abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41524740
Olie prijs weer lichtjes naar beneden vandaag aangezien men dichtbij de kust van de VS een olieveld heeft gevonden met een capaciteit van zes miljard vaten.
quote:
New Oil Field in Gulf May Yield Billions of Barrels

What could be a major discovery of domestic oil in the Gulf of Mexico was announced today by a trio of companies led by Chevron Corporation.

The discovery, in the deepest water yet explored in the Gulf, could be the biggest domestic oil field since the northern Alaska field opened a generation ago.

The news pushed the price of crude oil to a five-month low of $68.38 a barrel in midday trading, although tensions in the Middle East and the threat from hurricanes remained as concerns for traders.

The new field’s location near the coast of the United States makes it particularly attractive, said J. Larry Nichols, the chairman of Devon Energy Corporation of Oklahoma City, which holds a 25 percent interest in the find. The discovery “could not have happened in a better place,” he said in a news conference.

The prospective yield of the area, called the lower Tertiary, could approach six billion barrels of oil, Devon said. The other owner, with a 25 percent interest, is Statoil of Norway. Chevron owns 50 percent.

Statoil said the test results were “very encouraging and may indicate a significant discovery.” It said the company and its partners plan to drill another well in the area next year to try to determine the extent of the field.

Chevron said the well, known as Jack #2, and located 270 miles southwest of New Orleans, produced a “sustained flow rate of more than 6,000 barrels of crude oil per day” in a production test. The company said it found the oil producing formation about 20,000 feet below the bottom of the Gulf, with the well drilled to a total depth of 28,175 feet.

“More than half a dozen world records for test equipment pressure, depth and duration in deep water were set during the Jack well test,” Chevron said.
http://www.nytimes.com/2006/09/05/business/05cnd-oil.html?hp&ex=1157515200&en=90639220416107fb&ei=5094&partner=homepage
pi_42179750
de olie is nu onder de 60 gedoken.
pi_44031613
Hehe, de winter mag er in die zin wel aan komen!. Flinke winter .. lekker stoken! Olie prijs omhoog en dus ook mijn olie turbo's ^^ Lang leve turbo's!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_45322420
Ik denk dat het 30 Euro wordt eind dit jaar.
Naieviteit is onschuld.
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:58:04 #255
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53265560
schopje, inmiddels weer boven de 80 dollar
pi_53265644
oeh tvp met dank aan Falco

edit
quote:
Olieprijs boven 81 dollar
De olieprijs heeft een nieuw record bereikt.

Voorraden
In Azie kwam de prijs voor een vat ruwe olie (159 liter) voor het eerst boven de 81 dollar: op 81,12 dollar. De prijsstijging hangt vooral samen met bezorgdheid over slinkende voorraden in de Verenigde Staten, terwijl de vraag tijdens de wintermaanden zal stijgen.

Te laat
Vorige week besloot de Organisatie van Olie-Exporterende Landen (OPEC) tot een productieverhoging van 500.000 vaten per dag. Analisten menen echter dat het besluit te laat is gekomen en de prijsstijging niet tot staan zal brengen. Zakenbank Goldman Sachs sluit niet uit dat de olieprijs dit jaar verder zal oplopen naar 85 dollar per vat.

'150 dollar'

Onlangs waarschuwde een voormalig directeur van Shell dat de olieprijs naar de 150 dollar kan gaan.

[ Bericht 84% gewijzigd door PietjePuk007 op 18-09-2007 11:26:39 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53272835
tvp
pi_53284921
Door het rentebesluit keldert de dollar en wordt olie nog duurder.
Nu al 82.38 .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:04:42 #259
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_53376174
dat valt voor ons wel mee omdat de prijsstijging puur ligt aan de daling van de dollar. In euros stijgt de prijs niks.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 januari 2008 @ 09:46:25 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55739971
$100... nu dus
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 3 januari 2008 @ 09:55:05 #261
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_55740095
quote:
Olieprijs voor het eerst op 100 dollar per vat
Uitgegeven: 2 januari 2008 18:28
Laatst gewijzigd: 2 januari 2008 20:16

NEW YORK - De prijs van ruwe olie heeft woensdag op de termijnmarkt in New York voor het eerst de stand van 100 dollar (68 euro) per vat van 159 liter bereikt.

Bekijk video

Zorgen over dalende Amerikaanse olievoorraden en opgelaaid geweld in Nigeria dreven de prijzen op tot een nieuwe recordhoogte.

De grondstoffenbeurs in New York bevestigde dat woensdag rond 18.15 uur (Nederlandse tijd) een in februari aflopend termijncontract voor ruwe olie werd afgesloten voor precies 100 dollar per vat.

Het vorige record, bereikt op 21 november vorig jaar, stond op 99,29 dollar per vat. Rond 20.00 uur (Nederlandse tijd) kostte een vat 99,25 dollar.

Rellen

De Nigeriaanse oliestad Port Harcourt was dinsdag het toneel van hevige rellen waardoor minstens twaalf mensen omkwamen. Het Afrikaanse land is de op zes na grootste olieproducent ter wereld.

Ook de onzekere situatie in Pakistan speelt een rol. Verder denken analisten dat de Amerikaanse regering donderdag voor de zevende week op rij een daling van de olievoorraden zal melden.

Reserves

De Amerikaanse regering liet weten dat zij niet van plan is haar strategische oliereserves aan te spreken om de druk op de markt te verlichten.

"De president zal de strategische reserves niet gebruiken om de olieprijs te manipuleren", zei een woordvoerster van het Witte Huis.

OPEC

Ook de organisatie van olie-exporterende landen OPEC zei niets te kunnen doen om de olieprijs te drukken omdat haar leden al op volle capaciteit olie oppompen.

Een hoge oliefunctionaris in OPEC-land Libië zei dat de tijd van goedkope olie simpelweg voorbij is. Volgens hem moeten westerse landen meer investeren en zich hard maken voor rust in het Midden-Oosten om het aanbod te doen stijgen.

Stijging

Analisten en handelaren zijn verdeeld over de vraag of de olieprijs nog verder zal oplopen. Sommigen menen dat een verdere stijging niet is uitgesloten zolang de huidige vraag aanhoudt.

Anderen menen dat de prijs zal dalen zodra de dure olie een rem zet op de economische groei en zo leidt tot minder vraag.

Beurzen

Op de Amerikaanse effectenbeurzen, die al somber gestemd waren na een tegenvallend rapport over de verwerkende industrie, leidde de recordprijs voor olie tot oplopende verliezen.

De toonaangevende Dow-Jonesindex in New York stond zo'n twee uur voor het slot 1,5 procent in de min, evenals de Nasdaq
p
Kijk vooral even naar het vet gedrukte.... :/

Peak oil komt naar je toe in 2008 :/
pi_55740460
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:29 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Ik denk dat het 30 Euro wordt eind dit jaar.
Je maakt het eerste deel van je username wel waar iig .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:25:33 #263
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55753878
analisten op het journaal net verwachten $175 aan het eind van 2008. Het volgende topic kan dus "olieprijzen , op naar de $200 per vat"
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:27:23 #264
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55753932
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_55816187
Brussel, 5 jan. De Belgische overheid zal de accijns op benzine verlagen als de prijs stijgt boven de 1,50 euro per liter. Minister van Financiën Didier Reynders heeft dat aangekondigd. De maximumprijs in België was vandaag 1,498 euro. De lagere accijns moet de prijsstijging voor automobilisten dempen. Reynders schat het effect van de accijnsverlaging op ongeveer 1 cent per liter, ofwel enkele dubbeltjes per tankbeurt.

Eerder hebben de Belgische autoriteiten al de accijns voor diesel iets verlaagd, na sterk aandringen van belangenorganisaties bij de toenmalige demissionaire regering.

In Nederland waren de landelijke adviesprijzen voor benzine zaterdag 1,55 à 1,61 per liter, aldus United Consumers . Hier bestaan geen plannen voor een accijnsverlaging, laat het ministerie van Financiën weten. Per 1 juli stijgt de accijns op diesel juist met 3 cent per liter.

Ongelooflijk dat we met deze prijzen nog meer accijns door willen drukken hier
  zondag 6 januari 2008 @ 11:10:02 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55818685
quote:
Op zondag 6 januari 2008 02:43 schreef Terrorbita het volgende:
In Nederland waren de landelijke adviesprijzen voor benzine zaterdag 1,55 à 1,61 per liter,
Het prijsverschil met Belgie is precies dat kwartje van Kok

Overigens vind ik het prima dat de benzineprijzen zo hoog zijn. Er is gewoon veel voor te zeggen om autorijden duur te maken vanwege de druk die het geeft op leefomgeving. Alleen zouden de extra accijns inkomsten die ontstaan door de gestegen prijzen moeten worden teruggesluisd naar de burger in de vorm van een algehele inkomstenbelasting verlaging voor iedereen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_55820830
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het prijsverschil met Belgie is precies dat kwartje van Kok

Overigens vind ik het prima dat de benzineprijzen zo hoog zijn. Er is gewoon veel voor te zeggen om autorijden duur te maken vanwege de druk die het geeft op leefomgeving. Alleen zouden de extra accijns inkomsten die ontstaan door de gestegen prijzen moeten worden teruggesluisd naar de burger in de vorm van een algehele inkomstenbelasting verlaging voor iedereen.
Of het verbeteren van de leefomgeving of alternatieven voor de auto. Dat er grenzen zijn aan het recht op mobiliteit snap ik, maar een bepaalde basis heb je toch wel nodig wil je je economie draaiende houden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 6 januari 2008 @ 15:13:14 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55823712
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of het verbeteren van de leefomgeving of alternatieven voor de auto. Dat er grenzen zijn aan het recht op mobiliteit snap ik, maar een bepaalde basis heb je toch wel nodig wil je je economie draaiende houden.
Je begrijpt me verkeerd. Er zit geen grens aan het recht op mobiliteit, alleen hangt er een prijskaartje aan. Niet alleen in de vorm van het gebruik van grondstoffen maar ook luchtvervuiling, geluidsoverlast, gebruik van ruimte etc. Dat prijskaartje neemt steeds verder toe.

Ik vind het raar dat er juist in dit internet tijdperk zo weinig discussie is over alternatieven voor mobiliteit. Mijn eigen baan kan ik bijvoorbeeld prima voor zeker 50% van de tijd vanuit huis doen. Natuurlijk blijft mobiliteit altijd nodig, maar het kan zonder veel pijn een hele hoop minder. Je moet dingen dan alleen anders organiseren.
Mijn reisverslagen
pi_55824018
Ik denk dat we gewoon over moeten op olievervangers en wel snel. Heel snel. De air car rijdt op perslucht. Die is door middel van een netwerk van persluchtgeneratoren bij te laden. De electriciteit hiervoor kan door kerncentrales geleverd worden. Indien we gebruik maken van zogeheten kweekreactoren is er voldoende thorium en uranium voor een slordige 25 miljoen jaar. Indien we in plaats van aardgas warmtepompen plaatsen wordt Europa geheel energieonafhankelijk, want zeker 50% van de wereld-uraniumvoorraad zit in zeewater.
Van lenen word je arm, maar ja, je leeft maar een keer he.
pi_55824521
Maar dat is juist het probleem..er word te weinig actie ondernomen tenminste niet wat zichtbaar is voor "ons" vind ik. Je ziet vaak dingen voorbij komen dat er weer een techniek ontwikkelt is om energie op te wekken.

Maar hierna hoor je niets van deze techniek..

Tegelijkertijd steven je met de olie prijzen af op een regelrechte ramp, straks is autorijden voor de elite net zoals alle andere vormen van vervoer zoals bijv een vliegticket? Alles zal vele male duurder worden en dan is de vraag waar stop het? totdat we aan de pomp 3 euro voor een liter betalen?
Ik zie het namelijk gebeuren dat ons Kabinet er helemaal niets aan doet die vinden het wel prima zo..lekker cashen.

En als het openbaar vervoer gestimuleerd moet worden mag dat eerst flink verbeterd gaan worden. Als ik naar mijn eigen situatie kijk ik werk 25km van mijn huis en heb echt 0 opties om met het openbaar vervoer te gaan.

Komt ook nog is bij dat als nu 25% van de autorijders overstapt naar het openbaar vervoer het hele openbaar vervoer op zijn kop ligt..de bussen komen nu s'ochtends al afgeladen langs.

[ Bericht 32% gewijzigd door Terrorbita op 06-01-2008 15:54:29 ]
  zondag 6 januari 2008 @ 16:02:58 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55824954
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:46 schreef Terrorbita het volgende:
Als ik naar mijn eigen situatie kijk ik werk 25km van mijn huis en heb echt 0 opties om met het openbaar vervoer te gaan.
25km is maar een uurtje fietsen.
Mijn reisverslagen
pi_55825493
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

25km is maar een uurtje fietsen.
Minder zelfs, een half uur met de nieuwste generatie ligfietsen.
http://www.velomobiel.nl/nl/quest_nl.htm
pi_55825548
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:46 schreef Terrorbita het volgende:
Maar dat is juist het probleem..er word te weinig actie ondernomen tenminste niet wat zichtbaar is voor "ons" vind ik. Je ziet vaak dingen voorbij komen dat er weer een techniek ontwikkelt is om energie op te wekken.

Maar hierna hoor je niets van deze techniek..

Tegelijkertijd steven je met de olie prijzen af op een regelrechte ramp, straks is autorijden voor de elite net zoals alle andere vormen van vervoer zoals bijv een vliegticket? Alles zal vele male duurder worden en dan is de vraag waar stop het? totdat we aan de pomp 3 euro voor een liter betalen?
Ik zie het namelijk gebeuren dat ons Kabinet er helemaal niets aan doet die vinden het wel prima zo..lekker cashen.

En als het openbaar vervoer gestimuleerd moet worden mag dat eerst flink verbeterd gaan worden. Als ik naar mijn eigen situatie kijk ik werk 25km van mijn huis en heb echt 0 opties om met het openbaar vervoer te gaan.

Komt ook nog is bij dat als nu 25% van de autorijders overstapt naar het openbaar vervoer het hele openbaar vervoer op zijn kop ligt..de bussen komen nu s'ochtends al afgeladen langs.
de bestuurders zijn verlamd door angst zoals een konijn dat in de schijnwerpers van een auto kijkt.
als we nu doorpakken door die kerncentrales te bouwen en op benzine rijdende auto's over vijf jaar te verbieden is het probleem hier uit de wereld.
  zondag 6 januari 2008 @ 22:05:57 #274
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_55833903
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:27 schreef Transcendentaal het volgende:

[..]

Minder zelfs, een half uur met de nieuwste generatie ligfietsen.
http://www.velomobiel.nl/nl/quest_nl.htm
ja je kan gelukkig ook makkelijk overal 50 boeken op je ligfiets. en in pak gaan is dan ook heel makkelijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')