Je hebt in 3 jaar je BSc gehaald? Nog verder aan je CV gewerkt tijdens je studie, naast je korte meeloop-stage?quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Mijn studie heeft juist een geweldige arbeidsmarkt, dat is het probleem niet. Ik heb ook nog steeds interesse in het vak, maar ja, een mens heeft meerdere interesses (ik in ieder geval). Lijkt me gewoon leuk om te zien hoe het werkt en of ik het zou kunnen. Tijdens mijn bsc alleen een korte meeloop stage in het 1e jaar, beetje projecten begeleiden. Dan hoef je ook echt niet aan te komen bij een bank voor een stage....
Mijn cv staat vrij vol met studie en studenten vereniging onzin (bij elkaar 1,5 jaar aan universiteits beursen). Ik weet dat jij daar niet veel mee op hebt. Verder mijn bsc in 4 jaar gehaald. Oh, en ervaring vragen ze voornamelijk in advertenties enzo. Banken nemen ook hele ladingen starters aan, dat gaat alleen vaak via recruitment enzo, niet via advertenties. Maak je daarover maar geen zorgen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:47 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Je hebt in 3 jaar je BSc gehaald? Nog verder aan je CV gewerkt tijdens je studie, naast je korte meeloop-stage?
Goed, morgenvroeg naar het consulaat. Voor de rest heb ik alles zo'n beetje klaar. Hoe gaat het bij jullie?quote:Op zondag 19 juni 2005 12:02 schreef onne het volgende:
En Jeroenus, hoe staat het met de voorbereidingen?
Wij vertrekken over precies 7 dagen!
Via deze website: http://www.webaspect.nl/usa/ zullen we zo nu en dan de voortgang van onze reis bijhouden
bedankt!quote:Op zondag 19 juni 2005 14:44 schreef komrad het volgende:
veel plezier jeroenus en onne
Bedankt, zal wel lukkenquote:Op zondag 19 juni 2005 14:44 schreef komrad het volgende:
veel plezier jeroenus en onne
Misschienquote:Op maandag 20 juni 2005 21:54 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Bedankt, zal wel lukken![]()
Vandaag bij het consulaat geweest. Wat een beveiliging maar wel hele vriendelijke mensen. Bij loket 4 was ik vele malen sneller klaar dan al mijn voorgangers. Ik leg 2x een vinger op dat apparaatje en ik loop weg. Komt dat doordat ik al eerder mijn vingerafdrukken heb afgegeven?
Had hem de volgende dag alweer binnen. Razendsnel gaat het. Het ziet er wel vet uit zeg, dat visum. Houdt dit nu in dat je t/m 2010 zonder een nieuw visum, in de VS kan studeren?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:41 schreef onne het volgende:
[..]
MisschienBij mij alleen ff een praatje gemaakt over studie e.d. Inderdaad aardige mensen!
Heb je je visum binnen inmiddels?
Wat voor expiration date staat er op bij jou dan?? Op mijn visum staat dat ie geldig is t/m 12 aug. dit jaar. (einde van de summer course) daarna mag je nog 1 of 2 maanden in de US blijven voor vakantie heb ik me laten vertellen...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:27 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Had hem de volgende dag alweer binnen. Razendsnel gaat het. Het ziet er wel vet uit zeg, dat visum. Houdt dit nu in dat je t/m 2010 zonder een nieuw visum, in de VS kan studeren?
Ik denk dat het lastig wordt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:49 schreef komrad het volgende:
veel plezier onne
jeroenus, ik heb in augustus ene paar weken vakantie, kan ik dan niet iets op de campus daar doen haha
Bedankt!!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:49 schreef komrad het volgende:
veel plezier onne
jeroenus, ik heb in augustus ene paar weken vakantie, kan ik dan niet iets op de campus daar doen haha
Oow echt joh! 2010 pff das een tijd;).. Kan ook 1 of ander foutje zijn, bij zowel mij als m'n reisgenoot klopte eerst iets niet op dat visum, en staat er een spelfout in: Calofornia.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:05 schreef Jeroenus het volgende:
Oh, bij mij staat er op van 22 jun 2005 tot 22 jun 2010.
Als je aankomt, ga je dan gelijk zo'n Photo ID Card of iets dergelijks aanmaken? Readers als uitgeprint?
Zit jij trouwens in de (Foothill) Residence Halls aan de linkerkant op de campus (zie die kaart die je gekregen hebt) op Heart Ave?
Goeie vlucht he
Oh, dan zit ik nog niet zover van je vandaan ook want ik zit vlakbij Foothill Residents Hall op La Loma Ave. Wellicht komen we elkaar tegen op Haas. Jij doet International Business en ik doe International Trade & Policy.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:59 schreef onne het volgende:
[..]
Bedankt!!
[..]
Oow echt joh! 2010 pff das een tijd;).. Kan ook 1 of ander foutje zijn, bij zowel mij als m'n reisgenoot klopte eerst iets niet op dat visum, en staat er een spelfout in: Calofornia.
Maar ze zeiden dat dat geen probleem zou zijn
International House zit naast het California Memorial Stadium, waar we de courses volgen moet k nog even kijken. Heb verder ook nix geprint of boeken gehaald, m'n koffer zit nu al helemaal vol![]()
Dat zie ik daar allemaal wel, we beginnen toch pas 2 of 3 dagen na aankomst zag ik... Alle tijd dus.
De courses die ik volg zijn overigens:
http://sis.berkeley.edu/OSOC/osoc?p_term=SU&x=44&y=7&p_session=d&p_dept=ugba&p_course=178
http://sis.berkeley.edu/OSOC/osoc?p_term=SU&x=44&y=7&p_session=d&p_dept=amerstd&p_course=c125
Photo ID card is ook iets dat zich daar wel zal wijzen... Maar lijkt me wel handig om zo snel mogelijk te hebben!
Jij ook goeie vlucht gewenst, en wellicht tot ziens in California!![]()
ik had toen geregeld dat ik geen collegegeld hoefde te betalen maar dat was omdat ik nog studeerde, 10k was voor verblijf en eten. (6 maanden)quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:25 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik denk dat het lastig wordt.![]()
Om daar een jaar te studeren, had je dan 10.000 euro aan enkel tuition moeten betalen of was dat incl. verblijf, tuition, courses geweest?
Dat schijnt met veel vuurwerk gepaard te gaan. Het is nieuw voor mij en ik ben erg benieuwd wat het gaat worden.quote:Op zondag 26 juni 2005 10:20 schreef komrad het volgende:
oei ja dat is lekker the fourth of july in de states vieren
quote:Op maandag 27 juni 2005 22:14 schreef komrad het volgende:, fourth of july
naar de david bowie song, gecovered door Nirvana
Oooh, je was aan het dagdromen.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:20 schreef komrad het volgende:
waarom die ICON, ik weet wel 4th of july nationale feestdag, maar mag ik ook even mijmeren over mijn jeugdsentiment -> nirvana
Ik ken beide wel. Ik dacht dat je bedoelde dat zo'n bezoek hoort bij the 4th of July.quote:
Deze paar dagen nog wat kleine dingetjes regelen en dan is het op naar SFO.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:00 schreef onne het volgende:
Heee dudes,
ff berichtje vanuit NYC. Cheap ass hotel @ east 24th street via openstaand Wifi AP (schijnt verboden te zijn in de US om daar gebruik van te maken :|... maar is wel verdomde handig...)
Hier alles top, alleen het weer is wat minder, tis nu zelfs gaan regenen :S... Verder heerlijk om weer in NY te zijn, wat een top stad! Wat een sfeer! Praaachtig.
Check m'n weblog: http://www.webaspect.nl/usa/ voor meer info
Jeroenus, aftellen is ook voor jou begonnen?!... 4th of july kijk k ook naar uit, ben erg benieuwd hoe die gekke Amerikanen dat gaan vieren
Nee, denk het niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:08 schreef komrad het volgende:
ik ga je weblog ook ff checken.
JeroenUs ga jij ook een log bijhouden?
Ik ben er nuquote:Op zondag 3 juli 2005 10:57 schreef komrad het volgende:
jammer,wanneer ga je ook al weer?
Deze campus is zo ongelofelijk mooi, dat is echt niet normaal meer. Al drie dagen geen wolk te bekennen, 26 graden ofzo, niet benauwd. Hele mooie gebouwen en veel groen. Erg vriendelijke mensen, je hoeft maar even zoekend te kijken of iemand komt vragen of ze kunnen helpen. Er lopen ook nog wat verdwaalde hippies van 30 jaar geleden.quote:
Ja, net 2e keer gehad. Echt topvent man, Karlinsky heet ie, goede heldere uitleg en in zijn voor een grapje.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:49 schreef onne het volgende:
Jeroenus, deed jij nou ook de marketing course??
Waar ik zit, zaten we er aan te denken om naar SF of naar Downtown Oakland te gaan, maar we dachten laat maar. De vrouw van wie de verblijfplaats is zei dat ze met oud en nieuw bijna werd platgedrukt zo druk was het bij Pier 39 voor het vuurwerk.quote:Op woensdag 6 juli 2005 03:30 schreef onne het volgende:
hahaha
ik kan helemaal beamen wat jeroenus zegt. Tis een enorm mooie campus, eigenlijk minder groot dan ik vantevoren dacht kijkend naar die kaart.
Dinsdag 4th of july gevierd op pier 39 in san francisco. Helemaal top!
Vandaag eerste courses gevolgt. International Business is geweldig! Jeroenus, als je nog een course wilt switchen moet je daarvoor gaan!
Mass communications / Global Media was ook erg interessant maar toch twijfel ik over een switch naar organisational behaviour. Komt vanavond iemand hier langs om z';n ervaringen te vertellen
En wat je zegt, de mensen zijn zo vriendelijk, zo makkelijk om contacten te maken![]()
Het weer is inderdaad top, niet te warm niet te koud (hoewel gisteravond aan zee had wel wat warmer gemogen) maar schitterend die strak blauwe lucht!
Gister trouwens nog amerikanen gesproken die naar nederland wilden emigreren :| WTF :S als je in San Francisco woont, wat bezielt die mensen :S
CHeck verder onze weblog voor info: http://www.webaspect.nl/usa/
Het was idd idioot druk @ pier 39.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:40 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja, net 2e keer gehad. Echt topvent man, Karlinsky heet ie, goede heldere uitleg en in zijn voor een grapje.![]()
International Trade begint straks. Ik kan niet switchen naar IB want dat overlapt te veel en dan krijg ik de ECTS niet.
Ik heb gemaild. Ik ben niet vaak online omdat ik geen laptop bij me heb.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:26 schreef onne het volgende:
[..]
Het was idd idioot druk @ pier 39.
Maar kan k jou straks misschien even spreken over Marketing?? Zit er zo over te twijfelen daarheen te switchen.... Heb vooralsnog niemand gevonden die dat ook doet, dus verder gewoon te weinig info om die keuze te maken. Wil vandaag zeker beslissen omdat ik niet meer wil missen dan 2 lessen. Heb aantal docenten gemaild maar nog geen reacties :|
Of heb je misschien tijdens de introductie een uitgebreidere beschrijving gehad met inhoud en schedule etc.?
Contact me ff aub! Via mail (onneschouten(at)hetemail), of dit forum!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |