Heb ik ook een keer gehad.. helemaal in de stress omdat ik niet ongesteld werd, een week daarna had ik zoiets van ík ben zwanger' en toen werd ik wel ongesteld. Door stress kan het dus idd wat langer duren....quote:Op maandag 21 maart 2005 09:40 schreef Byte_Me het volgende:
doe gewoon een test. ik heb het al meerdere keren meegemaakt dat mijn vriendin de pil was vergeten te slikken, vervolgens aan het eind van de maand aan het stressen is, waardoor ze niet ongesteld werd. elke dag dat het langer duurt zat ze meer te stressen, waardoor (volgens mij) de ongesteldheid op zich bleef wachten. uiteindelijk deed ze toch maar zo'n testje, testje negatief, 1 uur later ongesteld. dus bespaar je die stress en doe meteen als het mogelijk is een test.
Je hebt dus de hele tijd netjes de pil geslikt. De enige reden om te denken dat het niet veilig was is omdat je diarree hebt gehad. Dan lijkt me de kans erg klein dat je zwanger bent.quote:Op maandag 21 maart 2005 10:00 schreef cherry19 het volgende:
het heeft nu geen nut een test te doen .. kan pas vanaf de eerste dag overtijd. dus das nog 3 weken wachten . dus nu een test lijkt me overbodig.
Wat Merisse zegt... Ik zat ook al een tijdje te puzzelen hoe ik dat nou eens duidelijk ging zeggen...quote:Op maandag 21 maart 2005 10:27 schreef Merisse het volgende:
Overigens vindt in een normale, niet pilcyclus, de eisprong op ongeveer dag 14 plaats waarna je nog 2 weken moet wachten voordat je weer ongesteld wordt. Als jij zegt dat je nu nog 3 weken moet wachten op je ongesteldheid/overtijd dan lijkt me dat je de afgelopen week helemaal weinig kans had zwanger te raken gezien de tijd van de maand.
Maar als het in je vorige strip was kan je nu juist wel testen, want dan ben je die datum van je menstruatie allang voorbij...quote:Op maandag 21 maart 2005 10:31 schreef cherry19 het volgende:
ben hem af en toe in me vorige pilstrip vergeten maar bij deze strip nog niet.
daarom doe ik ook geen test omdat het toch neit zo zal zijn. maar mijn lichaam maakt me in de war door wat ik voel . vorige cyclus ben ik vanaf halverwege me strip tot aan het eind van me stopweek ongesteld geweest. dus door me pil heen. door te vaak doorslikken was dat wat inderdaad niet zo slim was. dus gewoon rustig afwachten wordt het maar.
A) als je niet zwanger wil worden en je hebt diarree waardoor de pil niet werkt zorg je dat je andere anti-conceptie hebt.quote:Op maandag 21 maart 2005 10:47 schreef cherry19 het volgende:
nee ja kan me niet volgen haha.
ik ben nu een week bezig met me nieuwe strip en in die week bijna de hele week diarree gehad en redelijk wat gevreeen deze strip ook nog niks vergeten dus. maar wel werkt me pil nu niet optimaal door de diarree.
Simpel, zeer onwaarschijnlijk dat je vorige week zwanger bent geworden, want je eisprong is dus pas ong op dag 14 na je laatste menstruatie.quote:Op maandag 21 maart 2005 10:47 schreef cherry19 het volgende:
nee ja kan me niet volgen haha.
ik ben nu een week bezig met me nieuwe strip en in die week bijna de hele week diarree gehad en redelijk wat gevreeen deze strip ook nog niks vergeten dus. maar wel werkt me pil nu niet optimaal door de diarree.
quote:Op maandag 21 maart 2005 10:27 schreef Merisse het volgende:
Overigens vindt in een normale, niet pilcyclus, de eisprong op ongeveer dag 14 plaats waarna je nog 2 weken moet wachten voordat je weer ongesteld wordt. Als jij zegt dat je nu nog 3 weken moet wachten op je ongesteldheid/overtijd dan lijkt me dat je de afgelopen week helemaal weinig kans had zwanger te raken gezien de tijd van de maand.
Dat is inderdaad voor een niet-pil cyclus het geval. Als je wél de pil slikt, is het echter zo dat je in de eerste week van je pil (dus pak m beet, van dag 5 tot dag 12 van je cyclus) risico loopt als je een pil vergeet, er één uitspuugt of diarree krijgt (mits slechts één pil, anders is de hele strip onveilig). Je kunt dan in de 7 dagen erna zwanger raken, dus, afhankelijk van wanneer je m vergeten bent, dag 5 t/m dag 19. Niet alleen rond dag 14 dus, maar ook aan het begin van de cyclus! Dit is een wijd verspreid misverstand, de pil zorgt er nou eenmaal voor dat het hormonaal allemaal een beetje door de war wordt gegooid en je dus ook in een andere periode risico loopt. (Terug te lezen in de bijsluiter...)quote:Op maandag 21 maart 2005 10:53 schreef Tinkerbell het volgende:
B) Zoals Merisse al zei: dit is dus de eerste week waardoor de kans dat je zwanger bent wel heel klein is.
Dingen zo snel voelen lijkt me ook sterk, maar wat betreft de pil is het wél belangrijk om in acht te nemen dat de vruchtbare dagen anders vallen dan wanneer je de natuur haar gang laat gaan. Dat was ook waar ik op reageerde bij jou. Wat je zei over een pilvrije cyclus klopte, maar daarna raakte het kant nog wal...quote:Op maandag 21 maart 2005 14:21 schreef Merisse het volgende:
@innovative: wellicht is dat zo dat je van dag 5 tm 19 zwanger kan raken maar dan nog: volgens TS zouden we nu rond dag 7 zitten en zou ze in het uiterst onwaarschijnlijke geval dat dus slechts 2 dagen geleden bevrucht zijn en nu al allerlei dingen voelen. Onwaarschijnlijk.
P.s. Cherry, je heet toch niet toevallig Sarah/Justy he?
Mij allemaal welbekend, maar daar is de TS toch al voorbij? Ze is in deze week van slikken niet de pil vergeten, wel wat diarree, maar dat was niet zo verontrustend. De pil vergeten is ze in de laatste week van de vorige cyclus. (Zo lees ik het althans) Met eerste week bedoelde ik de week van eventuele bevruchting en dat het mij sterk leek dat ze dan al zou kunnen voelen dat ze iets voelde.quote:Op maandag 21 maart 2005 12:17 schreef innovative het volgende:
Dat is inderdaad voor een niet-pil cyclus het geval. Als je wél de pil slikt, is het echter zo dat je in de eerste week van je pil (dus pak m beet, van dag 5 tot dag 12 van je cyclus) risico loopt als je een pil vergeet, er één uitspuugt of diarree krijgt (mits slechts één pil, anders is de hele strip onveilig). Je kunt dan in de 7 dagen erna zwanger raken, dus, afhankelijk van wanneer je m vergeten bent, dag 5 t/m dag 19. Niet alleen rond dag 14 dus, maar ook aan het begin van de cyclus! Dit is een wijd verspreid misverstand, de pil zorgt er nou eenmaal voor dat het hormonaal allemaal een beetje door de war wordt gegooid en je dus ook in een andere periode risico loopt. (Terug te lezen in de bijsluiter...)
Die bijsluiter had je allang moeten lezenquote:Op maandag 21 maart 2005 11:15 schreef cherry19 het volgende:
ja ik ga inderdaad de bijsluiter lezen en het maar even rustig aan doen met vrijen.
ik maak me nergens druk om . Bedankt.
Swets je haalt me de woorden uit de mond hihiquote:Op maandag 21 maart 2005 10:47 schreef Swetsenegger het volgende:
haha hihihi...
leer eens wat over je eigen lichaam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |