abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25743079
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:26 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Dalijk ga je nog huilen dat alle auto- en motorfabrikanten geen auto's en motoren meer moeten maken die harder dan 120 kunnen
170 ook goed?
pi_25743103
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:23 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Je reactievermogen neemt eerder toe vanwege de adrenaline en het feit dat je je volledig focust op de weg voor je, alleen de afgelegde weg per seconde is dusdanig dat je niet te veel marge hebt en de tijd om op iets onverwachts te reageren ook .
Je reactievermogen neemt af omdatje zo ontiegelijk snel gaat. Dan heb je niks aan een adrenalinestootje meer of minder.
quote:
Daarom blazen verstandige autorijders en motorrijders alleen maar op rustige rechte wegen
Nee hoor, daar is de kans gepakt te worden significant kleiner...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_25743129
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:18 schreef cultheld het volgende:
Regels zijn regels
Befehl=Befehl
pi_25743157
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:23 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Je reactievermogen neemt eerder toe vanwege de adrenaline en het feit dat je je volledig focust op de weg voor je, alleen de afgelegde weg per seconde is dusdanig dat je niet te veel marge hebt en de tijd om op iets onverwachts te reageren ook . Daarom blazen verstandige autorijders en motorrijders alleen maar op rustige rechte wegen
pi_25743183
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:29 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Befehl=Befehl
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:31:14 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25743194
Kijk!
Iemand die ook snel kon
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25743202
quote:
Bij gebrek aan gedetailleerde informatie over verkeersongevallen waarbij motoren betrokken zijn, is er een grootschalig Europees onderzoek uitgevoerd door vijf verschillende landen. Vanuit Nederland werkte TNO samen met onderzoeksbureaus in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië.
In totaal zijn er 921 ongevallen onderzocht. De resultaten zullen worden gebruikt voor een grootschalige voorlichtingscampagne van de RAI vereniging en de KNMV. Deze zal gericht zijn op het stimuleren van de levering van motoren met ABS (en andere elektronische remsystemen), het volgen van gevorderde rijopleidingen en actie tegen het opvoeren van brommers.

De statistieken
In meer dan de helft van de gevallen was niet de motorrijder maar de andere partij schuldig. De hard door de bocht scheurende en onverantwoord inhalende motorrijder wordt door het onderzoek min of meer vrijgesproken, want de meeste ongevallen gebeuren op kruisingen. Vaak buiten de bebouwde kom en met een snelheid van tussen de 30 en 50 kilometer per uur.

De hoofdoorzaak van de ongevallen waarbij de niet-motorrijder schuldig was, was het niet op tijd opmerken van de motorrijder. Motorrijders op motoren met ABS hebben bij dreigende ongelukken meer kans om een ongeval te voorkomen dan motorrijders die rijden zonder ABS.

Goede kleding is helaas nog niet bij alle motorrijders goed ingeburgerd. Enkele keren kwam het voor dat er geen valhelm werd gedragen. Dit leidde dan ook meestal direct tot hoofdletsel.
Ongeveer de helft van de motorrijders uit het onderzoek droegen geen beschermende bovenkleding, meer dan de helft droeg geen beschermende broek en ongeveer een derde had geen handschoenen aan!
Ook het schoeisel is een probleem: ongeveer 15 procent van de motorrijders droeg beschermend schoeisel. De anderen droegen gewone schoenen of werkschoenen. Deze vorm van gemakzucht kan je echter duur komen te staan.

Verschil tussen vrouwen en mannen is er niet. Beiden zijn betrokken bij relatief evenveel ongevallen.
bron
Wat leuk leesvoer voor de heren moraalridders...

->edit<-

enne ook voor dames natuurlijk, voor dat daar dalijk weer een rel over ontstaat
pi_25743263
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:28 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je reactievermogen neemt af omdatje zo ontiegelijk snel gaat. Dan heb je niks aan een adrenalinestootje meer of minder.
[..]

Nee hoor, daar is de kans gepakt te worden significant kleiner...
Je reactiesnelheid neemt toe, alleen de afgelegde afstand is zo groot door de snelheid. Dus relatief zal je sneller stilstaan alleen in praktijk zal je er weinig aan hebben
pi_25743343
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:31 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Wat leuk leesvoer voor de heren moraalridders...

->edit<-

enne dames, voor dat daar dalijk weer een rel over ontstaat
Reactie van iemand naar aanleiding van dat artikel:
quote:
Nu denken de heren motorrijders zich weer gestuend door een of vaag onderzoekje.

Ik zie alleen maar een conclusie staan, en een conclusie is pas betrouwbaar als ook het doel, de parameters en alle andere randvoorwaarden van een onderzoek zijn opgegeven.

Waarom is dit onderzoek gehouden? Wie was de opdrachtgever?
Waarop heeft men juist deze 912 ongevallen geselecteerd?

En zolang die gegevens niet meegepupliceerd worden is zo'n onderzoek 100% onbetrouwebaar.
Iemand met een beetje verstand van statistische onderzoek weet dat deze conclusies op deze manier waardeloos zijn...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_25743367
En voor de statistieken wil ik dan ook graag het aantal rijuren dat er binnen de bebouwdekom wordt gereden vergelijken met het aantal rijuren dat er weer zo een onbezonnen bezig is.

Ook al gebeuren er regelmatig vliegtuigongelukken is de kans dat jouw vliegtuig crasht erg klein (want er zijn er immers aardig wat). Wat je dus feitelijk moet vergelijken is de kans dat er een zwaar ongeluk komt wanneer die snelheid wordt gereden tov de kans dat er een ongeluk gebeurd onder dezelfde omstandigheden maar met een normale snelheid
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:36:51 #286
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_25743384
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:26 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Dalijk ga je nog huilen dat alle auto- en motorfabrikanten geen auto's en motoren meer moeten maken die harder dan 120 kunnen
Het is aan de gebruiker om er goed mee om te gaan, maar inderdaad, voor personen als de topicstarter mogen ze aangepaste auto's maken die inderdaad niet harder kunnen. Mocht ie zijn rijbewijs terugkrijgen, uiteraard.
Hatsjoe!
pi_25743420
Hardrijden is pas gevaarlijk als er andere weggebruikers zijn. Als de weg leeg is, heb ik er geen enkel bezwaar mee, dat TS zijn motor naar 300 km/u brengt.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:38:02 #288
64781 bonke
pipo koeie
pi_25743421
zoals rietvaarder in het begin al zei "het is een spelletje"
en zo af en toe verlies je eens
lekker puhh
pies on joe toe
pi_25743450
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:35 schreef teknomist het volgende:

[..]

Reactie van iemand naar aanleiding van dat artikel:
[..]

Iemand met een beetje verstand van statistische onderzoek weet dat deze conclusies op deze manier waardeloos zijn...
Tja, is dat niet met elk onderzoek? Je moet het met een bepaalde marge nemen... maar dat maakt het niet minder representatief voor de werkelijkheid en is het bullshit om een dergelijk onderzoek als waardeloos te bestempelen...
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk!
Iemand die ook snel kon
[afbeelding]
Om je niet compleet te negeren:

Automobilsten kunnen er ook wel wat van...
En dan neemt deze kutkneus nog bijna een scooterrijder+opzittende mee

http://www.scootertrashst.com/video_clips/stupid_car_wreck.wmv

[ Bericht 37% gewijzigd door PatrickM op 25-03-2005 21:46:53 ]
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:39:24 #290
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_25743460
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:36 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Het is aan de gebruiker om er goed mee om te gaan, maar inderdaad, voor personen als de topicstarter mogen ze aangepaste auto's maken die inderdaad niet harder kunnen. Mocht ie zijn rijbewijs terugkrijgen, uiteraard.
die zijn er al. Hebben een sticker met "45" erop
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:40:13 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25743483
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:26 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Dalijk ga je nog huilen dat alle auto- en motorfabrikanten geen auto's en motoren meer moeten maken die harder dan 120 kunnen
Mensen als TS zijn daar de grootste wegbereiders voor om de jongens en meisjes in den haag op dat idee te brengen, xerxes..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:40:43 #292
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_25743500
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:39 schreef stinkie het volgende:

[..]

die zijn er al. Hebben een sticker met "45" erop
Dan zou je de topicstarter eerst invalide moeten trappen, en zo crimineel ben ik niet
Hatsjoe!
pi_25743506
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:31 schreef PatrickM het volgende:

[..]

De statistieken
In meer dan de helft van de gevallen was niet de motorrijder maar de andere partij schuldig
80%, 60%, 51%?
Wat toon je hiermee aan? Dat er onder motorrijders minder ongelukken gebeuren, maar hoeveel minder staat er niet bij. Kortom, nietszeggend.

En als je te hard rijdt, slaat die balans ongetwijfeld weer naar de andere kant om.
pi_25743521
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:37 schreef KonnieKipke het volgende:
Hardrijden is pas gevaarlijk als er andere weggebruikers zijn. Als de weg leeg is, heb ik er geen enkel bezwaar mee, dat TS zijn motor naar 300 km/u brengt.
En jij weet natuurlijk precies wanneer er geen andere weggebruikers zijn
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:41:59 #295
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25743546
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk!
Iemand die ook snel kon
[afbeelding]
Heb je hem weer...... wat wil je nou zeggen met deze foto?

Hoe weet je dat ie te hard gereden heeft? Als ie zich gewoon aan de snelheid had gehouden had je het wel erg gevonden voor hem? Ik kan ook zat foto's plaatsen van auto's die in elkaar zitten..... wat is nou je punt?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:42:30 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25743561
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:40 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Dan zou je de topicstarter eerst invalide moeten trappen, en zo crimineel ben ik niet
Kan TS uitstekend zelf, kwestie van tijd...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:42:34 #297
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25743566
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:40 schreef SlaadjeBla het volgende:


En als je te hard rijdt, slaat die balans ongetwijfeld weer naar de andere kant om.
Lekker zwart-wit weer
pi_25743596
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:33 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Je reactiesnelheid neemt toe, alleen de afgelegde afstand is zo groot door de snelheid. Dus relatief zal je sneller stilstaan alleen in praktijk zal je er weinig aan hebben
Wat wil je nu zeggen?
Als je onverwachts te maken krijgt met een andere weggebruiker kun je gewoon minder goed anticiperen. En daarnaast maken mensen, want dat is heel natuurlijk, ook fouten. Je zit even niet op te letten bijvoorbeeld. Soms moet je mensen in bescherming nemen tegen zich zelf.

Waarom denk je anders dat het verboden is om harder te gaan dan 100? .
Qua accijnzen zou dat alleen maar rendabel zijn voor de overheid...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_25743604
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:42 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Lekker zwart-wit weer
Ga je ook nog op het andere deel van de quote reageren?
pi_25743632
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:39 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Tja, is dat niet met elk onderzoek? Je moet het met een bepaalde marge nemen... maar dat maakt het niet minder representatief voor de werkelijkheid en is het bullshit om een dergelijk onderzoek als waardeloos te bestempelen...
Nee hoor, dat is niet met elk onderzoek. Maar hier ontbreekt elke vorm van relevante cijfermatige informatie om dit onderzoek op zijn validiteit te kunnen controleren...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')