abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25827235
Oh ja, met Wilyan's plekken op het hoofd gaat het goed!

Zijn neusje is alweer genezen, de plek op zijn voorhoofd (op wat miniscule stippel-korstjes na dan) ook.
Alleen de kost op zijn bovenlip zit er nog. Maar die is gelukkig ook al een héééééél stuk kleiner.
W ~ H ~ T
pi_25828312
T kan ook zo zijn dat hij zijn plas aan t voelen is en dus eng vind! Begin van de zindelijkheid
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25831779
Ja maar het gekke is dat het alleen aan het eind van de middag/'s avonds is. Hij zegt er nu ook "Pappa/mamma Auw!" bij en zit dan aan zijn luier te plukken.

Overdag heeft hij er geen last van en dan 'zien' we 'm ook wel eens plassen. Hij gaat dan soms hurken is even stil en zo zit hij dan vaak te plassen.
W ~ H ~ T
pi_25832513
Maar goed...
Bij de HA ben ik ook niks wijzer geworden...

Zit je daar bijna een uur(!) En net op het moment dat ik denk: "Zak allemaal maar in de ..... (vul zelf maar in) Ik ga naar huis! Wilyan een schone luier geven en hem lekker in z'n bed mikken" (Hij pieste bijna dwars door z'n luier heen)
Ben je aan de beurt...

Er is naar z'n buikje geluisterd, aan zijn buik gevoeld, naar zijn pimie gekeken, naar z'n longen geluisterd en in zijn oren gekeken..
Conclusie: We moeten het maar even aanzien... Als het met drie dagen nog zo is of erger moeten we terug komen en/of proberen om wat van zijn plas op te vangen.

Ja, Hallooooo!!!!!!!
En als ie nu wel blaasontsteking heeft? Dikke kans dat het dan nóg erger is of dat het gevorderd is naar nierbekontsteking! Stomme Truus!

Is het nou zo'n moeite om een plaszakje te geven om wat plas op te vangen, zodat er meteen/ASAP even uitsluitsel gegeven kan worden?
"Nee mevrouw, dat kan niet dat moet eerst aangevraagd worden"
Als ik met een potje pies aankom kan er wel een stokkie in gehouden worden, maar even een tussen oplossing voor een klein kereltje kan niet bedacht worden?

Grrrrrrrrrrrrrr! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
* Jonnetje is nu sjaggie! *

Don't mess with pregnant women!
W ~ H ~ T
  dinsdag 29 maart 2005 @ 19:21:54 #155
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25837437
"Vroeger" toen ik nog in de zorg zat werden de luiers gewoon uitgewrongen als we urine voor onderzoek nodig hadden. Is dat niet wat?
Er zal trouwens vast wel een reden zijn waarom dat niet meer gedaan wordt, ik weet alleen niet welke. Maar goed, proberen kan altijd toch?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:32:15 #156
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25839281
Balen Jonnetje.
Ik ben al jaren fan van het telefonische consult in veel gevallen dan, ik meld wat er aan de hand is, als het na een paar dagen aanblijft kom ik wel even langs. Tuurlijk gaat dat niet in alle gevalen op, maar het bespaart me vaak een hoop gedoe.
Het zou fijn zijn dat het iets onschuldigs is met Wilyan!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25839423
Ik ben dus ook van het tiepje.. 'even aanzien, is het na een paar dagen niet over, dokter bellen.'

En dus duurt dit al drie/vier dagen en heb ik daarom vanochtend de HA gebeld.

[edit] en nu vergeet ik neer te zetten wat ik wou zeggen.

Michiel heeft vanuit zijn werk een paar pakken Multivitamine meegenomen.
Wilyan mag dat de komende dagen lekker drinken. Lekker veel vitamineC. Het helpt bij mij wel errug goed als ik blaasontsteking heb.
Baat het niet dan schaad(t?) het niet. (toch?)

[ Bericht 48% gewijzigd door Jonnetje op 29-03-2005 20:54:02 ]
W ~ H ~ T
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:41:39 #158
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25839522
Ja, ik zou me in jouw geval ook wel wat meer zorgen maken, zeker met jouw blaas en nieren geschiedenis. Jammer dat ze je zo weer weg sturen...

Leah, die luiers van tegenwoordig zitten vol met chemische goedjes, om lekken tegen te gaan worden druppels urine omgeet in een gelly massa. Lijkt me moeilijk uit te wringen en moeilijk te testen zonder dat de chemische goedjes invloed uitoefenen op de testresultaten...
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:43:04 #159
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25841270
Daar zal het ongetwijfeld van zijn Melonovy . Misschien een katoenen luier dan?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:47:34 #160
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_25841404
Hmmm, zo'n plaszakje is ook nogal een gedoetje. Het lukt mij bij Storm toen niet om wat op te vangen voor een urine-onderzoek. Uiteindelijk heb ik zijn potje maar eens goed schoongesopt en het daarmee geprobeerd. En na het eten en net voor het douchen hadden we een mooie plas in de pot die we hebben ingeleverd. Dus misschien dat dat nog een optie is voor je? vooral omdat je hem ook al ziet plassen kun je misschien een goed moment pakken....succes ermee en hopelijk valt het allemaal mee.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_25841865
Beterschap voor Wilyan.. Misschien is Cranberry sap nog een idee?
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 23:24:19 #162
43556 miss_dynastie
pi_25844147
Wat vervelend dat je niet serieus genomen werd, jon
Voortaan dus niet aanzien, maar direct naar de dokter omdat ze je anders toch niet geloven of zo
Dikke kus voor Wilyan
pi_25845429
Nou hopelijk word het niet erger, zowel gelijk weer terug!

Wij hebben morgen een crematie (mijn oom, jong nog) We willen de kinderen weer meenemen. Bij de begrafenis van mijn oma is dat pas ook goed gegaan. Bo is er wel erg mee bezig. Pas mijn oma overleden natuurlijk. En nu heeft ze ook de bambi dvd gezien. En als de mama van bambi dood gaat zegt ze altijd. Die gaat dood he mama net als de mama van oma. En nu noemt ze mijn oom er dan ook bij. Ook zei ze, haha dat is grappig de mama van oma is ook dood, en ome ... nu ook. Dat is grappig he mama. En dan leg ik haar uit dat het verdrietig is. En dan moet ik het weer vertellen en weer en weer. Ze is er erg mee bezig dus. Maar ik vind dus dat dit ook bij het leven hoort en daarom neem ik ze mee. Als ze het moeilijk vinden, of erg veel "last"bezorgen kan Geer altijd nog met ze naar buiten.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:43:08 #164
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_25846148
Sterkte morgen, Jessie! Ik hoop dat de kinderen het zo ook beter kunnen afsluiten (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_25856919
De crematie was heftig. Het was ontzettend mooi. Maar ook pijnlijk om te zien hoe een oma van 90 haar zoon verliest. En hoe mijn neef (jonger als ik) zijn vader een laatste groet geeft. Hij heeft het zo ontzettend mooi gedaan allemaal. Ben trots op alles en iedereen. Mijn meisies die zo lief waren. Me getroost hebben. Opa getroost hebben. En keurig rustig bleven. Janneke werd op een gegeven moment wel onrustig, maar toen was t afgelopen. En tijdens t condoleren stond er een grote pot spekkies, die de rust even terug bracht
Een zware maar mooie dag.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator woensdag 30 maart 2005 @ 20:17:10 #166
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25864091
Wat ontroerend Jessie dat ze zich zo troostend en goed hebben gedragen. Fijn!

Eva heeft een nieuwe "buizz" in haar oortje zoals ze het zelf zegt. Vanmorgen vroeg waren we al in het ziekenhuis en ze was echt een kanjer. Haar rechteroor is voorzien van een nieuw buisje, haar linkeroor bevatte nog een buisje maar die was helemaal verstopt. Gezien het feit dat ze daar geen last van had is besloten dat buisje te verwijderen en het gaatje te laten dichtgroeien.
Na de operatie moest ze ffies bijkomen maar wilde al snel eten, drinken en spelen dus mochten we al snel weer naar huis. Ze was wel erg duizelig vanmiddag en huilerig maar na 4 uur knapte ze geweldig op. Wel heel zielig was dat ze heel stil voor zich uit kon zitten kijken vanmiddag en dan ineens "neeee neee niet doehoen" kon snikken. Dat heeft zich vanavond ook nog een paar keer herhaalt maar inmiddels ligt ze heerlijk te slapen.

Iris is eindelijk ook weer opgeknapt. Ze heeft vandaag eindelijk niet meer gespuugd en ook de diarree is over Gisteravond zagen we ineens wat verdachte vlekjes op haar billen, die vanochtend ineens blaasjes waren dus ik dacht waterpokken! Vandaag zijn er echter geen blaasjes/vlekken bijgekomen dus ik denk dat het toch wat anders is geweest, anders was het allang erger geweest.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_25864226
Ach Eva blijft aan de gang he met dr buisjes. Wat lijkt me dat zielig als je het haar zo ziet herbeleven
En fijn dat Iris opgeknapt is
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25865350
agos die Eva toch. Laten we hopen dat deze keer het buisje wel blijft zitten!
Iris is toch best nog lang ziek geweest, ze moet vast nu nog een paar daagjes bijkomen. Ze wil vast af en toe nog lekker bij je liggen kroelen Lois

Lief hè Jessie dat ze je troosten. Ik vind het zo bijzonder dat Jadey er gelijk aan komt stormen als ik huil. Het huilen is dan ook gelijk over Nog gecondoleerd trouwens met het overlijden van je oom
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 22:36:54 #169
43556 miss_dynastie
pi_25868021
Eva, wat ben je toch een dapper klein ding. Dikke
Iris, fijn dat je weer wat beter bent

Jessie, wat een schatten van meiden heb je toch Mooi om te zien hoe die kleintjes dat op hun eigen manier beleven en verwerken...
  FOK!fossiel donderdag 31 maart 2005 @ 13:23:09 #170
2628 Karin
pi_25879262
Jessie wat fijn dat het zo goed gegaan is met de meiden op de crematie (en sterkte nog ). Ik denk niet dat ik Bram zo lang stil en rustig kan houden.

Bram is eindelijk weer het binkie Heeft toch erg lang geduurd deze griep. Eindelijk zitten we weer in een normaal ritme van slapen en eten. Overschakelen naar zomertijd is hij nog wel nog mee bezig. Maar mij hoor je niet klagen, vanmorgen werd ik pas om half 9 gewekt

Hij heeft een nieuw spelletje: mama zoeken. Dan word ik aan mijn hand meegenomen naar een plekje in huis of buiten, krijg ik instructies: "hier stoppen" (=hier verstoppen). Dan loopt Bram een metertje de andere kant op en rent dan weer keihard naar mij "zien hem, zien hem" De eerste keer hield ik het bijna niet meer droog van het lachen!
En wat is het toch heerlijk dat we weer lang buiten kunnen spelen. De zandbak is helemaal herontdekt. Hij heeft flink met oma en Eva geoefend en vormpjes maken kan hij nu als de beste. "Nog een zandbak" = nog een beetje zand in het vormpje. "aandrukkuh, ook handjes" = aandrukken met schepje en daarna met de handjes. "Omdraaien" en dan luid "Aaahhh". En dan heel snel weer stukmaken
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:53:48 #171
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_25879988
*kijkt ook het topic weereens in*
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_25888160
Zieke suus, dus heb totaal niet bijgelezen hiero.... maarre...

Voor de derde dag op rij heeft Suus ongelooflijke diarree broeken, elke keer zit het tot in haar nek en dat 2x per dag. Ik was me een breuk aan kleertjes! Verder krijgt ze elke avond koorts, oplopend tot 39,6(gisteraaf) wat wel onderdrukt wordt met een paramol.

Ik heb het idee dat ze last heeft van kiezen, maar hoe lang zouden jullie daar van uit blijven gaan? Ze voelt zich elke avond beroerd door de koorts en de diarree... Ze hangt nu dus ook als een aapje aan mij vastgeklemd....
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  Jubileum moderator donderdag 31 maart 2005 @ 21:11:06 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25890726
Bij zulke hoge koorts ga ik nooit uit van doorkomende kiezen of wat ook Luck, dan denk ik gelijk "griep!"
Het klinkt als het buikgriepje waar Iris de afgelopen week last van had, behalve dan dat Iris er behoorlijk bij heeft gespuugd. Het heeft hier bijna 1 week geduurd en toen was ze weer beter.
Bij doorkomende kiezen denk ik hooguit aan verhoging (38 a 38,5) maar niet aan hoge koorts.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 31 maart 2005 @ 21:12:54 #174
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25890778
Ow vergeet ik mijn eigen kind helemaal
Eva heeft nog wel wat last van de narcose, ze staat niet zo stevig op haar voetjes geestelijk gezien dan. Ze is erg snel in de war en daardoor erg snel aan het huilen. Dat is iets wat de komende dagen moet slijten weten we inmiddels wel.
Haar buisje doet zijn werk inmiddels goed, ondanks dat haar oor gisteren goed is schoongemaakt komt er nu nog een ongelooflijk hoeveelheid viezigheid uitlopen. Dat is mooi want nu kan het gewoon weg
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 31 maart 2005 @ 22:12:32 #175
8885 moralia
Grip op je zak
pi_25892277
*kom hier ook maar weer eens buurten*

Alles gaat hier prima met Zoë, eind mei word ze alweer 3. Gaat hard is het gebruikelijke gevoel dan hè. Ze heeft alleen nog wel eens last van "harde kak" die er dan na een ochtend drama eindelijk uitkomt... Heeft iemand daar nog handige tips voor? De huisarts gaf mij ooit eens de gouden tip om dan Nutrilon Omneo te geven en dat werkte prima maar helaas wil mevrouw dat absoluut niet meer drinken omdat ze het niet meer lekker vind (is natuurlijk ook voor babies hè maar ja het hielp).

Lois, ik hoop dat die buisjes goed gaan bevallen bij Eva!
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_25892637
misschien een lepeltje lijnzaadolie door een bakje yoghurt moralia?

ivm kind op arm geen uitgebreide reacties van mij maar wil even melden dat ik hier wel weer bijgelezen ben, en meeleef met alle verhalen. met piet gaat 't wel goed. soms wil hij weer lekker baby-achtige dingen doen (bijv. melk uit een flesje lekker bij mama op schoot ), verder is ie al erg goed gewend aan de aanwezigheid van anna vind ik. ik ga momenteel ook veel met ze naar buiten, heerlijk. al kan ik helaas de tuin og niet in omdat de hekjes voor 't water nog niet klaar zijn. dus dan 't park maar.
  vrijdag 1 april 2005 @ 07:35:56 #177
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_25898337
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 19:38 schreef Luckepuk het volgende:
Zieke suus, dus heb totaal niet bijgelezen hiero.... maarre...

Voor de derde dag op rij heeft Suus ongelooflijke diarree broeken, elke keer zit het tot in haar nek en dat 2x per dag. Ik was me een breuk aan kleertjes! Verder krijgt ze elke avond koorts, oplopend tot 39,6(gisteraaf) wat wel onderdrukt wordt met een paramol.

Ik heb het idee dat ze last heeft van kiezen, maar hoe lang zouden jullie daar van uit blijven gaan? Ze voelt zich elke avond beroerd door de koorts en de diarree... Ze hangt nu dus ook als een aapje aan mij vastgeklemd....
Herkenbaar; da's een virus wat rond gaat.
3 of 4 dagen en dan is het ineens over (op wat jengeligheden na)
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_25902625
Piet

Beterschap voor de zieke kinderen hier!

Eva
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_25903667
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:12 schreef moralia het volgende:

Alles gaat hier prima met Zoë, eind mei word ze alweer 3. Gaat hard is het gebruikelijke gevoel dan hè. Ze heeft alleen nog wel eens last van "harde kak" die er dan na een ochtend drama eindelijk uitkomt... Heeft iemand daar nog handige tips voor? De huisarts gaf mij ooit eens de gouden tip om dan Nutrilon Omneo te geven en dat werkte prima maar helaas wil mevrouw dat absoluut niet meer drinken omdat ze het niet meer lekker vind (is natuurlijk ook voor babies hè maar ja het hielp).

Bestaat er ook niet zoiets als Roosvicee Laxo?
(even gezocht)
Ja, gevonden..
~ Roosvicee Vruchtvitaal Laxo ~

Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft? (ik kende het namelijk alleen van naam)
W ~ H ~ T
pi_25903856
Eva.. ik blijf je stoer vinden..

En Iris gelukkig weer aan de beterende hand!

Jessie ik vind het zooo geweldig hoe je meiden zich bij de crematie hebben gedragen. Ik werd gewoon een beetje emo toen ik het las.. Het zijn zulke lieve meiden..

Bram, klein mafkeesje. Ik kan me voorstellen dat je het bijna niet droog hield Karin, ik moest er ook zooo om lachen! Geweldig!
Ze vinden wat uit!

Piet! Wil je ook weer even terug naar het baby zijn? Af en toe moet dat kunnen toch?
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2005 @ 12:47:57 #181
43556 miss_dynastie
pi_25903888
BabyPiet

Hoe is het vandaag met Eva?
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:40:52 #182
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25919259
eva wat ben je toch stoer..
jessie wat heb je toch geweldige meiden echt waar..
piet en was het lekker

het eigen willetje van kyllian word steeds erger en hij begint zelfs af en toe een grote mond te krijgen ja echt waar...
maar soms moet ik er wel om lachen het eigen willetje.. kyllian kom je naar binnen ff wat drinken en dan naar bed half 9 was het staat hij te stampen met zijn voeten nee mama ik wil niet naar binnen (dat met zijn voeten stampen was de eerste keer vandaag )
dus nog een keer kyllian kom je nee!! nou dan kom je nu gelijk maar naar binnen hele pruillip hij gaat drinken en is het helemaal weer vergeten komt tegen mij aan zitten duim in zijn mond mama naar bed toe ? ja schat je gaat slapen ..wel een verhaaltje lezen he ...ja natuurlijk kyllian

tegenwoordig zegt hij alles na als je iets zegt maakt niet uit tegen wie je het hebt hij zegt het na zelfs de hele zin..
en je hoord het dan ook vaak terug volgens mij slaat hij het dan echt op als hij het even nazegt heel raar..

de paar dagen dat ik ziek ben geweest was het echt een schat het is dat hij zelf nog geen drinken kan pakken anders deed hij het kwam lekker bij me liggen op de bank vroeg dan eens om drinken en om een koekje of chocolade en voor de rest echt helemaal geen last van gehad heerlijk is dat...kwam wel vanalles brengen zelfs zijn bob kussen stond hij af aan me
pi_25919995
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:12 schreef moralia het volgende:

Aaahh zielig, ik had dat vroeger ook altijd. Nog steeds wel trouwens. Wat ik nu doe is voordat ik een boterham eet eerst een appel of een kiwi eten, dan een boterham en even later kan ik rustig naar de wc. Ik kan me herinneren dat ik vroeger ook Roosvicee Laxo kreeg, dat heb ik laatst nog eens geprobeerd, lekker door de karnemelk. Helaas kreeg ik er toen vreselijke buikkrampen van.

Heeft ze ook kloofjes na het poepen? (dat de poep zo hard is dat je inscheurt zeg maar) Ik had/heb dat wel, ik hield daardoor mijn poep ook nog eens op, waardoor het nog harder werd etc.
Nu smeer ik preventief met zinkzalf, of een lik vaseline.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:12:43 #184
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25920192
Lust Zoe Havermoutpap?
Het ultieme middel tegen harde ontlasting (roosvicee laxo helpt iets, maar niet veel en je went eraan.)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:18:35 #185
8885 moralia
Grip op je zak
pi_25920354
Ik noteer:
Lijnzaad olie, fruit voor den boterham, RVlaxo, havermoutpap

Geen ideeeeeee of ze het lust, maar wel het proberen waard denk ik. Ze heeft er overigens geen kloofjes van voor zover ik het kon zien Syrena maar het is natuurlijk wel wat gevoelig er na. Dit zijn in ieder geval wel tips waar ik wat mee kan. Lief dat jullie allemaal weer meedenken dames!
pretending that I'm deaf
  FOK!fossiel zondag 3 april 2005 @ 14:38:15 #186
2628 Karin
pi_25952657
Moralia ik heb helaas geen tips voor je, hier is het precies andersom. Bram heeft nog altijd hele dunne broeken.

Hoe gaat het nu met Wilyan?

Bram slaat nu regelmatig zijn middagdutje over. Hij ligt nu ookal 1,5 uur in zijn bed te spelen. Evengoed een rustmomentje dus en ik ben wel blij dat hij rustig kan spelen en niet alleen maar krijst dan. Ik vraag me af of hij het niet meer nodig heeft of dat het dwarsigheid is (alles is "NEEE" op het moment). Ik vind net 2 nog zo jong om niet meer te slapen tussen de middag of heb ik misschien verkeerde voorbeelden in mijn omgeving? Zijn er meer kinderen zo jong die al niet meer slapen tussen de middag?
Vanmorgen vreselijk gelachen. Hij is helemaal geobsedeerd door "stuk" op het moment. Vanmorgen waren we de kat aan het aaien, ze draait zich om en hij kijkt precies in haar poeperd "STUK!!"
pi_25953343
hihi bram, 't is maar waar je op valt!

moralia, ik herinner me nog ineens een tip die ik ooit hoorde tegen harde ontlasting: 's ochtends een glas lauw water drinken.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 3 april 2005 @ 19:24:00 #188
95752 crew  Chell
Kluns
pi_25959974
Tips bij obstipatie.

De tip van olie kwam al langs, zonnebloem- en maisolie zijn echter gezonder dan lijnzaadolie. Verder is een hele belangrijke tip: vezelrijke voeding. Dus bijvoorbeeld zaken als witbrood, beschuit, rijswafels, macaroni, soepstengels en rijst vervangen door vezelrijkere varianten of achterwege laten.
Groenten, fruit en peulvruchten zorgen bevatten veel goede vezels die zorgen voor een smeuige ontlasting én voorkomen dat deze te dun wordt.
Veel Chocolade en chocolademelk veroorzaken ook obstipatie. Veel drinken is goed.

Verder zijn er ook diverse medicijnen voor als het probleem echt groot wordt. Ik heb er zelf vroeger heel veel last van gehad en kreeg hiervoor Metamucil. Dit was voor mij echt een verademing, want ik had vaak echt heel veel pijn (en begon het dan op te houden waardoor het alleen maar erger werd). Uiteindelijk verdween het probleem rond mijn pubertijd, hoewel ik wel altijd erg gevoelige darmen heb gehouden.
  zondag 3 april 2005 @ 21:37:30 #189
8885 moralia
Grip op je zak
pi_25963346
Met vezelrijke voeding zijn we zowiezo eigenlijk al bezig, daar valt niet al teveel meer te halen voor Zoë. Wel kunnen we proberen haar wat meer te laten drinken, dat doet ze namelijk slecht als we haar er niet aan herinneren. Ik neem in ieder geval alle suggesties weer mee in de strijd tegen de harde drol. Gelukkig komt het al minder voor dan eerst maar af en toe heeft ze er zo'n last van dat ik haar er gewoon om moet thuishouden tot hij er uit is, zeg maar.

Metamucil ken ik, mijn moeder gebruikt het ook. Zij heeft ook lastige darmen net als mijn zus. Zelf heb ik dit soort problemen helemaal niet.
pretending that I'm deaf
  zondag 3 april 2005 @ 21:53:47 #190
3011 E.T.
pi_25963857
moralia, wat bij mij ook nog wel eens wilde helpen was het weglaten van 'vochtabsorberend' voedsel als brood e.d. Nu is dat bij een volwassene wat makkelijker te realiseren, ik verving mijn boterhammen gewoon door een (pasta)salade of yoghurt met musli oid.
Hier zit de gedachte achter dat je anders je voedsel vocht absorbeert terwijl je dat vocht beter als 'extra' kan hebben.

En idd.. lauw water 's morgens op je nuchtere maag! (Een kiwi op je nuchtere maag helpt ook bij veel mensen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 april 2005 @ 21:54:52 #191
3011 E.T.
pi_25963894
En als niks anders meer werkt moet ze toch echt aan de zwarte koffie met een zwaar shaggie erbij
  zondag 3 april 2005 @ 22:22:10 #192
8885 moralia
Grip op je zak
pi_25964705
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:54 schreef E.T. het volgende:
En als niks anders meer werkt moet ze toch echt aan de zwarte koffie met een zwaar shaggie erbij
Ha, ik zie t al voor me! 't Arme kind
pretending that I'm deaf
pi_25967014
ff een update over de koorts en de diarree bij Suus, ze heeft dus een zware buikgriep.

Mijn meissie hangt als een aapje aan me de hele dag, is gewoon vreselijk zielig en voelt zich knap ellendig, sinds vandaag hebben we kennis mogen maken met projectiel braken. Een uurtje na de papfles belande de pap net zo hard weer met een mooi boogje op het stucwerk in mijn gang

Alles wat we er in doen aan vocht en/of eten komt er binnen luttele seconden met 50kmpu weer uit..
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  Jubileum moderator zondag 3 april 2005 @ 23:56:26 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25967098
Herkenbaar Luck en o zo zielig inderdaad. Iris heeft echt 24 uur lang minstens elk half uur gespuugd. Heel heel naar om mee te maken voor zulke kleine meisjes.
Sterkte ermee!
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 4 april 2005 @ 16:05:32 #195
3011 E.T.
pi_25979021
Die buikgriep begon toch niet met veel slapen he?

Saskia heeft vandaag nl. geloof ik een slaapdagje. Ze was op tijd wakker vanmorgen en ze was al heel vroeg weer moe, dus om 10 uur naar bed gedaan vanmorgen en ze was om kwart voor 12 weer wakker..
Om half 2 viel ze weer bijna in slaap op m'n schoot en heb 'r dus weer in bed gelegd.. en ze slaapt nog steeds!

Normaal slaapt ze tegenwoordig 1x (dan wel zo'n 2,5 uur) alleen op een drukke dag met een hoop indrukken of drukte te verwerken, dan slaapt ze nog 2x... Maar dit is wel redelijk extreem voor haar. Ik zit ook echt al 1,5 uur te bedenken dat ze elk moment wakker zal worden en doe dus geen moer Bij 't in bed leggen was 't al "ik hoop dat ze 't pikt en gaat slapen" dan is het "zo lang zal ze vast niet slapen, zo tussendoor" en nu is het "ze zal elk moment wel wakker worden"..

Naja..

Ze heeft me trouwens wel twee keer gebeten vandaag Een keer in m'n vinger (precies op mn nagelriem *auw*) en een keer in m'n arm. Meteen stoppen met spelen en gezegd dat dat pijn doet en dat ze niet mag bijten. Blijkbaar zei ik 't nogal boos, ze begon acuut te huilen. Heb 'r even laten huilen en toen getroost en nog een keer uitgelegd dat ze niet mag bijten omdat dat zeer doet. Niet dat ik het idee heb dat ze dat snapt.. maar goed.. Uiteindelijk zal ze t vast wel een keer doorhebben.
  Jubileum moderator maandag 4 april 2005 @ 20:10:59 #196
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25984626
Jonnetje hoe gaat het nu met de pijn bij het plassen??

Luckepuck, hoe is het met Suusje?

Met Eva gaat het goed! Haar oortje loopt nog wel af en toe maar ze heeft al 3 dagen geen pijn meer aangegeven eraan We gaan de goede kant op dus!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_25995106

We hebben Wilyan een flinke stoot vitamineC gegeven.
's Avonds en de volgende ochtend gaf hij nog wel aan dat het zeer deed maar daarna hebben we 'm er niet meer over gehoord.

W ~ H ~ T
pi_26002719
Ik dacht al dat Dylan zo weinig sliep, maar dat valt wel mee als ik dat over Saskia lees. Dylan slaapt doorgaans twee keer een dik uur, of een keer 2,5 uur.

Hopelijk blijft de pijn bij Wilyan en Eva nu echt weg
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:22:36 #199
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26006908
Jaah, welkom Beefcake hierzo!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26007389
Bo heeft donderdag dr eerste echte vriendinnenkinderfeestje. Haar "beste" vriendin word 4. Voorheen vierde we dat allemaal gewoon bij elkaar met familie enzo. Maar nu gaat ze (ik mag mee hoor) samen met andere vriendinnetjes naar mac-donalds. Ze heeft er al helemaal zin in.

Op de fysio gaat t goed. Nou ja goed is niet t juiste woord. Er word steeds duidelijker eigenlijk dat ze er zo last van heeft. Ze moest bv op een trampoline springen. Dan weet je dus niet wat je ziet he. Ze doet keihard dr best. Springt hard en hoog, knieen bijna tegen dr kin, armen alle kanten op, en zelfs dr hoofd slaat op een rare manier van voor naar achter. Ze is zich echt amper bewust van haar lijf. En veel oefeningen met het evenwicht daar valt ze toch wel bij. Is niet echt prettig om te zien. De oefeningen die mis gaan, daar weet ze vooraf al van dat ze t moeilijk vind. Dat zie je aan alles. Als t haar wat beter afgaat dan heeft ze namelijk weer praatjes. Haar grootste valkuil is wel haar megadrukke en spontane gedrag. Ze stort zich echt overal met overgave in. Wil alles snel snel doen en daardoor valt ze dus nog vaker. Volgende week maar eens vragen of hun vooruit gang zien verwachten of wat dan ook.
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')