De Bad Wolf hints vielen bij op vanaf aflevering 3. Gwyneth zegt de Bad Wolf te zien in de gedachten van Rose, in de trailer van aflevering 4 zag je bad wolf op de TARDIS gekalkt staan en sindsdien zag ik elke week zo'n hint. Ik ben overal gaan zoeken waar het over zou kunnen gaan.
Ik heb al talloze theorieën gevonden. Een aannemelijke is dat de boodchappen feitelijk worden geplaatst door de TARDIS. Denk aan Rose's uitspraak in de tweede aflevering: "Your machine gets in my head and you didn't even ask."
Waar de boodschap over gaat is het moeilijkste. De Master lijkt er niets mee te maken te hebben, aangezien die ook in de laatste afleveringen niet voorkomt. (zie
www.imdb.com) Er is waarschijnlijk iets niet in de haak met The Doctor. In de serie is al gebleken dat de ethiek van The Doctor niet altijd even logisch is. Misschien is hij wel niet helemaal goed. (was hij fout in the last great time war?) of is hij niet eens The Doctor.
Maar om dicht bij de gegeven aanwijzingen te blijven: Rose is degene om wie het uiteindelijk draait. Terwijl the Doctor wordt gewisseld blijft zijn companion vreemd genoeg aan. Koppel de verborgen boodschap in de disclaimer van badwolf.org.uk eens aan de alinea erboven.
quote:
f you're concerned by the thought that the universe has been irrevocably altered by an enormous experiment in neuro-linguistic programming, then just tell yourself "The Bad Wolf is not real. The Bad Wolf is not real. The Bad Wolf is not real."
Rose - Are you there? Are you getting this? You've got the point, haven't you? Rose...?
Er is dus duidelijk ergens een grens in de serie. Een gedeelte is fictiever dan de rest. Zijn de Daleks in aflevering 12 en 13 wel echt. Is The Doctor wel echt.
Ondaks de stortvloed aan theorieën denk ik dat het slot me toch nog gaat verrassen. De BBC weet ons in elk geval goed op het verkeerde been te zetten. Daar ben ik zeker van.
Interesse in die theorieën? Lees dit:
http://www.plasticbag.org(...)o_and_bad_wolf.shtml