quote:EQ (emotie) is volgens sommoigen belangrijker dan IQ (intelligentie). ALs je je kunt inleven in anderen kom je verder dan als je heel erg slim bent. Wat is jouw mening?
In navolging van de succesvolle Nationale IQ Test die op 10 januari 2001 is uitgezonden, komt BNN dit jaar met acht verschillende testprogramma's die gezamenlijk een goed beeld geven van iemands persoonlijke kenmerken en kwaliteiten. Op woensdag 3 oktober presenteert BNN van 20.30 tot 21.15 uur en van 22.05 tot 22.40 uur op Nederland 2 de Nationale EQ Test (emotioneel quotient). lees meer
quote:
In de loop van het seizoen zendt BNN 7 andere testen uit, met op 28 november De Nationale Carrière Test, op 16 januari De Nationale IQ Test, op 6 februari De Nationale Sex Test, op 27 maart De Nationale Gezondheid Test, op 17 april De Nationale Humor Test, op 22 mei De Nationale Relatie Test en op 29 mei De Nationale Geluk Test
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 03-10-2001 12:35]
quote:http://www.omroep.nl/bnn/denationaletest/index.html
Meedoen is makkelijk, schrijf je nu in via Internet en speel live mee met het programma, download een scorekaart en check je antwoorden op teletekstpagina 355 of stuur je antwoorden per sms (totaal fl. 2,42) naar telefoonnummer 4600
quote:Neem van mij aan en wees gerust, op de faculteiten waarop ik zit zitten de mensen met de hoogste IQ-staat-tot-EQ-verhoudingen, en er zitten alleen maar heel wereldvreemde nerds die een bom waarschijnlijk bij het chemisch afval zouden stoppen.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:41 schreef Aneurism het volgende:
EQ is ook belangrijker, anders krijg je een bin laden effect.. Iemand die slimme ideeen gebruikt om 1000den doden te maken...
Maar ja, als mijn EQ echt waardeloos is, waarom functioneer ik dan nog heel aardig in mijn beroep als leraar, en hoe kan dan juist het "omgaan met leerlingen" mijn sterkste punt zijn, zo erg dat ze zelfs smeken of ze alsjeblieft in mijn mentorgroepje mogen?
Kortom ik ben sociaal als het moet (voor mijn werk bijvoorbeeld) en a-sociaal als het kan. Zal dus wel op een gemiddelde score uitkomen
Wat jammer dat ik nooit naar BNN kijk...
quote:Dat zijn gewoon eikels. Maar daarom kunnen die nog wel een hoog EQ hebben. Vaak hebben ze een gebrek aan zelfkennis, maar is hun oppervlakkige zelfkennis (zoals je die nodig hebt voor EQ) weer uitmuntend.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:45 schreef Aneurism het volgende:
Ja, en ik ken mensen die zich heel slim voelen en dat ook aan kunnen tonen met papiertjes en toch geen notie hebben van menselijkheid aangezien ze zich gauw verheven voelen...
quote:Wat is dat nou precies dan, EQ?
Op woensdag 03 oktober 2001 12:47 schreef KP het volgende:
Vaak hebben ze een gebrek aan zelfkennis, maar is hun oppervlakkige zelfkennis (zoals je die nodig hebt voor EQ) weer uitmuntend.
Ik heb ook weleens gehoord dat EQ ook te maken heeft met je gevoelsleven, dus of je een beetje stabiel bent enzo (ikke? totaal NIET!)
Gaan ze dat vanavond uitleggen?
En kan iemand mij daar al een voorschot op geven, aangezien ik 1) nooit naar BNN kijken en 2) vanavond naar toneel moet?
quote:Je kunt beter een zoektocht plegen met www.google.com. Ik gok niet dat BNN een uitgebreid verhaal gaat houden. Misschien ook wel. Ze zullen wel allerlei voorbeelden aanhalen.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:54 schreef Beatrice het volgende:
quote:http://www.intermediair.nl/Loopbaan/dossiers/persoonlijk/lo-testeq.html
Op woensdag 03 oktober 2001 12:54 schreef Beatrice het volgende:En kan iemand mij daar al een voorschot op geven?
quote:Je kan ook alvast kijken op denationaletest.pi.be , op de VRT hebben ze de EQ-test namelijk al gehad. Je kan hem ook alvast doen, alleen moet je even liegen over je woonplaats...
Op woensdag 03 oktober 2001 12:54 schreef Beatrice het volgende:[..]
Wat is dat nou precies dan, EQ?
Veel zelfkennis? (heb ik wel, denk ik)
Je goed kunnen inleven in anderen? (kan ik wel)
Goed kunnen omgaan met anderen? (kan ik totaal NIET)Ik heb ook weleens gehoord dat EQ ook te maken heeft met je gevoelsleven, dus of je een beetje stabiel bent enzo (ikke? totaal NIET!)
En kan iemand mij daar al een voorschot op geven, aangezien ik 1) nooit naar BNN kijken en 2) vanavond naar toneel moet?
En morgen allemaal even jullie score posten he!
quote:Sommoigen was een beetje verbitterd omdat ie zelf zo'n laag EQ had. Vandaar dat 'ie het IQ uitvond.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:38 schreef KP het volgende:[..]
Sommoigen was een beetje verbitterd omdat ie zelf zo'n laag IQ had. Vandaar dat 'ie het EQ uitvond.
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 13:23 schreef KP het volgende:[..]
O, zat het zo!
.
Waar staat IQ eigenlijk voor? Intelligentie Quotiënt of i.d.?
quote:
EQ (emotie) is volgens sommoigen belangrijker dan IQ (intelligentie).
quote:Wheehee...
Op woensdag 03 oktober 2001 12:38 schreef KP het volgende:Sommoigen was een beetje verbitterd omdat ie zelf zo'n laag IQ had. Vandaar dat 'ie het EQ uitvond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |