abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25892694
In Duitsland staan de slome lui rechts, zodat de snelle personen (waaronder ik natuurlijk ) links kunnen passeren.

feest
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:56:21 #77
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25902726
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
In Duitsland staan de slome lui rechts, zodat de snelle personen (waaronder ik natuurlijk ) links kunnen passeren.

Stiekem gedraag je je gewoon als een echte Hollander
(Un)masking for the greater good.
pi_25902764
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 03:19 schreef heiden6 het volgende:
Nederlanders zijn over het algemeen erg onbeschoft.
Hoezo? Je bent nog nooit in duitsland of frankrijk geweest?
pi_25909583
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 11:58 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoezo? Je bent nog nooit in duitsland of frankrijk geweest?
Jawel, maar dat vond ik niet erger dan hier. Allemaal van een geheel andere orde dan bijvoorbeeld Latijds-Amerika.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 3 april 2005 @ 19:20:08 #80
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25959881
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:28 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

die mensen zien er best chinees uit...
Die hebben we in Nederland natuurlijk niet
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 3 april 2005 @ 19:21:44 #81
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25959917
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:37 schreef Nathox het volgende:
Waarom staat in Nederland niet iedereen gewoon netjes RECHTS op dat ding??

Daar wordt iedereen toch vrolijker van?
Omdat een roltrap nu juist gemaakt is voor 'den luien mensch'. Zodat de mensen die naar boven of naar beneden moet niet hoeft te lopen en zodoende zichzelf moe maakt

Ik vind het juist irritant als er weer zo'n stresskip omhoog komt rennen en alles en iedereen opzij duwt. Het hele doel van een roltrap wordt overboord gegooid.
  zondag 3 april 2005 @ 19:25:17 #82
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25960004
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jawel, maar dat vond ik niet erger dan hier. Allemaal van een geheel andere orde dan bijvoorbeeld Latijds-Amerika.
En zo is het gras altijd groener bij de buren...
pi_25960260
Waarom mensen op een station haast hebben? Wat dachten jullie van een aansluiting moeten halen? Trein die vertraagd is waardoor je nog maar 1 minuut de tijd hebt om je aansluitende trein te halen en je anders een half uur moet wachten?
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:21 schreef Nembrionic het volgende:

Omdat een roltrap nu juist gemaakt is voor 'den luien mensch'. Zodat de mensen die naar boven of naar beneden moet niet hoeft te lopen en zodoende zichzelf moe maakt
Nee, dat is nou juist NIET waar. Roltrappen zijn oorspronkelijk bedoeld om op te lopen, ook al denkt het gros van de mensen dat ze bedoeld zijn om lekker lui op stil te gaan staan. Ze zijn bedoeld als een manier om je snel te kunnen verplaatsen, dus juist op stations en vliegvelden is het superirritant als mensen er breeduit op stil gaan staan zodat niemand anders er meer langs kan.
  zondag 3 april 2005 @ 20:13:02 #84
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25961114
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:35 schreef rooierooie het volgende:
Waarom mensen op een station haast hebben? Wat dachten jullie van een aansluiting moeten halen? Trein die vertraagd is waardoor je nog maar 1 minuut de tijd hebt om je aansluitende trein te halen en je anders een half uur moet wachten?
[..]
Waar staat dat ik niet snap dat mensen haast hebben omdat ze A: niet kunnen plannen of B: vertragen hebben opgelopen?

Tuurlijk snap ik waarom mensen haast hebben Alsjeblieft zeg.
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:35 schreef rooierooie het volgende:
Nee, dat is nou juist NIET waar. Roltrappen zijn oorspronkelijk bedoeld om op te lopen, ook al denkt het gros van de mensen dat ze bedoeld zijn om lekker lui op stil te gaan staan. Ze zijn bedoeld als een manier om je snel te kunnen verplaatsen, dus juist op stations en vliegvelden is het superirritant als mensen er breeduit op stil gaan staan zodat niemand anders er meer langs kan.

Uh-huh

http://inventors.about.com/library/inventors/blescalator.htm
http://www.otis.com/aboutotis/elevatorsinfo/0,1361,,00.html
http://www.ideafinder.com/history/inventions/story049.htm
pi_25964627
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:13 schreef Nembrionic het volgende:
Waar staat dat ik niet snap dat mensen haast hebben omdat ze A: niet kunnen plannen of B: vertragen hebben opgelopen?

Tuurlijk snap ik waarom mensen haast hebben Alsjeblieft zeg.
En waar staat dat ik het tegen jou had?? Ik had het tegen al die mensen die hier lopen te zeuren over mensen die haast hebben.
quote:
Ja en? Wat moet ik met die links? De eerste link zegt niets over dat het doel van de roltrap zou zijn dat je erop stilstaat. De tweede en derde link gaan over over elevators, dat zijn liften, wat hebben die met roltrappen te maken?
  zondag 3 april 2005 @ 22:44:52 #86
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25965263
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:19 schreef rooierooie het volgende:

[..]

En waar staat dat ik het tegen jou had?? Ik had het tegen al die mensen die hier lopen te zeuren over mensen die haast hebben.
[..]
Je post het in een quote op mijn post. 1+1=2. In dit geval 3 blijkbaar
Ik was één van die 'klagers'
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:19 schreef rooierooie het volgende:
Ja en? Wat moet ik met die links? De eerste link zegt niets over dat het doel van de roltrap zou zijn dat je erop stilstaat. De tweede en derde link gaan over over elevators, dat zijn liften, wat hebben die met roltrappen te maken?
Niet goed gelezen zeker?
De 'escalator' or roltrap, was een kermisritje. Je kon je naar boven laten dragen.
Je stond erop stil.

Trouwens, de meeste plekken moet men rechts staan.
In Montreal echter, worden gebruikers geacht NIET TE LOPEN.

"In the Montreal Metro, there is no rule, as passengers are supposed not to walk on the escalators, a rule scarcely observed and not at all enforced." (Wikipedia)

Lees deze ook nog even.
http://www.dailyping.com/archive/2002/07/20/

[ Bericht 6% gewijzigd door Nembrionic op 03-04-2005 23:22:29 ]
pi_25967523
Tja, dan hebben ze het in Montreal gewoon niet begrepen, haha. Dat ze het daar zo doen wil niet zeggen dat het zo hoort. Mensen die niet willen lopen en niet opzij willen voor mensen die er graag langs willen, nemen maar gewoon de lift. Díe is bedoeld om lekker stil te kunnen blijven staan. De roltrap is er om je snel te verplaatsen, net zoals de lopende banden op Schiphol, die zijn er ook om die lange afstanden van vertrekhal naar vertrekhal snel te kunnen afleggen.
  maandag 4 april 2005 @ 14:35:02 #88
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25977031
Ik moet zeggen dat ik een roltrap ook als lui vervoermiddel zie. Dus ongeacht of het nou BEDOELT is als extra snel middel om je te verplaatsen of juist om lui op te staan.
DAN NOG BENUT JE ZO'N DING TOCH OPTIMAAL ALS JE 'M IN TWEEËN DEELT OF NIET DAN??

If you just don't give a shit about things, everything gets so much easier...
pi_25977203
Dit is juist één van die dingen waarin Nederland, Nederland is. Mensen bij een bus die puur voor eigen profijt gaan, het recht van de sterkste en beuken maar. Wie het haalt heeft geluk, wie niet heeft pech, het individu telt eerst. Ook bij roltrappen, er is geen officiële regel voor link of rechts lopen, Nederlanders denken puur aan zichzelf en claimen voor zichzelf dan de plaats die hen het best uitkomt, hierin geen rekening houdend met anderen.

Dit zijn wij en dit maakt ons anders dan de rest van de wereld, in goede zin of niet.
  maandag 4 april 2005 @ 14:52:22 #90
35279 Parabola
Sapere aude
pi_25977399
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:42 schreef The_Langolier het volgende:
Dit is juist één van die dingen waarin Nederland, Nederland is. Mensen bij een bus die puur voor eigen profijt gaan, het recht van de sterkste en beuken maar. Wie het haalt heeft geluk, wie niet heeft pech, het individu telt eerst. Ook bij roltrappen, er is geen officiële regel voor link of rechts lopen, Nederlanders denken puur aan zichzelf en claimen voor zichzelf dan de plaats die hen het best uitkomt, hierin geen rekening houdend met anderen.

Dit zijn wij en dit maakt ons anders dan de rest van de wereld, in goede zin of niet.
Dat, en het feit dat wij zo heerlijk kunnen klagen over de mensen om ons heen die geen rekening houden met anderen.
Slaapt winter
en zomer
pi_25977475
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:52 schreef Parabola het volgende:
Dat, en het feit dat wij zo heerlijk kunnen klagen over de mensen om ons heen die geen rekening houden met anderen.
Absoluut, daarin zijn wij echt onovertroffen.
  maandag 4 april 2005 @ 22:36:41 #92
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25988064
Klagen zijn we idd goed in. Over alles. Of het is de groot, of te klein, de duur of te goedkoop (want dan is er vast iets mis mee, waar we dan ook weer over kunnen klagen), twee uur reizen is te ver, de melk is te duur en als het zomer is dan willen we sneeuw, en als er dan eindelijk sneeuw ligt, dan smachten we naar zon, strand en tuinstoelen.
't Is ook nooit goed.
pi_26014659
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En zo is het gras altijd groener bij de buren...
Absoluut niet hoor, wat mij betreft (en ik kan het weten), maar elke regio heeft zo zijn voordelen. Gastvrijheid, vriendelijkheid, beleefdheid... daarvoor moet je nu eenmaal; niet in Nederland zijn. En voorzover ik het kan beoordelen al helemaal niet in het Noorden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_26014664
Roltrapgedrag...
  woensdag 6 april 2005 @ 08:12:28 #95
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_26015959
quote:
Op woensdag 6 april 2005 02:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Absoluut niet hoor, wat mij betreft (en ik kan het weten), maar elke regio heeft zo zijn voordelen. Gastvrijheid, vriendelijkheid, beleefdheid... daarvoor moet je nu eenmaal; niet in Nederland zijn. En voorzover ik het kan beoordelen al helemaal niet in het Noorden.
Mjah...'t Noorden

Nu moet ik zeggen dat iedereen die ik spreek die niet uit Nederland komt, de Nederlanders juist zo gezellig, relaxed en gastvrij noemen
pi_26016007
London, london, London. In London heb je naast de roltrap geen gewone trap dus MOETEN de mensen met haast wel de roltrap nemen en daarom staan mensen die geen haast hebben rechts. In Nederland heb je bijna overal een gewone trap naast de roltrap en als je haast hebt kun je daar lekker naar boven rennen.

Ik ga ook altijd links staan, als ze te lui zijn om te klimmen moeten ze maar wachten...
  donderdag 7 april 2005 @ 17:27:50 #97
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26051899
quote:
Op woensdag 6 april 2005 02:22 schreef heiden6 het volgende:

Groningers staan nogal bekend als stug volk. Da's wel waar.
Nu woont mijn vaders gehele familie daar en ik moet zeggen: stug zijn ze wel degelijk. Denk dat ze het zelf niet eens doorhebben, trouwens.

Overigens past dit mss beter in: Typisch Nederlandse normen, waarden en gewoontes
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:28:52 #98
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_26600503
Roltrapgedrag is inderdaad een wel een interessant cultuurgebonden fenomeen

Weet nog dat het in de metro hier in Brussel zo'n zes, zeven jaar geleden altijd een typische Belgische chaos was op de trappen en bij het instappen en zo. De laatste jaren zie je hier echter ook meer en meer en zeker op de roltrappen netjes zo'n rij aan de rechterkant en kan je als je haast hebt (meestal) wel makkelijk erlangs. Ik heb geen idee waarom dit zo is geevolueerd. Misschien omdat er zoveel Britten zijn komen wonen hier de laatste jaren?
Scientific Progress Goes 'Boink'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')