abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:18:01 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25716527
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik weet het. Ik heb een paar jaar schoongemaakt in het Gerechtsgebouw en op het Arondissementsparket hier in Leeuwarden. Rechters en Officieren van Justitie zijn doorgaans aardige mensen.
In ieder geval laten ze je redelijk op je gemak voelen.. En dat vind ik op zich al ok.
quote:
Grote ambities!
Ik heb een uitdaging nodig.. Dat is ook een reden dat mijn huidige werk mij steeds slechter bevalt.
quote:
Dat zou mij nou juist wel leuk lijken.
Mij niet. Als advocaat heb je een opleidingsplicht, je hebt een gedragscode, en "het wereldje" van advocaten heeft ook nogal een elitaire air.. Nee, ik ben liever onafhankelijk juriste. Ik heb dan ook de mogelijkheid om in sommige gevallen af te wijken van de brede paden, zonder daarmee mijn functie of aanzien in gevaar te brengen.
pi_25716638
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
Ik heb een uitdaging nodig.. Dat is ook een reden dat mijn huidige werk mij steeds slechter bevalt.
Je bent ambitieus aangelegd?

Ambitie is mij vreemd, zeker waar het gaat om werk. Zo zou ik met plezier de rest van mijn leven in de schoonmaak kunnen werken. Wat dat betreft is het docentenvak prima voor me; weinig groeimogelijkheden, en daar heb ik dus ook geen behoefte aan.
quote:
Mij niet. Als advocaat heb je een opleidingsplicht, je hebt een gedragscode, en "het wereldje" van advocaten heeft ook nogal een elitaire air..
Dat allemaal klinkt niet heel geweldig, nee, maar het werk op zich lijkt me wel leuk. Vooral in het strafrecht.
  Moderator donderdag 24 maart 2005 @ 21:27:31 #103
5428 crew  miss_sly
pi_25716791
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ambitie is mij vreemd, zeker waar het gaat om werk. Zo zou ik met plezier de rest van mijn leven in de schoonmaak kunnen werken. Wat dat betreft is het docentenvak prima voor me; weinig groeimogelijkheden, en daar heb ik dus ook geen behoefte aan.
Ik ben niet overdreven ambitieus aangelegd, maar ik heb wel regelmatig iets nieuws nodig. Een nieuwe uitdaging, nieuwe mensen om te leren kennen, nieuwe manier van werken, andere route naa rmijn werk...niet altijd hetzelfde, daar word ik gek van!

Het docentevank lijkt me niet altijd hetzelfde, maar juist zeer afwisselend? Misschien niet veel mogelijkheden om hogerop te komen, maar niet saai.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25716862
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben niet overdreven ambitieus aangelegd, maar ik heb wel regelmatig iets nieuws nodig. Een nieuwe uitdaging, nieuwe mensen om te leren kennen, nieuwe manier van werken, andere route naa rmijn werk...niet altijd hetzelfde, daar word ik gek van!

Het docentevank lijkt me niet altijd hetzelfde, maar juist zeer afwisselend? Misschien niet veel mogelijkheden om hogerop te komen, maar niet saai.
Ja, is ook wel erg afwisselend, geen dag is hetzelfde. Maar als je echt ambitieus bent, dan heb je weinig mogelijkheden om hogerop te komen.

Maar ook een baan die anderen als 'saai' zouden betitelen zou ik heel lang met plezier kunnen doen. Alleen een kantoorbaan is niet aan mij besteed, dan word ik gek.
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:30:52 #105
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25716905
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

In de zin van dat ik dromen najaag en van uitdagingen houd wel. Niet in de zin dat ik inzet op erg veel verdienen of carriere maken.
quote:
Ambitie is mij vreemd, zeker waar het gaat om werk. Zo zou ik met plezier de rest van mijn leven in de schoonmaak kunnen werken.
Ik heb dat zelf niet, ik denk wel graag een beetje na bij werk wat ik doe.. Ik moet ook een beetje geprikkeld blijven. Zeker wanneer het full-time werk betreft.
quote:
Dat allemaal klinkt niet heel geweldig, nee, maar het werk op zich lijkt me wel leuk. Vooral in het strafrecht.
Het strafrecht lijkt mij in sommige opzichten een leuke tak. Wat mij aan de ene kant echter gigantisch fascineert, maar aan de andere kant ook ergens tegenstaat, is het feit dat je als strafrechtadvocaat niet bezig bent om de waarheid boven tafel te krijgen of datgene doet wat oprecht is. Als strafrechtadvocaat zet je je volledig in voor de belangen van je client, al is het midden in de nacht (Dat deel zou mij aanstaan). Als strafrechtadvocaat wil je niet weten of je client schuldig is of niet (Twijfelachtig, maar nodig voor de taak). Als strafrechtadvocaat schilder je de daad van je client zo licht mogelijk af. Het was niet de bedoeling van je client, je client is een slachtoffer van bepaalde situaties. Ook houd je in het algemeen de belangen van je client in de gaten (Termijnen, bijzonderheden bij detentie etc.). Strafvermindering of vrijspraak probeer je uiteraard ook door fouten van het OM te benadrukken en van elke mug die je client steekt een olifant te maken.

In een zeker opzicht zou het mij aanstaan. Ik vind dat iedereen het recht op een eerlijk proces heeft, en dat iedereen het recht heeft om zijn of haar belangen in een procedure maximaal te verdedigen. Ik zou ook bereid zijn om gedurende een tijd voor de volle 100% achter iemand te staan. Er zouden echter denk ik voor mij toch wel ergens grenzen aanzitten, omdat het soms overduidelijk is dat je client schuldig is, het een ernstige misdaad betreft, en je ook begrip hebt voor de slachtoffers. Wanneer je zelf niet gelooft in wat je doet, denk ik niet dat het een goede basis is om je met recht bezig te houden. Ik denk dan ook dat strafrecht niet aan mij besteed is.
pi_25717018
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:
In de zin van dat ik dromen najaag en van uitdagingen houd wel. Niet in de zin dat ik inzet op erg veel verdienen of carriere maken.
Van dat laatste word je ook niet echt blij volgens mij...
quote:
Ik heb dat zelf niet, ik denk wel graag een beetje na bij werk wat ik doe.. Ik moet ook een beetje geprikkeld blijven. Zeker wanneer het full-time werk betreft.
Ik zou zelf nooit fulltime willen werken. Dat vind ik zonde van mijn tijd. Ik vind vrije tijd veel belangrijker dan werk.
quote:
Het strafrecht lijkt mij in sommige opzichten een leuke tak. Wat mij aan de ene kant echter gigantisch fascineert, maar aan de andere kant ook ergens tegenstaat, is het feit dat je als strafrechtadvocaat niet bezig bent om de waarheid boven tafel te krijgen of datgene doet wat oprecht is. Als strafrechtadvocaat zet je je volledig in voor de belangen van je client, al is het midden in de nacht (Dat deel zou mij aanstaan). Als strafrechtadvocaat wil je niet weten of je client schuldig is of niet (Twijfelachtig, maar nodig voor de taak). Als strafrechtadvocaat schilder je de daad van je client zo licht mogelijk af. Het was niet de bedoeling van je client, je client is een slachtoffer van bepaalde situaties. Ook houd je in het algemeen de belangen van je client in de gaten (Termijnen, bijzonderheden bij detentie etc.). Strafvermindering of vrijspraak probeer je uiteraard ook door fouten van het OM te benadrukken en van elke mug die je client steekt een olifant te maken.

In een zeker opzicht zou het mij aanstaan. Ik vind dat iedereen het recht op een eerlijk proces heeft, en dat iedereen het recht heeft om zijn of haar belangen in een procedure maximaal te verdedigen. Ik zou ook bereid zijn om gedurende een tijd voor de volle 100% achter iemand te staan. Er zouden echter denk ik voor mij toch wel ergens grenzen aanzitten, omdat het soms overduidelijk is dat je client schuldig is, het een ernstige misdaad betreft, en je ook begrip hebt voor de slachtoffers. Wanneer je zelf niet gelooft in wat je doet, denk ik niet dat het een goede basis is om je met recht bezig te houden. Ik denk dan ook dat strafrecht niet aan mij besteed is.
Daar heb je ook wel gelijk in. Het lijkt me boeiend werk, maar ik zou er waarschijnlijk niet geschikt voor zijn, omdat ik in gewetensnood zou komen.
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:37:31 #107
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25717089
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Van dat laatste word je ook niet echt blij volgens mij...
Nee, daarom ook.
quote:
Ik zou zelf nooit fulltime willen werken. Dat vind ik zonde van mijn tijd. Ik vind vrije tijd veel belangrijker dan werk.
Als ik minder kan gaan werken doe ik dat waarschijnlijk wel. Momenteel kan ik het me echter niet permitteren.
quote:
Daar heb je ook wel gelijk in. Het lijkt me boeiend werk, maar ik zou er waarschijnlijk niet geschikt voor zijn, omdat ik in gewetensnood zou komen.
Gewetensnood is een mooi woord om te beschrijven wat ik bedoelde.
pi_25717240
Ik zal eens even mijn hondenkinderen uitlaten...
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:44:37 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25717283
Laat jij trouwens je honden uit of zijn het ook nog eens honden die jou uitlaten?
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:30:43 #110
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25718724
'Nuff said
pi_25718863
Hmzjvbzzzz...
pi_25719092
We zijn zeker al weer naar bed ?
Mu!
pi_25719191
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:42 schreef SingleCoil het volgende:
We zijn zeker al weer naar bed ?
Nee hoor . Maar ik had een vreselijk ruige avond in gedachten en die is redelijk afgeblazen, als ik mijn energieniveau zo observeer .

* Warsteiner pakt
pi_25719364
warsteiners verfrissen en geven nieuwe energie, drinkt allen warsteiner !
Mu!
pi_25719417
Mogelijk zijn de mod's van huis en kunnen wij nu wel onze kans waar zien! Hoewel, de laatste keer dat ik zo iets tikte stonden A en H direct weer paraat !
Mu!
pi_25719583
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:51 schreef SingleCoil het volgende:
warsteiners verfrissen en geven nieuwe energie, drinkt allen warsteiner !
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:53 schreef SingleCoil het volgende:
Mogelijk zijn de mod's van huis en kunnen wij nu wel onze kans waar zien! Hoewel, de laatste keer dat ik zo iets tikte stonden A en H direct weer paraat !
Wat ben je van plan dan?
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:08:43 #117
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25719831

24 rulezzzzz!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_25719849
Eens even kijken wat er allemaal niet mag...dat staat vast in de FAQ !
Mu!
pi_25719888
Met expliciet copulerende menspersonen is het altijd raak .
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:12:07 #120
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25719936
of van die vliegende ledematen
It's Time To Shine
pi_25720014
zeker. maar is het leuk ?
Ik zou liever een discussie beginnen over of de Islam nu een ideologie is of niet. Ik begrijp dat je daar geen topic over mag openen maar het bespreken ervan in een forum, is dat nou verboden of fiets je dan op de rand van het dak ?
Mu!
pi_25720026
Of dat ene linkje daar dat handige softwarepakket dat anders zo'n 1400-1500 euro kost .
pi_25720085
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:14 schreef SingleCoil het volgende:
zeker. maar is het leuk ?
Ik zou liever een discussie beginnen over of de Islam nu een ideologie is of niet. Ik begrijp dat je daar geen topic over mag openen maar het bespreken ervan in een forum, is dat nou verboden of fiets je dan op de rand van het dak ?
Waarom zou je daar geen topic over mogen openen?
pi_25720103
Wellicht zou ik weer eens kunnen gaan tellen hoeveel joden er nu daadwerkelijk vergast zijn in de tweede wereldoorlog, ik meen dat daaromtrent ook preconcepties een rol spelen
Mu!
pi_25720126
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:17 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Waarom zou je daar geen topic over mogen openen?
Daar hebben A. en Akkersloot al een post of 20 ruzie over, las ik in feedback...
Mu!
pi_25720137
A. heeft het niet altijd even makkelijk met haar Fok!kinderen...
Mu!
pi_25720250
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:17 schreef SingleCoil het volgende:
Wellicht zou ik weer eens kunnen gaan tellen hoeveel joden er nu daadwerkelijk vergast zijn in de tweede wereldoorlog, ik meen dat daaromtrent ook preconcepties een rol spelen
Ten eerste lijkt met volslagen zinloos dat te doen, omdat het verschil tussen 1 of 4.000.000 wezenlijk niet uitmaakt. Verder denk ik dat je je dan inderdaad op glad ijs begeeft, omdat daar, volgens de huidige denkbeelden, geen discussie over mogelijk is.

Bovendien is elk persoonlijk axioma onderhevig aan preconceptie, je kunt niet alles zelf onderzocht hebben .
pi_25720431
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:18 schreef SingleCoil het volgende:
Daar hebben A. en Akkersloot al een post of 20 ruzie over, las ik in feedback...
Mwah, dat lijkt me meer een kwestie van historie . Wezenlijk is een religie een ideologie met een theïstische inslag, maar je kunt dingen in een post altijd naar je hand zetten.
pi_25720513
Haus is iig in the house .
pi_25720563
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:53 schreef SingleCoil het volgende:
Nou , niet direct. Maar we're watching you. Muhaha. Muha. Ha.
pi_25720564
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:24 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Ten eerste lijkt met volslagen zinloos dat te doen, omdat het verschil tussen 1 of 4.000.000 wezenlijk niet uitmaakt.
dat zou ik ook menen !
quote:
Verder denk ik dat je je dan inderdaad op glad ijs begeeft, omdat daar, volgens de huidige denkbeelden, geen discussie over mogelijk is.
dat bleek reeds eerder. Ik heb daar wel problemen mee, in het bijzonder omdat ik de achtergronden daarvan niet kan begrijpen.
quote:
Bovendien is elk persoonlijk axioma onderhevig aan preconceptie, je kunt niet alles zelf onderzocht hebben .
Dat kost ook teveel tijd, en bovendien zou je hoed af kunnen waaien !
Mu!
pi_25720606
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:32 schreef ReCreative het volgende:
Haus is iig in the house .
Ja, ik had vandaag een symposium de hele dag. Maar ben er nu weer
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:40:23 #133
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25720760
Haus!
It's Time To Shine
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:40:39 #134
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25720769
neem eens wat muziek op
It's Time To Shine
pi_25720970
Ik zal es ff kijken of ik wat kan tapen Maar mn piano staat dus beneden,en mn pc staat boven. Da's een beetje het probleem...
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:48:46 #136
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25721009
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:47 schreef Haushofer het volgende:
Ik zal es ff kijken of ik wat kan tapen Maar mn piano staat dus beneden,en mn pc staat boven. Da's een beetje het probleem...
ai

heb jij 46664 al?
It's Time To Shine
pi_25721072
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:44 schreef Alicey het volgende:
Laat jij trouwens je honden uit of zijn het ook nog eens honden die jou uitlaten?
Ik laat mijn honden uit. Ze hebben beide een speciale riem waardoor ze niet eens kunnen trekken als ze dat zouden willen.

Dat is een Halti, die heeft Lurch. Is eigenlijk precies hetzelfde als een halster bij een paard. Doordat het om het hoofd zit in plaats van om de nek, heb je meer controle. Doerak heeft een anti-trektuig, waarbij er touwtjes onder haar oksels doorzitten die straktrekken als zij in het tuig gaat hangen. Voor zowel de Halti als het tuigje geldt dat de honden er geen last van hebben zolang ze er niet in gaan hangen. Ik vind het ideale uitvindingen. Niet dat mijn honden nou zo trekkerig zijn, maar het geeft je gewoon wat meer controle. Doerak had eerst ook een Halti, maar zij vond het heel vervelend om iets om haar hoofd te moeten hebben.

Ik ben na de wandeling even bij een vriendin verderop in de straat langs gegaan. Vandaar dat het zo lang duurde.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 25-03-2005 00:02:19 ]
pi_25721136
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:24 schreef ReCreative het volgende:
Ten eerste lijkt met volslagen zinloos dat te doen, omdat het verschil tussen 1 of 4.000.000 wezenlijk niet uitmaakt.
Een verschil van 3.999.999 lijkt mij toch best relevant, hoor.
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:55:39 #139
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25721210
Haus! Werkt je @fok.nl adres al??
It's Time To Shine
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:56:19 #140
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25721230
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[afbeelding]
hoe werkt dat ding??
It's Time To Shine
pi_25721310
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:56 schreef qu63 het volgende:
hoe werkt dat ding??
Heb ik er net bij gezet in een edit. Het is hetzelfde als een halster bij een paard. Als de hond hard trekt, wordt zijn kop automatisch naar jou toe getrokken, waardoor je z'n aandacht kunt opeisen. Het doet helemaal geen pijn ofzo, maar je hebt gewoon wat meer controle.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:00:04 #142
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25721323
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:55 schreef qu63 het volgende:
Haus! Werkt je @fok.nl adres al??
niet dus
It's Time To Shine
pi_25721359
Alicey is zeker al naar bed? Ze heeft niet eens welterusten gezegd.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:01:46 #144
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25721371
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 00:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey is zeker al naar bed? Ze heeft niet eens welterusten gezegd.
* Alicey is douchen en zzz
<Alicey> wtr
* Alicey is now known as AliceZzZz
It's Time To Shine
pi_25721399
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 00:01 schreef qu63 het volgende:
* Alicey is douchen en zzz
<Alicey> wtr
* Alicey is now known as AliceZzZz
Okee dan!
pi_25721513
Hoe werkt dat eigenlijk met die IRC? Hoe kom je daar?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:08:49 #147
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25721537
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 00:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
tik in je browser: http://irc.fok.nl en dan een nick invullen en bij channel invullen "wfl" en dan verbinden en dan leg ik de rest wel uit
It's Time To Shine
pi_25721618
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 00:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Daar is een FAQ-je voor Het is mij zelfs gelukt om er op te komen, dus dan lukt het jou ook zeker.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:13:57 #149
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25721653
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een verschil van 3.999.999 lijkt mij toch best relevant, hoor.
wel relevant maar niet wezenlijk.
Mu!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:14:00 #150
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25721654
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 00:12 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Daar is een FAQ-je voor Het is mij zelfs gelukt om er op te komen, dus dan lukt het jou ook zeker.
mail mij eens? ik ben je mailadres kwijt

of kom nog ff op irc :p
It's Time To Shine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')