quote:EQ (emotie) is volgens sommoigen belangrijker dan IQ (intelligentie). ALs je je kunt inleven in anderen kom je verder dan als je heel erg slim bent. Wat is jouw mening?
In navolging van de succesvolle Nationale IQ Test die op 10 januari 2001 is uitgezonden, komt BNN dit jaar met acht verschillende testprogramma's die gezamenlijk een goed beeld geven van iemands persoonlijke kenmerken en kwaliteiten. Op woensdag 3 oktober presenteert BNN van 20.30 tot 21.15 uur en van 22.05 tot 22.40 uur op Nederland 2 de Nationale EQ Test (emotioneel quotient). lees meer
quote:
In de loop van het seizoen zendt BNN 7 andere testen uit, met op 28 november De Nationale Carrière Test, op 16 januari De Nationale IQ Test, op 6 februari De Nationale Sex Test, op 27 maart De Nationale Gezondheid Test, op 17 april De Nationale Humor Test, op 22 mei De Nationale Relatie Test en op 29 mei De Nationale Geluk Test
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 03-10-2001 12:35]
quote:http://www.omroep.nl/bnn/denationaletest/index.html
Meedoen is makkelijk, schrijf je nu in via Internet en speel live mee met het programma, download een scorekaart en check je antwoorden op teletekstpagina 355 of stuur je antwoorden per sms (totaal fl. 2,42) naar telefoonnummer 4600
quote:Neem van mij aan en wees gerust, op de faculteiten waarop ik zit zitten de mensen met de hoogste IQ-staat-tot-EQ-verhoudingen, en er zitten alleen maar heel wereldvreemde nerds die een bom waarschijnlijk bij het chemisch afval zouden stoppen.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:41 schreef Aneurism het volgende:
EQ is ook belangrijker, anders krijg je een bin laden effect.. Iemand die slimme ideeen gebruikt om 1000den doden te maken...
Maar ja, als mijn EQ echt waardeloos is, waarom functioneer ik dan nog heel aardig in mijn beroep als leraar, en hoe kan dan juist het "omgaan met leerlingen" mijn sterkste punt zijn, zo erg dat ze zelfs smeken of ze alsjeblieft in mijn mentorgroepje mogen?
Kortom ik ben sociaal als het moet (voor mijn werk bijvoorbeeld) en a-sociaal als het kan. Zal dus wel op een gemiddelde score uitkomen
Wat jammer dat ik nooit naar BNN kijk...
quote:Dat zijn gewoon eikels. Maar daarom kunnen die nog wel een hoog EQ hebben. Vaak hebben ze een gebrek aan zelfkennis, maar is hun oppervlakkige zelfkennis (zoals je die nodig hebt voor EQ) weer uitmuntend.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:45 schreef Aneurism het volgende:
Ja, en ik ken mensen die zich heel slim voelen en dat ook aan kunnen tonen met papiertjes en toch geen notie hebben van menselijkheid aangezien ze zich gauw verheven voelen...
quote:Wat is dat nou precies dan, EQ?
Op woensdag 03 oktober 2001 12:47 schreef KP het volgende:
Vaak hebben ze een gebrek aan zelfkennis, maar is hun oppervlakkige zelfkennis (zoals je die nodig hebt voor EQ) weer uitmuntend.
Ik heb ook weleens gehoord dat EQ ook te maken heeft met je gevoelsleven, dus of je een beetje stabiel bent enzo (ikke? totaal NIET!)
Gaan ze dat vanavond uitleggen?
En kan iemand mij daar al een voorschot op geven, aangezien ik 1) nooit naar BNN kijken en 2) vanavond naar toneel moet?
quote:Je kunt beter een zoektocht plegen met www.google.com. Ik gok niet dat BNN een uitgebreid verhaal gaat houden. Misschien ook wel. Ze zullen wel allerlei voorbeelden aanhalen.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:54 schreef Beatrice het volgende:
quote:http://www.intermediair.nl/Loopbaan/dossiers/persoonlijk/lo-testeq.html
Op woensdag 03 oktober 2001 12:54 schreef Beatrice het volgende:En kan iemand mij daar al een voorschot op geven?
quote:Je kan ook alvast kijken op denationaletest.pi.be , op de VRT hebben ze de EQ-test namelijk al gehad. Je kan hem ook alvast doen, alleen moet je even liegen over je woonplaats...
Op woensdag 03 oktober 2001 12:54 schreef Beatrice het volgende:[..]
Wat is dat nou precies dan, EQ?
Veel zelfkennis? (heb ik wel, denk ik)
Je goed kunnen inleven in anderen? (kan ik wel)
Goed kunnen omgaan met anderen? (kan ik totaal NIET)Ik heb ook weleens gehoord dat EQ ook te maken heeft met je gevoelsleven, dus of je een beetje stabiel bent enzo (ikke? totaal NIET!)
En kan iemand mij daar al een voorschot op geven, aangezien ik 1) nooit naar BNN kijken en 2) vanavond naar toneel moet?
En morgen allemaal even jullie score posten he!
quote:Sommoigen was een beetje verbitterd omdat ie zelf zo'n laag EQ had. Vandaar dat 'ie het IQ uitvond.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:38 schreef KP het volgende:[..]
Sommoigen was een beetje verbitterd omdat ie zelf zo'n laag IQ had. Vandaar dat 'ie het EQ uitvond.
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 13:23 schreef KP het volgende:[..]
O, zat het zo!
.
Waar staat IQ eigenlijk voor? Intelligentie Quotiënt of i.d.?
quote:
EQ (emotie) is volgens sommoigen belangrijker dan IQ (intelligentie).
quote:Wheehee...
Op woensdag 03 oktober 2001 12:38 schreef KP het volgende:Sommoigen was een beetje verbitterd omdat ie zelf zo'n laag IQ had. Vandaar dat 'ie het EQ uitvond.
Geen idee trouwens wat de hoogste score kan zijn maximaal.
quote:staat in de uitleg
Op woensdag 03 oktober 2001 21:15 schreef Barb het volgende:
Ik heb em ook! Ook 120Geen idee trouwens wat de hoogste score kan zijn maximaal.
quote:He getverderrie, moet ik de kleine lettertjes ook nog es gaan lezen zeg
Op woensdag 03 oktober 2001 21:16 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
staat in de uitleg
quote:Alsof ik die zooi via internet ga versturen. Te mooie datamining-bron. Nee dankuwel.
Op woensdag 03 oktober 2001 21:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:
op teletekst???
Je hebt een extreem hoog en goed ontwikkeld EQ
Gefeliciteerd. Niet te geloven, jij doet echt helemaal niets verkeerd. Ben je een soort emotioneel superieure robot? Je kan je meer dan perfect inleven in de emoties van andere mensen en je hebt je eigen emoties altijd in de hand.
Je houdt werkelijk met alles en iedereen rekening. Heb je wel eens de slappe lach gehad, in je broek gepiest van het lachen of zomaar in tranen uitgebarsten? Daar is niets mis mee en af en toe een beetje onbehouwen zijn mag best.
Pas op dat mensen die niet zo fijngevoelig zijn niet over je heen lopen
--------------------------------------------------------------------------------
120-129
Erg hoog, goed ontwikkeld EQ
Uitstekend gescoord. Jij bent werkelijk een absolute expert in het omspringen met gevoelens. Ben je een helderziende, dat je je zo goed kan verplaatsen in andere mensen? Jij moet werkelijk barsten van de vrienden. Enige nadeel: door al die sociale contacten die je moet onderhouden zal je agenda wel bomvol staan.
--------------------------------------------------------------------------------
110-119
Hoog, ontwikkeld EQ
Je gaat prima om met je eigen gevoelens en die van anderen. Je zoekt conflicten niet op, maar gaat ze ook zeker niet uit de weg. Je komt voor jezelf op, maar doet je best anderen daarbij niet te kwetsen. Je hebt een uitgebreid netwerk van kennissen en collegas en hebt twee handen nodig om je vrienden op te tellen.
90-109
Gemiddeld EQ
Jij bent een absolute doorsnee van emotioneel Nederland. Niks mis mee hoor, maar echt bijzonder is het niet. Deze gemiddelde score zou kunnen betekenen dat je nooit extreem gelukkig en nooit intens verdrietig bent.
Jouw emotionele leven kent geen pieken en dalen, maar kabbelt in een gelijkmatig tempo door. Als je hiermee tevreden bent, is er niets aan de hand. Maar misschien moet je eens proberen je wat meer in te leven in gevoelens van andere mensen. Denk eens wat vaker met je hart in plaats van met je hoofd.
80-89
Laag ontwikkeld EQ
Oei, niet zo best gescoord. Maar je bent nog te redden. Je gaat een beetje gebukt onder dit leven. Je hebt te weinig zelfvertrouwen en trekt je teveel dingen persoonlijk aan. Probeer eens uit te vinden waar die negatieve gevoelens vandaan komen.
Wordt lid van een vereniging of club, probeer meer sociale contacten op te doen. Dan word je vast gelukkiger.
70-79
Erg laag ontwikkeld EQ
Probeer te leren hoe je met je eigen gevoelens of die van anderen omspringt, dan maak je nog een kans. Want nu ben je vrij onbehouwen en kan je je vaak moeilijk uiten. Je hebt waarschijnlijk niet veel vrienden en hoe kan het ook anders? Bij de vraag of je je goed kan verplaatsen in het gevoelsleven van een ander trek jij je wenkbrauwen op. Maar probeer het eens. Sta meer open voor andere mensen en probeer op je gevoel te vertrouwen.
69-
Opvallend laag beperkt EQ
Niet te geloven. Wat een absolute holbewoner ben jij. Stam jij nog uit de tijd dat Neanderthalers elkaar met knotsen de hersens insloegen onder het motto van een goed gesprek?
Je bent nog niet reddeloos verloren, maar zo kan het eigenlijk niet langer. Eén advies: zoek professionele hulp.
Te weinig weekenden in een jaar
En ach ja, expert ... ik studeer natuurlijk niet voor niks al jaren.
quote:HAHAHA leuk!
Op woensdag 03 oktober 2001 21:29 schreef Barb het volgende:
120-129
Erg hoog, goed ontwikkeld EQ
Uitstekend gescoord. Jij bent werkelijk een absolute expert in het omspringen met gevoelens. Ben je een helderziende, dat je je zo goed kan verplaatsen in andere mensen? Jij moet werkelijk barsten van de vrienden. Enige nadeel: door al die sociale contacten die je moet onderhouden zal je agenda wel bomvol staan.
Te weinig weekenden in een jaar
En ach ja, expert ... ik studeer natuurlijk niet voor niks al jaren.
quote:Beatrice had als eerste haar score: 98. 100 is de standaardscore.
Op woensdag 03 oktober 2001 21:32 schreef weerdo het volgende:
* weerdo vraagt zich af of iemand met een EQ onder de 100 zich hier durft te melden.
Overigens hechten mensen meer waarde aan iemands IQ, EQ is een beetje een ondergeschoven kindje.
net zoals het lezen van een horoscoop die blijkt te kloppen
quote:je leeftijd schat!!!
Op woensdag 03 oktober 2001 22:34 schreef Barb het volgende:
Hey, nu heb ik 123, wat suf. De mail zegt 120, de antwoorden 123.
quote:Zeg wijsneus, dat snap ik best hoor!
Op woensdag 03 oktober 2001 22:36 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
je leeftijd schat!!!
quote:102.. (wat scheelt het...)
Op woensdag 03 oktober 2001 21:32 schreef weerdo het volgende:
* weerdo vraagt zich af of iemand met een EQ onder de 100 zich hier durft te melden.
quote:oh ja!.....met de IQtest scoor je natuurlijk ook hoog!
Op woensdag 03 oktober 2001 23:01 schreef Barb het volgende:[..]
Zeg wijsneus, dat snap ik best hoor!
toch
quote:Held.....en voel je iets???
Op woensdag 03 oktober 2001 23:02 schreef weerdo het volgende:[..]
102.. (wat scheelt het...)
quote:Helemaal niks...
Op woensdag 03 oktober 2001 23:05 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Held.....en voel je iets???
[Dit bericht is gewijzigd door weerdo op 03-10-2001 23:11]
2 punten bij:
De rest 3 punten (5 keer) en 4 punten.
quote:16 januari gaan we voor de herkansing
Op woensdag 03 oktober 2001 23:04 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
oh ja!.....met de IQtest scoor je natuurlijk ook hoog!
toch
terug
quote:Ja, met beschonken gast.
Op woensdag 03 oktober 2001 23:12 schreef SunChaser het volgende:
Joint roken was toch in de trein?
ik vraag me af hoveel die mensen scoren die de volgende gedragingen vertonen
- op een drukke winkelstraat midden op het pad ineens stilstaan en ouwehoeren
- die op een druk kruispunt waar het niet zo duidelijk is wie voorgaat jou niet aankijken als blijk van verstandhouding
- je kantoor binnelopen en gelijk van wal steken, zonder zich te bekommeren of het uitkomt en/of je ergens mee bezig bent
- in een vergadering niet het fatsoen kunnen opbrengen inhoudelijk te discuseren en vooraf al een standpunt ingenomen hebben
Afijn ik gaat
zlapen
Hartelijk dank voor je deelname aan De Nationale EQ Test van BNN.
We hebben je antwoorden ontvangen en je EQ berekend.
Jij hebt een EQ van 116.
Uitleg website :
Hoog, ontwikkeld EQ
Je gaat prima om met je eigen gevoelens en die van anderen. Je zoekt conflicten niet op, maar gaat ze ook zeker niet uit de weg. Je komt voor jezelf op, maar doet je best anderen daarbij niet te kwetsen. Je hebt een uitgebreid netwerk van kennissen en collega’s en hebt twee handen nodig om je vrienden op te tellen.
note:
Het klopt helemaal precies, opdat van die vrienden na want die kan ik met 1 hand gemakkelijk tellen
quote:Ook. Maar een eerdere vraag was: je zit in de auto met een vriend, over een uur kom je bij de Franse grens aan. Je vriend steekt de joint op, wat doe je:
Op woensdag 03 oktober 2001 23:12 schreef SunChaser het volgende:
Joint roken was toch in de trein?
Iets van die strekking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |