quote:Op zondag 27 maart 2005 21:05 schreef SuperRembo het volgende:
Als je kijkt naar de html broncode die je nu gegenereerd hebt, dan zie je zelf de oplossing wel
1 | $query = "SELECT * FROM register" or die(mysql_error()); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | <?php else if(isset($_GET['page']) && $_GET['page'] == 'Main') { if(isset($_GET['archive']) && $_GET['archive'] == 'True') { if(isset($_GET['id']) && is_numeric($_GET['id']) && $_GET['id'] > '0') { include("http://".$_SERVER['HTTP_HOST']."/site/news.php?archived=True&show=".$_GET['id']); } else { include("http://".$_SERVER['HTTP_HOST']."/site/news.php?archived=True"); } } else { include("news.php"); } ?> |
i.v.m. de GET variable.. die pakt hij anders niet...quote:Op maandag 28 maart 2005 13:33 schreef SuperRembo het volgende:
Erg vreemde constuctie dit. Ik snap 't niet. En waarom include je via http?
ik kreeg het niet aan de praat, heb nu wat aangepast en het werkt nu wel iddquote:Op maandag 28 maart 2005 13:49 schreef SuperRembo het volgende:
$_GET is ook in de include beschikbaar. Ik zou niet weten waarom niet.
waarom frames?? omdat ik zelf niet zo'n superheld in php ben om dat zo telkens terug te krijgen...quote:Waarom gebruik je trouwens frames? Dat menuutje kan je dank zij serverside scripting eenvoudig op elke pagina terug laten komen.
m,e broer heeft er een voor mastercard ofzo...quote:Op maandag 28 maart 2005 17:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand ervaring met visabetalingen via inet?
Zoja... wat heb ik nodig? secure connectie neem ik aan. Moet men een speciaal 'inet' contract hebben met visa, of kan het ook met de bestaande 'conventionele' overeenkomst?
en last but not least. scriptwise nog ergens rekening mee houden?
1 2 3 4 5 6 | $query = "SELECT MAX( registerid ) FROM register" or die(mysql_error()); $resultaat = mysql_query($query) or die(mysql_error()); //$record = mysql_fetch_assoc($resultaat); //$id=$record+1; print $resultaat; |
waarom heb je je mysql_fetch_assoc regel in commentaar staan?quote:Op maandag 28 maart 2005 22:28 schreef achterop23 het volgende:
waarom krijg ik hier niet een getal (moet zijn 12) maar het volgende: Resource id #2
[ code verwijderd ]
Als ik direct op de mysql database de selectstatement uitvoer is er niets aan de hand.
1 2 3 4 | <?php //$record = mysql_fetch_assoc($resultaat); //$id=$record+1; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | <?php $query = "SELECT MAX( registerid ) FROM register" or die(mysql_error()); $resultaat = mysql_query($query) or die(mysql_error()); $rij= mysql_fetch_assoc($resultaat); $id="".$rij['registerid'].""; echo $id; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 | <?php include ("config.php"); //database connectie $admin = new Admin(); //maakt nieuw object if (($admin->magPersoonToevoegen("Sven2", "test@test.nl") == 1) { $admin->voegPersoonToe("Sven2", "blaaT", "test@test.nl"); } else { echo "Email of gbruikersnaam niet juist"; } class Admin { function voegPersoonToe($naam, $pass, $email) { $md5_pass = md5($pass); $status = 1; $arraymaand = array("Januari","Februari","Maart","April", "Mei","Juni", "Juli","Augustus","September","Oktober", "November","December"); $datum = date("j ") . $arraymaand[date(" n") - 1] . date(" Y"); $query = mysql_query("SELECT * FROM login WHERE gebruikersnaam = '$naam'"); $results = mysql_num_rows($query); if ($results < 1) { if (preg_match("/(?i)^([a-z0-9._-])+@([a-z0-9.-])+\.([a-z0-9]){2,4}$/",$email)) { mysql_query("INSERT INTO login (gebruikersnaam, wachtwoord, email, status, regdatum) VALUES ('$naam','$md5_pass','$email', '$status' , '$datum' )") or die (mysql_error()); echo "Je profiel is aangemaakt"; } } } function magPersoonToevoegen($naam, $email){ $toegestaan1 = 0; $toegestaan2 = 0; $query = mysql_query("SELECT * FROM login WHERE gebruikersnaam = '$naam'"); $results = mysql_num_rows($query); if ($results < 1) { $toegestaan1 = 0.7; } if (preg_match("/(?i)^([a-z0-9._-])+@([a-z0-9.-])+\.([a-z0-9]){2,4}$/",$email)) { $toegestaan2 = 0.3; } return (toegestaan1 + $toegestaan2); } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | <?php if (($admin->magPersoonToevoegen("Sven2", "test@test.nl") == 1) { $admin->voegPersoonToe("Sven2", "blaaT", "test@test.nl"); } else { echo "Email of gbruikersnaam niet juist"; } ?> |
eh nee, dat moet je eigenlijk altijd doen. waarom zou je handmatig id's gaan ophogen?quote:Op maandag 28 maart 2005 23:01 schreef achterop23 het volgende:
hmm, heb in phpmyadmin de id op auto_increment gezet.
nu insert ik gewoon direct zonder naar de id om te kijken
(of is dit fout gevoelig)
bug in de [ php ] tag... gebruik [ code ]quote:Op maandag 28 maart 2005 23:05 schreef sv3n het volgende:
(ik zie dat het forum mijn pijltjes (>) verandert in >)
het beste is om id's zo veel mogelijk te vermijden en alleen te gebruiken als er geen andere goede indetificatie mogelijk is, ik hou me daar ook niet altijd aan, omdat het soms makkelijk isquote:Op maandag 28 maart 2005 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh nee, dat moet je eigenlijk altijd doen. waarom zou je handmatig id's gaan ophogen?
zeker omdat DAT foutgevoelig is, want wat gebeurt er wanneer een record verwijderd wordt...
(dan zou een link bijvoorbeeld opeens naar een heel ander record kunnen gaan verwijzen dan dat je wilt)
Huh? ID's vermijden? Waarom dat?quote:Op maandag 28 maart 2005 23:14 schreef sv3n het volgende:
[..]
het beste is om id's zo veel mogelijk te vermijden en alleen te gebruiken als er geen andere goede indetificatie mogelijk is, ik hou me daar ook niet altijd aan, omdat het soms makkelijk is![]()
als jij je probleem netjes analyseert en een igd omzet naar een relationeel database modnel zul je zien dat er bijna altijd ee andere indentificatie mogelijk is (dan een numerieke), het vermijden van autoincrement is om logischere structuren in je database te krijgen en om deze leesbaarder te houden, er zijn nog wel meer redenen maar die zou ik ff moeten nazoekenquote:Op maandag 28 maart 2005 23:24 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Huh? ID's vermijden? Waarom dat?
Iedere row moet een unieke identificatie hebben. Daar zijn autoincement kolommen heel handig voor. Practisch elke tabel krijgt van mij een autoincement id kolom. Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld koppeltabellen met een unieke combi van 2 foreign keys.
check.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:01 schreef SuperRembo het volgende:
Juist om je database structuur leesbaar te houden is het handig om een betekenisloos nummertje te hebben om tabellen mee aan elkaar te knopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |