Dat wassie, maar of dat correct is weet, zoals ik net schreef, bijna niemand.quote:Was deze meneer al niet tot Alexander de Grote bestempeld?
quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:59 schreef Gellius het volgende:
[afbeelding] terug-vind-post [afbeelding]
JAAAAAAAA-HAAAAAAAAAAAAAAAA, zoals de Finno-Ugrieken zeggen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:44 schreef Z het volgende:
[..]
Dat wassie, maar of dat correct is weet, zoals ik net schreef, bijna niemand.
Vanuit een gezichtspunt van Westerse onwetendheid zou ik dit goed kunnen rekenen, maar m'vrouw's landgenoten beschouwen zichzelf niet als Arabieren. Koninging was zij.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:01 schreef beeer het volgende:
Arabische koningin?
Wel degelijk niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:18 schreef Manneke_Pils het volgende:
Maori hoofddekseltje?
Neeen, beeer, zojuist was je warmer. Westerlingen zien alle volken in het Midden-Oosten en een stukje verder naar het Oosten voor het gemak als Arabieren. In die regio bevinden zich echter ook landen waarvan de bevolking etnisch gesproken niet Arabisch is, en waar men ook geen Arabisch spreekt, althans niet als eerste taal. Als u of ik zo'n etnische niet-Arabier op straat zouden tegenkomen, zouden wij hem niet als etnische niet-Arabier herkennen, maar hij zal zich terdege bewust zijn van zijn niet-Arabische achtegrond en daar ook trots op zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:22 schreef beeer het volgende:
Europeane?
Dit in tegenstelling tot de inkoppertjes die hier gebruikelijk langskomenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:33 schreef Manneke_Pils het volgende:
* Manneke_Pils Landkaart pakt landkaart erbij
'n moeilijke!
Manneke Pils mag zijn landkaart opbergen, m'vrouw was inderdaad een Persje. Maar wel een eeuwtje of vier later.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:36 schreef beeer het volgende:
Persische koninging dus... 12e eeuw?
Ik zie het nu ook, normaal zit ik bij de dummie'squote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:36 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot de inkoppertjes die hier gebruikelijk langskomen
Inderdaad, ik vrees dat ik een erg (te?) moeilijke m'vrouw geplaatst heb. Haar heerschappij (dameschappij?) duurde slechts drie jaar en haar enige verdienste was dat zij een vrouwelijke (mede)heerser was over een theocratische Islamitische staat. Haar man, die haar overleefde, was ook al niet van enorm belang, zijn opvolger (haar zoon) daarentegen wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:10 schreef beeer het volgende:
Zenobia dan maar. Natuurlijk is het niet goed maar google op zestiende eeuwse perzische koningen geeft geen resultaten.
En voor de Mongolen (12e eeuw dus) waren de Turken aan het bewind naar ik meenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:09 schreef Parabola het volgende:
We zoeken een Pers, mind you, geen Mongool
En daarna weer. Het Perzische Rijk heeft eeuwen gevochten met het Ottomaanse en de voorgangers ervan. Ook tijdens het bewind van m'vrouw waren de Perzen in oorlog met de Ottomanen, en bepaald niet aan de winnende hand. Na m'vrouw's gewelddadige dood, verviel het rijk onder het mismanagement van haar man tot wanorde, en werd een eenvoudige prooi voor de Ottomaanse horden. Twee jaar later, toen zoonlief papa van de troon stootte, wisten de Perzen het initiatief te herwinnen, hoewel het nog wel een jaar of twintig duurde voordat dit ook tot overwinningen op de Turken leiddequote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:22 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En voor de Mongolen (12e eeuw dus) waren de Turken aan het bewind naar ik meen
Niet volgens wikipedia Be, en als je wat Perzische kunst uit die tijd bekijkt (doe eens gek, kijk bijvoorbeeld eens hier en hier), zie je dat de mannenliefde een geliefd schilderthema was in de betreffende periode.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:25 schreef beeer het volgende:
Die "wineboy" op die plaat is gewoon een vrouw hoor, Bo.
Een kadet, om precies te zijn. Die het nog tot tweede luitenant heeft geschopt, maar daarom niet in het minst bekend staat.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:44 schreef Gellius het volgende:
Hij eh... hij zou vragen of het hier een Matroos betreft, Sports.
U bedoelt onder Wilhelm?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:48 schreef Gellius het volgende:
Hm juist. En dat was onder 't Oranje-Blanje-Bleu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |