Je hebt anders vast wel elke dag met de Engelse taal te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:29 schreef MarMar het volgende:
lol @ english lessons
dat stelt echt geen kloot voor, bovendien is dat voor mij al minstens een decade geleden, wtf hebben we het dan nog over![]()
Err...dat is gewoon een blauwtje lopen hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:48 schreef steviehouse het volgende:
...... Ik praat dan engels en ze liep gewoon weg.
Het is niet eerlijk![]()
Dat hoor ik vaker.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:33 schreef MarMar het volgende:
meisjes die overal serieus op in gaan zijn schattig
A Geordie accentquote:
quote:but I don't really have my accent anymore
Valt onder de categorie spreektaal, denk ik. Net zoals "ik kon haar nog van vroeger", ipv "kende", of "ik ben beter als hij" ipv "beter dan".quote:
Valt toch wel mee .. ? Ik word best vaak in het engels aangesproken. 90% van de keren is het of ik de weg weet. "allo allo do u kneeeuuww the weuuyy?"quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:57 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het ook zo dat als je mensen aanspreekt ze je dom aankijken.
Zo van "What the fuck moet jij nou weer?"
Dat geldt trouwens niet alleen bij het uitgaan. Overal wel eigenlijk.
(Uitzonderingen zijn er altijd)
De weg vragen is toch wel iets anders dan gewoon aansprekenquote:Op woensdag 23 maart 2005 12:43 schreef cYbErTiM het volgende:
[..]
Valt toch wel mee .. ? Ik word best vaak in het engels aangesproken. 90% van de keren is het of ik de weg weet. "allo allo do u kneeeuuww the weuuyy?"
vroeg ik me ook al afquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:54 schreef milagro het volgende:
waarom lullen sommigen hier nu in hemelsnaam Engels tegen hem
Sorry, maar ik geloof er écht niks van dat je Engels bent... Zo is dis met 2 ss-en.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:37 schreef steviehouse het volgende:
[..]
Now Now, its not the point of this topic to dis anyone, we don't want to start a bash-topic again, and have to get Mw Elf or another mod in, but I agree the spelling is shocking![]()
I have never had a proper geordie accent, just a northern onequote:
Ik was er zo een die zei dat iedereen wel Engels spreekt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:29 schreef innovative het volgende:
[..]
Sorry, maar ik geloof er écht niks van dat je Engels bent... Zo is dis met 2 ss-en.
Mw is een Nederlandse afkorting (engels is Ms, Mrs of Miss).
Maar goed, het zal wel...
Overigens, ik las hier zo hier en daar het commentaar dat in Nederland "iedereen" Engels spreekt, omdat je het op school krijgt, nou, ik zal je uit de droom helpen. Ik ben zelf hoog opgeleid, mijn medestudenten dus óók (logischerwijs) en ik stoor me helemaal kapot aan het brakke Engels wat ik om me heen hoor. Veel mensen spreken het bar slecht. Ook in het dagelijks leven valt dit me op. Wij hebben met grote regelmaat Engelstalige gasten, en de wijze waarop die te woord worden gestaan in winkels of de bank (waar ze nota bene een rekening hebben lopen) is te schandalig. Dat ik moet gaan vertalen bij iemands financien (wat toch best privé is) omdat de bankmedewerker zich niet verstaanbaar kan maken, is iets wat me schokt... Dus nee, lang niet iedereen hier spreekt goed Engels...
Ik toevallig wel
yes i can follow all the dutch, and thanks everyone who gave tips (apart from the swaffelenquote:Op woensdag 23 maart 2005 12:44 schreef Myriam7 het volgende:
@ Steviehouse... vervelend voor je dat je niet echt verder komt met je topic. Maar als je even terug leest staan er ook wel wat nuttige tips in....
Kun je dit eigenlijk wel allemaal volgen...in het nederlands..? (ik ga er vanuit dat dit een serieus topic is...?)
ps.
Als je het niet meer leuk vindt, of je ergert je.. dan vraag je toch een "slotje" aan..hier in dit topic.
Dan gooien ze de boel dicht..en kan er niemand meer wat zeggen..(tenminste dat denk ik..)
ik zag je vraag staan om het topic te verwijderen
Good luck!
Ik denk dat je zelfs dat nog kunt vergeten. Ik heb in mijn familie een aantal mensen, die nog niet eens de weg zouden kunnen vragen of iets zouden kunnen bestellen op een terrasje. En nee, ze zijn geen 80 (want die hebben het nooit op school gehad), maar 18 en 15... Van huis uit niet meegekregen, geen goed onderwijs gekregen én een gebrek aan talenknobbel...quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:58 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik was er zo een die zei dat iedereen wel Engels spreekt.
Ik zei daarentegen niet dat ze goed Engels kunnen spreken.
Maar iedereen kent echt wel zo'n beetje de basics.
Dus, foei. Zoiets heeft niemand gezegd.
dat kan nietquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:56 schreef ivetje het volgende:
l...ben geslaagd met een 8 en haalde altijd 9's en 10-en...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |