Wat voor problemen heb je nu nog, afgezien van de bureaubladachtergrond? Kun je wel fatsoenlijk werken tot je Windows kun herinstalleren? Werken de programma's die je nodig hebt?quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
"Kan de instellingen niet herstellen"
Hopeloos he?
IE doet het niet (kan dus geen filmpjes kijken want mozilla mist de "plug-in"), Windows media player doet het niet (na drie keer opnieuw installeren ook niet) en hij sluit onverwacht af door onherstelbare fouten. En nog wat losse foutmeldingen tussendoor. De printer doet het ook niet, maar die moet misschien opnieuw ingesteld worden. Voor de rest lijkt alles te werken.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wat voor problemen heb je nu nog, afgezien van de bureaubladachtergrond? Kun je wel fatsoenlijk werken tot je Windows kun herinstalleren? Werken de programma's die je nodig hebt?
quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:14 schreef Harry_Sack het volgende:
ja lekker dan, ik heb toch ook geholpen gvd
Kijk, daar doe je het voorquote:
Geen virus gehad, hoe weet je dat zonder virusscannerquote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:04 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Virusscanners zijn overrated, ik heb mijn er af geflikkerd, al sinds de zomervakantie geen virus meer gehad, en die ik daarvoor wel had kwamen allemaal via mail en makkelijk te herkennen.
Hehe, graag gedaan.quote:
Beter lezen: ik heb hem een paar dagen geleden uitgeschakeld na het grondig doorlezen van mijn viruslogs.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:44 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Geen virus gehad, hoe weet je dat zonder virusscanner
Avast en hitman geven geen virussen meer. (terwijl ik nog wel die achtergrond heb)quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hehe, graag gedaan.
Wat betreft de problemen die je nog hebt, als ze niet erg lastig zijn, zou ik gewoon zo doorwerken en zo snel mogelijk opnieuw installeren. Wil je wel nog proberen e.e.a. op te lossen, staan er al veel programma's in het topic die je kunt gebruiken, mits die inmiddels wel willen draaien (in veilige modus), zoals Hitman Pro. Of de programma's los draaien, Spobot S&D en Ad-Aware en wellicht die Microsoft tool zou ik dan in ieder geval proberen.
Waarschijnlijk staan er nog veel dingen op de achtergrond te draaien zodra Windows wordt opgestart.quote:
Holy F*ck!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:55 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk staan er nog veel dingen op de achtergrond te draaien zodra Windows wordt opgestart.
Ga eens naar start --> uitvoeren --> typ msconfig in. Klik op tabblad Opstarten
Noem alle processen eens op die in het tabblad opstarten staan.
Hoort bij Nvidia. Je hebt zeker naast je klokje een icoontje, als je daarop klikt kun je instellingen veranderen? Volgens mij is dat deze. Kun je uitschakelen als je het niet gebruikt, maar kan geen kwaad.quote:
QuickTime. Ik zet 'm altijd uit, want ik doe er niets mee. Ik zie er ook het nut niet van in, maar ik doe bijna niets met QT.quote:qttask
Waar staat dit bestand? Staat erachter. DIt kan veel zijn, met die naam, volgens mij.quote:Agent
jusched zal Java Update Scheduler zijn. Kan geen kwaad.quote:jusched
realsched
Nvidia zooi. Niks mis mee. NvMcTray kan ook heel goed dat zijn waar ik het eerder over had. bedenk ik nu.quote:NvCpl
NvMcTray
Avast.quote:AshDisp
Kan onderdeel van Hitman zijn, kan onderdeel van Office zijn. Wat staat er voor locatie achter?quote:srhelper
Die kunnen volgens mij wel uit. Maar ook hier weer, kan geen kwaad, is geen spyware/virus.quote:Acrobat assistance
Adobe Gamma Loader
Microsoft office
Vink alle onbekende processen die op .exe eindigen uit.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:56 schreef sizzler het volgende:
[..]
Holy F*ck!
Alle drie letterige .exe bestanden die ik had verwijdert staan er tussen. Echt een stuk op 50!
Oh, in de PowerCinema directory. Zal wel ok zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
[Agent]
Waar staat dit bestand? Staat erachter. DIt kan veel zijn, met die naam, volgens mij.
Hitman idd.quote:[srhelper]
Kan onderdeel van Hitman zijn, kan onderdeel van Office zijn. Wat staat er voor locatie achter?
[..]
Je recycle bin legen. En weer normaal opstarten. Met een beetje mazzel is die dan ook eens weg.quote:*C:\Windows\Temp
*C:\Documents and Settings\<Your Profile>\Local Settings\Temporary Internet Files <=This will delete all your cached internet content including cookies. This is recommended and strongly suggested.
*C:\Documents and Settings\<Your Profile>\Local Settings\Temp
*C:\Documents and Settings\<Any other users Profile>\Local Settings\Temporary Internet Files
*C:\Documents and Settings\<Any other users Profile>\Local Settings\Temp
Je hebt gelijk. Ik kijk bij de NvCpl.dll. Eikels, een beetje dingen op Nvidia onderdelen laten lijken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:30 schreef Zoot het volgende:
NVCPL = W32.SpyBot.S Worm
Toch maar even uitzetten denk ik
Net zoals die ntddetect.exe.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik kijk bij de NvCpl.dll. Eikels, een beetje dingen op Nvidia onderdelen laten lijken.
Dat moet sizzler dan even bekijken. Maar staat die dll dan bij opstarten? Kun je überhaupt een dll opstarten? Bij mij staan er namelijk alleen .exe bestandjes. Die zullen dan wellicht een dll gebruiken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:50 schreef speknek het volgende:
Maar volgens mij is het ook de dll, ik had hem althans wel vaker gezien alszijnde een nvidia driver.. Kan natuurlijk ook zijn dat ik het toen verkeerd zag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |