geen idee eigenlijk. het zijn m'n vader en m'n moeder. houden van vind ik ook zo'n vaag iets eigenlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:27 schreef Guyver2 het volgende:
Draai het gewoon om.
Hou je meer van je vader dan van je moeder? Of andersom?
Ik vraag me af of je dat echt kunt vergelijken. Ik heb wel een favo ouder idd.quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:27 schreef Guyver2 het volgende:
Draai het gewoon om.
je hebt gelijk, haalde het even door elkaarquote:Op donderdag 17 maart 2005 23:45 schreef poemojn het volgende:
Ik heb er maar eentje, maar ik denk dat dat wel voorkomt, ja.. Is vaak ook een angst bij ouders die een 2e kind verwachten: zal ik wel evenveel van ze houden?
het_fokschaap, Izaak hield het meest van Ezau en Rebecca 't meest van Jakob.Ezau was die zwaarbehaarde jager en Jakob de gladde jongen, die uiteindelijk iedereen bedroog en op de vlucht sloeg.
Dat vraag ik me dus ook altijd af: hou je werkelijk van je kinderen omdat ze je vlees en bloed zijn? Hou je ook werkelijk van je ouders, je broer(s) of zus(sen)?quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:47 schreef roobje het volgende:
Ik heb geen kinderen maar lijkt me heel normaal dat je met je ene kind het beter kan vinden dan met het andere. Je kan het houden van je kinderen misschien wel opsplitsen in een constant en een relatief gedeelte. Het constante is dat je van al je kinderen houdt omdat ze je eigen vlees en bloed zijn. Het relatieve gedeelte is meer van hoe de persoonlijkheid van je kind aansluit bij jouw persoonlijkheid, dus hoe goed je met ze kan opschieten e.d.
Persoonlijk heb ik een betere band met mijn moeder dan met mijn vader maar mijn ouders zijn ook gescheiden en ik heb lange tijd bij mijn moeder gewoond dus dat zal wel niet helemaal 'objectief' zijn.
Dat is natuurlijk wel een heel makkelijke manier om snel van het onderwerp af te stappen. Dit forum heet nog steeds Ouder(s) en niet Kind(eren).quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:27 schreef Guyver2 het volgende:
Draai het gewoon om.
Goede vraag!quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:27 schreef Guyver2 het volgende:
Draai het gewoon om.
Dit lijkt me ook en ik kan me goed voorstellen dat elke ouder dit zo ervaartquote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:42 schreef dolle_hond het volgende:
bovendien is het niet een statische situatie, maar soms houd ik meer van de een, dan weer van de ander.
Ik denk zeker dat hete ene kind een karakter heeft dat beter bij je past dan het karakter van de ander. Natuurlijk hou je van al je kinderen maar ik kan me ergens ook voorstellen dat je van de ene meer houdt als van de ander en dan bedoel ik echt houden van. Die stofjes zijn slechts een middel maar geen wet. Ik denk niet dat je perse evenveel stoffen voor elk kind aanmaakt en dat dit van heel veel factoren afhangt waardoor er juist ook een verschil kan ontstaan. (over stofjes praten haalt wel de romantiek wegquote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:33 schreef Bright het volgende:
En de vraag of je van de 1 meer dan van de ander houdt? Ik denk dat je 'houden van' niet moet verwarren met 'beter omgaan met'. Elk kind heeft z'n eigen karakter. Zo'n karakter kan best 'botsen' met je eigen karakter. Dat is vervelend, maar je houdt nog steeds van het kind door de afhankelijkheid (en gewoonte!). Dus ook dan zullen die stofjes worden aangemaakt.
lol - inderdaadquote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:29 schreef livEliveD het volgende:
... (over stofjes praten haalt wel de romantiek weg)
Onvoorwaardelijk?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:11 schreef Grijs het volgende:
Ik sluit me bij reni aan. Ik kan me niet voorstellen dat ik niet meer van m'n kinderen zou kunnen houden.
En als je het dan hebt over onvoorwaardelijke liefde... Je kunt niet van de een onvoorwaardelijker houden dan van de ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |