abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25679781
Ik heb nu zelf 5 jaar lang een beugel en het is waarschijnlijk allemaal voor niets geweest. Moet hoogstwaarschijnlijk als nog een operatie. Ik kreeg op vrij jonge leeftijd al een beugel en vond het toen vrij normaal dat alles wat de ortho zij gewoon geaccepteerd werd. Maar nu alles fout gegaan is vraag ik me af waarom er nooit een soort contract is gemaakt. Wanner je medicijnen slikt zit er een bijsluiter bij, wanneer je een operatie ondergaat moet je tekenen dat je goed bent ingelicht. Waarom is dit niet zo bij een ortho behandeling? Misschien als ik had geweten dat het zo fout kon gaan had ik eerst een andere ortho gevraagd naar zijn mening. Dat heb ik nu na 5 jaar ook gedaan maar daar is dus uitgekomen dat mijn afwijking nooit verholpen kan worden door beugels. Als ik dat geweten had dan had het me veel tijd, pijn en moeite gescheeld. Het was maar een idee, maar heeft iemand hier een antwoord of mening op?
What comes around goes around!
pi_25687223
Wat is er precies fout gegaan?
  woensdag 23 maart 2005 @ 19:08:30 #3
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_25690276
Ik ben het zeker met je eens dat de huidige wijze waarop orthodontisten te werk gaan, kortweg amateuristisch te noemen is. De patient wordt doorgaans meer als een oefenmodel gezien dan als een werkelijk persoon. Ik zal niet in details treden maar als je er met je orthodontist zelf niet uitkomt raad ik je aan eens te kijken wat de juridische opties zijn, als dat het je waard is. Ik hoop voor je dat dan valt aan te tonen dat diegene beter had moeten weten en dat hij/zij je ten onrechte aan het lijntje heeft gehouden.
Mits je dit overweegt dan zou ik in jouw geval zeker proberen om minimaal het geld dat deze operatie je gaat kosten en een passende schadevergoeding voor de afgelopen jaren te claimen. Het moge duidelijk zijn dat ze over het algemeen al bespottelijk veel verdienen. Deels terecht na zo'n lange opleiding, anderzijds verwerpelijk als je kijkt naar het aantal klanten die ze afhandelen.

Veel sterkte!
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_25690809
Dankje. Ik weet nog niet zeker of ik juridisch iets wil doen. Mijn second opinion heb ik laten doen in Nijmegen dat is ongeveer 3 kwartier vandaan. En ik heb uitgevonden dat het goedkoper is om een retourtje Nijmegen te kopen + een behandeling, dan een behandeling bij mijn huidige ortho! Er is geen reden waarom mijn ortho zijn behandeling twee keer zo duur is! Ook wil mijn ortho zijn fouten niet toe geven en dat maakt het geheel nog allemaal veel erger. Nu zou ik graag naar Nijmegen willen voor mijn behandeling maar als je daar al je second opinion hebt laten doen mogen ze je niet aannemen, omdat dit patienten stelen zou zijn. Gelukkig willen ze mij door de vingers zien, maar dat dit alles zo veel gekl**t zou opleveren had ik niet verwacht.
  woensdag 23 maart 2005 @ 20:22:56 #5
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25692166
Ik ga deze toch even schoppen naar werk geldzaken en recht.
pi_25692956
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 17:02 schreef anderegebruikersnaam het volgende:
Wat is er precies fout gegaan?
Mijn kaak staat extreem naar achter, daarvoor heb ik beugels gehad die mijn onderkaak moeten verlengen. Maar dit was al zo extreem dat het bijna een wonder was wanneer alles met een beugel gelukt was. Mijn ortho had na een jaar/twee jaar moeten zien dat mijn kaak niet genoeg groeide en dat er direct over moest gegaan worden naar een voor behandeling voor een operatie. Dit heeft hij waarschijnlijk wel gezien maar heeft het verzwegen. Hoogst waarschijnlijk werkt hij daarom niet mee, omdat hij niet wil dat bekend wordt dat hij zoiets verzwegen/over het hoofd gezien heeft.
  woensdag 23 maart 2005 @ 21:16:40 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25693661
Het is inderdaad op zich wel raar dat je voor de ene medische behandeling wel moet tekenen, en voor de andere weer niet.. Iemand die weet waar dit op gebaseerd is? Of is dit slechts gebaseerd op het aantal schadeclaims dat wordt ingediend n.a.v. een behandeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')