Het blok aan iemands been spelen kun je op twee manieren doen. Je kunt het op een leuke manier doen die het niet geheel onmogelijk maakt voor de ander om een lift te regelen, en zorg je dat je op een humoristische manier voor ongemak veroorzaakt, of je kunt er voor zorgen dat je in de volledige overkill-crush-destroy-modus schiet waarbij je het onmogelijk maakt voor een ander om een lift te regelen. Op die manier zorg je ervoor dat je haat kweekt bij mensen tegen jouw persoon.
Ik heb niemand gezien die dat eerste deed, iets dat ik vorig jaar overigens wel zag, waar de tweeling zorgde voor heel wat leuke spontane momenten van ongemak. Clarinca had het zwaar te verduren, maar niet omdat het haar onmogelijk werd gemaakt.
Rink maakte het Kris onmogelijk. Met z'n irritante duffe lelijke sjaaltje, en zijn handtastelijkheid (iets waar ik iets van zou hebben gezegd als ik Kris was, want je kunt ook een blok aan iemands been zijn, zonder andermans spullen te bepotelen) .
Iedereen kan een ongelofelijke eikel zijn en het onmogelijk maken voor de ander. Het enige dat je hoeft te doen is te krijsen en te spartelen en je als een aggresieve debiel te gedragen, dat is dus absoluut geen kunst. De kunst is om het leuk te brengen, om ervoor te zorgen dat je iemand met subtiele kleine dingen stoort. Zoals bijvoorbeeld het verzetten van een klok.
Herman deed het ook wel aardig, al heb ik medelijden met Kris, want Herman lijkt zich niet echt in te zetten als het gaat om de race zelf, hij is het blok aan het been van Kris.
Hij is eigenlijk wat Rink is voor Jorien, een obstakel dat de race hindert. Had men Kris en Jorien bij elkaar gezet en ze zouden heel ver komen, echt een duo waar rekening mee moet worden gehouden. Beide mensen zijn heel wat meer gedreven in de race dan hun partners.
Rink en Herman zijn om te janken zo incompetent. Ze wekken aggressie op alleen al om er naar te kijken. Ze zijn zo traag van begrip, zo ineffectief, zo contra-productief, dat ik afvraag wat ze uiteindelijk naar het verre Oosten heeft gebracht. Kris had een partner nodig, en bij gebrek aan interesse nam hij zijn seniele wereldvreemde vader mee, dat de dementerende badmutsdragende bejaarde zo goed als incontinent is was moest maar geaccepteerd worden, arme Kris dacht waarschijnlijk dat het wel mee zou vallen.
Rink dacht waarschijnlijk dat hij eindelijk naar het verre Oosten kon reizen voor de ervaring van zijn leven, een zoektocht naar zijn ziel, innerlijke kind, zijn id, zijn spirituele gids, het antwoord op al zijn levensvragen, en een kopje authentieke Chinese noedels met geitenlever en vermalen stieren-testes. Jorien had daarentegen vorig jaar braaf gekeken en zag dat het ging om een race.
Karla en Sofie... hebben tieten... daarom zitten ze nog in de race, als de homo's ook tieten hadden gehad dan zaten ze nu ook nog in de race.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis