Ja maar ja maar....quote:Op zondag 20 maart 2005 00:47 schreef shredder het volgende:
Ja, je bent al op desbetreffend vakje dus het hoeft niet.
Ow ja, dat je geen tegemoetkomend verkeer krijgt.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:52 schreef yup het volgende:
Een pijl in het verkeerslicht betekent dat de weg voor jou is (niemand hoef je voorrang te geven OOK GEEN VOETGANGERS!), maar het betekent NIET dat het een doorgaande weg is die afbuigt...
Eh, jawel?quote:Op zondag 20 maart 2005 00:58 schreef shredder het volgende:
Ook zoiets als je op de snelweg bent, en je moet de afslag nemen. De afslag heeft twee banen en je rijdt op de meest rechterbaan dan ook hoef je geen richting aan te geven naar rechts.
Toch mensen?
Ok da's duidelijk.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:56 schreef yup het volgende:
http://www.gratistheorie.nl/auto/verkeerslichten/p03.htm
Lees dit maar eens.
Dat is raar want stel je staat in het linker afslag strook en je knippers staan naar rechts, dan lijkt het alsof je naar de rechterbaan wilt gaan! Bestaan er wel afslagen met 2 rijstroken? Ik denk van niet!quote:Op zondag 20 maart 2005 00:58 schreef shredder het volgende:
Ook zoiets als je op de snelweg bent, en je moet de afslag nemen. De afslag heeft twee banen en je rijdt op de meest rechterbaan dan ook hoef je geen richting aan te geven naar rechts.
Toch mensen?
Ja dat bedoel ik dus.quote:Op zondag 20 maart 2005 01:07 schreef Murray het volgende:
http://www.gratistheorie.nl/auto/afslaan/p10.htm
[afbeelding]
Hm, ok zodra je hier op een voorsorteen van rijdt kan je richting aanwijzer natuurlijk wel uit...
Zoals het op het plaatje staat weet ik zeker dat het mij geleerd is om de richting pas uit te zetten bij het blauwe bord van 'uit'. Maar ik denk idd dat je bij 2 banen geen richting aan hoeft te geven.quote:Op zondag 20 maart 2005 01:15 schreef shredder het volgende:
Even plaatje zoeken [afbeelding]
Beter kon ik even niet vinden, visualiseer ff.
Dan ben jij de witte bedrijfswagen, alleen i.p.v 1 baan richting wijk aan zee, zijn er dan 2 banen. Als jij op de meest rechter bevindt dan hoef je geen richting te geven
Dat is fucking raar want zoals ik zei, stel je bent linker besteller en er is nog een baan rechts van je, als je rechter knipper aanzet (immers je verlaat de snelweg) dan lijkt het alsof je van baan wilt veranderenquote:Op zondag 20 maart 2005 01:15 schreef shredder het volgende:
Even plaatje zoeken [afbeelding]
Beter kon ik even niet vinden, visualiseer ff.
Dan ben jij de witte bedrijfswagen, alleen i.p.v 1 baan richting wijk aan zee, zijn er dan 2 banen. Als jij op de meest rechter bevindt dan hoef je geen richting te geven
Vrouwen en verkeer...quote:Op zondag 20 maart 2005 00:45 schreef Murray het volgende:
blabla "zegt ze"
Bij zo'n bord doe ik het nooit.... ik zou ook de enige zijn die het wel doet toch ?quote:Op zondag 20 maart 2005 00:52 schreef yup het volgende:
Uhh als je gaat afslaan moet dat.
Een pijl in het verkeerslicht betekent dat de weg voor jou is (niemand hoef je voorrang te geven OOK GEEN VOETGANGERS!), maar het betekent NIET dat het een doorgaande weg* is die afbuigt...
Dus richting is verplicht (alhoewel niemand je daarop zal aanspreken...)
*Je weet toch soms staat er dit bord:
[afbeelding]
Betekent gewoon dat als je de dikke boog volgt, je op de voorrangsweg rijd...
Uhh bij zo een stoplicht heeft de tegenligger een rood licht hoorquote:Op zondag 20 maart 2005 03:00 schreef TeRRoRiTe het volgende:
Je moet wel je lichten knipperen heb ik altijd geleerd, want tegenliggers of automobilisten van zijwegen kunnen jou stoplicht dus niet zien.
Vraagje trouwens? Wie is "ze"? Je rij instructrice of je moeder/zus/vriendin?
Correctquote:Op zondag 20 maart 2005 03:55 schreef Peewee het volgende:
Volgens mij: (En Peewee's wil is geen wet,.. maar vooruit):
Je MOET richting aangeven als je van rijrichting verandert. Dus OOK als je dat nog moet gaan doen (bijvoorbeeld als je voorgesorteerd staat, in jouw geval dus).
BTW wie heeft je dat gezegd??
Nooit? Ik zie genoeg die richting aangeven hoor, ook bij het volgen van de voorrangsweg...quote:Op zondag 20 maart 2005 03:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Bij zo'n bord doe ik het nooit.... ik zou ook de enige zijn die het wel doet toch ?
Of zal ik dwars gaan zijn en het wel doen ?
nee.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:45 schreef Murray het volgende:
Dat moet toch altijd?
Stel: kruispunt met stoplichten, twee voorsorteervakken: een voor rechtsaf en rechtdoor en een voor linksaf. Wij moesten linksaf, dus ik ga in dat vak staan en geef richting aan.
Krijg ik commentaar dat ik m'n richtingaanwijzer niet aan moet doen, want dat hoeft niet, als er een pijl in een stoplicht staat (ipv een rond licht) hoef je nooit richting aan te geven zegt ze.
Klopt dat?
Als ik stilsta voor een stoplicht in zo'n situatie met meerdere voorsorteerstroken dezelfde kant op zet ik knipperlicht aan als uit de inrichting van het kruispunt niet blijkt voor tegenliggers welke kant ik op mag gaan. Idem dito tijdens het maken van de bocht. Niet als ik over de voorsorteerstrook rij, omdat ik dan de auto naast me onnodig laat schrikken.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:56 schreef Mikkie het volgende:
Gewoon aanzetten, ook als je in de rij voor het stoplicht staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |