Ze zegt geen zin meer te hebben... Wat onzin is. In de eerste fase van een relatie, als alles nog een beetje nieuw is, dan wil je altijd wel seks. Zij heeft dat duidelijk ook gehad, getuige haar "motto". Zodra het nieuwe er van af gaat, en er "sleur" ontstaat, moet je die gevoelens wat meer zoeken.
En dat is, waar het mijns inziens bij haar aan schort. Het is niet dat ze geen seks wil, het is dat ze geen zin wil maken. Want ja, zin kun je héél goed maken, en vervolgens kun je ook genieten van de seks. Hoe je dat doet? Het klinkt misschien heel stom, maar door de knop om te zetten "mijn lichaam wil niet, dus het is niet goed". Zo werkt het niet. In de eerste plaats, je lichaam wil vast ook niet altijd sporten, en tóch is het goed voor je. Als je dan de godgandse tijd naar je "gevoel" zou luisteren, dan ben je in feite alleen maar slecht bezig. Gevoel is iets waar je rekening mee moet houden, maar soms moet rede prevaleren. En dat is wat er hier aan de hand is.
Zij moet in gaan zien dat seks een belangrijk onderdeel is in een relatie (tenminste, een gebrek aan seks is vaak belangrijk), en dat je voor een relatie bepaalde dingen moet doen en laten. Soms moet je bijvoorbeeld ook "leuk" mee naar schoonouders. Daar moet je ook zin voor maken, en als je er dan eenmaal bent, is het vaak nog gezellig ook. Zo moet ze seks ook een beetje zien, als je die knop om zet, en je gewoon geeft, dan wordt het ook echt leuk.
Maar ja, hoe bereik je dat? Niet als jij zegt "schat, ik wil neuken, dus beter ga je zin maken". Dat werkt niet. Wat je wél kunt doen, is zeggen dat je de intimiteit mist (dus ook knuffelen, zoenen ed.) en dat je daar heel veel moeite mee hebt. Vervolgens kun je wellicht opperen om eens met een deskundige te gaan praten, een onpartijdig iemand die jullie kan helpen om dichter bij elkaar te komen op dit vlak. Vaak is het moeilijk om er samen uit te komen, omdat jij het gevoel hebt dat ze "wellicht niet meer van je houdt" en daar op reageert, en zij het gevoel heeft (gok ik zo) dat jij "alleen maar bij haar bent voor de seks". Dat is een soort patstelling die moeilijk te doorbreken is als zij niet gaat inzien dat het ook van háár kant moet komen. Want face it, vooralsnog heb jíj steeds jezelf weggecijferd, maar heeft zij het wel érg makkelijk...
en ik ben een vrouw. Vaak wel handig te vermelden gezien mijn standpunt.