abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25547438
he, ik ging gisteravond ff wat aardappelbolletjes opwarmen in een combimagnetron met een glazen draaiplateau.

De bolletjes zaten in een glazen schaal.
De magnetron was nog aan het voorverwarmen op 220 graden.. ik denk ik flikker die schaal er alvast in , dan gaat het misschien wat sneller.
Hoor ik ineens een knal, is die glazen draaiplateau in stukken. ja kutttttttt,
Die magnetron is dus van een huisgenoot hiero, maar een nieuwe schaal kost zo 45 euro (nagevraagd bij samsung).
Dat draaiplateau was ontzettend ranzig...

Ik vraag me dus af wat nou het probleem is geweest... is het mijn schuld of had ie bij iedereen zo kunnen knappen omdat ie gewoon al gaar was.

PS als een magnetronschaal niet magnetronbestendig zou zijn, dan zou die schaal toch knappen ipv die plaat :S....... die schaal is namelijk ontzettend niet kapot.! :S

help me
pi_25547455
Een magnetron hoef je toch niet voor te verwarmen?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_25547485
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:48 schreef Angeles het volgende:
Een magnetron hoef je toch niet voor te verwarmen?
combi-magnetron, ik was aardappelballetjes aan het maken voor in de oven (magnetron).. dus ff voorverwarmen. tot ineens de kaboem.
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 17:51:49 #4
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_25547681
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:51 schreef jitzzzze het volgende:
Dat wordt 45 euro betalen.
nou ik wil weten waardoor die gebarst is...
als het iedereen had kunnen overkomen op dat moment, dan moeten de kosten gedeeld worden.
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 17:59:00 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_25547724
Dat is moeilijk te zeggen. Misschien zat er al heel lang een scheur in, waardoor hij nu gebarsten is. Dat zal altijd wel gissen blijven denk ik.
pi_25547737
voor de gein, als je dood bent en in science - heaven bent.
Doe eens ijskoud water in een warm glas, of snoeiheet water in een ijskoud glas.
Dan "schrikt" het materiaal en knapt het.

Maar dan zou ook die schaal moeten knappen zodra je die schaal erop zette, en niet even later zoals uit je verhaal blijkt
-
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:00:19 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_25547761
Een koude schaal op een opgewarmd glazen plateau zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Te groot temperatuursverschil?

In mijn combi zet ik een rekje als ik de ovenfunctie gebruik. Hoezo zet jij de schaal rechtstreeks op het plateau?
The love you take is equal to the love you make.
pi_25547877
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:00 schreef Lienekien het volgende:
Een koude schaal op een opgewarmd glazen plateau zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Te groot temperatuursverschil?

In mijn combi zet ik een rekje als ik de ovenfunctie gebruik. Hoezo zet jij de schaal rechtstreeks op het plateau?
dat plateau was nog niet warm toen ik de schaal erin deed... en ja waarom geen rekje.. omdat het enige rekje wat hier is,, een vrij hoog rekje is waardoor de schaal zowat tegen het plafond zit

na ongeveer 10 minuten knapttte die
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:37:27 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_25548524
Eigenlijk denk ik dat zo'n plateau er tegen moet kunnen. Dan treft jou geen blaam. Maar daar hebben je huisgenoten waarschijnlijk geen boodschap aan. Want dat gaat ze geld kosten. Daar staat weer tegenover dat het niet aardig is om jou voor alle kosten op te laten draaien. Beetje solidariteit mag ook wel.

Valt zeker niet meer onder de garantie? Anders tweedehandsje zoeken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_25548604
je hebt vast wel wat oude borden staan.... werkt ook prima!!!!! heb ik ook tijdje gedaan toen ik op mezelf woonde...
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:45:24 #12
101860 Tique
strictly seated concert
pi_25548655
Wat dacht je van ff naar de fabrikant schrijven of bellen..?
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:47:02 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25548684
Ben je niet verzekerd voor dit soort dingen? WA-verzekering?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 19:04:38 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_25549031
Hmmm, gewoon er in gooien
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_25549149
hij is iets van 2 jaar oud zover ik weet, ennuh ja fabrikant heb ik gebeld voor de prijs,... das achterlijk duur... ik kwam die huisgenoot net nog tegen en ik zei zo "ja die is goed naar de klote, ik heb samsung gebeld en een hele nieuwe kost 45 euro"... reactie was alleen maar "ja das een hoop geld" ...... godverde domme...... gare zooi.

een bord erin kan ik wel is proberen maar of zij daar mee geholpen is . dat denk ik niet :S

ik wil gewonen weten waarom dat ding nou gebarst is... mijn schuld of dagelijkse kost en nu ineens fuck
pi_25549211
Verzekering? Dagenlang rompslomp om wat? Een paar tientjes? Maar als dat ding idd al redelijk verrabbezakt was, dan kan je toch ieder de helft lappen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:14:56 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25549250
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Verzekering? Dagenlang rompslomp om wat? Een paar tientjes? Maar als dat ding idd al redelijk verrabbezakt was, dan kan je toch ieder de helft lappen of zo?
Dagenlang rompslomp? Valt best mee hoor. Gewoon ff bellen, ze doen niet altijd zo moeilijk.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:22:13 #18
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_25549423
Als jij zijn magnetron mag gebruiken en hem kapot maakt, is het dan nog relevant of jij daar schuldig aan bent? Dan stel je toch gewoon voor een nieuwe schaal te kopen?
Lijkt me niet meer dan normaal als je iets van iemand leent.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_25549684
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:47 schreef Lemmeb het volgende:
Ben je niet verzekerd voor dit soort dingen? WA-verzekering?
Wat hij zegt. Dat is precies waarvoor je zo'n verzekering hebt, schade door jou veroorzaakt aan andermans eigendommen. Niet moeilijk gaan doen over wiens schuld het was. Gewoon jouw verzekering bellen, die vergoedt de schade en niemand hoeft er voor op te draaien.
Trust me, I know what I'm doing.
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:39:17 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25549850
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:06 schreef multilul het volgende:

[..]

dat plateau was nog niet warm toen ik de schaal erin deed... en ja waarom geen rekje.. omdat het enige rekje wat hier is,, een vrij hoog rekje is waardoor de schaal zowat tegen het plafond zit

na ongeveer 10 minuten knapttte die
Als dat ding pas na 10 minuten kapot sprong heeft 't niks met dat temperatuur verschil te maken toch dan was ie wel meteen geknapt lijkt me.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:55:44 #21
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_25550239
Jou schuld ,jij hebt hem gebruikt.
Gewoon nieuwe kopen en de rest van de maand bij je moeder eten.

(Ziet zij haar spruit ook nog eens)

P.S Wat een smeerkees ben jij als je op een ontzettend ranzig plateau jou voer gaat bereiden.
Hebben we het nog geeneens over de rest van die combi gehad.
Het is wel een win win situatie he,jij molt, hun moeten meebetalen en als je aan de scheiterij was gegaan was het door hun disguisting oven.
Had je ze dan gesued wegens emotionele culinaire schade?
Klaar?
Ik niet!
pi_25553246
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:55 schreef Foo_niks het volgende:
Jou schuld ,jij hebt hem gebruikt.
Gewoon nieuwe kopen en de rest van de maand bij je moeder eten.

(Ziet zij haar spruit ook nog eens)

P.S Wat een smeerkees ben jij als je op een ontzettend ranzig plateau jou voer gaat bereiden.
Hebben we het nog geeneens over de rest van die combi gehad.
Het is wel een win win situatie he,jij molt, hun moeten meebetalen en als je aan de scheiterij was gegaan was het door hun disguisting oven.
Had je ze dan gesued wegens emotionele culinaire schade?
Wat een kutantwoord van jou....
Maar even voor de up to date. Mijn eten zat in een schone schaal ja. en die stond op een vieze plaat... nou die is kapot... dus me eten lag niet op het plateau... tis nou eenmaal een gedeeld huis...
Maar we zijn er over uit..
Ik heb hem ergens gezien voor 30 euro een nieuwe... en zelfs niet van glas dat scheelt weer... en dan delen we de kosten met z'n allen...... nu snappen in iedergeval al mn huisgenoten dat het iedereen had kunnen overkomen... gewoon een brakke plaat daar houden we het op..

Dat was het tot zover... bezorging duurt 3/4 weken.. wel wat lang.. maar dat scheelt wel geld.
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:52:25 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25553437
het is lullig, maar het kan gebeuren...
doe je gewoon fifty fifty...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:10:38 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25553882
Ga gewoon naar de Handy man of een andere onderdelen boer die kan dat soort dingen vaak voor een prikkie bestellen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25555235
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Ga gewoon naar de Handy man of een andere onderdelen boer die kan dat soort dingen vaak voor een prikkie bestellen
handyman kwam op 49,95

Maaargoed we zijn eruit... dus het moet maar zoals het nu is... opzich wel prima
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:03:11 #26
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_25555342
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:47 schreef multilul het volgende:
of had ie bij iedereen zo kunnen knappen omdat ie gewoon al gaar was.
ja...plaat is gemaakt voor combi-magnetron
je stond op het verkeerde moment bij de verkeerde machine (met een goed idee btw)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_25555445
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:42 schreef pacandor_ het volgende:
je hebt vast wel wat oude borden staan.... werkt ook prima!!!!! heb ik ook tijdje gedaan toen ik op mezelf woonde...
precies, doe ik ook en werkt prima. Ik had die plaat van de trap laten donderen
Bram! Boterham!
pi_25555708
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:06 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

precies, doe ik ook en werkt prima. Ik had die plaat van de trap laten donderen
oh ik ga dat ff prioberen....
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:31:10 #29
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_25555821
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:15 schreef multilul het volgende:

[..]

oh ik ga dat ff prioberen....
Ga je nou alweer eten?
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:39:07 #30
117281 Patatgeneratie
Bak 'ns lekker deur.
pi_25555893
dat moet wel heeeel heet geweest zijn.
pi_25555976
mensne die over verzekering blaten daat gaat dus niet op
op het moment dat jij de magnetron mag gebrukiken leen je hem in principe tijdelijk
voor dingen die je leent geldt je wa niet
pi_25558869
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:43 schreef lesley het volgende:
mensne die over verzekering blaten daat gaat dus niet op
op het moment dat jij de magnetron mag gebrukiken leen je hem in principe tijdelijk
voor dingen die je leent geldt je wa niet
Kan iemand dit bevestigen? Op deze manier kun je dus alles wat je van een ander in je handen hebt als geleend beschouwen... Dat beperkt de claims voor de WA wel een heleboel.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_25558883
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:05 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Kan iemand dit bevestigen? Op deze manier kun je dus alles wat je van een ander in je handen hebt als geleend beschouwen... Dat beperkt de claims voor de WA wel een heleboel.
En anderzijds valt het nooit te bewijzen dat TS die plaat heeft gemold, en niet zijn huisgenoot. Nogal een brakke suggestie, lijkt me.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')