abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:03:29 #26
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_25911453
Deze kan ik jullie toch ook echt niet onthouden , de column van Jan Mulder in het belgische blad Humo afgelopen DINSDAG :

Negatief daglicht

De tuchtcommissie van de Uefa begint een zaak tegen Mourinho de coach van Chelsea.
Hij zou het voetbal in discrediet gebracht hebben met de mededeling dat trainer Rijkaard van Barcelona in de rust bij scheidsrechter Frisk in de kleedkamer was geweest.
De UEFA: 'Dat is niet waar, Mourinho heeft gelogen. Dat mag niet."
Mijn gedachten gaan naar de oud-voorzitter van Ajax, Jaap Van Praag. Jaap loog ook vaak, maar hij loog in 'het belang van Ajax', zoals hij het zelf zei, en dan mag het. (Jaap heeft gelijk. Zonder het niet-spreken van de volledige waarheid kom je nergens in de voetbalwereld)
Trainers, tuchtcommissie, verantwoording, je kunt wel aan de gang blijven. Trainers roepen almaar rare dingen, vooral vlak na de wedstrijd. Vergeet de supporters ook nie. En gekke voorzitters. En de club die in verre landen kinderen van acht jaar al voor veel geld kopen.
Maar Mourinho heeft opeens een 'vergiftigde sfeer gecreëerd' en 'het voetbal in een negatief daglicht gesteld'.
De voorzitter van de scheidsrechterscommissie van de Uefa, Volker Roth, heeft Mourinho al de 'vijand van het voetbal' genoemd. (er ging een siddering van angst en afgrijzen door de Chelsea-gelederen)
Wat moet iemand als Goethals dan geweest zijn? De Voetbal-satan hemzelve?

Even series.
De eerste die het voetbal in discrediet brengt is de UEFA zelf. Wanneer het voetbal weer ergens eens behoorlijk is vergiftigd (pakweg omkoping van scheidsrechter) komt de UEFA niet graag in actie. Men wil het niet weten dat iemand z'n voetbal in discrediet brengt, zeker scheidsrechters niet, en als het wel is gebeurd: gauw zand erover.
In Londen heeft journalist Brian Glanville na jaren van gedegen onderzoek een kast vol omkopingen van scheidsrechters in de jaren '60 en '70 bij elkaar geschreven. De UEFA heeft er zich nooit iets van aangetrokken. Al waren de bewijzen nog zo sterk, de UEFA haalde de schouders op.
Al bekenden gestopte omgekochte Hongaren met een fluitje in de mond zélf in een weekblad dat ze wedstrijden hadden gemanipuleerd, de UEFA keek weg.

In Londen hebben ze het Wembleystadion gesloopt.
Ik herhaal.
In Londen hebben ze het Wembleystadion gesloopt.
Wilt u nog meer negatief handelen in het daglicht? Was dat geen terroristische aanslag op deze sport? De Uefa heeft natuurlijk geen macht of zeggenschap in dezen, maar zij liet de allergrootste tempel die het voetbal heeft gekend met de grond gelijkmaken zonder enig commentaar. Het gaat je door merg en been, maar het kan hen geen moer schelen: een nieuw stadion is goed voor de sponsoren en nieuwe stromen van geld. Schoonheid? Traditie? Voetbalherinneringen? In het eeuwige discrediet ermee.

Woordvoerder William Gaillard van de UEFA zei tegen de BBC dat een diskwalificatie van Chelsea in de CL tot de mogelijkheden behoort.
Mourinho zorgde ervoor dat voor het eerst in jaren tijd half Europa klaarzat voor de TV om nog eens een match te volgen en dan dit?
Moet Gaillard niet naar de tuchtcommissie?

De UEFA en Mourinho komen op 31 maart bijeen. Ik geef u alvast de uitspraak: een geldboete van 50.000 ¤ en een verbanning naar de tribune voor twee wedstrijden.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:07:54 #27
46511 Linz
held der helden
pi_25912934
ik ben het eens met jan, voetbal heeft dit soort figueren nodig, geeft charme aan de hedendaagse voetbalwereld.

moet je zien hoeveel spreekstof die man in het voetbal en op alle forums doet opwaaien, heerlijk gewoon.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_25990474
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 23:15 schreef ferrarifreak het volgende:

[..]

1 april?
nope: http://www.planet.nl/plan(...)tid=563605/sc=a5665c

net bij Voetbal Insite ook bevestigd
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:18:02 #29
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25994364
quote:
Abramovich flies in for Mourinho crisis talks
By Jason Burt

05 April 2005

Roman Abramovich will fly in to London today to hold crisis talks with Jose Mourinho. The Chelsea owner will listen to his manager's complaints over how the club is run. The hastily-arranged meeting will also be attended by chief executive Peter Kenyon and Mourinho's agent Jorge Mendes.

Talks started yesterday between Kenyon and Mendes after Mourinho threatened to walk out at the end of the season over the lack of support he has been receiving. Chelsea went some way yesterday to placate Mourinho but it is a sign of how serious the crisis is that Abramovich is now flying in. If needs be, the Russian billionaire has promised to re-structure the club.

Chelsea announced yesterday they will not be appealing against Mourinho's two-match touchline ban imposed by Uefa for bringing the game into disrepute. However, that may yet spark Mourinho into taking his own legal action against European football's governing body, although he approved Chelsea's statement yesterday.

Mourinho last night said he was confident of victory against Bayern Munich in tomorrow's Champions' League quarter-final even though he will be banished to the stands.
-
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:43:30 #30
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25996263
Dus Ronald Koeman naar Chelsea aan 't eind van 't seizoen?
pi_26149626
Storm in een glas water. Mourinho blijft gewoon bij Chelsea
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26149707
Ik zie hem ook niet echt vertrekken.
Hij krijgt daar veel centjes
pi_26261456
Ik ben benieuwd of de voorzitter van Lyon ook een schorsing krijgt van 2 wedstrijden anders is het duidelijk dat de UEFA vooral sterk is in hypocriet huilen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:05:49 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26261954
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben benieuwd of de voorzitter van Lyon ook een schorsing krijgt van 2 wedstrijden anders is het duidelijk dat de UEFA vooral sterk is in hypocriet huilen
Want? Waarvoor?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:09:15 #35
6941 APK
Factual, I think.
pi_26262018
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:05 schreef golfer het volgende:

Want? Waarvoor?
Jankverhaal?
quote:
Aulas zei zich gestoord te hebben aan het feit dat PSV-voorzitter Rob Westerhof na afloop van de wedstrijd sprak met scheidsrechter Kim Milton Nielsen. En volgens de Franse voorzitter was Westerhof niet de enige. Aulas gaat nog niet zover als José Mourinho deed na Barcelona-Chelsea, maar lijkt wel een verband te willen leggen.

'Ik was zeer verbaasd om te zien dat de commercieel manager van PSV, hun marketing-chef en hun woordvoerder allen de kleedkamer van de scheidsrechter binnenliepen, zónder dat er een gedelegeerde van de UEFA bij was. Die was toen blijkbaar al vertrokken.'

'Dat is goed zaken doen door een grote Europese club. Ik leer elke dag weer iets bij op de voetbalvelden van de UEFA', concludeerde Aulas cynisch.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_26262024
Zijn uitspraken na PSV-Lyon
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26262028
Le Guen jankte ook over de scheids en heeft ook ergens geroepen dat PSV-bestuurders bij de scheids in de kleedkamer geweest zijn na de wedstrijd, w.o. Westerhof.

edit: wat hierboven gezegd wordt..
pi_26262070
Ik verwacht minstens dat deze voorzitter ook een dikke boete krijgt. Of regeerde bij Mourinho de willekeur. In ieder geval wel de willekeur van de ophef!
pi_26297643
Jose Mourinho, de grootste kwal die op dit moment in de voetballerij rondloopt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_26302534
Is dat nu leuk om met afgunst in je lijf rond te lopen?
pi_27289431
quote:
Op maandag 23 mei 2005 21:33 schreef Erasmusch het volgende:
Vanavond docu over Mourinho op bbc
quote:
Mourinho: The Special One
Mon 23 May, 10:35 pm - 11:15 pm 40mins

Gary Lineker meets the man who has dominated the headlines in his first season in English football as he turned Chelsea into champions.

Jose Mourinho arrived at Stamford Bridge with a big reputation and, by his own admission, an ego to match. A European Cup winner with unfashionable Porto, he has guided Chelsea to their first top-flight title for 50 years and captivated the public and media alike with his style and confidence.

Lineker talks to Mourinho about his route from unknown Portuguese coach to becoming the most successful manager of the last three years. They also talk about his life away from the pressures of football, and what drives him to become the best in his profession.
BBC 1, rond half twaalf dus, Nederlandse tijd.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_28240587
Mourinho heeft nog alleen maar Del Horno gekocht en ik hoop nog op minimaal 2 aankopen zodat Chelski volgend jaar nog onverslaanbaarder is
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 juni 2005 @ 12:30:16 #43
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_28268833
quote:
Op zondag 26 juni 2005 01:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mourinho heeft nog alleen maar Del Horno gekocht en ik hoop nog op minimaal 2 aankopen zodat Chelski volgend jaar nog onverslaanbaarder is
CFC was vorig jaar niet onverslaanbaar
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_28268897
quote:
Op zondag 17 april 2005 15:32 schreef TheVulture het volgende:
Die zit al jaren bij SCUM op de bank hoor.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_28269880
quote:
Op zondag 17 april 2005 15:32 schreef TheVulture het volgende:
maar hij wint wél, en daar gaat het om.
Yeah baby Yeah!
pi_28272842
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:30 schreef Doc het volgende:

[..]

CFC was vorig jaar niet onverslaanbaar
pi_28648105
Wel zo goed als natuurlijk. De PL werd gewonnen, nu moet de CL gewonnen worden, maar dan moet er wel een goede spits bij, zodat ook Drogba op kan zouten of naar de bank kan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 13:15:49 #48
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_28650504
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wel zo goed als natuurlijk. De PL werd gewonnen, nu moet de CL gewonnen worden, maar dan moet er wel een goede spits bij, zodat ook Drogba op kan zouten of naar de bank kan.
Ja ja, en LFC had na 45 minuten voetballen de CL finale ook zo goed al s verloren ...

"Zo goed als" betekent "niet echt"
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_28852390
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:15 schreef Doc het volgende:

[..]

Ja ja, en LFC had na 45 minuten voetballen de CL finale ook zo goed al s verloren ...

"Zo goed als" betekent "niet echt"
Nee oke, maar Chelsea heeft weinig verloren en een heel seizoen spelen zonder nederlaag is nauwelijks nog mogelijk. Hoeft ook niet, zolang je de PL en de CL maar pakt, dan mag je best wel wat wedstrijdjes verliezen.

Moet er wel snel een goede spits komen. Gilardino is nu alweer naar AC Milan, dat was een goede geweest.
pi_33001836
Vandaag uitgeroepen tot Coach of the Year in Engeland bij de Sports Personality Awards.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')