abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25656969
Een aantal van jullie zullen vast wel bekend zijn met de "demo-scene" van de jaren '90 en de daarbij behorende groepen. Dezelfde mensen zullen ongetwijfeld de groep "Future Crew" kennen.

Eén van die leden, en waarschijnlijk één van de bekendste trackers/composers van die tijd heeft nu (een aantal maanden geleden al eigenlijk) een CD uitgebracht, met de toepasselijke titel

Musicdisk

Hierop staan enkele oude nummers van hem, waaronder Starshine en de bekende soundtrack van Future Crew's demo 2nd Reality (zijn gedeelte ervan), en een aantal nieuwe nummers, en alles geheel in de stijl van de 'tracker'muziek van toen. Sommigen ervan bevatten nu ook vocals, en was daarmee blij verrast.

Toch heeft het niet de stoffige en krakerige klank van slechte kwaliteit samples of sporen van tracker bugs . Alle oude nummers zijn opnieuw geremastered en klinken geweldig op CD-kwaliteit. Hij heeft nog de moedige stap genomen om als afsluiter een klassieke chip-tune te plaatsen. .

Hierbij moet wel gezegd worden dat als je niet bekend bent met trackermuziek of het werk van Purple Motion, dat je aan deze muziek erg zal moeten wennen, of je vindt het echt niks . Voor al die anderen is dit toch zeker een aanrader. .

Track list:

1. In Certain Frequency
2. Covering All The Bas(s)es
3. Excerpts from the Oceanic Suite
4. Yesterdays Like Tomorrows Like
5. Glass Bone
6. Starshine
7. Bonus Malum
8. Looking Into The Eyes Of A Donkey
9. Satellite One
10. 2nd Reality, original soundtrack
11. The Wise And The Weak
12. Planet Fuzz

Je kunt hier enkele clips beluisteren of de CD bestellen. Bestellen kan ook hier.

mocht je ook benieuwd zijn naar nieuwe tunes van de andere composer van Future Crew, Skaven, kun je hier eens een kijkje nemen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:17:11 #2
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25850074
Ik ben niet bekend met trackermuziek, maar heb toch even op die link geklikt om die clips te beluisteren.
Op zich niet slecht. Ik zou iig de radio oid niet uitzetten als dit erop was. Daarbij herkende ik idd 'Starshine' ergens van. Maar waarvan precies, zou ik niet kunnen zeggen.
Wellicht dat ik het eens gehoord heb op radio of tv en het me daarom zo bekend voorkwam.
(Un)masking for the greater good.
pi_25857385
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:17 schreef Natalie het volgende:
Ik ben niet bekend met trackermuziek, maar heb toch even op die link geklikt om die clips te beluisteren.
Op zich niet slecht. Ik zou iig de radio oid niet uitzetten als dit erop was. Daarbij herkende ik idd 'Starshine' ergens van. Maar waarvan precies, zou ik niet kunnen zeggen.
Wellicht dat ik het eens gehoord heb op radio of tv en het me daarom zo bekend voorkwam.
Misschien toen je in Finland was? .

Purple Motion (Jonne Valtone) komt nl. uit Finland, en sinds hij commercieel muziek maakt (al een paar jaar) kan het best eens regionaal op de radio te horen zijn geweest. Of misschien toch eens jaaaren geleden op zijn oude track gestuit?

Het zou ook leuk zijn wat andere oude juweeltjes van hem op CD te zien verschijnen, zoals Escape From Pori, When The Heavens Fall of Exploration.
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:42:00 #4
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25858661
Finland? Dat zou best eens kunnen!
Maar nog steeds kan ik 't niet precies plaatsen.

Komt wel weer te boven. Dan gil ik wel.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')