zit ook wat in... zouden die ouders hun kroost als er echt wat is wel naar een buurtcentrum laten gaan!? als die ouders weten dat er echt wat mis is lijkt mij dat ze dan bang zouden zijn dat hun kinderen zouden gaan praten....quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:21 schreef Shreever het volgende:
Misschien zie je dingen die er niet zijn maar het kan net zo goed zijn dat er wel wat aan de hand is
op een of andere hele rare manier verbaast het me niets....quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:36 schreef Boekel het volgende:
Als ik jou was zou ik eerst contact opnemen met hun school, daar is misschien al meer bekend, en ze kunnen makkelijker met ze praten zonder dat pa en ma achterdochtig wordt.
Ik weet niet hoe het met jeugdzorg zit, maar wij (scouting) hebben wel eens melding willen doen bij het meldpunt kindermishandeling (of is dat jeugdzorg?), en die wilden niet bepaald meewerken, ze wilden géén anonieme aangifte opnemen en wij wilden niet dat haar ouders het wisten omdat we bang waren dat ze anders van scouting gehaald zou worden.
Ja, ze gaan zelf naar het wijkcentrum toe en ik ken die ouders verder dus ook nietquote:Op donderdag 24 maart 2005 08:28 schreef pacandor_ het volgende:
[..]
zit ook wat in... zouden die ouders hun kroost als er echt wat is wel naar een buurtcentrum laten gaan!? als die ouders weten dat er echt wat mis is lijkt mij dat ze dan bang zouden zijn dat hun kinderen zouden gaan praten....
maarjah kinderen zijn makkelijk te manipuleren...
ik zou toch maar es met jeugdzorg gaan praten....
gaan die kinderen trouwens zelf naar het wijkcentrum!? of worden ze gebracht?! als ze door hun ouders gebracht worden zou je es heeel voorzichtig met die ouders kunnen praten..
hou ons iniedergeval op de hoogte als je wilt!!! ik ben toch echt wel heeeeel erg benieuwd!!!!!quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, ze gaan zelf naar het wijkcentrum toe en ik ken die ouders verder dus ook niet
En met jeugdzorg of de school gaan praten is idd misschien wel een goed idee ja
Ik loop er tot aan de grote vakantie stage en zoals ik in de OP al had gezegd, me stagebegeleidster zei alleen dat ik ze wat extra in de gaten moet houden als ze er zijnquote:Op donderdag 24 maart 2005 08:46 schreef pacandor_ het volgende:
[..]
hou ons iniedergeval op de hoogte als je wilt!!! ik ben toch echt wel heeeeel erg benieuwd!!!!!
hoelang moet je er nog stage lopen eigenlijk.?!?!?!?
en probeer je er niet al te veel in te mengen, wie weet waar je in terecht komt...
wat zegt je stagebegeleidster ervan eigenlijk!?
Wat een uitstekende tip is. Niet te snel conclusies trekken wat zulke dingen betreft. Zoals mijn voorgangers al zeiden, school en/of de ouders aanspreken kan ook. Maar dan moet daar wel een goede reden voor zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik loop er tot aan de grote vakantie stage en zoals ik in de OP al had gezegd, me stagebegeleidster zei alleen dat ik ze wat extra in de gaten moet houden als ze er zijn
graag serieuze reacties alsjeblieftquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:40 schreef KonnieKipke het volgende:
Misschien hebben ze 22 april niets te doen..
idd, volgens mij is der iets mis thuisquote:Op donderdag 24 maart 2005 08:18 schreef pacandor_ het volgende:
damn kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.... misschien kun je het er es met stichting jeugd& gezien over hebben.. (jeugdzorg.) misschien dan 1 van die mensen die meiden es kan observeren ofzo....
Dank je wel voor die laatste tips, daar heb ik zeker wat aanquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:02 schreef Jelief het volgende:
Sylvana, ik heb ook in een buurtcentrum gewerkt en daar heb in de buurt was zo'n samenwerking van school, vertrouwensarts en buurtcentrum. Juist om vroegtijdig 'probleemgevallen' te kunnen signaleren. Dus wat al eerder gezegd is ga eens bij school vragen of vertrouwensarts/maatschappelijk werk in de buurt. ennuh probeer een vertrouwensband op te bouwen met die meiden, doe niet te vriendelijk want dat zullen ze snel doorhebben. Zorg ook dat ze weten dat je na de zomer niet meer in dat wijkcentrum zal werken, zodat ze zich niet verraden voelen als je weg gaat.
ja, maar ik weet dus niet wat er thuis is, wat ik al eerder zei, het hoeft niet perse mishandeling te zijn, het kan ook zijn dat de ouders veel ruzie maken en gaan scheiden, dat de vader alcoholist is, dat soort dingen en daar kun je bij het AMK niet voor terecht toch?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:10 schreef erodome het volgende:
http://www.amk-nederland.nl/
Niet alleen het meldpunt, maar ook een punt van waar je heel veel info kan vinden van waar je op moet letten e.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |