Stiekem gedraag je je gewoon als een echte Hollanderquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
In Duitsland staan de slome lui rechts, zodat de snelle personen (waaronder ik natuurlijk) links kunnen passeren.
![]()

Hoezo? Je bent nog nooit in duitsland of frankrijk geweest?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 03:19 schreef heiden6 het volgende:
Nederlanders zijn over het algemeen erg onbeschoft.

Jawel, maar dat vond ik niet erger dan hier. Allemaal van een geheel andere orde dan bijvoorbeeld Latijds-Amerika.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:58 schreef Redux het volgende:
[..]
Hoezo? Je bent nog nooit in duitsland of frankrijk geweest?

Die hebben we in Nederland natuurlijk nietquote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:28 schreef XQZ-me het volgende:
[..]
die mensen zien er best chinees uit...![]()

Omdat een roltrap nu juist gemaakt is voor 'den luien mensch'. Zodat de mensen die naar boven of naar beneden moet niet hoeft te lopen en zodoende zichzelf moe maaktquote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:37 schreef Nathox het volgende:
Waarom staat in Nederland niet iedereen gewoon netjes RECHTS op dat ding??
Daar wordt iedereen toch vrolijker van?

En zo is het gras altijd groener bij de buren...quote:Op vrijdag 1 april 2005 16:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jawel, maar dat vond ik niet erger dan hier. Allemaal van een geheel andere orde dan bijvoorbeeld Latijds-Amerika.

Nee, dat is nou juist NIET waar. Roltrappen zijn oorspronkelijk bedoeld om op te lopen, ook al denkt het gros van de mensen dat ze bedoeld zijn om lekker lui op stil te gaan staan. Ze zijn bedoeld als een manier om je snel te kunnen verplaatsen, dus juist op stations en vliegvelden is het superirritant als mensen er breeduit op stil gaan staan zodat niemand anders er meer langs kan.quote:Op zondag 3 april 2005 19:21 schreef Nembrionic het volgende:
Omdat een roltrap nu juist gemaakt is voor 'den luien mensch'. Zodat de mensen die naar boven of naar beneden moet niet hoeft te lopen en zodoende zichzelf moe maakt

Waar staat dat ik niet snap dat mensen haast hebben omdat ze A: niet kunnen plannen of B: vertragen hebben opgelopen?quote:Op zondag 3 april 2005 19:35 schreef rooierooie het volgende:
Waarom mensen op een station haast hebben? Wat dachten jullie van een aansluiting moeten halen? Trein die vertraagd is waardoor je nog maar 1 minuut de tijd hebt om je aansluitende trein te halen en je anders een half uur moet wachten?
[..]
quote:Op zondag 3 april 2005 19:35 schreef rooierooie het volgende:
Nee, dat is nou juist NIET waar. Roltrappen zijn oorspronkelijk bedoeld om op te lopen, ook al denkt het gros van de mensen dat ze bedoeld zijn om lekker lui op stil te gaan staan. Ze zijn bedoeld als een manier om je snel te kunnen verplaatsen, dus juist op stations en vliegvelden is het superirritant als mensen er breeduit op stil gaan staan zodat niemand anders er meer langs kan.

En waar staat dat ik het tegen jou had?? Ik had het tegen al die mensen die hier lopen te zeuren over mensen die haast hebben.quote:Op zondag 3 april 2005 20:13 schreef Nembrionic het volgende:
Waar staat dat ik niet snap dat mensen haast hebben omdat ze A: niet kunnen plannen of B: vertragen hebben opgelopen?
Tuurlijk snap ik waarom mensen haast hebbenAlsjeblieft zeg.
Ja en? Wat moet ik met die links? De eerste link zegt niets over dat het doel van de roltrap zou zijn dat je erop stilstaat. De tweede en derde link gaan over over elevators, dat zijn liften, wat hebben die met roltrappen te maken?quote:

Je post het in een quote op mijn post. 1+1=2. In dit geval 3 blijkbaarquote:Op zondag 3 april 2005 22:19 schreef rooierooie het volgende:
[..]
En waar staat dat ik het tegen jou had?? Ik had het tegen al die mensen die hier lopen te zeuren over mensen die haast hebben.
[..]
Niet goed gelezen zeker?quote:Op zondag 3 april 2005 22:19 schreef rooierooie het volgende:
Ja en? Wat moet ik met die links? De eerste link zegt niets over dat het doel van de roltrap zou zijn dat je erop stilstaat. De tweede en derde link gaan over over elevators, dat zijn liften, wat hebben die met roltrappen te maken?

Dat, en het feit dat wij zo heerlijk kunnen klagen over de mensen om ons heen die geen rekening houden met anderen.quote:Op maandag 4 april 2005 14:42 schreef The_Langolier het volgende:
Dit is juist één van die dingen waarin Nederland, Nederland is. Mensen bij een bus die puur voor eigen profijt gaan, het recht van de sterkste en beuken maar. Wie het haalt heeft geluk, wie niet heeft pech, het individu telt eerst. Ook bij roltrappen, er is geen officiële regel voor link of rechts lopen, Nederlanders denken puur aan zichzelf en claimen voor zichzelf dan de plaats die hen het best uitkomt, hierin geen rekening houdend met anderen.
Dit zijn wij en dit maakt ons anders dan de rest van de wereld, in goede zin of niet.

Absoluut, daarin zijn wij echt onovertroffen.quote:Op maandag 4 april 2005 14:52 schreef Parabola het volgende:
Dat, en het feit dat wij zo heerlijk kunnen klagen over de mensen om ons heen die geen rekening houden met anderen.

Absoluut niet hoor, wat mij betreft (en ik kan het weten), maar elke regio heeft zo zijn voordelen. Gastvrijheid, vriendelijkheid, beleefdheid... daarvoor moet je nu eenmaal; niet in Nederland zijn. En voorzover ik het kan beoordelen al helemaal niet in het Noorden.quote:Op zondag 3 april 2005 19:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En zo is het gras altijd groener bij de buren...

Mjah...'t Noordenquote:Op woensdag 6 april 2005 02:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Absoluut niet hoor, wat mij betreft (en ik kan het weten), maar elke regio heeft zo zijn voordelen. Gastvrijheid, vriendelijkheid, beleefdheid... daarvoor moet je nu eenmaal; niet in Nederland zijn. En voorzover ik het kan beoordelen al helemaal niet in het Noorden.![]()

Groningers staan nogal bekend als stug volk. Da's wel waar.quote:Op woensdag 6 april 2005 02:22 schreef heiden6 het volgende:
Absoluut niet hoor, wat mij betreft (en ik kan het weten), maar elke regio heeft zo zijn voordelen. Gastvrijheid, vriendelijkheid, beleefdheid... daarvoor moet je nu eenmaal; niet in Nederland zijn. En voorzover ik het kan beoordelen al helemaal niet in het Noorden.![]()

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |