Nee. De liegende broer zou dan A zeggen en de waarheidssprekende broer zou B zeggen en dus weet je nog niks.quote:
Je vraagt hem niks maar stuurt hem één weg in.Als hij niet terugkomt heeft de draak hem opgegeten,als hij terugkomt met de schat sla je hem in elkaar en neem je de schat meequote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:08 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb een leuk raadsel (maar waarschijnlijk kent iemand hem al):
Je loopt op een weg en komt aan op een T-splitsing. Je kunt naar links of naar rechts (duh); één van de twee wegen leidt naar een gevaarlijke draak, de andere naar een grote schat, maar je weet niet welke weg waarheen leidt. Er staat een klein huisje naast de T-splitsing waar een tweeling in woont. Je weet dat de ene broer altijd de waarheid spreekt en dat de andere broer altijd liegt. Je klopt aan en één van de broers doet open, maar je weet niet welke het is. Je mag hem maar één vraag stellen... Welke vraag stel je om te weten te komen welke weg je moet nemen om de schat te bereiken?
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:11 schreef Nano het volgende:
[..]
Je vraagt hem niks maar stuurt hem één weg in.Als hij niet terugkomt heeft de draak hem opgegeten,als hij terugkomt met de schat sla je hem in elkaar en neem je de schat mee
Hee, het is kwart over twee 's middags! De perfecte tijd om de hersens even aan het werk te zetten!quote:
Creatief en outside the bos... I like that.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:11 schreef Nano het volgende:
[..]
Je vraagt hem niks maar stuurt hem één weg in.Als hij niet terugkomt heeft de draak hem opgegeten,als hij terugkomt met de schat sla je hem in elkaar en neem je de schat mee
mag ik je broer even spreken?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:08 schreef Zhenar het volgende:
Je loopt op een weg en komt aan op een T-splitsing. Je kunt naar links of naar rechts (duh); één van de twee wegen leidt naar een gevaarlijke draak, de andere naar een grote schat, maar je weet niet welke weg waarheen leidt. Er staat een klein huisje naast de T-splitsing waar een tweeling in woont. Je weet dat de ene broer altijd de waarheid spreekt en dat de andere broer altijd liegt. Je klopt aan en één van de broers doet open, maar je weet niet welke het is. Je mag hem maar één vraag stellen... Welke vraag stel je om te weten te komen welke weg je moet nemen om de schat te bereiken?
Ey Mark. Check mijn raadsel hierboven!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:12 schreef mark_03 het volgende:
En m'n eerste post van vandaag
Goeiemiddag
Hij was echt goedquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:12 schreef Nano het volgende:
[..]
Nou hij komt aardig in de richting volgens mij![]()
Hè jammerquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:12 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Creatief en outside the bos... I like that.
BUT IT'S WRONG!!!![]()
Dan weet je nog niks.quote:
"Als ik aan uw broer zou vragen welke weg naar de schat leidt, wat zou hij me dan antwoorden?"quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:08 schreef Zhenar het volgende:
Nee want dan kan ..nee het kan nietquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:14 schreef Christine het volgende:
[..]
"Als ik aan uw broer zou vragen welke weg naar de schat leidt, wat zou hij me dan antwoorden?"
En dan de tegenovergestelde weg nemen
Oh, ik was vergeten te vertellen dat je achterna wordt gezeten door een woedende menigte die nog geld van je krijgt. Het is dus van groot belang dat je die schat vindt. En je kan niet terug, anders zal de menigte je prikken met hooivorken en je daarna met hun fakkels in brand steken.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:14 schreef Nano het volgende:
Wie zegt er trouwens dat je de schat wil hebben,loop gewoon terug naar huis!
Dat zou stom zijn want je weet toch niet of die broer dan de waarheid of liegtquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Trust me lieverd, dat is de oplossing
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:14 schreef Christine het volgende:
[..]
"Als ik aan uw broer zou vragen welke weg naar de schat leidt, wat zou hij me dan antwoorden?"
Mag ik even bij u binnen schuilenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:16 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Oh, ik was vergeten te vertellen dat je achterna wordt gezeten door een woedende menigte die nog geld van je krijgt. Het is dus van groot belang dat je die schat vindt. En je kan niet terug, anders zal de menigte je prikken met hooivorken en je daarna met hun fakkels in brand steken.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:14 schreef Christine het volgende:
[..]
moet het nog uitgelegt worden ookquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:16 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Dat zou stom zijn want je weet toch niet of die broer dan de waarheid of liegt![]()
Of ie een lekkere 18+ zus heeftquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:08 schreef Zhenar het volgende:
Stel: de draak is links, en de schat is rechts. Dat weet je echter niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:16 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Dat zou stom zijn want je weet toch niet of die broer dan de waarheid of liegt![]()
Whehequote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:11 schreef Nano het volgende:
[..]
De uitleg:quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:16 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |