abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_25649474
Nou ben ik van plan om 10 kilo af te vallen in 2 maanden. Ben nu 85 en wil 75 worden. Is dat nou op een gezonde manier te doen? 5 kilo per maand moet toch makkelijk mogelijk zijn? Of heb ik het mis?
pi_25649981
Ik weet niet hoe lang je bent maar als je met die 85 nu op overgewicht zit en je zou superveel gaan sporten en daarbij gewoon fatsoenlijk blijven eten kun je volgens mij best een paar kilo in de maand kwijtraken. Maar ik spreek niet uit eigen ervaring, de enige keer dat ik in korte tijd 5 kilo afviel had ik een voedselvergiftiging en was ik een paar weken later zeven kilo zwaarder
pi_25650003
lijkt mij best wel te snel.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 21 maart 2005 @ 23:44:53 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25650026
Je lichaam kan dat best aan hoor..... alleen moet je er niet raar van op kijken als er binnen 6 maand weer 20 kilo bij is.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_25650076
Je kan beter lange terrmijn werken, als in:

Gewoon gezond eten
Gewoon gezond sporten

Ineens heel veel van beide doen (wat het dus eigenlijk ongezond maakt ) heb je geen flikker aan, ik neem aan dat je wel eens van het jojo-effect gehoord hebt? :}
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  maandag 21 maart 2005 @ 23:46:50 #6
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_25650087
Het is niet ongezond maar het is wel beter om het wat langzamer te doen zodat je lichaam er beter aan gewend raakt. Vaak is het zo dat als je snel heel veel afvalt, het er ook net zo hard weer aan gaat komen maar als je er wat langer over doet komt het ook minder makkelijk weer terug.

Maarre.. doe het maar 'even', 10 kilo in 2 maand.. typisch gevalletje 'makkelijker gezegd dan gedaan'
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_25650098
Ga naar een dietiste......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25650118
Ligt eraan wat je gezonde gewicht zou moeten zijn....
de eerste paar kilo's gaan meestal snel....
maar als je het niet bij houd zit het er ook zo weer aan....
pi_25650141
Het hangt er wel echt vanaf hoe lang iemand is hoor.....als je echt flink overgewicht hebt krijg je er sneller en makkelijker een paar kilootjes af dan wanneer je maar een klein beetje te dik bent.
pi_25650150
hmmm ik ben 1.80 en woog altijd gemiddeld 75 kilo. Maar sinds een aantal maanden had ik wat prive probleempjes en had ik me gestort op veel eten (om mijn problemen te vergeten denk ik). Vooral snacks. Dus 10 kilo aangekomen in 4-5 maanden. Dus als ik nu met de snacks stop en dagelijks ga sporten moet het mij denk ik lukken. Alleen zeggen ze nu in mijn omgeving dat 10 kilo in 2 maanden zeer ongezond is.
pi_25650185
10 kilo in 2 maanden is ook niet goed.
ik snap ook niet waarom je dat zou willen.
je kan het beter op de langere termijn doen, en er ook nog eens langer plezier van hebben.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_25650199
Mja als je gewoon gezond leeft dan komt het vanzelf wel goed
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  maandag 21 maart 2005 @ 23:54:19 #13
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25650283
Dat is niet gezond en moeilijk vol te houden.

Wat verstandig is is ongeveer 2 kilo per maand.
pi_25650295
Het is mij gelukt hoor Ik was dan wel de hele dag aan het sporten op mijn toenmalige opleiding. Verder is voeding idd een erg belangrijk item wat je zeker niet moet onderschatten.

3x per dag eten en als je slim bent, eet je je warme maaltijd door de middag of 's ochtends. De reden hiervoor is dat er in het avondeten (lees: warm eten) het meeste zit. De grootste hoeveelheid stoffen, caloriën enz. Als je de dag begint met dit, haal je dit er makkelijk af met een dag werken en andere dingen doen. Als je dit voor het slapen gaan nog neemt, verteer je niet alles, aangezien je in je slaap een veel langzamere spijsvertering hebt. In je slaap verbrand je dus amper wat. Door de maaltijden dus om te draaien scheelt het je weer een hoop energie die je moet verbranden. Dus 's ochtends of \s middags warme maaltijd en 's avonds een boterham. Probeer te matigen met vlees, aangezien daar het meeste vet in zit tijdens je warme maaltijd. Ook rustig aan met saus, chips, drank, drop! en alle andere ongezonde dingen.

Probeer elke avond wat te sporten. Zwemmen is een aanrader. Doe ik ook nu. Je leert mensen kennen. Je bent actief bezig. Het is bijna blessure vrij. Het is ontspannend en vooral intensief. Als je een aanleg of verliefd bent op een bal en een racket, dan moet je gaan squashen. Zeer intensief en goed tegen overtollig vet. Het is natuurlijk niet altijd mogelijk om te sporten, maar probeer er toch zeker zo'n 3 a 4 keer per week iets aan te doen. Als je niet intensief bezig bent met zwemmen of squashen, kan je ook nog een eindje gaan wandelen. Het gaat natuurlijk minder snel, maar het is beter dan voor de tv zitten en alles wat er af gaat is mooi meegenomen natuurlijk

Neem fruit. Je voelt je na 2 maanden niet alleen 10 kilo lichter, ook een stuk fitter en opgewekter. Neem het maar van mij aan

succes!
pi_25650310
Ja jullie hebben gelijk. Ik denk dat ik het beste rustig aan kan doen. Verdelen
over 4-5 maanden denk ik. En dan dagelijks een half uurtje hardlopen lijkt
me ook wel leuk.
pi_25650369
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:54 schreef sannydude het volgende:
Het is mij gelukt hoor Ik was dan wel de hele dag aan het sporten op mijn toenmalige opleiding. Verder is voeding idd een erg belangrijk item wat je zeker niet moet onderschatten. 3x per dag eten en als je slim bent, eet je je warme maaltijd door de middag of 's ochtends. De reden hiervoor is dat er in het avondeten (lees: warm eten) het meeste zit. De grootste hoeveelheid stoffen, caloriën enz. Als je de dag begint met dit, haal je dit er makkelijk af met een dag werken en andere dingen doen. Als je dit voor het slapen gaan nog neemt, verteer je niet alles, aangezien je in je slaap een veel langzamere spijsvertering hebt. In je slaap verbrand je dus amper wat. Door de maaltijden dus om te draaien scheelt het je weer een hoop energie die je moet verbranden. Dus 's ochtends of \s middags warme maaltijd en 's avonds een boterham. Probeer te matigen met vlees, aangezien daar het meeste vet in zit tijdens je warme maaltijd. Ook rustig aan met saus, chips, drank, drop! en alle andere ongezonde dingen. Neem fruit. Je voelt je na 2 maanden niet alleen 10 kilo lichter, ook een stuk fitter en opgewekter. Neem het maar van mij aan

succes!
Bedankt voor het advies sannydude.
pi_25650387
np heb er trouwens nog wat aan toegevoegd
pi_25650527
wat een onzin..
als je gewoon gezond eet en gaat sporten (5 keer per week)
raak je zo een 1 a 2 kilo per week kwijt
dus val je precies 10 kilo of zelfs meer af in 2 maanden
en er is niks mis mee dat is een gezonde snelheid
pi_25650593
hoezo is het onzin
pi_25650647
lachen joh, zie maar eens die gezond die dinges kwijt te raken
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25651270
Het is niet per definitie heel slecht, maar het is beter om het rustig aan te doen. En een stuk makkelijker, bovendien.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 22 maart 2005 @ 07:19:13 #22
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_25652992
Een kleine 10kg in twee maanden moet wel haalbaar zijn. Als je gezond eet en sport kan je 1kg per week verliezen wat geen ongezonde gewichtsafname is.

Op naar de sportschool en de groenteboer!
Als je de mogelijkheid hebt op de sportschool, laat dan een vetmeting doen.

Schrap niet definitief ongezonde dingen af, nuttig ze alleen in kleine hoeveelheden en niet te vaak.

Je begint nu, maar ga gewoon door, een gezonde levenstyle is belangrijk.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
pi_25653060
Ik ben in 2 maanden zelfs 25 kilo afgevallen (106 kg naar 81kg), elke dag 2 uur trainen, en gewoon normaal eten (niet te veel)
Ben nu nog steeds bezig met afvallen.. op ongeveer hetzelfde tempo.
Ik hou het constant bij door te sporten, over een tijdje ga ik ff stoppen en kijken wat er na een week bij zit qua gewicht.

[ Bericht 50% gewijzigd door dp81 op 22-03-2005 07:47:54 ]
pi_25655295


[ Bericht 100% gewijzigd door Silmarwen op 22-03-2005 10:57:03 (Reageer eens normaal) ]
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:06:38 #25
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25655492
Ik ben nu in een half jaar tien kilo kwijt, wat hoofdzakelijk komt door een ander eetpatroon (geen chips, meer groente en fruit) en vooral het bierdrinken zoveel mogelijk te beperken!

Daarnaast fietst ik door de week 2 kilometer op mijn hometrainer en fiets is zondags een kilometer of 20 op mijn moutainbike. TOCH schiet 't niet erg op met de zwembandjes .. die wil ik er ook af
Misschien eens gaan joggen..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')