Dat is het ook inderdaad. Een bank kan zien dat een andere bank heeft geleend, en dat de lening op de afgesproken wijze volledig is terugbetaald zonder dat er achterstanden of andere bijzonderheden hebben plaatsgevonden tijdens de looptijd.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:11 schreef Aventura het volgende:
Ik heb zelfs weleens gehoord dat het voor hypotheekverstrekkers juist een goed teken is - het bewijst dat je de verantwoordelijkheid van het aflossen van een lening goed aankan.
Ik weet niet of ze dat zeggen, het kan in ieder geval wel dat het ter sprake komt. Het hangt ook af van de instelling, je adviseur en hoe het gesprek verloopt. De werkelijkheid is in ieder geval dat ze veel dingen die ze vragen allang hebben nagetrokken.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:19 schreef signs het volgende:
Ik heb alles netjes betaald en nooit achterstanden gehad.
De hypotheek zal geen probleem worden denk ik. Maar zeggen ze bij zo'n gesprek dat ik een lening heb gehad ?
Dat is de standaard-situatie. Een BKR-toets kan alleen worden gedaan met jouw expliciete toestemming.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:23 schreef signs het volgende:
Is het mogelijk dat je bij BKR aangeeft dat niemand kan zien of je een lening hebt gehad ?
Dat houdt dus in ?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is de standaard-situatie. Een BKR-toets kan alleen worden gedaan met jouw expliciete toestemming.
Dat niemand in je BKR kan kijken tenzij je toestemming er voor geeft. Een kredietverstrekker zal ook alleen in je BKR kunnen kijken met je toestemming.quote:
Als ik dit wil moet ik dan BKR op de hoogte stellen ? Of dat is wat je al zei standaard procedure ?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat niemand in je BKR kan kijken tenzij je toestemming er voor geeft. Een kredietverstrekker zal ook alleen in je BKR kunnen kijken met je toestemming.
Dat is de standaard procedure. Wanneer je een krediet aanvraagt, zul je ook doorgaans er voor moeten tekenen dat een BKR-toetsing plaatsvindt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:36 schreef signs het volgende:
[..]
Als ik dit wil moet ik dan BKR op de hoogte stellen ? Of dat is wat je al zei standaard procedure ?
Het is geen hokje, het staat gewoon in het contract vermeld. Als je tekent, teken je dus automatisch ook voor dat onderdeel.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:44 schreef signs het volgende:
Dus stel dat ik een hypotheek aanvraag, dan krijg ik een papier dat ik moet ondertekenen. Daar staat ook vermeld dat ik hun toestemming geef om te kijken of ik een lening heb gehad (waar ik een hokje voor moet aankruisen als ik akkoord ga) ???
Waarom zou je zo geheimzinnig willen doen tegen een hypotheekverstrekkerquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:44 schreef signs het volgende:
Dus stel dat ik een hypotheek aanvraag, dan krijg ik een papier dat ik moet ondertekenen. Daar staat ook vermeld dat ik hun toestemming geef om te kijken of ik een lening heb gehad (waar ik een hokje voor moet aankruisen als ik akkoord ga) ???
Heb je wat te verbergen ofzoquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:23 schreef signs het volgende:
Is het mogelijk dat je bij BKR aangeeft dat niemand kan zien of je een lening hebt gehad ?
Precies, een hypotheek is in feite ook een lening.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb je wat te verbergen ofzo
Ik begrijp je punt niet helemaal.... Waarom zou een geldverstrekker niet mogen zien dat je eerder een lening hebt gehad, wanneer je hierbij niks verkeerd heb gedaan
Komt (sporadisch) voor.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:36 schreef Notoire_Gek het volgende:
TS......je gaat over de mogelijkheden van een hypotheek praten nadat je een huis hebt gekocht.......schopje naar onzin maar.
Ik moet toch echt eens wat minder vluchtig de topics doorlezen :pquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:22 schreef Five_Horizons het volgende:
TS heeft het over een huis dat nog gebouwd moet gaan worden....
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik moet toch echt eens wat minder vluchtig de topics doorlezen :p
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:01 schreef SevenWonders het volgende:
Bij een hypotheek wordt er volgens mij helemaal niet bij het BKR geinformeerd. Alleen naar je inkomsten wordt gekeken. Je te kopen huis dient als onderpand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |