te veel marge hebt en de tijd om op iets onverwachts te reageren ook . Daarom blazen verstandige autorijders en motorrijders alleen maar op rustige rechte wegenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja ach, maar daar breng je anderen tenminste niet meer in gevaar.
Het blijft een feit dat je met zulke snelheden je anticipatie- en reactievermogen drastisch afnemen en daardoor onschuldige weggebruikers in gevaar worden gebracht.
Dit soort mensen mogen wat mij betreft poging tot doodslag ten laste worden gelegd.
En kom dan niet met andere voorbeelden waarin mensen ook gevaarlijke situaties creëren want dat is ook slecht maar niet relevant voor deze discussie.
Overigens is het roepen van "moraalridder" gewoon een teken dat je geen argumenten hebt. Wees blij dat er nog mensen zijn met een enige vorm van moraal...
Dalijk ga je nog huilen dat alle auto- en motorfabrikanten geen auto's en motoren meer moeten maken die harder dan 120 kunnenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:23 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Eens.
Totaal niet lullig voor de topicstarter, het is een gigantische sukkel om dit soort snelheden te rijden, ook al is (lees: lijkt) het nog zo'n rustig stukje weg. Terecht dus, en dat ie maar zwaar aangepakt moge worden.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:26 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Dalijk ga je nog huilen dat alle auto- en motorfabrikanten geen auto's en motoren meer moeten maken die harder dan 120 kunnen
Je reactievermogen neemt af omdatje zo ontiegelijk snel gaat. Dan heb je niks aan een adrenalinestootje meer of minder.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:23 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Je reactievermogen neemt eerder toe vanwege de adrenaline en het feit dat je je volledig focust op de weg voor je, alleen de afgelegde weg per seconde is dusdanig dat je niet te veel marge hebt en de tijd om op iets onverwachts te reageren ook .
Nee hoor, daar is de kans gepakt te worden significant kleiner...quote:Daarom blazen verstandige autorijders en motorrijders alleen maar op rustige rechte wegen
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:23 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Je reactievermogen neemt eerder toe vanwege de adrenaline en het feit dat je je volledig focust op de weg voor je, alleen de afgelegde weg per seconde is dusdanig dat je niet te veel marge hebt en de tijd om op iets onverwachts te reageren ook . Daarom blazen verstandige autorijders en motorrijders alleen maar op rustige rechte wegen
quote:
Wat leuk leesvoer voor de heren moraalridders...quote:Bij gebrek aan gedetailleerde informatie over verkeersongevallen waarbij motoren betrokken zijn, is er een grootschalig Europees onderzoek uitgevoerd door vijf verschillende landen. Vanuit Nederland werkte TNO samen met onderzoeksbureaus in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië.
In totaal zijn er 921 ongevallen onderzocht. De resultaten zullen worden gebruikt voor een grootschalige voorlichtingscampagne van de RAI vereniging en de KNMV. Deze zal gericht zijn op het stimuleren van de levering van motoren met ABS (en andere elektronische remsystemen), het volgen van gevorderde rijopleidingen en actie tegen het opvoeren van brommers.
De statistieken
In meer dan de helft van de gevallen was niet de motorrijder maar de andere partij schuldig. De hard door de bocht scheurende en onverantwoord inhalende motorrijder wordt door het onderzoek min of meer vrijgesproken, want de meeste ongevallen gebeuren op kruisingen. Vaak buiten de bebouwde kom en met een snelheid van tussen de 30 en 50 kilometer per uur.
De hoofdoorzaak van de ongevallen waarbij de niet-motorrijder schuldig was, was het niet op tijd opmerken van de motorrijder. Motorrijders op motoren met ABS hebben bij dreigende ongelukken meer kans om een ongeval te voorkomen dan motorrijders die rijden zonder ABS.
Goede kleding is helaas nog niet bij alle motorrijders goed ingeburgerd. Enkele keren kwam het voor dat er geen valhelm werd gedragen. Dit leidde dan ook meestal direct tot hoofdletsel.
Ongeveer de helft van de motorrijders uit het onderzoek droegen geen beschermende bovenkleding, meer dan de helft droeg geen beschermende broek en ongeveer een derde had geen handschoenen aan!
Ook het schoeisel is een probleem: ongeveer 15 procent van de motorrijders droeg beschermend schoeisel. De anderen droegen gewone schoenen of werkschoenen. Deze vorm van gemakzucht kan je echter duur komen te staan.
Verschil tussen vrouwen en mannen is er niet. Beiden zijn betrokken bij relatief evenveel ongevallen.
bron
Je reactiesnelheid neemt toe, alleen de afgelegde afstand is zo groot door de snelheid. Dus relatief zal je sneller stilstaan alleen in praktijk zal je er weinig aan hebbenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je reactievermogen neemt af omdatje zo ontiegelijk snel gaat. Dan heb je niks aan een adrenalinestootje meer of minder.
[..]
Nee hoor, daar is de kans gepakt te worden significant kleiner...
Reactie van iemand naar aanleiding van dat artikel:quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:31 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Wat leuk leesvoer voor de heren moraalridders...
->edit<-
enne dames, voor dat daar dalijk weer een rel over ontstaat![]()
Iemand met een beetje verstand van statistische onderzoek weet dat deze conclusies op deze manier waardeloos zijn...quote:Nu denken de heren motorrijders zich weer gestuend door een of vaag onderzoekje.
Ik zie alleen maar een conclusie staan, en een conclusie is pas betrouwbaar als ook het doel, de parameters en alle andere randvoorwaarden van een onderzoek zijn opgegeven.
Waarom is dit onderzoek gehouden? Wie was de opdrachtgever?
Waarop heeft men juist deze 912 ongevallen geselecteerd?
En zolang die gegevens niet meegepupliceerd worden is zo'n onderzoek 100% onbetrouwebaar.
Het is aan de gebruiker om er goed mee om te gaan, maar inderdaad, voor personen als de topicstarter mogen ze aangepaste auto's maken die inderdaad niet harder kunnen. Mocht ie zijn rijbewijs terugkrijgen, uiteraard.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:26 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Dalijk ga je nog huilen dat alle auto- en motorfabrikanten geen auto's en motoren meer moeten maken die harder dan 120 kunnen
Tja, is dat niet met elk onderzoek? Je moet het met een bepaalde marge nemen... maar dat maakt het niet minder representatief voor de werkelijkheid en is het bullshit om een dergelijk onderzoek als waardeloos te bestempelen...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Reactie van iemand naar aanleiding van dat artikel:
[..]
Iemand met een beetje verstand van statistische onderzoek weet dat deze conclusies op deze manier waardeloos zijn...
Om je niet compleet te negeren:quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk!
Iemand die ook snel kon
[afbeelding]
die zijn er al. Hebben een sticker met "45" eropquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:36 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Het is aan de gebruiker om er goed mee om te gaan, maar inderdaad, voor personen als de topicstarter mogen ze aangepaste auto's maken die inderdaad niet harder kunnen. Mocht ie zijn rijbewijs terugkrijgen, uiteraard.
Mensen als TS zijn daar de grootste wegbereiders voor om de jongens en meisjes in den haag op dat idee te brengen, xerxes..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:26 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Dalijk ga je nog huilen dat alle auto- en motorfabrikanten geen auto's en motoren meer moeten maken die harder dan 120 kunnen
Dan zou je de topicstarter eerst invalide moeten trappen, en zo crimineel ben ik nietquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
die zijn er al. Hebben een sticker met "45" erop
80%, 60%, 51%?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:31 schreef PatrickM het volgende:
[..]
De statistieken
In meer dan de helft van de gevallen was niet de motorrijder maar de andere partij schuldig
En jij weet natuurlijk precies wanneer er geen andere weggebruikers zijnquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:37 schreef KonnieKipke het volgende:
Hardrijden is pas gevaarlijk als er andere weggebruikers zijn. Als de weg leeg is, heb ik er geen enkel bezwaar mee, dat TS zijn motor naar 300 km/u brengt.
Heb je hem weer...... wat wil je nou zeggen met deze foto?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk!
Iemand die ook snel kon
[afbeelding]
Kan TS uitstekend zelf, kwestie van tijd...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:40 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Dan zou je de topicstarter eerst invalide moeten trappen, en zo crimineel ben ik niet![]()
Lekker zwart-wit weerquote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:40 schreef SlaadjeBla het volgende:
En als je te hard rijdt, slaat die balans ongetwijfeld weer naar de andere kant om.
Wat wil je nu zeggen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:33 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Je reactiesnelheid neemt toe, alleen de afgelegde afstand is zo groot door de snelheid. Dus relatief zal je sneller stilstaan alleen in praktijk zal je er weinig aan hebben![]()
Nee hoor, dat is niet met elk onderzoek. Maar hier ontbreekt elke vorm van relevante cijfermatige informatie om dit onderzoek op zijn validiteit te kunnen controleren...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:39 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Tja, is dat niet met elk onderzoek? Je moet het met een bepaalde marge nemen... maar dat maakt het niet minder representatief voor de werkelijkheid en is het bullshit om een dergelijk onderzoek als waardeloos te bestempelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |