abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25676342
Prachtig
pi_25676354
Gevonden tussen een hoop jeweet wel advertenties

Op 16 april 2004 om 15:42 schreef Mirjam het volgende:
mijn kat hijgt.
Dit doet hij alleen als hij buiten speelt en hij is 6 maanden oud hij gaat af en toe naar buiten en dan ben ik ook thuis.
Als ik ga kijken hoe het gaat en hij komt na mij toe dan staat zijn bek open en lijkt het als of hij naar adem snakt.
Wie weet wat dit is en wat ik er aan kan doen.

Ik heb ook wel eens een kat gehad die hijgde als een hond met zijn tong naar buiten als hij gerend of gespeeld had. De dierenarts zij dat hij een klein hartje had. Daar was verder niets mis mee. Helaas is deze kat bij de dierenarts na een inenting dood gegaan door een hartaanval (waarschijnlijk van de angst van de dierenarts..)

Ik zou de dierenarts naar zijn hart laten luisteren, succes !
  woensdag 23 maart 2005 @ 08:17:08 #28
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_25676358
. Die foto's!

Mijn kat hijgde soms ook wel, maar er was nooit een hond in de buurt oid.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_25676370
Die foto's zijn errug mooi
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_25676384
Wat een super kat
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_25677187
Hijgen van katten is meestal niet echt een heel goed teken, wijst op grote stress of angst meestal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25680283
Sorry, maar volgens mij is het pure stress. Hij kijkt ook niet erg blij, eerder heel erg bang.......zijn ogen lijken wel stuiters.
pi_25680311
Grappig gezicht,maar is meer uit angst dan van het plezier lijkt me dan,een kat raakt al gauw in paniek op plaatsen,waar hij niet gelijk uit kan.
pi_25680336
1 van onze katten gaat ook hijgen als een hond als ie heel lang in het huis aa nhet rond rennen is (van het spelen bijv.)
  woensdag 23 maart 2005 @ 12:11:07 #35
112892 Anguisy
The Enema Bandit
pi_25680358
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 09:24 schreef erodome het volgende:
Hijgen van katten is meestal niet echt een heel goed teken, wijst op grote stress of angst meestal.
Inderdaad, is niks grappigs aan. Op zo'n moment heeft hij/zij het echt slecht.
pi_25680400
geen idee of snuggie het leuk vindt, ja in het bos wrs wel, maar als mijn katten hijgen en/of zo kijken weet ik dat ze of bang zijn of ergens last van hebben..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_25680447
een kat ruikt ook beter als ie zijn bek open houdt, dacht ik, dus ms snuift hij gewoon de frisse lucht graag op
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25680461
kan idd, alleen staan die ogen nogal angstig vind ik, maar goed; ik weet niet wat dat beestje denkt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_25680485
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 09:24 schreef erodome het volgende:
dat is dan weer minder

ga je al sinds jaar en dag met dat beestje op stap, schijt-ie peulen al die tijd
pi_25680487
KAtten sie zich niet op hun gemak voelen zoeken over het algemeen een veilig of vertrouwd plekje. Probeert Snuggles ook bij je op schoot te kruipen of blijft hij geinteresseerd naar buiten kijken?

Een ex van ma nam haar katten mee als ze naar me toe kwam. De een ging liggen maffen, de andere mauwde de hele weg, je kon er gewoon een conversatie mee voeren. Behalve wanneer je ze op schoot had, dan was het stil in de auto.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_25680529
Flemen bedoel je milagro, dat doen ze anders, dan zetten ze de bek heel iets open, puntje van de tong er evt uit bovenlip opgekrult voor zover dat kan bij een kat dan gewoon via de neus inademen, mond open zodat de lucht ook in de mond circuleert zodat ze zowel ruiken als de lucht proeven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25680577
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 12:17 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is dan weer minder

ga je al sinds jaar en dag met dat beestje op stap, schijt-ie peulen al die tijd
Nou ja, ik weet het niet zeker, ik heb hem niet gezien, maar de ogen zijn wel erg groot, oren worden ook niet echt heel happy gedragen.

Maar als hij snel hetsteld, wel erg happy is als hij lekker op pad is dan is het totaal wel positief voor hem, je kan evt. kijken of je een bolletje stof mee kan nemen met wat valeriaan erop, of kattenkruid om hem af te leiden, eens zien of het dan wat beter gaat...
pi_25680606
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 12:20 schreef erodome het volgende:
Flemen bedoel je milagro, dat doen ze anders, dan zetten ze de bek heel iets open, puntje van de tong er evt uit bovenlip opgekrult voor zover dat kan bij een kat dan gewoon via de neus inademen, mond open zodat de lucht ook in de mond circuleert zodat ze zowel ruiken als de lucht proeven.
ja dat dus, en dat ziet er idd anders uit dan dit, bek helemaal open en tong eruit..
  woensdag 23 maart 2005 @ 12:27:32 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_25680682
Als TS dit gedrag interpreteert als 'grappig' en zich afvraagt of dit het kopiëren van hondengedrag is (dat laatste mag voor mij in het topic 'wat is het domste wat je ooit hebt gehoord') dan vraag ik me toch ernstig af of de kat het inderdaad wel zo leuk vindt om aan een riempje in een bos uitgelaten te worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_25681109
@Lienekien: als je de foto's ervan terugzoekt in het kattenfototopic zal je zien dat hun beide katten vrij om zich heen kijken en de omgeving onderzoeken in plaats van angstig dicht bij DuchessX te blijven. Dat zal ds wel loslopen (figuurlijk dan).
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_25681130
ja volgens mij vinden ze het in het bos zalig, lekker in bomen klimmen enzo

miss dat alleen de reis wat stress geeft?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 23 maart 2005 @ 12:49:02 #47
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25681171
vette foto's man!!!!!
coole kat, of moet ik catdog zegge

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_25681742
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:24 schreef JaapB het volgende:

[..]

Leuk om te zien dat verschillende dieren toch heel goed samen kunnen leven en soms van elkaar leren. Maar ook samen kattekwaad uithalen. Weet van mensen waar de katten samen de koelkast open wisten te krijgen om die vervolgens te plunderen. Die moesten een slot op de koelkast maken zelfs
Omze katten gooien bv een zak brood van het aanrecht, maken met hun scherpe nageltje de zak kapot en vervolgens kunnen de honden het brood op eten
#geen
pi_25681972
Sja ik denk zelf niet dat het stress is, want hij is erg geïnteresseerd in hetgeen zich buiten de auto afspeelt. Hij heeft niet de neiging om zich te verstoppen of dicht tegen mij aan te drukken of iets dergelijks. Het gedrag dat hij vertoont lijkt gewoon veel op het gedrag dat onze honden ook vertonen; enthousiast hijgen, naar buiten kijken, snuffelen.
Het tuigje zit ook niet te strak
In het bos hijgt hij trouwens ook maar wel minder dan in de auto. In het bos heeft hij het erg druk met onderzoeken, snuffelen, wandelen en rennen (hij probeert met de honden mee te rennen als ze hem voorbij gerend komen ).
Misschien is het dan wel van de warmte want het was gister drukkend en benauwd weer hier, ik had er zelf ook last van.
#geen
pi_25682204
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 06:26 schreef Bluezz het volgende:
Ik zocht bij Google op 'kat die hijgt', wat je dan als eerste hit krijgt
LoL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')