abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26067532
Hier staat trouwens het hele verhaal: http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=35548
  vrijdag 8 april 2005 @ 14:01:46 #102
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_26071777
quote:
"Ik mocht niet met de pers praten"

DOCHTER ONTVLUCHT AMSTERDAM NA GRUWELDOOD VADER

door GIJSBERT TERMAAT en TJERK DE VRIES

AMSTERDAM, vrijdag
Terwijl de Amsterdamse politie de tanden stukbijt op het onderzoek naar de dood van de 65-jarige Daan de Haas, kwijnt diens dochter weg van verdriet in een dorp ver verwijderd van de hoofdstad. De 40-jarige vrouw wil niet met haar naam in de krant. "Ik ga kapot van ellende en leef op medicijnen. Ik wil met rust worden gelaten."

In de nacht van 16 op 17 februari van dit jaar wordt haar alleenwonende vader dodelijk verbrand gevonden in zijn huis aan het Pierre Cuypershof in Amsterdam-West. De brand blijkt aangestoken te zijn en op de deur van het slachtoffer prijken de resten van een hakenkruis.

"Natuurlijk zijn er dan meteen bepaalde mensen verdacht", zegt de dochter. "Maar ik wil niet met de beschuldigende vinger wijzen. Er moeten geen onschuldige mensen worden gestraft."

Haar vader, een gepensioneerde loodgieter, had weleens wat ruzietjes met de jongeren in de buurt. Allochtone jongeren. "Maar dat maakt mijn vader nog geen racist! Het maakt niet uit waar die jongeren vandaan komen. Als ze lastig waren, dan zei mijn vader er wat van. Of ze nou uit Marokko of Friesland komen. Mijn pa ging juist heel erg goed om met zijn Marokkaanse buren. Hij heeft nog het suikerfeest met ze gevierd en is er heel goed opgevangen na de dood van mijn oma, zijn moeder."

Daan de Haas was verzot op dieren. "Iedere dag haalde hij oud brood om de ganzen te voeren. Die beesten kwamen al aanrennen als ze mijn vader zagen. Ook haalde hij altijd visresten om de reiger in de buurt te voeren. Dat beest staat er nog steeds iedere dag te wachten…"

Toen op een dag enkele jongeren uit de buurt 'zijn' reiger bijna doodreden, werd de heer De Haas kwaad. "'Als jullie aan die reiger komen, kom je aan mij', heeft-ie toen geschreeuwd", vertelt zijn dochter.

Over het onderzoek naar de dood van haar vader laat de politie niets los. Ook niet tegen de nabestaanden. "Mijn broer en ik horen niets. Ik weet dat ze erbovenop zitten en ik hoop alleen maar dat de dader wordt gestraft. Ik ben wel gebeld door burgemeester Cohen. Hij vroeg of ik niet met de pers wilde praten. Ze zijn bang voor represailles."

De door verdriet overmande 40-jarige dochter is kapot. Kwaad is ze niet eens. "Misschien komt dat nog. Nu voel ik geen woede, alleen maar enorm veel verdriet. Iedere week kwam mijn vader nog naar me toe. Het was zo'n lieve man. Hij heeft ooit een keer zijn nek gebroken en was voor tachtig procent gehandicapt, maar iedere maandag was-ie er. Keken we samen The Bold and The Beautiful. Hij leefde gescheiden van mijn moeder, maar ze gingen prima met elkaar om. Elke dag bracht hij haar De Telegraaf als hij hem zelf uit had. Ik heb zoveel pijn en verdriet, zonder valium had ik dit niet overleefd."

Ziek van verdriet en ziek van de hoofdstad is ze. "Ik ben veertien jaar taxichauffeur geweest in Amsterdam en heb er achter de bar gestaan. Ik ben een geboren Amsterdamse, maar heb het nu helemaal gehad met die stad!" De politie laat weten dat het onderzoek nog loopt, maar dat er geen nieuwe ontwikkelingen zijn.

De Telegraaf 8 april 2005
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 8 april 2005 @ 14:16:12 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26072118
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]
wordt tijd voor een échte amsterdammer als burgemeester, wat een farce!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26077365
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:16 schreef zoalshetis het volgende:wordt tijd voor een échte amsterdammer als burgemeester, wat een farce!
Dat kun jij wel willen. Maar ik denk dat Cohen de laatste niet-islamitische burgemeester van Amsterdam is. Aboutaleb gaat hem opvolgen. En daarna worden de burgemeesters gekozen.

[Er is trouwens wel iets voor te zeggen Cohen als de eerste islamitische burgemeester van Amsterdam te beschouwen. Kleiner Schertz.]
pi_26218163
We moeten deze zaak blijven volgen. Het is toch te gek voor woorden dat een kwajongensstreek in een boerendorp meer aandacht en verontwaardiging in de media krijgt dan de zeer geweldadige en waarschijnlijk racistische moord op een Amsterdammer.

Hoe ver is de PvdA politiek bereid te gaan om de boel bij elkaar tehouden?
Wordt hier niet voor de zoveelste keer de onderstaande slinkse taktiek toegepast:

1. Het incident doodzwijgen, als de media of de politiek het onverhoopt toch weer aan de orde stelt dan:
2. Vertragingstaktiek toepassen, "we zijn er mee bezig", "omdat het onderzoek nog loopt kunnen we niets zeggen", etc. Als dat te veel opvalt en te lang duurt en het echt niet anders meer kan dan:
3. Ontkennen, liegen en bediregen. "het was een ongeluk", "de dader was blamk" etc. Als dat doorgeprikt wordt en het kan echt niet anders meer dan:
4. Bagatelliseren & Ridiculiseren, "het ging slechts om een incident" , "het ging niet om racisme" , "er zijn ook goede marrokanen" etc. Als dat tot protesten leidt dan:
5. na 20 jaar toegeven, dat "er misschien toentertijd niet optimaal door de politiek is gereageerd"

En we zitten pas in fase 1
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 14 april 2005 @ 12:03:24 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26218422
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:53 schreef Oud_student het volgende:
We moeten deze zaak blijven volgen. Het is toch te gek voor woorden dat een kwajongensstreek in een boerendorp meer aandacht en verontwaardiging in de media krijgt dan de zeer geweldadige en waarschijnlijk racistische moord op een Amsterdammer.

Hoe ver is de PvdA politiek bereid te gaan om de boel bij elkaar tehouden?
Wordt hier niet voor de zoveelste keer de onderstaande slinkse taktiek toegepast:

1. Het incident doodzwijgen, als de media of de politiek het onverhoopt toch weer aan de orde stelt dan:
2. Vertragingstaktiek toepassen, "we zijn er mee bezig", "omdat het onderzoek nog loopt kunnen we niets zeggen", etc. Als dat te veel opvalt en te lang duurt en het echt niet anders meer kan dan:
3. Ontkennen, liegen en bediregen. "het was een ongeluk", "de dader was blamk" etc. Als dat doorgeprikt wordt en het kan echt niet anders meer dan:
4. Bagatelliseren & Ridiculiseren, "het ging slechts om een incident" , "het ging niet om racisme" , "er zijn ook goede marrokanen" etc. Als dat tot protesten leidt dan:
5. na 20 jaar toegeven, dat "er misschien toentertijd niet optimaal door de politiek is gereageerd"

En we zitten pas in fase 1
ja maar de man was een vieze vuile racist...
  donderdag 14 april 2005 @ 12:40:20 #107
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_26219277
quote:
a maar de man was een vieze vuile racist...
die, hoogstwaarschijnlijk, al jaren voor "vieze vuile kankerkaas" werd uitgemaakt. Dat was geen racisme toen ik nog op de middelbare school zat, en helaas is het dat anno 2005 nog steeds niet. Kut-marokkaan is dat wel, terwijl dat slecht een opsomming van feiten is.
Echte diehards gebruiken postduiven
  donderdag 14 april 2005 @ 13:27:29 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26220409
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:40 schreef Labtech het volgende:

[..]

die, hoogstwaarschijnlijk, al jaren voor "vieze vuile kankerkaas" werd uitgemaakt. Dat was geen racisme toen ik nog op de middelbare school zat, en helaas is het dat anno 2005 nog steeds niet. Kut-marokkaan is dat wel, terwijl dat slecht een opsomming van feiten is.
gelukkig trad de wijkagent ook kordaat op toen op de deur van het slachtoffer een hakenkruis werd gekrijt. of moet je tegenwoordig voor alles eerst aangifte doen voor het wordt opgemerkt.
  zondag 1 mei 2005 @ 13:43:55 #109
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26639720
Hoe staat het hiermee?

De politie zit er vet bovenop in elk geval. Men heeft alleen een beetje moeite de ene snor van de andere te onderscheiden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26642944
als een moslim iemand vermoord is er niks aan de hand

als iemand een moslim ook maar vies aan kijkt dan gaat balkenende al op zijn knieën naar een moskee om vergiffenis vragen
  zondag 1 mei 2005 @ 16:38:19 #111
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26643125
quote:
Op zondag 1 mei 2005 16:28 schreef Jetfire het volgende:
als een moslim iemand vermoord is er niks aan de hand
Inderdaad, de moord op Van Gogh was niets.
quote:
als iemand een moslim ook maar vies aan kijkt dan gaat balkenende al op zijn knieën naar een moskee om vergiffenis vragen
Bron?

Zoals zo vaak blijkt de rechtse anti-Islam slachtofferrol op niets te zijn gebaseerd. Wat een zwaktebod.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 1 mei 2005 @ 16:47:15 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26643329
quote:
Op zondag 1 mei 2005 16:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Inderdaad, de moord op Van Gogh was niets.
De enige reden waarom die moord niet in de doofpot is verdwenen, is omdat het hier een bekende Nederlander betrof. Da's een beetje moeilijk ontkennen en bagatelliseren, vooral in dit geval, waar de dader meteen al werd opgepakt.
quote:
Bron?
Asjeblieft zeg
  zondag 1 mei 2005 @ 17:01:35 #113
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26643649
quote:
Op zondag 1 mei 2005 16:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De enige reden waarom die moord niet in de doofpot is verdwenen, is omdat het hier een bekende Nederlander betrof. Da's een beetje moeilijk ontkennen en bagatelliseren, vooral in dit geval, waar de dader meteen al werd opgepakt.
Natuurlijk een doofpot. Tientallen moorden per jaar, en bij de meeste horen we vrijwel niets over de achtergrond of verdere ontwikkelingen. Maar bij deze is dat gelijk een doofpot omdat het eventueel om moslims kan gaan.
quote:
[..]

Asjeblieft zeg
He, ik ben niet degene die dergelijke onzin uitkraamt. Of zou jij een vergiffenisvragende Balkenende omdat een moslim beledigd is wel realistisch noemen? [Betreffende user] doet voorkomen alsof het vaak plaatsvind. Jij mag die uitspraak ook wel onderbouwen als je je aangesproken voelt.
  zondag 1 mei 2005 @ 17:07:42 #114
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26643791
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Natuurlijk een doofpot. Tientallen moorden per jaar, en bij de meeste horen we vrijwel niets over de achtergrond of verdere ontwikkelingen. Maar bij deze is dat gelijk een doofpot omdat het eventueel om moslims kan gaan.
Tuurlijk, 'eventueel'. Het bovengenoemde vijfpuntenplan werkt in elk geval naar behoren .
quote:
He, ik ben niet degene die dergelijke onzin uitkraamt. Of zou jij een vergiffenisvragende Balkenende omdat een moslim beledigd is wel realistisch noemen?
Jij hebt hem zeker niet bezig gezien, nadat Theo was vermoord en er wat brandjes bij moskeeën en scholen waren gesticht? Op z'n knietjes zat hij, bang dat hij was voor represailles uit de moslimgemeenschap.
  zondag 1 mei 2005 @ 17:11:49 #115
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_26643906
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat frappant is, dat er in deze zaak een verzoek is om meer duideljikheid, maar dat deze niet gegeven wordt. Om het nu gelijk een doofpot te noemen vind ik wat ver gaan, waarschijnlijk is het politie-onderzoek nog bezig.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 1 mei 2005 @ 17:19:51 #116
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_26644100
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:07 schreef Lemmeb het volgende:
Op z'n knietjes zat hij, bang dat hij was voor represailles uit de moslimgemeenschap.
Bron?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 1 mei 2005 @ 17:26:19 #117
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26644223
Enfin, het is toch allemaal zo klaar als een klontje?

Er wordt continu beweerd dat de burger zich laat leiden door 'angst'. Maar in werkelijkheid is het juist het gezag dat zich door de 'angst' laat leiden. De angst dat het uit de hand loopt en dat kut-Marokkanen massaal aan het moorden en verkrachten slaan. Geen onvertogen woord mag er gezegd worden over deze club onaangepasten, bang dat men is het korte lontje aan te steken.

Misdaden gepleegd door deze groep worden zo min mogelijk aangepakt. En als het al aangepakt lijkt te worden, is het één grote schijnvertoning, zoals nu. Als uiterste redmiddel laat men er hooguit een batterij hulpverleners op los (10 hulpverleners per kut-Marokkaan), geeft men deze 'boefjes' een 'buddy', in de vorm van een politieagent die blijkbaar toch al geen flikker te doen had, stuurt men ze op 'studiereis' naar Polen of New York, en biedt men ze bij terugkomst nog een baan aan ook.

En dat alles omdat ene Cohen in z'n broek poept voor een paar jongeren met een snorretje.
pi_26667219
Nog steeds geen nieuws?
  maandag 2 mei 2005 @ 16:42:36 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26668952
ik wacht ook nog steeds af. geduld begint heel erg op te raken.
  maandag 2 mei 2005 @ 16:48:28 #120
136 V.
pi_26669135
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik wacht ook nog steeds af. geduld begint heel erg op te raken.
Ja, is het zo erg, joh?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 2 mei 2005 @ 16:51:08 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26669222
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, is het zo erg, joh?

V.
zo te horen vind je het allemaal maar niks-aan-het-handje. prima joh...
  maandag 2 mei 2005 @ 16:55:26 #122
136 V.
pi_26669353
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo te horen vind je het allemaal maar niks-aan-het-handje. prima joh...
Neuh, ik ben wel benieuwd, hoor, maar niet benieuwder dan naar de vele andere moorden die in Nederland worden gepleegd, en waarvan de toedracht niet heel breed wordt uitgemeten.

Maar jouw geduld dat 'heel erg op begint te raken' suggereert op zijn zachtst gezegd een meer dan bovengemiddelde interesse. Ben je familie van het slachtoffer?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 2 mei 2005 @ 16:56:55 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26669396
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:55 schreef Verbal het volgende:

[..]

Neuh, ik ben wel benieuwd, hoor, maar niet benieuwder dan naar de vele andere moorden die in Nederland worden gepleegd, en waarvan de toedracht niet heel breed wordt uitgemeten.

Maar jouw geduld dat 'heel erg op begint te raken' suggereert op zijn zachtst gezegd een meer dan bovengemiddelde interesse. Ben je familie van het slachtoffer?

V.
nee. dat geeft aan dat ik het te lang vind duren. je mag je veronderstellingen gerust voor je houden
  maandag 2 mei 2005 @ 17:45:05 #124
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26670855
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:55 schreef Verbal het volgende:
Ik heb wel bovengemiddelde interesse

En da's niet omdat ik familie ben van het slachtoffer, maar omdat de kans groot is dat de moord gepleegd is door een groep allochtone tieners met een racistisch motief.

Dit soort moorden is uiterst zeldzaam in Nederland (vrijwel elke gepleegde moord heeft een 'relationeel' motief), en je zou verwachten dat de politie toch weinig moeite zou moeten hebben met het oppakken van de waarschijnlijke daders, een stel rotjochies van Marokkaanse afkomst.

En Verbal, ga je me nu bannen? Of voor racist/fascist uitschelden?
  maandag 2 mei 2005 @ 17:54:54 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26671144
Racistisch motief? Ja, de hakenkruizen kunnen dat impliceren, maar zoals bij de basisschool bij Uden hoeft dat dus ook niet het geval te zijn. Ik lees trouwens dat het om een man gaat die nog wel eens flink tekeer ging tegen 'die buitenlanders', zoals hij ze dan noemde, althans, zo lees ik dat in de OP, dus zou het gekalkte hakenkruis ook als etiketje kunnen dienen, als in: "Mensen, hier woonde een racist, die nu het zwijgen is opgelegd". Stel, het waren de groep Marokkaanse hangjongeren waar hij vaker mot mee had, dan maakt het de kans ook groter op een 'relationeel' motief. Er is dan immers duidelijk een uiting van een persoonlijk probleem. De kans dat de man om zijn huidskleur of zijn afkomst is vermoord acht ik dan ook heel klein. Tot zover mijn analyse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')