quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 19:53 schreef Tranceptor het volgende:Dit is een lijst die getuigt van een vrij beperkte kennis van muziek....
Spinvis boven Live met Throwing Copper?
Geen Damien Rice
Geen Elliott Smith
Geen Fiona Apple
Geen Tori Amos
Geen Kamelot
Geen Shpongle
Ik vind het een mooie verzameling van meezing rammelrock, ik mis een hoge klassering voor RHCP.
Geen van die artiesten zou ik ook echt verwachten in zo'n lijst, om eerlijk te zijn... Een aantal ervan spreken toch niet zo zeer het Kink FM publiek aan, en als ze het al wel doen is het vooral een niche appeal.
En wees nu eens fair, Shpongle en Kamelot zijn niet eens realistische kanshebbers om een eventuele top 1000 te halen. Niet zozeer omdat ze niet goed zouden zijn, maar je kunt het toch moeilijk populaire acts noemen die in zo'n lijst naar voren zouden kunnen komen. En om nu meteen met termen te gooien als "vrij beperkte kennis van muziek" enkel omdat de lijst je niet zint, ach ja, dat krijg je nu eenmaal bij dit soort groots opgezette lijsten - het is over het algemeen toch de grootste gemene deler die zal winnen, welke vaak voorspelbaar, overgewaardeerd en oubollig mogen overkomen, maar daar is verder weinig aan te veranderen. Dat hebben we ook gemerkt met de FOK! Albumlijsten die menjo jaarlijks opzet - hoe meer stemmers, des te voorspelbaar het eindresultaat.
En overigens vind ik Damien Rice 3 keer niks; zou dat dan een indicatie zijn van een beperkte muzikale kennis aan mijn kant? Of gewoon een kwestie van een andere smaak? Ik bedoel maar.