Heeft u ze al gezien? Die grote, van kunstof, in felle gekleurde strepen uitgevoerde eieren waarmee AH zijn winkels "opleukt"?
Suus heeft ze een paar dagen geleden al ontdekt.
Elke AH tocht werd opgeleukt met een vrolijk en blij
"Eijjjjjj!" vanuit mijn wandelwagen. Als u zich realiseert dat er in elke AH vestiging een ei of 40 a 50 hangt, en Suus ook elk ei begroet met een luid
"Eijjjjjj!" kunt u zich wel voorstellen dat een "boodschapje doen" een waar feest is voor madam.
Zo ook vandaag, mama was een beetje in de war en ontdekte omstreeks half 4 dat de aardappelbak leeg was. Suus in haar spijkerjas gesjord, in de wandelwagen gedeponeerd en op naar de AH. De achterwielen waren nog niet door de schuifdeuren heen of er klonk een blij
"Eijjjjjj!" uit haar strotje.
Zakje aardappels gepakt (
"Eijjjjjj!") en via het pad met koffie (
"Eijjjjjj!") langs de koeling (
"Eijjjjjj!") richting de kassa´s. Onderweg bij de conserven (
"Eijjjjjj!") nog snel een potje wortels en een potje (
"Eijjjjjj!") bruine bonen onderin de wagen gepleurd (
"Eijjjjjj!") en we waren weer klaar voor vandaag (
"Eijjjjjj!").
Staat daar zon AH medewerker, compleet in chiqeu blauw teneu (´
]"Eijjjjjj!") vakken te vullen, dus een brutale Luck schiet die knaap aan en vraagt: "Wat doen jullie eigenlijk met (
"Eijjjjjj!") die eieren?"
Chique blauw antwoorde: "Hoezo?" en Brutaal Luckje vervolgde: "Nou, mijn dochter (
"Eijjjjjj!") kan sinds kort het woordje EI uitspreken (
"Eijjjjjj!") en zo´n ei lijkt me wel leuk voor haar!"
Chique blauw twijfelde geen moment, pakte een plintenleertje (
"Eijjjjjj!") en sjorde een EI tussen de plafondpanelen vandaan.
Suus pakte het ei gretig aan (
"Eijjjjjj!") en ik heb dat kind nog nooit zo zien stralen!
Maar toen...... (
"Eijjjjjj!")
Vanachter de peukenbalie kwam een vrouwelijk chique blauw aangerend en die vroeg hoogverontwaardigd wat we in hemelsnaam van plan waren met dat EI. Mijn komische bedoelde "uitbroeien" werd overstemd door een luid en blij
"Eijjjjjj!" maar de peukenbaliedame was niet te verleiden voor mijn dochters blijheid. Het EI moest terug!
![]()
Alle eieren in deze AH vestiging waren al beloofd aan een basisschool, vertelde vrouwelijk nijdig blauw me (
"Eijjjjjj!") en we kregen echt geen ei.
Mijn lichtelijk sarcastisch uitgesproken "moeten ze dan echt alle 50 eieren hebben?" kwam er snibbiger uit dan ik eigenlijk wilde zeggen, maar het nijdige blauw stond al aan het EI van Suus te rukken. Suus was geenzins van plan haar zojuist verkregen buit los te laten (
"Eijjjjjj!") en ik zag dat blije trotse smoeltje(
"Eijjjjjj!") en die pinnige blauwe die aan dat ei stond te rukken en mijn moederinstinct kwam opborrelen.
Mijn kind, mijn broedsel, mijn vlees en bloed, zou met verbaasde lege handjes zitten omdat die amoebe in het blauw haar een ei zou ontrukken?
![]()
Over mijn lijk!
Ik pakte het EI van Suus af, smeet het ei naar die amoebe en gaf het extra vaart mee met de nodige ziektes als krachtterm.
Suus zat ondertussen jammerlijk te huilen (
"Eijjjjjj!""Eijjjjjj!""Eijjjjjj!") en luid vloekend, scheldend en tierend en mededelend dat ik er nooit geen stap meer over de vloer zou zetten beende ik de winkel uit.
Zo´n anderhalve meter schuin voor me klonk een luid snikkend
"Eijjjjjj!" en mijn hart brak.....
![]()
Ongeveer 20 meter en 20 krachttermen verderop ontdekte ik dat ik zelfs zonder mijn zakje aardappels en 2 potjes conserven afgerekend te hebben de zaak was uitgelopen.
Dat geld wat ik normaal gesproken daarvoor kwijt was geweest heb ik nu uitgegeven bij de Wibra. Suus heeft 2 boekjes, 1 met visjes... en 1... u raadt het al... met de paashaas... en heel veel eieren.....
"Eijjjjjj!"Kalote AH......
(edit: typo´s)[ Bericht 2% gewijzigd door Luckepuk op 23-03-2005 23:40:59 ]