quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:12 schreef DzjieDub het volgende:
Edit: Om te zien, scheel kijken in de richting van de tekening, dan heel langzaam minder scheel gaan kijken en op een gegeven moment zie je een 3D beeld. Deze was wel heel erg moeilijk overigens. Je kunt ook heel dicht op je beeldscherm gaan zitten en dan je hoofd langzaam achteruit halen.
De tekening hieronder is erg gemakkelijk - je ziet bijna direct balken die van linksonder naar rechtsboven lopen. Goed om te oefenen. En google voor meer!
[afbeelding]
Ik kijk niet scheel. Het is meer een soort staren en er dan doorheen proberen te kijken.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:26 schreef bremmie het volgende:
Nee, ik ook niet...ben er echt slecht in :S
Kan zo scheel kijken als ik wil, ik zie er echt niks in
Wat ook kan is staren (niet focussen, blik op oneindig) en dan langzaam focussen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:26 schreef bremmie het volgende:
Kan zo scheel kijken als ik wil, ik zie er echt niks in
Het kan niet met één oog.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:05 schreef Syrena het volgende:Ik probeer het nu eens met 1 oog, maar er zijn al vijf studenten langs de balie gelopen die me heel raar aankeken...
Woah! Tofquote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:59 schreef Jordy-B het volgende:
Hier staat dezelfde vogel, maar dan een slagje groter, da's makkelijker.
De twee rode streepjes, bovenaan de afbeelding, dienen als ondersteuning.
Lees eerst deze post even door en doe vervolgens het volgende:
Ga met je neus iets onder de streepjes tegen het beeldscherm aanzitten. Dit doe je op zo'n manier dat je linkeroog alleen het linkerstreep je ziet en je rechteroog alleen het rechterstreepje. Nu ontspan je je ogen en staar je door het beeldscherm heen. Als het goed is, zal je nu zien dat de streepjes over elkaar heenvallen en het net is alsof je één streepje ziet.
Nu beweeg je langzaam met je hoofd naar achteren, maar je mag niet focussen!!! Blijf door het beeldscherm heenkijken! Op een gegeven moment zal je rechteroog het linkerstreepje weer kunnen zien en je linkeroog het rechterstreepje. Het is net alsof je drie streepjes ziet.
Beweeg verder naar achteren, terwijl je drie streepjes blijft zien, tot je op een comfortabele afstand van je scherm zit. Je zal merken dat, hoewel je nog steeds niet gefocust hebt, het beeld langzaam scherp zal worden.
Kijk nu langzaam naar het midden van de afbeelding en zie de vogel.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:02 schreef Jordy-B het volgende:
een vogeltje met klapwiekende vleugeltjes
Checkquote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:59 schreef Jordy-B het volgende:
Hier staat dezelfde vogel, maar dan een slagje groter, da's makkelijker.
De twee rode streepjes, bovenaan de afbeelding, dienen als ondersteuning.
Lees eerst deze post even door en doe vervolgens het volgende:
Ga met je neus iets onder de streepjes tegen het beeldscherm aanzitten. Dit doe je op zo'n manier dat je linkeroog alleen het linkerstreep je ziet en je rechteroog alleen het rechterstreepje. Nu ontspan je je ogen en staar je door het beeldscherm heen. Als het goed is, zal je nu zien dat de streepjes over elkaar heenvallen en het net is alsof je één streepje ziet.
Checkquote:Nu beweeg je langzaam met je hoofd naar achteren, maar je mag niet focussen!!! Blijf door het beeldscherm heenkijken! Op een gegeven moment zal je rechteroog het linkerstreepje weer kunnen zien en je linkeroog het rechterstreepje. Het is net alsof je drie streepjes ziet.
quote:Beweeg verder naar achteren, terwijl je drie streepjes blijft zien, tot je op een comfortabele afstand van je scherm zit. Je zal merken dat, hoewel je nog steeds niet gefocust hebt, het beeld langzaam scherp zal worden.
Kijk nu langzaam naar het midden van de afbeelding en zie de vogel.
Ja dat weet ik nu ook. Het was te proberenquote:
Dan kijk je verkeerd...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:08 schreef Xante het volgende:
[..]
Woah! Tof. Ik probeerde het en op een gegeven moment zag ik tussen mijn monitor en mijn ogen de afbeelding nog een keer, maar dan met een soort gat erin, in de vorm van een vogel.
Jij wel!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:08 schreef Xante het volgende:
[..]
Woah! Tof. Ik probeerde het en op een gegeven moment zag ik tussen mijn monitor en mijn ogen de afbeelding nog een keer, maar dan met een soort gat erin, in de vorm van een vogel.
Nou, dan kan ik ook wel stoppen met proberen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:11 schreef Syrena het volgende:
http://www.colorstereo.com/texts_.txt/cant_see.htm
Ik heb dus een lui oog (linkerkant). Jammer maar helaas.
quote:As an example....place your thumbs and index fingers together in the shape of a triangle, and find an object in the distance to look at through the triangle. It must be a distant object! independently close one eye, then the other....you will notice that you were only able to see the complete object through one eye without moving the triangle. This concept is called eye dominance. Sometimes the brain will shut off one eye, and rely on the dominant eye, if the object to be viewed doesn't come in focus.
nog 'n keer met je neus tegen het scherm, dan.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:22 schreef Xante het volgende:
Ja, ik merkte het al. Ik zag net wel even een "echte" vogel, maar nu krijg ik telkens alleen maar het gat.
quote:
Dat is een test voor kleurenblindheid, niet voor diepte zien.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:04 schreef Syrena het volgende:
Ik zie het ook niet, komt omdat ik geen diepte kan zien.
Op de kleuterschool testen ze je ook met van die plaatsjes waar dan een nummer o.i.d. in moet staan, dat zag ik ook niet.
Jij gaat zitten fokken nadat je net bent klaargekomen?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:53 schreef Loedertje het volgende:
(het gaat beter als je net heftig bent klaargekomen btw..)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |