Hij zal toch echt met de spelers aan de slag moeten. En juist die zijn er niet.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:23 schreef Dos37 het volgende:
Misschien komt het wel goed uit voor blind dat ze nu 10 dagen rust hebben kan die is even alles op een rijtje zetten
Ondanks we met 0-4 verloren zijn we de bestequote:Op maandag 21 maart 2005 17:21 schreef RayMania het volgende:
Ik snap de titel niet?
Hmm, veel spelers hebben interlandverplichtingen.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:23 schreef Dos37 het volgende:
Misschien komt het wel goed uit voor blind dat ze nu 10 dagen rust hebben kan die is even alles op een rijtje zetten
In de krant stond dat ie maar 4 spelers heeftquote:Op maandag 21 maart 2005 17:25 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hmm, veel spelers hebben interlandverplichtingen.
Maduro, van der Vaart, Sneijder, Heitinga.
Daarnaast de buitenlanders Mitea, Lobont.
6 spelers die er gisteren bij waren. Schiet ook niet op dus.
stoute krant.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
In de krant stond dat ie maar 4 spelers heeft
Zet dat maar uit je hoofdquote:Op maandag 21 maart 2005 17:24 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ondanks we met 0-4 verloren zijn we de beste![]()
Onvoorwaardelijke clubliefde draag je bij je tot je dood. Kan je nog wat van leren.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:34 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Zet dat dan maar uit je hart
Dat zit bij mij wel goed .quote:Op maandag 21 maart 2005 17:36 schreef JaWi het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke clubliefde draag je bij je tot je dood. Kan je nog wat van leren.
quote:Op maandag 21 maart 2005 17:39 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dat zit bij mij wel goed .
Echt ontzettend originele actie, dat had echt niemand kunnen bedenken.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vond dit wel een leuke foto
[afbeelding]
(is uitvak in de Arena vlak voor Ajax - PSV, bron: de oh zo stoere site van vak 410)
vanuit dat vak zag je de 4-0 nederlaagquote:Op maandag 21 maart 2005 17:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vond dit wel een leuke foto
[afbeelding]
(is uitvak in de Arena vlak voor Ajax - PSV, bron: de oh zo stoere site van vak 410)
quote:Op maandag 21 maart 2005 17:44 schreef StofjeB het volgende:
De club gun ik het dus, de supporters niet. De echte, dan. Niet de provinciaaltjes.
Kon hier ook nog wel. Hier de gehele column.quote:21/3/2005 - Cruijff nuanceert berichten over zijn advies
(Van onze verslaggever RvN)
In zijn exclusieve column nuanceerde Johann Cruijff de berichtgeving over zijn advies aan Ajax. Hij liet weten vooral te hebben gehamerd om eerst de organisatie op orde te krijgen. In zijn ogen zal elke nieuwe trainer dezelfde problemen tegenkomen. Hij liet weten positief te zijn over zowel Jol als Blind, hoewel de laatste het voordeel heeft om al op de hoogte te zijn van de interne problemen. Blind zou het beste uit de interne peiling zijn gekomen, zo werd hem gemeld. Cruijff had daarop laten weten niet tegen Blind te zijn, maar bovenal aan te dringen om de problemen op te lossen. Hij gaf in zijn column aan dat Blind zeker wel kan rekenen op zijn steun.
quote:De waarheid over mijn advies
BARCELONA, maandag
Zo nu en dan is deze column ook geschikt om indianenverhalen de kop in te drukken. Neem de rol die ik gespeeld zou hebben bij de aanstelling van Danny Blind.
Toen de Ajax-leiding bij me kwam, heb ik uitgebreid mijn mening gegeven over hoe de club momenteel functioneert. Op vrijwel ieder onderdeel is dat zwak te noemen. Daarom heb ik ook geadviseerd om eerst goed uit te zoeken wat er fout zit en om dit eerst te verbeteren. Doe je dat niet, dan rolt iedere volgende trainer in hetzelfde gat.
Dat vooral is mijn advies geweest. Voor mij ging het er dus niet om wie er trainer moest worden, maar om de vraag waarom de interne organisatie al jaren niet klopt. Een probleem dat ’m niet in de hoofdtrainer zit. Daarom heb ik aan de clubleiding vragen voorgelegd als: waarom zitten er zo weinig Nederlanders in de selectie, waarom wordt er zoveel gekocht en waarom wordt er gevoetbald zoals er gevoetbald wordt?
Dat is voor mij de essentie, omdat een club als een elftal is. Het bestaat uit verschillende onderdelen en zodra er een niet functioneert, dan heeft de rest daar last van. Op een gegeven moment tast de een de ander aan en ontstaat een steeds groter probleem. Daarom moet er eerst worden onderzocht wat er scheef zit, voordat je aan de volgende fase kan beginnen.
Als je het zo stelt, dan ben je dus heel voorzichtig met het noemen van namen. Maar dat ben je ook als anderen namen op jouw bord leggen, zoals in mijn geval is gebeurd met Danny Blind en Martin Jol. Ook omdat ik van alle twee een goede indruk heb. Waarbij Blind weet waar het binnen de club aan schort, terwijl Jol daar nog achter moet komen. Dat zou Jol kwetsbaarder kunnen maken.
Verder werd mij verteld, dat Blind het beste uit een interne peiling was gekomen en werd er gevraagd hoe ik tegen hem als eerste keus aankeek. Daarop heb ik gezegd, dat ik daar helemaal niets op tegen heb.
Daar heb ik het bij gelaten, omdat het probleem van Ajax in principe niet in de hoofdtrainer zit. Neemt niet weg dat Danny altijd op me kan rekenen. Aan hem zal het zeker niet liggen, maar dat lijkt me wel duidelijk.
Tot slot wil ik nog twee zaken aankaarten. Ik werd de afgelopen week aangenaam verrast door het besluit van Michel Platini om zich kandidaat voor het UEFA-presidentschap te stellen. Ik heb hem leren kennen als iemand die altijd een zet vooruit probeert te denken. Dat deed hij al met het aanpassen van de internationale speelkalender, waarmee Michel het toch voor elkaar heeft gekregen dat die steeds beter wordt ingevuld. Het kan natuurlijk altijd beter, maar hij is er toch in geslaagd de boel in gang te zetten. Zoals hij in veel opzichten aansluit bij de dingen die wij voortdurend aan de kaak stellen. Ik ben daarom blij, dat een groot sportman zoals hij leiding wil geven aan zo’n belangrijke organisatie als de UEFA.
Verder kan ik deze week weer niet om AZ heen, dat zich glorieus voor de kwartfinales van het UEFA-Cuptoernooi wist te plaatsen. Het wordt misschien vervelend, maar ik blijf herhalen, dat ik enorm veel bewondering heb voor wat ze in Alkmaar voor elkaar hebben gekregen.
Ik geef Feyenoord en AZ nog meer kans dan julliequote:Op maandag 21 maart 2005 17:51 schreef S-Two het volgende:
Volgend jaar gewoon weer kampioen!
Hoezo als?quote:Op maandag 21 maart 2005 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Tja, ik denk dat als Ajax de champions league mis loopt
Feyenoord en kampioenquote:Op maandag 21 maart 2005 17:54 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik geef Feyenoord en AZ nog meer kans dan jullie
quote:Op maandag 21 maart 2005 17:59 schreef gras het volgende:
En nu even naar de Toekomst. Kijken of Ajax die boeren nu wel kan kloppen.
Daar hoef je niet aan te wennen want dat geldt niet. Nouja dit seizoen misschien. Maar verder zijn we de beste van Noord Holland. En van Nederland.quote:Op maandag 21 maart 2005 18:00 schreef Tomatenboer het volgende:
@ SCH:ha ha, tja theoretisch zou Ajax nog AZ kunnen inhalen
Persoonlijk denk ik eigenlijk dat Ajax moet wennen aan de status als "de tweede club van Noord Holland" voorlopig
quote:Op maandag 21 maart 2005 18:02 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Daar hoef je niet aan te wennen want dat geldt niet. Nouja dit seizoen misschien. Maar verder zijn we de beste van Noord Holland. En van Nederland.
Ga je ook nog eens contructieve bijdragen leveren of kom je enkel irriteren?quote:Op maandag 21 maart 2005 18:02 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik geef ze in de toekomst meer kans dan AJax.
Laat toch, ik vind hem wel grappigquote:Op maandag 21 maart 2005 18:07 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ga je ook nog eens contructieve bijdragen leveren of kom je enkel irriteren?
Maar wij zijn nog steeds kampioenquote:Op maandag 21 maart 2005 18:03 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
PSV staat niet voor niks bovenaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |